Trať Národní divadlo - Karlovo náměstí

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Trať Národní divadlo - Karlovo náměstí



Dovolujeme si Vás upozornit, že s ohledem na provedené rekonstrukce to tady vypadá zase trošku jinak. Usilovně pracujeme na úpravách.

Tramvajová trať vedená dnešními ulicemi Národní třída a Spálená vznikla sloučením dvou stavebně v počátcích nezávislých tratí různých trakcí, přičemž úsek vedený Národní třídou je vůbec nejstarším pražským úsekem, na němž byla provozována hromadná kolejová doprava. Jedná se o úsek, který byl součástí první tratě koňky, vedené z Karlína přes Příkopy k řetězovému mostu císaře Františka Josefa.

Souprava vedená čelním vozem T3 ev.č.6308 na odkloněné trase linky 26 vyčkává na křižovatce u Národního divadla na signál volno | nedatováno
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9082 při jedné ze zkušebních jízd u Národního divadla | 9.7.2005
Vůz T3SUCS ev.č.7105 vypravený na linku 6 stanicuje v zastávce Národní divadlo | 1.5.2006
Souprava vedená čelním vozem T3 ev.č.6136 na zdejší dlouhodoleté stálici v podobě linky 5 stanicuje v zastávce u Národního divadla, vedle nějž ještě nestojí Nová scéna a naopak jsou již zbořeny tzv. Chourovy domy | nedatováno
Vůz Škoda 14T ev.č.9113 vypravený na linku 9 stanicuje za ranního rozbřesku u Národního divadlo | 29.4.2007
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7198+7199 vypravená na linku 18 opouští zastávku Národní divadlo | 1.5.2006
Čilý provoz koňky u Národního divadla s Řetězovým mostem v pozadí | po 1883
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7102+7103 vypravená na linku 23 projíždí Národní třídou směrem ke stejnojmenné zastávce | 30.1.2005
Vůz KT8D5 ev.č.9039 vypravený na linku 24 projíždí Národní třídou od Národního divadla | 22.1.2005
Souprava vozů T3 ev.č.6865+6735 vypravená na linku 34 projíždí Národní třídou | 26.6.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7188+7189 vypravená na linku 26 projíždí Národní třídou k Národnímu divadlu | 10.8.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9023 vypravený na linku 24 projíždí Národní třídou ke Spálené ulici | 30.1.2005
Vůz KT8D5 ev.č.9045 vypravený na linku 24 odbočuje z Národní třídy do Spálené ulice | 30.1.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7056+7080 vypravená na linku 19 vjíždí do zastávky Národní třída | 31.7.2006
Souprava vozů T3SU ev.č.7019+7018 vypravená na linku 22 stanicuje v zastávce Národní třída | 30.1.2005
Souprava vozů T3SU ev.č.7006+T3 ev.č.6670 vypravená na linku 22 projíždí Spálenou ulicí | 10.7.2007
Souprava vozů T3 ev.č.6914+6912 vypravená na linku X-A nahrazující linku metra A projíždí Spálenou ulicí | 7.9.2002
Souprava vozů T3 ev.č.6736+6859 vypravená na linku 24 projíždí Spálenou ulicí | 9.7.2005
Vůz T3 ev.č.6915 vypravený na linku 53 vyčkává v centrální přestupní zastávce Lazarská ve Spálené ulici na čas odjezdu | 2.7.2004
Vůz T3SUCS ev.č.7049 vypravený na linku 6 projíždí Spálenou ulicí | 30.1.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7070+7071 vypravená na linku 7 projíždí křižovatkou Lazarská ke křižovatce Myslíkova | 9.3.2006
Souprava motorového vozu ev.č.2127 a dvou vlečných plecháčů vypravená na linku 14 klesá od Karlova náměstí ke křižovatce Myslíkova | 5.2.1971
Vůz Škoda 14T ev.č.9127 vypravený na linku 18 pronásledovaný soupravou vozů T3R.PLF ev.č.8254+T3R.PV ev.č.8160 vypravnou na linku 12 opouští křižovatku s ulicí Odborů a klesá ke křižovatce s Myslíkovou ulicí | 16.10.2010
Souprava vozů T3R.P ev.č.8341+8340 vypravená na linku 23 klesá Karlova náměstí k Myslíkově ulici | 17.10.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9008 vypravený na linku 3 stoupá na Karlovo náměstí | 3.4.2006
Souprava vozů T6A5 ev.č.8653+8654 vypravená na linku 3 stoupá za vedení Mr.Crosse na Karlovo náměstí | 3.4.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6963+6910 vypravená na linku 10 stanicuje v zastávce Karlovo náměstí | 17.10.2004
