Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2022
Ostatní |
Pondělí 26. prosince 2022, 14:20, přidal: admin Petr |
|
Vůz Škoda 15T ForCity Alfa #9417 vypravený na linku 12 odbavuje cestující u nástupního mysu zastávky Holešovická tržnice. Po rekonstrukci inženýrských sítí a tramvajové tratě je od 16. prosince opět obnoven provoz tramvají na Bubenském nábřeží. Automobily i chodci si na finální dokončení vozovek a chodníků ještě počkají. #prtky #prazsketramvaje #skoda #15t #forcity #Alfa #vozovnamotol #skodatransportation
|
Preference |
Neděle 18. prosince 2022, 13:27, přidal: admin Petr |
|
Více než rok trvalo zavedení dynamického řízení a preference tramvajové dopravy na SSZ 0.620 Švehlova – Topolová. Křižovatka byla v létě 2021 částečně přestavěna v souvislosti s výstavbou tramvajové smyčky Zahradní Město. Předtím semafor fungoval v dynamickém řízení s preferencí MHD, ale realizace smyčky znamenala dočasné zavedení pevného programu, který výrazně zvýšil zdržení veškeré dopravy. Obnovená preference tramvají je realizována prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Volno do smyčky je možné vybírat ve dvou polohách v cyklu až dvakrát do cyklu, volno ze smyčky v jedné poloze. Na křižovatku se vrátila rovněž preference autobusů. Aktuálně zůstává dočasně v pevném řízení ještě jedna signalizace u tramvajového obratiště, u Depa Hostivař. V listopadu byla naopak zavedena preference tramvají na SSZ 6.164 Podbabská – Ve Struhách u smyčky Nádraží Podbaba.
|
Preference |
Neděle 18. prosince 2022, 13:12, přidal: admin Petr |
|
|
Vylepšení preference tramvají se dočkaly dvě signalizace v centru města. Na SSZ 1.012 Jiráskovo náměstí bylo vylepšeno vkládání fáze pro tramvaje ve směru do centra, což umožnuje průjezd dvou tramvají v jednom cyklu řízení. Za křižovatkou je totiž zastávka pro jeden vlak, který obvykle nestihnul odstanicovat dříve, než nastal rozhodující okamžik pro výběr vložené fáze. Provedená úprava je důležitá nejen z pohledu plynulosti provozu tramvají, ale rovněž pro zajištění kapacity pro odklony. Úpravy se dočkalo také SSZ 1.052 Havlíčkova – Hybernská. Zde došlo na jaře k omezení preference tramvají v souvislosti se zobousměrněním Hybernské ulice a uzavřením Havlíčkovy ulice pro auta. Nynější řešení přibližuje preferenci původnímu stavu a navíc zavádí několik novinek pro zvýšení kapacity Hybernské. Protože ve fázi pro tramvaje už nejezdí auta, omezilo se dlouhé prodlužování volna pro tramvaj stojící v zastávce Masarykovo nádraží a současně se zavedlo prodlužování kolizního volna po Hybernské dle této tramvaje. Volno tak často padne přesně po výjezdu ze zastávky dle blízkého přihlašovacího kontaktu, který je za označníkem.
|
Preference |
Neděle 18. prosince 2022, 13:10, přidal: admin Petr |
|
|
Křižovatky na náměstí I. P. Pavlova a další semafory na magistrále jsou opět v denním provozu řízeny programy o délce cyklu 100 sekund. Režim se tak vrátil do stavu před jarem tohoto roku, kdy oblast přešla do řízení o délkách cyklu 80 sekund. Kratší cykly řízení generovaly menší zdržení tramvajové dopravy a zejména o 25 % vyšší kapacitu pro tramvaje. To pomáhalo při řešení následků nepravidelností, mimořádností a rychleji likvidovalo fronty tramvají, které vznikly při zásahu do řízení od hasičů. Kratší cykly byly také příznivější pro chodce. Křižovatkou na I. P. Pavlova projede v pravidelném provozu 47 tramvají za hodinu v každém směru. Je současně značně zatížena automobilovou dopravou, a proto v běžném provozu není možné aplikovat preferenci tramvajové dopravy, ačkoli je semafor vybaven detektory. Reálnou možností ke zlepšení podmínek pro tramvaje tak zůstává právě kratší cyklus. Ten naopak z principu snižuje kapacitu pro auta o jednotky procent, zejména snížením produktivního času v cyklu řízení. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, které fungují s preferencí tramvají a vlivem změny na nich nedochází ke zhoršení pro MHD.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 12. prosince 2022, 18:52, přidal: admin Petr |
|
Rekonstrukce tramvajové tratě na Bubenském nábřeží jde do finále, od 16. prosince by měl být obnoven provoz tramvají. Pro cestující zřejmě nejvýraznější změnou je přiblížení zastávek Holešovická tržnice k hlavnímu vstupu do tržnice. Zastávka směr Vltavská se posunuje zpět o cca 15 metrů a mění se na zastávku tzv. vídeňského typu, kdy silniční vozidla projíždí zastávkou po vozovce zvýšené na úroveň chodníku. Zastávka směr Dělnická se přibližuje ke vstupu do tržnice o 67 metrů a mění se na tzv. zastávkový mys, kdy je chodník spojen s nástupním ostrůvkem a silniční vozidla projíždí zastávkou po kolejích.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Úterý 6. prosince 2022, 11:49, přidal: admin Petr |
|
V Libuši již leží cca 1300 metrů tramvajové tratě od smyčky Levského po oblouk do Novodvorské ulice a v Novodvorské ulici se rozeběhly práce na cca 400 metrů douhém úseku ke konečné zastávce.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Neděle 4. prosince 2022, 12:41, přidal: admin Petr |
|
Výstavba tramvajové tratě na Dědinu pokračuje. Zatímco v části Vlastiny ulice se již pokládá asfaltový povrch vozovek, v dalším úseku se osazují sloupy trolejového vedení, betonuje armovaná vana pod konstrukci W-tram snižující vibrace, buduje měnírna či se zřizuje násep tramvajového tělesa podél Drnovské ulice.
|
Ostatní |
Úterý 29. listopadu 2022, 21:24, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračují práce na Bubenském nábřeží?
