Vyhlídkový vůz T4 ev.č.5500

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vyhlídkový vůz T4 ev.č.5500


Vůz T4 po svém vyrobení na přesuvně v areálu ČKD
Vůz T4 ev.č.5500 na Mánesově mostě během oslav 120 let MHD
Vůz T4 ev.č.5500 na Karlově náměstí
Vůz T4 ev.č.5500 v areálu vozovny Střešovice
Vůz T4 ev.č.5500 na Smetanově nábřeží během oslav 120 let MHD
Vůz T4 ev.č.5500 v areálu vozovny Střešovice
K přestavbě na první novodobý čtyřnápravový vyhlídkový tramvajový vůz využil pražský Dopravní podnik první ze dvou prototypů vozů T4.

Ten byl v roce 1967 dodán na zkoušky do jugoslávského Bělehradu, kde obdržel evidenční číslo 111 a po dvou letech byl navrácen výrobci, ČKD Tatra, do Prahy. Ten vůz nakonec přenechal pražskému Dopravnímu podniku. S ohledem na odlišnosti tohoto vozu od, pro Prahu standardně dodávaných vozů T3 (spočívajících nejen v užší vozové skříni, ale zejména v upravené elektrické výzbroji), nemohl být zařazen do běžného provozu s ostatními osobními vozy. Vůz byl proto Dopravním podnikem postupně upraven na zvláštní motorový vůz pro vyhlídkové jízdy.

Z důvodu sjednocení a zjednodušení údržby došlo k úpravě elektrické výzbroje na standardní, používanou u pražských vozů T3. Poslední dveře byly zaslepeny (což je dodnes patrné zejména nepoužitím vlnitého plechu v prostoru pod nově dosazeným oknem). Došlo k vyvýšení podlahy vozu v prostoru pod sedadly, aby byl zajištěn zlepšený výhled pro 42 sedících cestujících. Sedadla jsou ve voze uspořádána ve tvaru 1+2.

Vůz je zařazen do provozu ve vozovně Střešovice, odkud se svými přestavěnými kolegy, vozy ev.č. 5601 a 5602 vyjíždí na objednané vyhlídkové jízdy po Praze.




Fotografie: © Pražské tramvaje, © Josef Hubka a archiv

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024