Vůz Škoda 14T ev.č.9118 vypravený na cvičnou jízdu míjí vůz ev.č.9122 vypravený na linku 22, stanicující v zastávce Karlovo náměstí | 2.6.2007
Vůz KT8D5 ev.č.9035 vypravený na linku X-B u křižovatky Karlovo náměstí | 7.9.2002
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7116+7117 vypravená na linku 34 vyčkává na signál volno na křižovatce u Národního divadla | 26.6.2004
Vůz T6A5 ev.č.8720 vypravený na linku 21 opustil křižovatku a míří do zastávky Národní divadlo | 22.1.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7046+T3 ev.č.6708 vypravená na linku 22 vjíždí do zastávky Národní divadlo | 30.1.2005
Sněhový pluh vozovny Motol T3 ev.č.5404 přestavěný z vozu T3 ev.č.6391 v akci u Národního divadla | 25.1.2005
Vůz T3SUCS ev.č.7032 vypravený na linku 4 opustil zastávku u Národního divadla | 17.10.2004
Vůz Škoda 14T ev.č.9112 míří Národní třídou k Národnímu divadlu na jedné ze zkušebních jízd | 24.7.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6949+6948 vypravená na linku 3 projíždí Národní třídou k Národnímu divadlu | 30.1.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7075+7048 vypravená na linku 23 projíždí Národní třídou | 22.1.2005
Ke koloritu Národní třídy patří také provoz historických vozů na lince 91, zastoupené motorovým vozem ev.č.412 a vlečným vozem ev.č.1201 | 9.7.2005
Souprava vozů T6A5 ev.č.8733+8738 vypravená na linku 20 projíždí Národní třídou od Národního divadla | 1.5.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6886+6777 vypravená na linku 30 projíždí Národní třídou k Národnímu divadlu | 31.7.2006
Vůz T3R.P ev.č.8215 vypravený na linku 15 opouští v Národní ulici zrekonstruovaný úsek a vjíždí na oblouk, který prošel pouhou výměnou kolejnic | 16.10.2010
Souprava vozů T3 ev.č.6977+6955 vypravená na linku 3 překonává oblouk ze Spálené ulice na Národní třídu | 30.1.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8362+8363 na manipulační jízdě projíždí Spálenou ulicí k Národní třídě | 30.1.2005
Vůz T3 ev.č.6780 vypravený na linku 6 v zastávce Národní třída | 1.5.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9042 vypravený na linku 24 vjíždí do zastávky Národní třída | 30.1.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8316+8317 vypravená na linku 14 projíždí Spálenou ulicí | 30.1.2005
Souprava vozů T3R.P ev.č.8320+8321 vypravená na linku 7 míjí ve Spálené ulici zastávku Lazarská určenou pouze pro noční linky | 9.3.2006
Vůz T3R.PV ev.č.8158 vypravený na linku 6 míjí ve Spálené ulici zastávku Lazarská určenou pouze pro noční linky | 9.3.2006
Souprava vozů T3M ev.č.8023+8020 vypravená na linku 23 projíždí Spálenou ulicí u zastávky Lazarská | 9.3.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7088+7089 vypravená na linku 18 vjíždí do Spálené ulice | 30.1.2005
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7118+7119 vypravená na linku 18 projíždí křižovatkou Myslíkova ke křižovatce Lazarská | 9.3.2006
Souprava historického motorového vozu ev.č.2210+vlečného vozu ev.č.1419 vozů stoupá za počínající sněžení na Karlovo náměstí | 5.3.2005
Souprava vozů T3SU ev.č.7001+7002 vypravená na linku 18 stoupá na Karlovo náměstí | 31.7.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6805+6727 vypravená na linku 3 u zastávky Karlovo náměstí | 17.10.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9047 vypravený na linku 24 stanicuje v zastávce Karlovo náměstí | 3.4.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9018 vypravený na linku 24 míjí vůz KT8D5 ev.č.9038 na lince 3. | 9.3.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7152+7153 vypravená na linku 22 před křižovatkou Karlovo náměstí. | 9.3.2006
Vůz T3 ev.č.6589 vypravený na linku 14 stanicuje v původní zastávce Karlovo náměstí od Lazarské, která byla blíže samotné křižovatce. | 1996

