Křižovatka Ringhoffer

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Křižovatka Ringhoffer


Souprava vozů T3SUCS ev.č.7166+7167 na lince 22 v prostoru původní křižovatky
Souprava vozů T6A5 ev.č.8693+8694 na lince 23 v prostoru križovatky
Souprava vozů T3 ev.č.6836+6781 na lince 14 v prostoru křižovatky
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7291+7233 na lince 9 v prostoru křižovatky
Souprava vozů T3R.P ev.č.8328+8329 na lince 4 v prostoru křižovatky
Souprava vozů T3 ev.č.6394+6940 vypravená na linku 4 v prostoru původní křižovatky
Když košířský starosta Matěj Hlaváček uváděl 13. června 1897 do provozu první část své Elektrické dráhy Smíchov - Košíře, vedené po Plzeňské ulici od Anděla po Klamovku, jistě netušil, že v okolí Anděla vznikne v továrně ČKD Tatra Smíchov legendární tramvajový vůz typu T3, ani to, že dráhu po jeho smrti vykoupí Elektrické podniky a v místě, kde po desetiletí vznikaly nové tramvajové vozy firmy Tatra, tedy ve vyústění dnešních ulic Radlické a Plzeňské zřídí kolejovou křižovatku. To se stalo v roce 1913, kdy Elektrické podniky zahájily provoz na tramvajové trati v Radlické ulici. Tehdy však byly zřízeny jen oblouky směrem k Andělu. Oblouky od Košíř byly zřízeny až v roce 1931.

Křižovatka je po kompletní rekonstrukci a částečné změně svého umístění, která proběhla v letech 2000-2001, vybavena pouze výhybkami s pružnými jazyky; elektricky ovládané však (zatím) nejsou a s ohledem na udělení nesouhlasného stanoviska kompetentních orgánů k provozování tramvajové dopravy v navazujícím úseku Radlické ulice jsou zaklínovány. Ostatně v obloucích nové křižovatky se zatím jezdilo dvakrát - při rekonstrukci Nádražní ulice a při rekonstrukci Plzeňské ulice. Kryt křižovatky tvoří asfalt.

V běžném provozu je pojížděn přímý směr mezi zastávkami Anděl a Bertramka, který je navíc jediným provozuschopným směrem křižovatky.

Fotocesta po křižovatce Plzeňská x Radlická
Křižovatka Plzeňská x Radlická Křižovatka Plzeňská x Radlická Křižovatka Plzeňská x Radlická

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019