|
Preference |
Pátek 18. listopadu 2022, 08:51, přidal: admin Petr |
|
|
Tramvaje už neodjíždějí z Podbaby pozdě. Na SSZ 6.164 Podbabská – Ve Struhách byla zavedena preference tramvají pro vlaky jedoucí z obratiště do nástupní zastávky. Volno ze smyčky se nově může vybrat na třech místech v cyklu, namísto původních dvou. Nová poloha pro tramvaj je umožněna mezi hlavní fází a levým odbočením pro auta z centra. Volno může nově padnout nanejvýš dvakrát do cyklu, zatímco dříve to bylo jen jednou. K tomu přibyla možnost mírného krácení kolizních fází a také bonus v podobě dovýběru volna z obratiště při jízdě tramvaje v opačném směru. Zlepšení nastalo také z centra, kde se volno vybírá sice nadále nejvýše jednou za cyklus, nově však ve dvou možných polohách, místo jediné. Vylepšena byla rovněž preference autobusů, znát je zejména účinné prodlužování vlastní fáze. Signalizace v Podbabě byla uvedena do provozu v roce 2011 současně s prodloužením tratě k nově budované železniční zastávce. Dynamika umožnovala určitou modifikaci řízení s ohledem na tramvaje. Avšak nejednalo se o preferenci a část spojů ve směru do centra odjížděla mimo čas určený jízdním řádem. Tramvaje projíždějí křižovatku bez cestujících. V současnosti jsou provozovány bez preference další dvě signalizace u tramvajových obratišť, u Depa Hostivař (provoz od srpna 2022) a na Zahradním Městě (2021). Oba semafory čekají od zprovoznění na dynamiku a dočasně jsou řízeny pevným programem.
|
Ostatní |
Čtvrtek 17. listopadu 2022, 14:15, přidal: admin Petr |
|
Vznikající lávka HolKa (Holešovice - Karlín) u Holešovické tržnice.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 17. listopadu 2022, 14:00, přidal: admin Petr |
|
V Libuši se také pracuje naplno. Na křižovatce ulic Novodvorská, Generála Šiška a Meteorologická je již položena první vrstva asfaltu. U smyčky Levského pak došlo k propojení koleje do centra v terénním zářezu.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 17. listopadu 2022, 13:53, přidal: admin Petr |
|
Rekonstrukce tramvajové na Bubenském nábřeží u Holešovické tržnice pokročila a koleje jsou již položeny v celém úseku. Mezi hlavním vchodem do Tržnice a obloukem do ulice Komunardů usazená kolejová pole vyčkávají na podbetonování.
|
Ostatní |
Čtvrtek 17. listopadu 2022, 13:40, přidal: admin Petr |
|
Na pravém břehu Vltavy jsou již viditelné první stopy značící, že výstavba Dvoreckého mostu opravdu začala.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Úterý 15. listopadu 2022, 16:58, přidal: admin Petr |
|
Ve chvíli, kdy zveřejníme včerejší fotografie ze stavby tratě do Libuše zjistíme, že i ony jsou již minulostí. Dnes již zřízen provizorní přejezd u měnírny Libuš, aby mohlo být dokončeno propojení s oblouky do Novodvorské ulice a u smyčky Levského pokračují zemní práce tak, aby během příštího týdne bylo kolejově položeno i tam. Trať tak bude kolejově hotova od smyčky Levského až k oblouku do Novodvorské ulice.
|
Ostatní |
Čtvrtek 10. listopadu 2022, 18:21, přidal: admin Petr |
|
Ve Vlastině ulici již dochází k pokládce prvních tramvajových kolejí.
|
Vozy |
Čtvrtek 10. listopadu 2022, 16:56, přidal: admin Petr |
|
Dopravní podnik města Brna dokončuje práce na renovaci tramvaje K2 pro pražský Dopravní podnik. V průběhu prosince se vydá do hlavního města.
Přestože vozy typové řady K2 se po pražských kolejích projely maximálně v rámci zkušebních jízd výrobce, Dopravní podnik dlouhodobě usiloval o možnost reprezentanta této typové řady získat pro účely nasazení na retro lince 23. Jedná se totiž o vzhledově atraktivní vozidlo nesoucí nezaměnitelný rukopis výtvarníka Františka Kardause, vycházející navíc z legendární typové řady T3.
Nakonec se za symbolikou částku 1 000 € (cca 25 500 Kč) podařilo pořídit tramvaj K2 ev. č. 8133 z bratislavského Dopravního podniku. Ten vůz odstavil již v roce 2009, a nabízel jej dalším dopravním podnikům, které by mohly mít zájem podobný typ vozidla zachovat. Historie vozu sahá do roku 1977, kdy byl vyroben v závodě ČKD Tatra Praha. Odtud putoval rovnou do Bratislavy jako zácvikové vozidlo pro řidiče. Zajímavostí je, že nikdy nebyl zařazen do provozu s cestujícími.
Po zakoupení vozu vypsal pražský Dopravní podnik veřejnou soutěž na její opravu. Tu vyhrál Dopravní podnik města Brna. Zaměstnanci tamních ústředních dílen vrátili tramvaji K2 původní podobu z roku 1977. Tramvaj dostala také nové evidenční číslo 7000, číslo, které vozily prototypy vozů K1 a K2 pohybující se právě po pražských kolejích. V Brně aktuálně již finišují práce na interiéru a na zkušebně se ověřuje, zda všechna zařízení správně fungují. Proměnou k nepoznání prošel i interiér vozu a kabina řidiče, která sice odpovídá původnímu provedení, řidiči zde však najdou i moderní prvky, které jsou citlivě skryty, aby nenarušovaly původní vzhled vozu. V polovině listopadu vyjede vůz do ulic Brna, aby byl vyzkoušen i na kolejích. Následovat bude převoz do Prahy, kde si tramvaj převezme Dopravní podnik a vůz následně absolvuje další zkušební jízdy a technickobezpečnostní zkoušku.
Po absolvování zkušebních jízd a instalaci odbavovacího a informačního systému bude pražská K2 připravena k nasazení do provozu. Bude jezdit jak na retro lince 23, tak i na historické 42, s prvním vypravením se počítá v průběhu prvního čtvrtletí příštího roku.
/s využitím TZ DPP/
|
Aktualita |
Středa 9. listopadu 2022, 09:21, přidal: admin Petr |
|
|
Dopravní podnik hl. m. Prahy vysoutěžil ve veřejné zakázce zhotovitele stavby tramvajové tratě Holyně – Slivenec. Postaví ji společnost STRABAG Rail, která v tendru nabídla nejnižší cenu 233,1 milionů korun, což je téměř o 136 milionů korun resp. 37 % méně, než předpokládal projekt.
DPP v této veřejné zakázce obdržel nabídky od deseti subjektů. Výstavba tramvajové tratě Holyně – Slivenec potrvá 259 dnů, tj. zhruba 8,5 měsíce. DPP ji plánuje zahájit co nejdříve to bude možné, předpoklad je na začátku příštího roku. První cestující by se mohli svézt v září 2023.