V lednu 1875 se v pražských ulicích objevili vážení pánové, kteří důležitě procházeli budoucím úsekem tramvajové tratě. Probíhalo tu, dnešními slovy řečeno, místní šetření, které vyústilo v povolení stavby, vydané 8. března 1875 c.k. místodržitelstvím. Dělníci vyznačující průběh trasy zatloukáním dřevěných kolíků obsadili ulice 27. dubna a již 3. května začalo kladení kolejnic. Na dnešní dobu možná až neuvěřitelně rychlá výstavba tratě vyústila v první zkušební jízdy uskutečněné 13. září 1875 a technickou revizi provedenou o dva dny později.
Samotné zaržání koní, mlasknutí biče a zavrzání nápravy rozjíždějícího se vagónku plného cestujících zaslechly ulice při slavnostním zahájení provozu 23. září 1875 v 15:00 hodin.

Původní trať byla vybudována jako jednokolejná s výhybnami před Platýzem a na jejím konci u Řetězového mostu. Již 6. října 1875 provozující společnost Pražská tramway zažádala o položení druhé koleje z důvodu stále vzrůstající frekvence cestujících. Přesto byl tento požadavek městskými orgány schválen až 5. dubna 1882 a dokončení stavby je doloženo plánem z 20. září 1883. Z něj vyplývá, že u Národního divadla byl do tratě vložen kolejový přejezd sloužící k obracení vozů na konečné. Od 1. srpna 1883 trať pokračovala dále po Františkově nábřeží až ke Karlovu mostu.

V blízkosti provozované tratě koňky se ve Spálené ulici objevily koleje v pořadí druhé tramvajové tratě zřízené přímo pražskými Elektrickými podniky. Její projekt vznikl ještě ve vrcholícím období provozu koňky. Zprovozněna byla 4.února 1898 a do Spálené ulice přivedla přes Karlovo náměstí a Ječnou ulicí elektrické tramvaje z náměstí Míru. Trať začínala ve Spálené ulici 20 metrů dlouhým jednokolejným úsekem a s výjimkou krátkého úseku mezi křižovatkami Lazarská a Myslíkova byla dvoukolejná. Ve zmíněném úseku se tramvaj musela uskromnit na jednu kolej, protože s ohledem na již od 28. června 1886 provozovanou dvoukolejnou trať koňky z Václavského náměstí do Myslíkovy ulice, nezbylo místo pro zřízení druhé koleje pro elektrickou tramvaj. Navíc se obě tratě v místě jen křižovaly, kolejově propojené nebyly. Druhá kolej elektrické tramvaje byla v křižovatce zřízena 18. prosince 1900 společně s elektrifikací tratě koňky, kdy se obě tratě zároveň kolejově propojily.

Spojení tratě koňky na Národní třídě a elektrické tramvaje ve Spálené ulici umožnil provizorní kolejový oblouk propojující obě tratě směrem k Národnímu divadlu zřízený 16. září 1898. Toto provizorium však dlouho nevydrželo a hned během následujícího roku zaniklo.

Rok 1899 se nesl ve znamení elektrifikace tratí koňských drah. K 28. září 1899 byla elektrifikována i ta vedená po Národní třídě až k Josefskému náměstí (náměstí Republiky). Během vyloučeného provozu byla u Národního divadla zřízena třetí kusá kolej v délce 105 metrů pro odstavování divadelních vozů, napojená směrem k Václavskému náměstí, před níž byl vložen kolejový přejezd (na druhém konci byla napojena teprve až 24. října 1913). Přesto ani po elektrifikaci tratě v září 1899 nebylo obnoveno předešlé propojení obou tratí na Národní třídě a ve Spálené ulici. Navazující úsek tratě ke Karlovu mostu zůstával až do 28. října 1901 nadále obsluhován koňkou. Již od 17. června 1901 se u Národního divadla připojila tramvajová trať vedená přes novotou zářící most císaře Františka I. na Újezd a k Andělu.

