Křižovatka Výtoň

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Křižovatka Výtoň


Souprava vozů T3M ev.č.8064+8103 na lince 3 na křižovatce Výtoň
Vůz T3 ev.č.6907 na lince 14 na křižovatce Výtoň
Vůz T3SUCS ev.č.7057 na lince 7 na křižovatce Výtoň
Souprava vozů T6A5 ev.č.8696+8725 na lince 7 na křižovatce Výtoň
Souprava vozů T3R.P ev.č.8312+8313 na lince 3 na křižovatce Výtoň
Souprava vozů T3 ev.č.6824+6823 na lince 17 na křižovatce Výtoň
Teprve proražení Vyšehradského tunelu, úprava nábřeží v Podskalí a u Národního divadla umožnily výstavbu tramvajové tratě od Národního divadla po nábřeží Vyšehradským tunelem až k dnešní Podolské ulici. Nábřežní trať byla do provozu uvedena 31. července 1910. 20. června 1927 pak došlo k zahájení provozu na nové části tramvajové tratě vedené Svobodovou ulicí a od tohoto data je tedy na svém místě kolejová křižovatka, která prošla v roce 2004 kompletní rekonstrukcí a částečnou změnou polohy.

Křižovatka je vybavena 3 rozjezdovými radiově ovladatelnými elektromagnetickými výhybkami s pružnými jazyky ev.č.614 od Palackého náměstí, ev.č.615 od Albertova a ev.č.616 od Podolské vodárny. Také tři sjezdové výhybky jsou s pružnými jazyky. Křižovatka je klasické konstrukce kolejnic na dřevěných pražcích a její kryt tvoří asfaltový povrch.

V běžném provozu jsou pojížděny dva směry křižovatky - přímý mezi zastávkami Výtoň - Podolská vodárna, a z pohledu od Palackého náměstí levé oblouky k zastávce Albertov. Z pohledu od Podolské vodárny pravé oblouky k Albertovu jsou však také denně využívány, k výjezdům a zátahům vlaků vozovny Pankrác.

Fotocesta po křižovatce Výtoň
Křižovatka Výtoň Křižovatka Výtoň Křižovatka Výtoň


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024