Jedná se o stavbu druhého a závěrečného úseku nové tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec. Je dlouhý zhruba 500 metrů a zakončen smyčkou o celkové délce přibližně 600 metrů. V tomto úseku se počítá s jedním párem zastávek Slivenec situovaných přímo v obratišti. Připravovaný úsek Holyně – Slivenec navazuje na stávající trať Sídliště Barrandov – Holyně, zprovozněnou letos v dubnu. Díky tomu, že tramvajová trať a smyčka v rozvojovém území vzniká jako první, umožní to na ni navázat další výstavbou, např. komunikací, chodníků, domů nebo obchodních jednotek bez negativních důsledků, než kdyby tomu bylo naopak a nová tramvajová trať by byla zřizována v již dokončené infrastruktuře.
Dokončení tohoto úseku a smyčky Slivenec umožní na tuto trať nasazovat do pravidelného provozu také jednosměrné tramvaje, nejenom obousměrné KT8D5.RN2P.
Tramvajová trať Holyně – Slivenec bude za stávající úvratí Holyně pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží pod téměř 90° úhlem, dále bude pokračovat západním směrem podél ulice K Barrandovu a po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou. Obratiště Slivenec bude jednokolejné se dvěma předjízdnými kolejemi, s kapacitou až pro deset článkových tramvají o délce min. 30 metrů. V prostoru obratiště hl. m. Praha plánuje výstavbu P+R parkoviště.
Od obratiště směrem k podchodu pod ulicí K Barrandovu bude vybudován nový chodník. Ten na druhé straně ulice naváže na chodník, který městská část Slivenec již vybudovala včetně veřejného osvětlení a vysázené aleje stromů. Chodník vede k domu seniorů v centru Slivence.
Úsek Holyně – Slivenec bude mít až po obratiště otevřený kolejový svršek a téměř stejnou podobu jako stávající část tratě mezi náměstím Olgy Scheinpflugové a úvratí v Holyni. Koleje ve smyčce Slivenec budou mít zpevněný povrch. Smyčka Sídliště Barrandov zůstane po dokončení a zprovoznění nové tratě zachována v plném rozsahu. Vzhledem k probíhající bytové výstavbě v Holyni se předpokládá, že na nové trati Holyně – Slivenec budou provozovány tramvajové linky č. 4 a 5, s čímž počítá také strategický dokument ROPIDu Rozvoj linek PID v Praze 2022 – 2032.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Středa 9. listopadu 2022, 08:46, přidal: admin Petr |
|
Jaký je postup na Bubenském nábřeží? Od Vltavské až k hlavnímu vchodu do tržnice koleje dokončeny včetně zákrytu. U hlavního vchodu zadlážděno a v následujícím úseku již usazeny koleje, čeká se na vylití betonem. V celém úseku umístěny nové sloupy trolejového vedení.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 7. listopadu 2022, 11:20, přidal: admin Petr |
|
V části Vlastiny ulice již probíhá pokládka prvních metrů kolejí. Po dokončení speciální armované betonové vany snižující vibrace bude těleso zřízeno metodou W-tram.
|
Preference |
Pondělí 7. listopadu 2022, 11:12, přidal: admin Petr |
|
Na SSZ 5.068 Lidická – Zborovská bylo upraveno řízení. V odpolední špičce dochází k mírnému krácení zelené pro auta ze Zborovské ulice vlevo a z ulice Svornosti vpravo. Tato vozidla totiž míří na Palackého most, kde v době silného provozu někdy vytvořila dlouhou kolonu, ve které uvízly tramvaje. Režim světelné závory snižuje kapacitu křižovatky na Zborovské pro vjezd na Palackého most tak, aby přibližně odpovídala kapacitě křižovatky na Palackého náměstí, do které právě Palackého most ústí. Díky tomu je na mostě kratší kolona a plynulejší jízda tramvají. Pro dotčenou automobilovou dopravu opatření znamená větší zdržení na Smíchově, ale méně čekání na Palackého mostě. K opatření byla již dříve na semaforu ze Zborovské ulice osazena doplňková šipka, která umožňuje pokračovat v jízdě přímo a vpravo i tehdy, když jízdu vlevo už zakazuje plný červený signál. V pravidelném linkovém vedení jezdí po Palackého mostě celkem 6 tramvajových linek, což ve špičce činí průměrný interval 80 sekund.
|
Aktualita |
Čtvrtek 3. listopadu 2022, 13:02, přidal: admin Petr |
|
Další čtveřice vozů T6A5 dnes opouští Prahu jako dar Dopravního podniku hl. m. Prahy ve spolupráci s hl. m. Prahou a prostřednictvím neziskové organizace Člověk v tísni. Příjemcem pomoci je charkovský městský Dopravní podnik. Dnes Prahu opouští vozy #8679, #8704, #8711 a #8749. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t6a5
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Středa 2. listopadu 2022, 07:06, přidal: admin Petr |
|
Stavba tramvajové tratě Levského - Libuš je stále viditelnější a každý den je vidět masivní postup stavebních prací. Křižovatka ulic Generála Šišky, Novodvorská a Meteorologická tak získává definitivní tvar, jehož součástí je oblouk prodlužované tramvajové tratě. V místě již dřívě položených kolejí jsou pak umístěny sloupy trolejového vedení.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Středa 2. listopadu 2022, 06:32, přidal: admin Petr |
|
O prodlouženém víkendu 28.-30.10.2022 pokračovaly práce na opravě tratě v oblasti Novoměstské radnice. Více volných dní se využilo k uzavření přejezdu v prodloužení Žitné ulice a výměně kolejnic i zde.
|
Reklamní vozy |
Sobota 29. října 2022, 17:01, přidal: admin Petr |
|
V nejbližších dnech se v ulicích setkáme s novou celovozovou reklamou na voze Škoda 15T FOrCity Alfa. Tentokrát půjde o vokovický vůz #9337, na který byla instalována celovozová reklama obchodního řetězce Lidl. #prtky #prazsketramvaje #skoda #15t #forcity #alfa #skodatransportation #vozovnavokovice
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pátek 28. října 2022, 10:05, přidal: admin Petr |
|
V části Vlastiny ulice vrcholí přípravy pro pokládku prvních metrů kolejí. Pro zřízení desky s W-tramem zde vzniká speciální armovaná betonová vana snižující vibrace.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Středa 26. října 2022, 22:21, přidal: admin Petr |
|
Co nového na stavbě prodloužení tratě do Libuše? Od měnírny až k napojení sběrného dvora u smyčky Levského jsou již koleje kompletně položeny. K propojení s kusými kolejemi u smyčky Levského chybí položit cca 130 metrů kolejí přes stávající komunikaci ke sběrnému dvoru. Nejprve bude samozřejmě nutně její přemístění do prostoru již položených kolejí.