Zřízení dvoukolejného oblouku propojujícího obě tratě bylo podmíněno demolicí objektu v křižovatce Perštýn. Vyvlastňovací řízení se táhlo od roku 1902 a teprve 29. listopadu 1905 byl na křižovatce zřízen dvoukolejný kolejový oblouk k Národnímu divadlu, propojující Spálenou a Národní třídu. V dvoukolejné trati ve Spálené ulici před samotným obloukem byl zřízen kolejový přejezd.

Prodloužení tramvajové tratě po nábřeží k Výtoni bylo zprovozněno 31. července 1910 a u Národního divadla tak vznikla kolejová křižovatka v dnešní podobě. Během roku 1929 byla zrušena 3. divadelní kolej u Národního divadla a od 1. září 1931 byla zrušena tramvajová trať v navazující Myslíkově ulici. O osm let později, k 1. srpnu 1939 byla však opět obnovena. Od 9. listopadu 1946 byla navíc propojena s tratí Národní divadlo-Karlovo náměstí jednokolejným obloukem ke Karlovu náměstí, který se zdvoukolejnění dočkal až 17. března 1969. Mezi Václavským náměstím a Spálenou ulicí mohly první tramvaje projet 28. května 1952, kdy byly na křižovatce Lazarská doplněny chybějící kolejové oblouky, dnes tolik důležité pro provoz páteřní linky 9.

Při rekonstrukci tratě v Národní třídě v průběhu roku 1953 byly poprvé v Praze kolejnice uloženy na pražce z předpjatého betonu. Po 57 letech od uvedení do provozu tratě ve Spálené ulici byl na křižovatce Perštýn zprovozněn 13. května 1955 oblouk ze Spálené k Můstku. Při výstavbě podjezdu Divadelní ulice pod Národní třídou u Národního divadla bylo pro tramvaje zřízené krátké mostní provizorium. Výstavba obchodního domu Máj na rohu Národní a Spálené ulice vyvolala přerušení provozu tramvají ve Spálené ulici od 5. listopadu 1973 do 28. února 1974. Jeden z nejdiskutovanějších zásahů do kolejové sítě pražských tramvají se dne 4. července 1985 dotkl také tramvajové tratě vedené Národní třídou. V souvislosti s výstavbou metra na trase B a pěší zóny na Můstku došlo ke zrušení provozu tramvají v úseku křižovatka Perštýn - Můstek - Prašná brána - Náměstí Republiky. Při následující rekonstrukci byly z křižovatky spojovací oblouky vyjmuty a trať tak získala dnešní podobu. Přesto zůstávaly oblouky zachovány v původní poloze křižovatky, což způsobovalo omezenou osovou vzdálenost a zákaz potkávání protijedoucích vozů KT8D5. Teprve rekonstrukce oblouků uskutečněná v roce 2004 toto omezení odstranila.

Stále se zhoršující části původní tramvajové tratě tvořené velkoplošnými panely BKV, přinesly trati zákaz provozu vozů Škoda 14T, a tím i nemožnost jejich vypravení na linky 9, 18 a 22. Jakákoliv oprava tratě byla stále oddalována, neboť výluka nesměla být ve stejném termínu, v němž se chystalo uzavření stanice metra Národní třída pro úpravy vestibulu pod budovou budoucího Coppa centra.
Uzavření metra se však stále odsouvalo, až nakonec hrozila situace, kdy na ní bude nuceně přerušen provoz ve chvíli, kdy zároveň dojde k uzavření stanice metra. Tato situace byla naprosto nepředstavitelná a proto se, díky opět oddálenému uzavření stanice metra, využil prázdninový termín, kdy v termínu od 25. června do 31. srpna proběhla rekonstrukce, měnící vyžilé velkoplošné panely BKV za pevnou jízdní dráhu systému W-tram.

