Pohlednice Pražských tramvají... ...z okolí Mumlavských vodopádů

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Pohlednice Pražských tramvají...
...z okolí Mumlavských vodopádů


Mumlavské vodopády. | 12.9.2011
Mumlavské vodopády. | 12.9.2011 Mumlavské vodopády. | 12.9.2011 Mumlavské vodopády. | 12.9.2011 Mumlavské vodopády. | 12.9.2011
Dále opravdu raději ani krok, nadloží není 100% stabilní. | 12.9.2011
Až 12 metrů vysoké stupňovitě uspořádané skalní bloky v žulovém řečišti říčky Mumlavy vytváří Mumlavský vodopád, který patří mezi nejvodnatější vodopády v Česku. Místo jak stvořené k relaxačnímu oddychu.
Přímo pod vodopádem, ale i jinde v řečišti, lze navíc nalézt tzv. Čertova oka o průměru až 6 metrů. Jde o prohlubně (tzv. obří hrnce) a ohlazy způsobené pohybem vody a kamínky. Nejmohutnější je vodopád při jarním tání. Naopak v zimě velmi často zamrzá a stává se z něj ledopád – uchvacující dílo vytvořené vodou a mrazem.

Pokud se vydáme po úbočí 950 metrů vysoké hory zvané Ptačinec, spatříme cestou tzv. pinky. Jde o propadlé nadloží bývalých štol, které jsou pozůstatkem hornické činnosti rudného dolu Harrachov, v němž se mezi lety 1947 - 1992 těžil fluorit, baryt a galenit.

Dojdeme-li až do oblasti zvané Ryžoviště, můžeme se zastavit u opuštěného lyžařského vleku a přemýšlet nad tím, kdy asi ukončil provoz a kolik lyžařů na něm, při cestě vzhůru, prožívalo třeba nejkrásnější okamžiky svého života... A nebo si pokládat otázku proč asi tenhle vlek přestal sloužit svému osudu... (A jen horský vůdce Pepa napoví, že vlek označovaný typem Transporta VL500 byl postaven okolo let 1965-1968 a provoz ukončil okolo roku 1993.)

Propadlé nadloží opuštěného rudného dolu. | 12.9.2011
Propadlé nadloží opuštěného rudného dolu. | 12.9.2011 Propadlé nadloží opuštěného rudného dolu. | 12.9.2011
Propadlé nadloží opuštěného rudného dolu. | 12.9.2011 Propadlé nadloží opuštěného rudného dolu. | 12.9.2011
Propadlé nadloží opuštěného rudného dolu. | 12.9.2011 Propadlé nadloží opuštěného rudného dolu. | 12.9.2011
Trasa pomalu zanikajícího lyžařského vleku na Ryžovišti.
Údolní stanice opuštěného vleku na Ryžovišti s reklamou na „Deli pro den, který trvá 25 hodin“. Jen tady těch 25 hodin již odteklo říčkou Mumlavou.. | 12.9.2011 Před vraty do strojovny vleku již vyrůstá strom. | 12.9.2011 Z druhé strany budova vleku tolik opuštěně možná ani nevypadá... | 12.9.2011 ...než člověk z blízkosti spatří prověšené lano napínáku... | 12.9.2011 ...a pod roztřepeným koncem lana vysypané kameny tvořící kdysi závaží. | 12.9.2011
Odložené kotvy vleku... | 12.9.2011 ...na zemi jejich navijáky... | 12.9.2011 ...a na stropě reznoucí pohonné zařízení. | 12.9.2011 V trase vleku již nalezneme vzrostlé stromy. | 12.9.2011 V lese je již trase vleku pomalu neznatelná. | 12.9.2011
Opuštěné brankové stožáry lyžařského vleku ještě nesou tažná lana. | 12.9.2011

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024