|
Ostatní |
Středa 26. října 2022, 22:14, přidal: admin Petr |
|
Po výměně vrcholu křižovatky Dělnická se nyní práce soustředily na výměnu části křižovatky Vltavská. Na Bubenském nábřeží jsou pak koleje položeny od Argentinské až k hlavní bráně Holešovické tržnice. U hlavní brány pak probíhá jejich zadlažďování.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Středa 26. října 2022, 21:49, přidal: admin Petr |
|
Po měsíci se opět podívejme na výstavbu tramvajové tratě na Dědinu. Podél Drnovské ulice probíhá úprava prostoru budoucího tělesa tramvajové tratě. Ve Vlastině ulici za plotem probíhá výstavba nové zdi vojenského areálu. U školy jsou umístěny první betonové L prefarikáty odhlučného tělesa tramvajové tratě.
|
Aktualita |
Sobota 8. října 2022, 17:25, přidal: admin Petr |
|
Již zítra nás čeká v oblasti zastávek Právnická fakulta výluka v provozu tramvají i autobusů z důvodu filmového natáčení. Souprava motorového vozu #2110 a vlečného vozu #1200 si zahraje na soupravu Amsterdamských tramvají stylizovaných do provozního období let 1939 - 1945 v typické tmavěmodré barvě. Proč však motorový i vlečný vůz ponesou stejné evidenční číslo (#236) ví asi jen autoři filmu :-). #prtky #prazsketramvaje
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 6. října 2022, 14:21, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračují práce na prodloužení tramvajové tratě do Libuše dokládají následující snímky. Budoucí trať se již rýsuje také v křižovatkce ulic Novodvorská a Generála Šišky.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Úterý 4. října 2022, 17:39, přidal: admin Petr |
|
Práce na rekonstrukci tramvajové tratě na Bubenském nábřeží pokračují svižným tempem. Omezujícím faktorem, který celkovou dobu výluky protáhne, je však rekonstrukce kanalizace, vodovodu, vozovek i chodníků.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Úterý 27. září 2022, 09:02, přidal: admin Petr |
|
Z důvodu rekonstrukce tramvajové trati, kanalizace, vodovodu, vozovek i chodníků na Bubenském nábřeží je od pondělí 26. září 2022 do čtvrtka 15. prosince 2022 k přerušen provoz tramvají. Dojde k vyrušení jednokolejné tratě a náhradě konstrukce systému velkoplošných panelů BKV pevnou jízdní dráhou W-tram.
|
Ostatní |
Pondělí 26. září 2022, 09:01, přidal: admin Petr |
|
Jak vypadají na Palmovce trolejbusové odstavy podél ulice Na Žertvách?
|
Aktualita |
Neděle 25. září 2022, 14:59, přidal: admin Petr |
|
V souvislosti s výstavbou nové městské čtvrti zvané Smíchov City v prostoru někdejšího nákladního nádraží Smíchov došlo k přebudování bariérové zastávky Na Knížecí z centra, kdy se nastupovalo do tramvají přímo z vozovky, do podoby zastávkové mysu. Zastávka ještě není v provozu.
|
Preference |
Neděle 25. září 2022, 14:39, přidal: admin Petr |
|
|
SSZ 5.761 Radlická – přechod Karla Engliše funguje s preferencí tramvají. Stalo se tak díky opravě, ke které došlo v září. Semafor do té doby prodlužoval volno i pro tramvaje, které ho nemohly stihnout. Vlaky z centra přitom navíc typicky projížděly právě v době, na kterou bylo nastaveno maximum volna. V důsledku toho často dostaly signál stůj náhle před čelo vlaku, přičemž některé stihly projet, některé prudce brzdily. Jedná se o další zlepšení pro tramvaje na severním konci Radlické, která byla ještě před lety extrémně problematická. Od letoška je zajištěna preference tramvají kromě zmíněného přechodu ještě na SSZ Plzeňská – Radlická. Určité zlepšení v poslední době nastalo také na SSZ Radlická – Ostrovského a SSZ Radlická – Za Ženskými domovy, avšak zatím stále bez preference MHD. Významným počinem je postupný odchod od dálkového povolování průjezdu Radlickou. Tramvaje si nyní mohou vyvolat volno obvykle jen na základě detekce, jako jinde v Praze. V dotčeném úseku Radlické nejezdí pravidelně žádná tramvajová linka. Dlouhodobě je sem odkloněna sedmička z důvodů havárie trati v ulici v ulici Za Ženskými domovy.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pátek 23. září 2022, 19:37, přidal: admin Petr |
|
Od předchozí reportáže sice uplynul jen den, ale protože kolejnice byly mezitím smontovány s pražci a na novostavbě tramvajové tratě se tak opravdu objevily první desítky metrů koleje, je druhá reportáž během 24 hodin vcelku nasnadě.
|
Aktualita |
Čtvrtek 22. září 2022, 10:27, přidal: admin Petr |
|
A je naloženo. Plzeňský motorový vůz Křižík & Brožík #18 je naložen a dnes se vrací do své domovské vozovny. Pražskému Muzeu MHD bylo velkou ctí poskytnout mu dočasný azyl během rekonstrukce tramvajové vozovny v Plzni. #prtky #prazsketramvaje #vozovnastresovice #muzeummhd #pmdp
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 22. září 2022, 10:25, přidal: admin Petr |
|
Stavba tramvajové trati do Libuše pokračuje. V úseku okolo budoucí zastávky Sídliště Libuš jsou již v koleji z centra položeny první desítky metrů pražců a kolejnic.
|
Preference |
Středa 21. září 2022, 06:32, přidal: admin Petr |
|
Po letech čekání byla na nebezpečné křižovatce na Větrníku vybudována světelná signalizace. Nové SSZ 6.803 Na Petřinách – Na Větrníku je ve směru z centra vybaveno směrovými signály pro auta a na zatíženém levém odbočení přes trať tedy výrazně zvyšuje bezpečnost provozu. Současně uplatňuje preferenci tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním a krácením vlastní fáze, krácením kolizní fáze a vkládáním fáze. Preference tramvají byla uvedena do provozu s mírným zpožděním z důvodů dokončování detekce. Preference autobusů bude také zprovozněna dodatečně. Za posledních pět let je v křižovatce evidováno 61 nehod, včetně nehod s tramvají a nehod se zraněnými osobami.