Po rekonstrukci tratě z roku 2010 je většinová část (úsek Národní divadlo - Lazarská) zřízena konstrukcí systému W-tram. Konstrukce křižovatek Lazarská a Myslíkova, oblouky z Národní do Spálené ulice, úsek mezi křižovatkami Lazarská a Myslíkova a přilehlá část tratě od křižovatky Myslíkova ke světelně řízené křižovatce s ulicí Odborů jsou zřízeny klasickou konstrukcí kolejnic na příčných pražcích s krytem tvořeným žulovou dlažbou, případně asfaltem. Zbylá část tratě je zřízena metodou velkoplošných panelů BKV.

Tramvajová trať začíná u křižovatky Národní divadlo přímým úsekem zřízeným po rekonstrukci z roku 2010 klasickou konstrukcí tramvajové koleje metodou W-tram s asfaltovým krytem kolejiště. Bezprostředně za křižovatkou jsou zřízeny zastávky Národní divadlo, aby bylo možné vybudovat plnohodnotné nástupní ostrůvky, trať se protiblouky dostává dále od levého chodníku. Ještě před zastávkami tramvajová trať překročí jako součást Národní ulice po mostním nadjezdu Divadelní ulici. Za zastávkami se trať stáčí táhlým levým obloukem, překračuje křižovatku s ulicí Karolíny Světlé, pověstnou množstvím nehod tramvají s automobily, napřimuje se a až ke křižovatce s ulicí Spálenou pokračuje přímým úsekem. Z důvodu nutného zvětšení osové vzdálenosti protisměrných kolejí v oblouku do Spálené ulice, který je zřízen klasickou metodou kolejnic na příčných pražcích s krytem tvořeným žulovou dlažbou, se již před obloukem obě koleje od sebe vzdalují. Po odbočení do Spálené ulice trať pokračuje přímým úsekem zřízeným opět systémem W-tram do prostoru zastávek Národní třída. Pojížděný kryt zde tvoří nadále velká žulová dlažba (jde o první využití dlažby ke krytí kolejí systému W-tram v Praze), která se za prostorem zastávek opět mění na asfaltový kryt. Následně se trať stáčí táhlým pravým obloukem, který před nočními zastávkami Lazarská vystřídá oblouk levý, přivádějící trať ke křižovatce Lazarská, jejíž kryt tvoří žulová dlažba. Po jejím překonání následuje cca 30 metrů dlouhý přímý úsek zřízený na příčných pražcích s asfaltovým zákrytem, v němž je pouze ve sledovaném směru zřízena občasná zastávka Myslíkova, za níž následuje stejnojmenná křižovatka s asfaltovým krytem. Až ke křižovatce s ulicí Odborů ještě pokračuje trať v klasické konstrukci a protioblouky překonává křižovatku s ulicí Odborů, v níž přechází do konstrukce velkoplošných panelů BKV přimyká se k chodníku podél parku na Karlově náměstí a v přímém úseku míří do prostoru zastávky Karlovo náměstí, která je umístěna před stejnojmennou křižovatkou pouze v uvedeném směru. Po dalších cca 30 metrech námi sledovaná trať v prostoru křižovatky Karlovo náměstí končí.

