Tramvajová doprava v Londýně má bohatou historii. První koněspřežné tramvaje se zde objevily v prosinci 1861, od roku 1901
je nahrazovaly tramvaje elektrické. Koněspřežné tramvaje zmizely před první světovou válkou.
Elektrické tramvaje dosahovaly v roce 1931, tedy v roce kdy Královská komise doporučila nahradit tramvaje trolejbusy, délky 555 km
a obsluhovalo jí 2600 vozů. Mezi roky 1935 - 1940 zanikla polovina sítě, likvidace pokračovala i po II. světové válce, místo trolejbusů
však byly tramvaje nahrazovány autobusy. Poslední tramvaj vyjela na trať ráno 6. července 1952.
Druhá etapa "londýnských" tramvají začala v roce 1991, kdy se Croydon, satelitní město Londýna, rozhodlo pro výstavbu nového moderního
tramvajového systému. Stavět se začalo ale až v roce 1994.
Tramlink (původně označovaný jako Croydon Tramlink) je tramvajová síť v jižním Londýně provozovaná společností FirstGroup. Tramvajové tratě
jsou na konečných ukončeny kuse, bez smyčky, většinou vidlicovitě s tím, že nástupiště je mezi dvojicí kolejí. Tramvaje vyjíždí ze stanice
Wimbledon, kde je zajištěn přestup na metro, s železnicí se setkávají v celkem sedmi stanicích. Centrální částí města projíždí tramvaje po
jakési velké jednokolejné blokové smyčce. Každý směr je vedený jiný ulicemi. Velkým přestupním uzlem je zastávka East Croydon. Jezdí přes ni všechny 4
provozované tramvajové linky.
Zatímco v centru Croydonu se tramvaje plazí úzkými uličkami, mimo město samotné to umí pěkně rozpálit. Na mnohých úsecích je povoleno
využít maximální rychlosti obou provozovaných typů tramvajových vozidel, tedy 80 km/h. Ostatně tramvajový systém zčásti využívá někdejší
železniční vlečky, tak proč ne...
Systém Tramlink byl v roce 2015 provozován s 30 vozidly. Původní flotilu vozů tvořilo 24 článkových nízkopodlažních vozidel Flexity Swift
CR4000 od firmy Bombardier z Vídně. Není bez zajímavosti, že evidenční číslo prvního vozu (2530) navázalo na nejvyšší poslední evidenční číslo
2529 v roce 1952 zaniklé původní londýnské sítě tramvají. Původní barevné schéma tramvají (červenou a bílou) nahradila v roce 2009 kombinace
bílé a zelené barvy. Vůz evidenčního čísla 2535 nese od roku 2007 čestné jméno Stephen Parascandolo po provozovateli neoficiálních
internetových stránek Croydon Tramlink, který tragicky zemřel ve věku 26 let při dopravní nehodě.
V lednu 2011 bylo vypsáno výběrové řízení na dodávku deseti nových nebo ojetých tramvají. Kontrakt vyhrála firma Stadler s nabídkou
dodávky vozů Variobahn. Prvních šest vozů bylo zařazeno do provozu v roce 2012. V srpnu 2013 byly objednány i zbývající čtyři
vozy.