|
Aktualita |
Neděle 18. září 2022, 10:48, přidal: admin Petr |
|
S Prahou a Muzeem MHD ve střešovické vozovně se dnes jízdami v ulicích loučí plzeňský motorový vůz Křižík & Brožík #18 z roku 1899. #prtky #muzeummhd #vozovnastresovice #pmdp
|
Orientační a informační systémy |
Čtvrtek 15. září 2022, 19:04, přidal: admin Petr |
|
Před dvěma roky se na Palackého náměstí objevil schovaný pod pytlem první označník zastávky nového designu. Dva roky jsou za námi, označník se nikam zatím nerozšířil a na Palackého náměstí se objevil jeho, zřejmě technicky nadupanější nástupce. Samozřejmě s novými piktogramem, který v novém jednotném vizuálním stylu označuje tramvaje. Tak uvidíme, co z toho bude tentokrát... #prazsketramvaje #prtky #pid
|
Preference |
Čtvrtek 15. září 2022, 09:45, přidal: admin Petr |
|
|
Signalizace u Nákladového nádraží Žižkov už funguje bez vad. SSZ 3.322 Jana Želivského – Olšanská tak výrazně pomáhá tramvajím k plynulé jízdě. Největším zlepšením je možnost současného průjezdu protijedoucích vlaků v oblouku pro linku 9, které krátce po nasazení plné dynamiky na konci července nefungovalo. Odstranit se podařilo i ostatní drobné neduhy. Provoz tramvají je nyní výrazně plynulejší, než před obnovou signalizace, která přitom už dříve fungovala s preferencí. Preference se uplatňuje změnou pořadí fází, prodlužováním a krácením vlastní fáze, krácením kolizní fáze a výběrem multifáze. Na křižovatce došlo také ke zlepšení podmínek pro chodce, zejména vytvořením ostrůvků, které rozdělují dlouhý přechod přes Olšanskou ulici na tři části. K flexibilnímu řízení přispívá i fakt, že všechna tramvajová volna se vybírají pouze na výzvu. Aktuálně je z důvodů havárie inženýrských sítí přerušen provoz tramvají v Olšanské z centra a její zatížení se přeneslo na jižní vjezd křižovatky, tedy od Vinohradské ulice.
|
Preference |
Neděle 11. září 2022, 14:32, přidal: admin Petr |
|
Se začátkem nového školního roku byly do provozu uvedeny dvě obnovené signalizace na Žižkově u zastávky Chmelnice. Jedná se o samostatné přechody pro chodce, které slouží také pro přístup na tramvajové ostrůvky. SSZ 3.774 Koněvova – přechod Šikmá a 3.374 Koněvova – přechod Na Vrcholu fungují ve vzájemné dynamické koordinaci. Preference tramvají je zajištěna prodlužováním a krácením vlastní fáze. Zatímco v původním řízení byly oba přechody řízeny z jednoho řadiče a řízení jedné signalizace přesně odpovídalo stavu na druhých světlech, nyní má každý přechod vlastní řadič. Při prodlužování od tramvají tak může docházet k postupnému ukončování volna ve směru jízdy tramvaje, což snižuje zdržení chodců, ale také případné další tramvaje. Přechody prošly i stavební změnou. Nyní jsou rozděleny symetricky na 3 části místo 2, což zlepšuje podmínky pro provoz.
|
Aktualita |
Středa 7. září 2022, 17:52, přidal: admin Petr |
|
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes zahájil výstavbu vozovny Hloubětín. Hlavní částí stavby bude hala pro odstavování a opravu tramvají, přestavbou a modernizací nicméně projde naprostá většina areálu. Praha díky tomu po 73 letech dostane úplně novou, kapacitnější vozovnu s nejmodernějším vybavením. Postaví ji firmy VCES z francouzské skupiny Bouygues Construction a Chládek a Tintěra, Pardubice ze skupiny enteria ve sdružení „Společnost VCES-CHT pro Vozovnu Hloubětín“. Výstavba potrvá bezmála dva roky a dva měsíce, DPP její zprovoznění očekává ve druhé polovině října 2024.
Hlavní částí stavby nové vozovny Hloubětín bude nová hala, která bude mít dvě části: deponovací s kapacitou až 61 článkových tramvají délky až 32 metrů (odpovídající typu 15T) a opravárenskou se šesti stanovišti s kapacitou až 12 vozidel. DPP ji vybaví nejnovější technologií pro údržbu nízkopodlažních tramvají. Hala bude stavebně rozdělena na část využívanou pouze pro odstav vozů a část pro provádění údržby, čímž se významně zredukuje prostor s nutností trvalého vytápění a osvětlení.
Kromě nové haly DPP v areálu vozovny Hloubětín postaví další dvě budovy pro podnikové provozy, konkrétně pro Vrchní stavbu DPP, která v Praze realizuje údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových tratí, a také pro Vnitropodnikovou dopravu, která zde bude mít servisní zázemí pro nákladní a speciální automobily DPP. Modernizací projde také stávající hala denního ošetření, která dostane novou fasádu a DPP v ní nechá kompletně vyměnit vnitřní vybavení. Dostane nové koleje, lávky i novou moderní myčku, která bude umět využívat dešťovou vodu. Přestavbou projdou také všechny komunikace, odstavné a parkovací plochy či plochy zeleně v areálu vozovny.
Předpokládané celkové náklady na výstavbu nové vozovny Hloubětín jsou téměř 1,9 miliardy korun, což zahrnuje už doposud zrealizované práce, jako je příprava projektu, bourání staré deponovací haly, odvoz sutin a výstavbu první etapy, tj. nového energocentra. Předpokládané stavební náklady na nynější hlavní fázi výstavby 2–4. etapy činí 1,354 miliardy korun.