Zastávky umístěné na popisované trati:
  • Národní divadlo
    - nácestná zastávka Národní divadlo ve směru k zastávce Národní třída ve středu ulice Národní, 141 metrů za křižovatkou se Smetanovým nábřežím, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Národní divadlo
    - nácestná zastávka Národní divadlo ve směru k zastávkám Újezd respektive Národní divadlo ve středu ulice Národní, 68 metrů před křižovatkou se Smetanovým nábřežím, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Národní třída
    - nácestná zastávka Národní třída ve směru k zastávce Lazarská(občasná) v ulici Spálená, 4 metry před křižovatkou s ulicí Ostrovní, nástup z chodníku pro dva vlaky 2xT
  • Národní třída
    - nácestná zastávka Národní třída ve směru k zastávce Národní divadlo u východní strany ulice Spálená, 54 metrů před křižovatkou s ulicí Národní, nástup z chodníku pro dva vlaky 2xT
  • Lazarská
    - občasná nácestná zastávka Lazarská pro noční linky tramvají ve směru k zastávkám Lazarská, Karlovo náměstí respektive Myslíkova, u východní strany ulice Spálená, 3 metry před křižovatkou s ulicí Lazarská, nástup z vozovky pro dva vlaky 2xT
  • Lazarská
    - občasná nácestná zastávka Lazarská pro noční linky tramvají ve směru k zastávce Národní třída, u východní strany ulice Spálená, 80 metrů za křižovatkou s ulicí Lazarská, přímý nástup z chodníku pro dva vlaky 2xT
  • Myslíkova
    - občasná nácestná zastávka Myslíkova ve směru k zastávkám Karlovo náměstí respektive Myslíkova, u východní strany ulice Spálená, 3 metry před křižovatkou s ulicí Myslíkova, nástup z vozovky pro jeden vlak 2xT
  • Karlovo náměstí
    - nácestná zastávka Karlovo náměstí ve směru k zastávkám Štěpánská respektive Moráň, na komunikaci podél západní strany Karlova náměstí, tramvajová trať u chodníku podél parku ve středu náměstí, 55 metrů před křižovatkou s ulicí Resslova, nástupní ostrůvek pro dva vlaky 2xT
  • Provozované linky na popisované trati:
    Celou popisovanou trať můžeme rozdělit na čtyři provozní úseky: Národní divadlo - Lazarská, Lazarská - Myslíkova, Národní divadlo - Karlovo náměstí a Lazarská - Karlovo náměstí. Po změněn linkového vedení k 1. září 2012 celý úsek Národní divadlo - Karlovo náměstí projíždí denní linky 6, 18 a 22 a noční linky 53, 57 a 59. V úseku Národní divadlo - Lazarská denní linka 9 a noční 58. V úseku Lazarská - Karlovo náměstí jsou pak provozovány denní linky 3 a 24 a noční 51, 52, 54, 55 a 56. Od Lazarské po Myslíkovu projíždí linka 14.

