Ve Vysokých Tatrách roku 2019 ještě stále zůstává vše při starém. Od změny vozidel pozemní lanové dráhy na Hrebienok v roce 2007 stoupá na Lomnický štít stále stejná kabinka visuté
lanové dráhy, v síti Tatranských Elektrických Železnic se pohybuje pořád stejná patnáctičlenná skupina jednotek řady 425. I na Štrbské Pleso se cestou ze Štrby do ozubnice mezi
kolejnicemi zakusují stále stejné letité ozubnicové jednotky řady....
A právě zde, na trati zubačky, nás mezi lety 2020 - 2021 čeká zásadní změna. ZSSK v rámci modernizace vozového parku objednala do Vysokých Tater 5 nových elektrických jednotek,
které doplní dnes už početně nedostačující jednotky Tatranských Elektrických Železnic a Ozubnicové Železnice. Veřejnou soutěž na dodání jednotek vyhrála firma Stadler
Oproti stávajícím jednotkám budou ty nové schopné provozu na ozubnicových i adhezních úsecích. Každá z nízkopodlažních jednotek nabídne 91 míst k sezení, 2 místa pro invalidní
vozíky. Jednotky budou vybaveny Wi-Fi, klimatizací, informačním systémem a zařízením na sčítání cestujících. Součástí dodávky je také jedna multifunkční dvouzdrojová dvounápravová
lokomotiva pro vozbu pracovních vlaků a traťových mechanismů. Po jejich dodání se počítá s tím, že v letní sezóně zůstanou na ozubnicové železnici nadále v provozu původní jednotky
a nové jednotky pomohou zahustit dopravu na síti TEŽ.
U jednotek řady 425 jsou pomalu v cíli jejich velké prohlídky, jejichž součástí je vždy změna vnější podoby laku, nejviditelnější ve spodní části, kde bílou barvu nahrazuje šedá.
Z patnácti jednotek prohlídkou prošlo již čtrnáct kusů (o prázdninách 2019 byla dokončována na jednotce 425 952-9), v původní podobě tak zůstává poslední jednotka 425 964-4.