/s využitím TZ DPP/
|
Ostatní |
Sobota 3. září 2022, 10:27, přidal: admin Petr |
|
Na SSZ 6.122 Bělohorská – Ankarská byla zavedena preference autobusů. Při té příležitosti došlo také k vylepšení preference tramvají. Nově je umožněno vkládání fází i během pracovních dnů, což zřetelně snižuje zdržení projíždějících tramvají. Nadále na semaforu funguje pro tramvaje prodlužování vlastní fáze a mírné krácení kolizní fáze. Opraveno bylo také řízení předvěsti, která se nachází pro jízdu ve směru do centra. Její předchozí nastavení prakticky znemožňovalo, aby na ní řidič tramvaje registroval signál volno, protože se zapínalo spíše vedle vlaku, než před ním. Semafor na Vypichu byl vybaven preferencí tramvají už v roce 1999. Preference byla po několika letech zrušena a následně v roce 2003 v omezené míře obnovena. Poté prošla signalizace řadou úprav. I po aktuální úpravě má preference MHD omezení v možnostech krácení kolizních fází, které se běžně používá na více zatížených křižovatkách. Přesto došlo ke zřetelnému zlepšení provozu městské hromadné dopravy.
|
Aktualita |
Pátek 26. srpna 2022, 19:58, přidal: admin Petr |
|
Ve Starém Hloubětíně pokračují práce na výstavbě nástupních ostrůvků přesunutých zastávek Kbelská.
|
Aktualita |
Pondělí 29.srpna 2022,09:58, vložil: admin Petr |
|
V zastávce U Matěje je dnes vystaven trolejbus Praga TOT, který zahajoval v roce 1936 provoz na první pražské trolejbusové lince. Vystaven je zhruba do 18:30 hodin. Těšte se nejen na krásné historické vozidlo, ale také na novinky a zajímavosti o nově chystaných projektech pražských trolejbusů. #prtky #prazsketramvaje #praga #vozovnastresovice #muzeummhd Tramfantik
|
Preference |
Čtvrtek 25. srpna 2022, 13:05, přidal: admin Petr |
|
|
Semafory na smyčce Depo Hostivař bez preference. Snižují přesnost provozu
Zapnutí semaforů na nové smyčce Depo Hostivař má nepříznivý dopad do pravidelnosti provozu zejména pro linku 16. SSZ 0.632a Černokostelecká – Sazečská a nové SSZ 0.637 Černokostelecká – smyčka Depo Hostivař, které vzniklo v místě původního přechodu, byly spuštěny několik dní po zahájení provozu přebudovaného terminálu, ovšem do pevného řízení bez preference tramvajové dopravy. Ačkoli lince 16, která projíždí světly na třech místech, byly proti původnímu stavu bez smyčky přidány do jízdní doby 2 minuty, nestačí to a vzniká zpoždění obvykle v rozsahu 1 – 3 minuty. V prázdninovém provozu se zatím daří část zpoždění eliminovat na trase, kde naopak v posledních letech došlo ke zrychlení. Oba semafory jsou vybaveny detekcí tramvají, včetně vzdálených rádií a cílově tedy budou v dynamickém řízení s preferencí tramvají. Ve stejném stavu je smyčka na Zahradním Městě, která byla zprovozněna v roce 2021. SSZ 0.620 Švehlova – Topolová, skrze kterou je obratiště napojeno na hlavní trať, je už téměř rok v pevném řízení, čímž došlo k vyloučení původní preference tramvají a autobusů.
|
Preference |
Čtvrtek 25. srpna 2022, 13:04, přidal: admin Petr |
|
|
Smetanovo nábřeží a část Masarykova nábřeží jsou po částečné rekonstrukci. Došlo k přestěhování zastávky Národní divadlo ve směru na sever před stejnojmennou křižovatku. Mezi Národním divadlem a Betlémskou ulicí byl zřízen cyklistický pás a omezena automobilová doprava. Dopravní značení zakazuje odbočení aut z mostu Legií vlevo a přijíždět tedy mohou pouze auta od Národní, přičemž nově jedou po kolejích. Současně bylo v úseku zrušeno parkování. Na křižovatce s Betlémskou ulicí mají nově tramvaje přednost před auty, což přináší plynulejší jízdu MHD. Nově byla zřízena zastávka Karlovy lázně ve směru na sever. Řešena je formou mysu pro jeden vlak. V místě jsou svedena auta na koleje, což, stejně jako nová zastávka, působí nárůst doby jízdy tramvají. Došlo k úpravám SSZ 1.010 Národní divadlo a SSZ 1.035 Křižovnická – Karlova, které nadále fungují s preferencí tramvají a nově reflektují změněné polohy zastávek. Kromě zákazu odbočení u Národního divadla nedošlo k žádné regulaci provozu aut, což snižuje kvalitu tramvajové dopravy s přesahem do navazujících úseků. Mírná regulace na Smetanově nábřeží funguje dlouhodobě ve směru na jih pomocí SSZ 1.056 Křižovnická – Kaprova. V roce 2019 došlo krátce ke zkušebnímu obousměrnému uzavření průjezdu nábřeží pro auta, avšak na definitivním řešení zatím nebyla nalezena politická shoda. Úsekem ve špičce za hodinu projede přibližně 1000 osob v automobilech a přibližně 2500 osob v tramvajích každým směrem.
|
Preference |
Čtvrtek 25. srpna 2022, 13:03, přidal: admin Petr |
|
Kompletní obnovou technologie prošlo SSZ 1.106 Letenská – Malostranské náměstí. Signalizace řídí kromě vlastní křižovatky na Malostranském náměstí také provoz kolejové splítky v přilehlé Letenské ulici. Vlastní řízení signalizace je podobné tomu původnímu, které se osvědčilo. Tramvajové fáze lze vybírat ve všech třech polohách cyklu řízení, nanejvýš dvakrát do cyklu. Mírnou změnou prošly polohy některých trolejových kontaktů, což umožňuje mírně pružnější řízení, zejména na vjezdu do splítky od Letenské. Použitý řadič také o něco rychleji reaguje na nároky z detektorů než ten původní. Výzvové signály pro tramvaje před začátkem volna blikají. Zlepšení nastalo pro chodce, kteří dostali nový přechod těsně před křižovatkou ve směru od jihu. Po uvedení do provozu se signalizace opakovaně zasekla s dopadem do plynulosti provozu tramvají. Na semaforu byla preference tramvají zavedena v roce 1999.
