Trať Moráň - Palackého náměstí

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Trať Moráň - Palackého náměstí

Textová podoba stránky ani připojené fotografie tratě neodpovídají stavu z roku 2007. Na úpravách se pracuje.

Souprava vozů T3R.P ev.č.8362+8363 na lince 16 v ulici Na Moráni
Souprava vozů T3 ev.č.6580+6602 na lince 16 stoupá ulicí Na Moráni ke Karlovu náměstí
Vůz KT8D5 ev.č.9035 na lince X-B v zastávce Palackého náměstí
Souprava vozů T3 ev.č.6754+6753 na lince 10 v ulici Na Moráni
Souprava vozů T3 ev.č.7201+7200 na lince 21 klesá k zastávce Palackého náměstí
Souprava vozů T3 ev.č.6518+6519 na lince 6 stanicuje v zastávce Palackého náměstí
Když 8. září 1898 Elektrické podniky zahajovaly provoz na nové spojovací trati vedené ulicí Na Moráni, pravděpodobně netušily, že jí v podobnosti s tratí v souběžné Myslíkově ulici nejprve zruší, a posléze znovu obnoví. Ovšem trať v ulici na Moráni stihla své zrušení zrealizovat dříve, již v samém závěru roku 1909 bylo schváleno její zrušení. Tomu však předcházelo zastavení provozu s cestujícími již 6. ledna 1900! Fyzicky zůstala trať několik dalších let zachována a 18. prosince 1900 byla dokonce prodloužena až na křižovatku Palackého náměstí. A i na obnovení provozu si počkala déle, takřka 60 let. K obnovení provozu došlo až 29. července 1968. V roce 1985 prošla trať radikální přestavbou své závěrečné části na Palackého náměstí. V souvislosti s výstavbou metra byl závěrečný přímý úsek, který navazoval na Palackého most vychýlen do nové osy, a pokud by na návazné křižovatce Palackého náměstí nebylo zřízeno esovité křížení s tratí na nábřeží, mířila by trať pouze tak do chladných vltavských vod. V dopravních špičkách projíždí tratí 90 tramvajových vlaků za hodinu, a pohled na konvoj tramvajových vlaků ke křižovatce Moráň bývá úchvatný.

Cestu po tramvajové trati začneme na křižovatce s Karlovým náměstí, kde prudkým pravým obloukem směřuje na levou stranu ulice Na Moráni, jíž zůstane věrná až k Palackému náměstí. Následuje krátký přímý úsek, mírný levý oblouk, další přímý úsek a pro změnu pravý oblouk, za nímž na přímém úseku jsou umístěny zastávky Palackého náměstí. Zmíněný pravý oblouk zřízený při přestavbě Palackého náměstí v souvislosti s výstavbou metra v roce 1985 znemožnil původní takřka přímé vedení tramvajové tratě z Palackého náměstí na Palackého most v křižovatce Palackého náměstí a zapříčinil řadu provozních problémů.

Celá trať je vybudována panely BKV.

Zastávky umístěné na popisované trati:
Palackého náměstí - nácestná zastávka v obou směrech.

Provozované linky na popisované trati:
Tato krátká tramvajová trať patří mezi jednu z nejzatíženějších v Praze. V denním provozu jí projíždějí obousměrně linky 3, 4, 10, 14 a 16. V nočním provozu si trať částečně oddychne, obsluhována je "jen" linkami 52 a 54.

Fotocesta po trati Moráň - Palackého náměstí
Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí
Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí Tramvajová trať Moráň - Palackého náměstí

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019