Smyčka Vypich

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Smyčka Vypich


Vozy T3SUCS ev.č.7170+7171 na lince 22 a ev.č.7128+7129 na lince 8 ve smyčce Vypich
Vůz KT8D5 ev.č.9014 na lince 8 vjíždí do smyčky Vypich
Vůz T3 ev.č.6752 na lince 15 ve smyčce Vypich
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7269+T3 ev.č.6675 na lince 22 v prostoru smyčky Vypich
První souprava vozů T3M ev.č.8005+8006 ve smyčce Vypich na lince 8
Vůz T6A5 ev.č.8739 na lince 15 ve smyčce Vypich
Vůz T3 ev.č.6568 na lince 15 ve smyčce Vypich
Vůz T3SUCS ev.č.7266 na lince 25 vedle vozů T3SUCS ev.č.7077+7076 na lince 22 ve smyčce Vypich
Když byla v roce 1928 prodloužena tramvajové trať po Bělohorské ulici od Markéty po Vypich, stala se její součástí také koncová smyčka, uvedená do provozu 1. srpna 1928. Takřka deset let byla smyčkou koncovou a teprve po prodloužení tramvajové tratě do dosavadní konečné smyčky Bílá Hora k 17. říjnu 1937 se stala smyčkou mezilehlou. V padesátých letech prošla celá komunikace včetně tramvajové tratě radikální rekonstrukcí a umístění staré smyčky přestalo vyhovovat. 31. srpna 1955 byla proto zrušena a již o den později - 1. září 1955 byly uvedena do provozu smyčka nová. Oproti původní je na druhé straně komunikace - při jízdě z centra města na pravé straně. Smyčka bez radikálních změn vytrvává na svém místě doposud. Deponovací kapacita smyčky (bez možnosti průjezdu pro ostatní vlaky) činí 18 vozů typu T.

Smyčka odbočuje z tramvajové tratě na Bělohorské prostřednictvím rozjezdové výhybky s pružnými jazyky (bez elektrického zapojení) a překračuje pravým obloukem dvouproudou silniční komunikaci. Následuje ručně přestavovatelná čepová výhybka na vnitřní a vnější kolej smyčky. Po rozvětvení pokračují obě koleje v levém oblouku ke sjezdové čepové výhybce obou kolejí. Za ní následuje krátký přímý úsek, který výjezdovou kolej smyčky převede zpět přes vozovku na vlastní těleso tramvajové tratě ke sjezdové výhybce s čepovými jazyky.

Smyčka je vybudována klasickou konstrukcí. Kryt vjezdové a výjezdové části přes silniční komunikaci až k rozjezdové, respektive od sjezdové výhybky tvoří žulová dlažba, ostatní část krytu smyčky tvoří rozpadající se a trávou prorůstající asfaltový koberec.

Provozované linky na popisované smyčce:
Smyčka byla do 30.8.2003 využívána pouze jako manipulační. V pracovních dnech bývá při ukončování odpolední špičky využívána k obracení tramvajových vlaků vozovny Vokovice , které před zatažením do vozovny obrací zde, aby odlehčily prostorově nevyhovující smyčce Bílá Hora. Od 30. 8. 2003 pak vnější kolej smyčky slouží k ukončení linky 15.

Fotocesta po smyčce Vypich
Smyčka Vypich Smyčka Vypich Smyčka Vypich Smyčka Vypich
Smyčka Vypich Smyčka Vypich Smyčka Vypich Smyčka Vypich
Smyčka Vypich Smyčka Vypich Smyčka Vypich Smyčka Vypich


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019