|
Preference |
Čtvrtek 25. srpna 2022, 13:03, přidal: admin Petr |
|
|
Více než půlroční trápení u Nákladového nádraží skončilo. Na SSZ 3.322 Jana Želivského – Olšanská byla na konci června nasazena definitivní řídicí logika. Preference tramvají je lepší než původní řešení z roku 2005, které bylo tehdy realizováno dodatečně na původní technologii. Hlavní zlepšení spočívá v možnosti změny pořadí fází, kdy oblouk pro linku 9 lze při nároku vybrat ihned po hlavním směru. Kromě toho signalizace umožňuje tramvajím prodlužování vlastní fáze, krácení kolizní fáze a výběr všech oblouků až dvakrát do cyklu řízení. Posledně jmenovaná možnost dříve fungovala pouze pro oblouk linky 26. Nově se všechna tramvajová volna včetně hlavního směru vybírají jen při nároku tramvaje, což přináší pružnější řízení. Přínosem je rovněž zřízení směrového signálu pro auta od jihu vlevo, čímž je vyloučena kolize s přímo jedoucími tramvajemi. Signalizace však potřebuje ještě doladit. Hlavním problémem je, že s volnem pro linku 9 do centra se nevybírá nekolizní signál z centra, což působí zbytečné zdržení, někdy výrazné. Semafor byl obnoven už na konci roku 2021, ale s ohledem na jiné stavební práce procházel dočasnými úpravami, které nebyly příznivé pro tramvaje ani ostatní dopravu. Několik měsíců byly zbytečně rozděleny signály tramvají a aut od Olšanské. Kolony tramvají se tvořily nárazově také od Ohrady.
|
Aktualita |
Středa 24.srpna 2022,09:55, vložil: admin Petr |
|
Prvního ověření provozuschopnosti modernizované tratě do Modřan se dnes, zcela standardně ujal měřící vůz T3 #5521. Protože do zkoušeného úseku musel tento jednosměrný vůz najet přes kolejovou spojku která v současnosti slouží k ukončení linky 21 v zastávce Poliklinika Modřany, projížděl vůz celým úsekem v protisměru. Velmi nestandardní však byla jeho cesta zpět. Z Modřan byl odvlečen za vozem KT8D5.RN2P, s nímž byl spřažen zadní částí až na Pankrác, kde bylo v areálu vozovny první možné místo pro jeho otočení do správného směru. #prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra #kt8d5rn2p #t3 Tramfantik
|
Ostatní |
Pondělí 22. srpna 2022, 10:51, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračuje modernizace tramvajové tratě v Modřanech přibližuje fotoreportáž z 21. srpna.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 11.srpna 2022,09:53, vložil: admin Petr |
|
Každá tramvaj si chce projet novou smyčku Depo Hostivař. Vozy KT8D5.RN2P #9102 a #9089 si tento sen splnily dnes. #prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra #kt8d5rn2p @tramfantik #vozovnahloubetin
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Úterý 2. srpna 2022, 08:27, přidal: admin Petr |
|
Rozsah poškození vozů Škoda 15T ForCity Alfa #9409 a T3R.P #8376 po dnešní ranní železniční nehodě na Klárově. #prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra #vozovnavokovice #skoda #15t #foccity #alfa #vozovnamotol #skodatransportation
|
Aktualita |
Čtvrtek 4.srpna 2022,09:50, vložil: admin Petr |
|
Na filmařský plac se v dnešní večer promění smyčka Královka. V jedné z vedlejších rolí se blýskne motorový vůz Ringhoffer #2110. #prtky #prazsketramvaje #ringhoffer #muzeummhd #vozovnastresovice Tramfantik
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 1. srpna 2022, 19:51, přidal: admin Petr |
|
Co nového na Dědině? Na stavbě tramvajové se zatím nejvíc pracuje na obou koncích. Na Dědině končí zemní práce ještě před smyčkou. V místě smyčky je nyní jen strniště.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 1. srpna 2022, 19:34, přidal: admin Petr |
|
Jak pokračují práce v Modřanech a Libuši? Na nové trati na 3 místech probíhají přeložky plynovodu a u zastávky Sídliště Libuš se objevily základy měnírny. V prostoru smyčky Levského dochází k pokládce kolejových konstrukcí, od Levského po Polikliniku Modřany jsou již položeny kompletně koleje, dochází k jejich podbíjení dovezenou podbíječkou Plasser & Theurer 08-275 ZW. Obnovovány jsou nástupiště zastávek.
|
Aktualita |
Neděle 31.července 2022,09:48, vložil: admin Petr |
|
Do smyčky Depo Hostivař dnes na zkušební jízdu zavítala první tramvaj. Pracovní vůz T3 #5521. #prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra Tramfantik
|
Ostatní |
Sobota 16. července 2022, 14:07, přidal: admin Petr |
|
Na Palmovce, podél tramvajové tratě v ulici Na Žertvách již stojí první sloupy trolejového vedení pro trolejbusy, včetně výložníků.
|
Aktualita |
Pátek 15.července 2022,13:54, vložil: admin Petr |
|
Mezi Špejcharem a střešovickou vozovnou byla dnes ke spatření nezvyklá souprava vozů T3coupé #5573 a nejstarší dochované T3 na světě #6102. Za touto sestavou stály prozaické důvody v podobě technické závady vozu #6102, který musel být stažen z výkonu na lince 42 a odstaven do smyčky Špejchar. K jeho přesunu do střešovické vozovny byl využít právě vůz T3coupé. #prtky #prazsketramvaje #ckd #tatra #t3 #t3coupe #vozovnastresovice #muzeummhd
|
Aktualita |
Středa 13. července 2022, 18:06, přidal: admin Petr |
|
V souvislosti s blížícím se zahájením provozu v obratišti Depo Hostivař naroste počet radiově ovládaných výhybek celkem o osm. Jedna z nich bude dokonce rychlostní (R06 do obratiště Depo Hostivař od Ústředních dílen), dalších pět bude v obratišti samotném a přilehlém trojúhelníku. Zbylé dvě, do počtu osmi, pak nahradí dvojici kontaktních výhybek na vjezdu do smyčky Ústřední dílny. V ulicích tak mizí bílé čtvercové tabulky s černým rovnostranným trojúhelníkem, uvnitř něhož je oranžový čtverec, tedy tabulky označující pracovní trolejový kontakt. Nalezneme je na třech posledních místech.
|
Ostatní |
Sobota 9. července 2022, 17:11, přidal: admin Petr |
|
Na Basilejském náměstí dochází k úpravě uličního profilu a zřízení další světelné signalizace. V úseku cca 670 metrů tak budou celkem 4 světelné signalizace.