    Fotocesta po trati Národní divadlo - Karlovo náměstí
    Počátek tramvajové tratě na křižovatce u Národního divadla Tramvajová trať zřízená klasickým svrškem protioblouky vybočuje tak, aby byo možnéu obou traťových směrů zřídit plnohodnotné nástupní ostrůvky Prostor zastávek Národní divadlo Prostor zastávek Národní divadlo Prostor zastávek Národní divadlo
    Prostor zastávek Národní divadlo Za zastávkami Národní divadlo se tramvajová trať stáčí táhlým levým obloukem Za zastávkami Národní divadlo se tramvajová trať stáčí táhlým levým obloukem Táhlý levý oblouk tramvajové tratě ve středu Národní třídy v klasickém svršku Táhlý levý oblouk tramvajové tratě ve středu Národní třídy v klasickém svršku
    Tramvajová trať se ve středu Národní ulice napřimuje Tramvajová trat se stáčí táhlým levým ke křižovatce s ulicemi Karolíny Světlé a Voršilská Tramvajová Křižovatka s ulicemi Karolíny Světlé a Voršilská Tramvajová trať zřízená klasickou konstrukcí s asfaltovým zákrytem pokračuje ve středu Národní třídy přímým úsekem Tramvajová trať zřízená klasickou konstrukcí s asfaltovým zákrytem pokračuje ve středu Národní třídy přímým úsekem
    Tramvajová trať zřízená klasickou konstrukcí s asfaltovým zákrytem pokračuje ve středu Národní třídy přímým úsekem Tramvajová trať zřízená klasickou konstrukcí s asfaltovým zákrytem pokračuje ve středu Národní třídy přímým úsekem Tramvajová trať v přímé se ve středu Národní třídy oddělená od silničního provozu podélnými prahy přibližuje ke křižovatce s Mikulandskou ulicí Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem ke křižovatce se Spálenou ulicí Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem ke křižovatce se Spálenou ulicí
    Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem ke křižovatce se Spálenou ulicí Na dohled oblouk tramvajové tratě z Národní třídy do Spálené ulice Oblouk tramvajové tratě z Národní třídy do Spálené ulice kryje žulová dlažba Oblouk tramvajové tratě z Národní třídy do Spálené ulice kryje žulová dlažba Oblouk tramvajové tratě z Národní třídy do Spálené ulice kryje žulová dlažba
    Oblouk tramvajové tratě z Národní třídy do Spálené ulice kryje žulová dlažba Tramvajová trať se ve Spálené ulici napřimuje, kolejiště je zde kryté žulovou dlažbou Tramvajová trať v přímém úseku ve Spálené ulici míří k prostoru zastávek Národní třída krytá žulovou dlažbou Tramvajová trať v přímém úseku ve Spálené ulici míří k prostoru zastávek Národní třída krytá žulovou dlažbou Prostor zastávek Národní třída
    Prostor zastávek Národní třída Prostor zastávek Národní třída Za zastávkami Národní třída končí žulová dlažba a tramvajová trať se stáčí pravým obloukem ve Spálené ulici krytá asfaltovým zákrytem Táhlý oblouk tramvajové tratě ve Spálené ulici Táhlý oblouk tramvajové tratě ve Spálené ulici
    Táhlý pravý oblouk tramvajové tratě ve Spálené ulici Táhlý pravý oblouk tramvajové tratě ve Spálené ulici Táhlý pravý oblouk tramvajové tratě ve Spálené ulici Tramvajová trať se přibližuje k prostoru nočních zastávek Lazarská ve Spálené ulici Prostor zastávky Lazarská ve Spálené ulici pro noční linky na prostiměrné koleji
    Prostor zastávky Lazarská ve Spálené ulici pro noční linky na prostiměrné koleji Tramvajová trať se stáčí v levém oblouku aby dospěla ke křižovatce Lazarská, na pravém chodníku je zřízena občasná zastávka Lazarská pro noční linky Tramvajová trať se stáčí v levém oblouku aby dospěla ke křižovatce Lazarská, na pravém chodníku je zřízena občasná zastávka Lazarská pro noční linky Protisměrné koleje tramvajové tratě před křižovatkou Lazarská zvětší svou osovou vzdálenost, aby došlo k bezpečnému míjení vybočujících vlaků v obloucích křižovatky Lazarská Rozvětvení křižovatky Lazarská od Národní třídy, levý oblouk pokračuje na Václavské náměstí, přímý směr míří na Karlovo náměstí
    Sloučení kolejí od Václavského náměstí a Národní třídy v prostoru křižovatky Lazarská Krátký úsek tramvajové tratě mezi křižovatkami Lazarská a Myslíkova Krátký úsek tramvajové tratě mezi křižovatkami Lazarská a Myslíkova Rozvětvení křižovatky Myslíkova od Lazarské, přímý směr tramvajové tratě pokračuje na Karlovo náměstí, pravé oblouky pak do Myslíkovy ulice Sloučení dvou traťových směrů od křižovatky Lazarská a z Myslíkovy ulice umožňuje tramvajím pokračovat na Karlovo náměstí
    Tramvajová trať za křižovatkou Myslíkova pokračuje ještě v klasickém svršku Tramvajová trať za křižovatkou Myslíkova pokračuje ještě v klasickém svršku, v křižovatce s ulicí Odborů přechází do velkoplošných panelů BKV Tramvajová trať již tvořená velkoplošnými panely BKV v pravém oblouku překračuje křižovatku s ulicí Odborů Po překročení křižovatky s ulicí Odborů se tramvajová trať přimkne k levému chodníku a přímém úseku pokračuje k zastávce Karlovo náměstí Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem přimknutá k levému chodníku k zastávce Karlovo náměstí
    Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem přimknutá k levému chodníku k zastávce Karlovo náměstí Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem v prostoru zastávky Karlovo náměstí Tramvajová trať pokračuje přímým úsekem v prostoru zastávky Karlovo náměstí Za zastávkou Karlovo náměstí tramvajová trať pokračuje přímým úsekem ke křižovatce Karlovo náměstí Za zastávkou Karlovo náměstí tramvajová trať pokračuje přímým úsekem ke křižovatce Karlovo náměstí



    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
    ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
    web postaven na redakčním systému phpRS
    Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019