|
Ostatní |
Čtvrtek 7. července 2022, 10:21, přidal: admin Petr |
|
V oblasti Palmovky probíhá výstavba trolejbusových odstavů v okolí zaniklé Číhalovy boudy. Po jejím náčelníkovi řidiči tramvají přezdívali unimobuňky sloužící jako zázemí stříédacího bodu umístěné v blízkosti Libeňské synagogy.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Čtvrtek 7. července 2022, 10:04, přidal: admin Petr |
|
Od soboty 2. července probíhá modernizace tramvajové tratě v úseku Poliklinika Modřany – Sídliště Modřany. Trať v tomto úseku pochází z roku 1995. Dojde k výměně pražců a stávající kolejnice nahradí bezžlábkové s výjimkou některých oblouků, které prošly rekonstrukcí v nedávné minulosti. Na trati budou doplněny mazníky a úpravou projdou také zastávky U Libušského potoka, Modřanská rokle, Sídliště Modřany a Levského. Po dokončení modernizace budou na všech uvedených zastávkách výrazně zvýšeny nástupní hrany pro zlepšení komfortu nastupování a vystupování z tramvají. Na zastávku Levského, která jako jediná na trati Braník – Modřany nebyla bezbariérová přístupná bude zřízen bezbariérový přístup. Během rekonstrukce dojde ke zřízení základů stožárů pro rekonstrukci troleje, která proběhne příští rok a přinese s sebou konec řetězovky v dalším úseku. V rámci této akce projde rekonstrukcí také samotná smyčka Levského, včetně úpravy geometrie hlavních průjezdných kolejí směr Libuš.
|
Aktualita |
Pondělí 4. července 2022, 11:06, přidal: admin Petr |
|
Během následujících svátečních dnů 5. a 6. července bude probíhat nepřetržitá tramvajová výluka mezi křižovatkou Starý Hloubětín a smyčkou Lehovec. Kromě údržby trolejového vedení jsou jejím důvodem přípravné práce na přemístění zastávky Kbelská ze stávajícího umístění do nové polohy mezi vyústění ulic Na Obrátce a Kbelská. Necháme se překvapit, jak se tato zastávka bude následně jmenovat. V jednom uzlu mít Starý Hloubětín a Kbelskou nejspíš neprojde a tak buď se všechny zastávky budou jmenovat Starý Hloubětín, Kbelská a nebo třeba podle nějakého blízkého parku.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 4. července 2022, 10:07, přidal: admin Petr |
|
Výstavba smyčky Depo Hostivař pokračuje. První tři snímky alba pochází z 28. června, ostatní z 3. července a i na nich je patrný rychlý posun. Zatímco na starších snímcích je trojúhelník ještě ve fázi před zrizováním povrchů, novější snímky již zobrazují trojúhelník s podkladovými vrstvami. Po traťové koleji z centra, tedy před dvojici výhybek a kolejových křižení bude od 10. července udržován manipulační obousměrný provoz tramvají.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Pondělí 4. července 2022, 09:53, přidal: admin Petr |
|
Od soboty 2. července probíhá modernizace tramvajové tratě v úseku Poliklinika Modřany – Sídliště Modřany. Trať v tomto úseku pochází z roku 1995. Dojde k výměně pražců a stávající kolejnice nahradí bezžlábkové s výjimkou některých oblouků, které prošly rekonstrukcí v nedávné minulosti. Na trati budou doplněny mazníky a úpravou projdou také zastávky U Libušského potoka, Modřanská rokle, Sídliště Modřany a Levského. Po dokončení modernizace budou na všech uvedených zastávkách výrazně zvýšeny nástupní hrany pro zlepšení komfortu nastupování a vystupování z tramvají. Na zastávku Levského, která jako jediná na trati Braník – Modřany nebyla bezbariérová přístupná bude zřízen bezbariérový přístup. Během rekonstrukce dojde ke zřízení základů stožárů pro rekonstrukci troleje, která proběhne příští rok a přinese s sebou konec řetězovky v dalším úseku. V rámci této akce projde rekonstrukcí také samotná smyčka Levského, včetně úpravy geometrie hlavních průjezdných kolejí směr Libuš.
|
Aktualita |
Sobota 2. července 2022, 19:30, přidal: admin Petr |
|
Je to sice jen malý krok pro lidstvo, ale velký pro tramvaje. Tramvaje jedoucí po Smetanově nábřeží od Národního divadla jedou konečně po pozemní komunikaci, která je označena jako hlavní!
|
Preference |
Sobota 2. července 2022, 19:27, přidal: admin Petr |
|
|
Ke zlepšení podmínek pro tramvaje a pro chodce došlo na náměstí I. P. Pavlova. V oblasti magistrály se od května v denním období používají pevné programy o délce cyklu 80 sekund, namísto původních 100 sekund. V cyklu 80 sekund jsou podíly zelených pro jednotlivé směry přibližně stejné jako ve „stovkách“, ale jednotlivé signály volno i stůj jsou kratší. Díky tomu se výrazně snižuje zdržení chodců a tramvají na SSZ 2.029 náměstí I. P. Pavlova – Sokolská a 2.047 náměstí I. P. Pavlova – Legerova. Na obou signalizacích je kvůli vysokému zatížení dopravou nereálné ve dne aplikovat preferenci tramvají. Volno pro tramvaje, ač je kratší než v původním řízení, zachovává možnost průjezdu dvou vlaků. Díky tomu úprava zvyšuje kapacitu pro tramvaje o 25 % a je přínosná pro stabilizaci provozu po mimořádných událostech. Dochází k výrazné eliminaci situací, kdy se před křižovatkou nahromadí více než 2 tramvaje, což obecně bývá zdrojem vysokých zdržení. I. P. Pavlova je přitom úzkým místem tramvajové sítě. Vliv na kapacitu pro auta je v jednotkách procent a je způsobem zejména snížením produktivního času v cyklu řízení. Oblast magistrály čítá 11 semaforů. S provozem tramvají jsou ještě „Demínka“ a Legerova – Vinohradská, obě s preferencí. „Osmdesátky“ se na magistrále zkoušely poprvé na jaře roku 2021. Následovalo doladění semaforů. Změna je přínosná i v souvislosti s rekonstrukcí Barrandovského mostu, protože odlehčení zajišťují také tramvaje v relaci ze Smíchova právě na I. P. Pavlova.
|
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě |
Sobota 2. července 2022, 19:25, přidal: admin Petr |
|
Přípravy na zahájení modernizace tramvajové trati v úseku Poliklinika Modřany - Levského jsou v plném proudu. Již dnes se v prostoru zastávky Poliklinika Modřany objeví na připraveném asfaltovém povrchu kolejová spojka, na které bude ukončena linka 21. Ta bude zároveň na opačném konci prodloužena místo linky 5 na úvrať v Holyni. Důvodem tohoto opatření je snaha o minimalizaci počtu vozů KT8D5.RN2P, kterých má Dopravní podnik k dispozici "jen" 53 v případě, kdy by byly všechny provozní. Což následkem pravidelně údržby a nehod nejsou. "Vyjezdit" tak s tímto počtem linky 5, 17 a 19 je v podstatě na hraně možností.
|
|