T3M2-DVC

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

T3M2-DVC


Zatímco se v pražských ulicích od roku 1995 objevovaly, z pohledu cestujících, supermoderní tramvaje typu T6A5 v počtu 150 kusů, Dopravní podnik zvládl, na přelomu let 1996 a 1999 do pražských ulic vyslat také 18 kusovou sérii vozů, které se od stávajících zas tak moc neodlišovaly, a označit jí jako typ T3M2-DVC.

V areálu Ústředních dílen vyčkávají „holoskříně“ T3SUCS pro zkompletování budoucích vozů T3M2-DVC. | 2.2.1996
Zástěna stanoviště řidiče vozu T3M2-DVC ev.č.8009 ještě s tzv. malou kabinou vycházející z koncepce kabin vozů T3SUCS. | 18.10.1997
Interiér vozu T3M2-DVC ev.č.8009 v pohledu ke stanovišti řidiče. | 26.6.2003
Stanoviště řidiče vozu T3M2-DVC ev.č.8009. | 26.6.2003
Vůz T3M2-DVC ev.č.8015 krátce po dodání ve vozovně Hloubětín ve společnosti posunovacího vozu Ústředních dílen T3M ev.č.5551, který zcela mimořádně opustil svůj domovský areál. | 30.9.1997
Souprava vozů T3M2-DVC ev.č.8015+8009 vypravená na linku 9 vozovnou Motol, kam byla dlouhodobě zapůjčena, právě umožnila výstup cestujících před zastávkou Vápenka z důvodu dopravní nehody jiné tramvaje. | 26.6.2003
Vůz T3M2-DVC ev.č.8067 během údržby v areálu Ústředních dílen. | 7.11.2005
Vůz T3M2-DVC ev.č.8077 vypravený na linku 19 vyčkává v ulici Jana Želivského na signál volno k odbočení do zastávky Želivského. | 19.5.2007
Vůz T3M2-DVC ev.č.8080 vypravený na linku 16 míří ke křižovatce Ohrada. | 29.4.2006
Vůz T3M2-DVC ev.č.8051 předešlé noci brázdil pražské koleje vypravený na linku 51. Za ranního svítání vyčkává na objízdné koleji vozovny Hloubětín na poopilecký úklid a odstavení do lodě vozovny. | 24.7.2004
Souprava novotou zářících vozů T3M2-DVC ev.č.8009+8051 vypravená vozovnou Hloubětín na třetí pořadí linky 19 vyčkává u křižovatky Želivského na signál volno pro odbočení k zastávce Mezi Hřbitovy. Oba vozy jsou vybaveny ještě kabinkami v provedení T3SUCS. | 17.1.1997
Interiér vozu T3M2-DVC ev.č.8089 opatřený zkušební protiskluzovou podlahou, která byla natolik „protiskluzová“, že musela být urychleně nahrazena. Zástěna kabiny stanoviště řidiče je již ve standardní velikosti. | 1999
Interiér vozu T3M2-DVC ev.č.8009 v pohledu na zadní plošinu. | 26.6.2003
Ovládací panel s kolébkovými přepínači na stanovišti řidiče vozu T3M2-DVC ev.č.8089. | 19.12.1999
Souprava vozů T3M2-DVC ev.č.8053+8051 vypravená na linku 8 v zastávce Brusnice. | 15.8.1997
Vůz T3M2-DVC ev.č.8089 opatřený plastovými dveřmi firmy SKD s pohony od firmy Bahoza odstavený na „nádražíčku“ vozovny Hloubětín. | 31.8.2011
Vůz T3M2-DVC ev.č.8063 vypravený na linku 15 uhání po Libeňském mostě. | 7.6.2010
Oblouk křižovatky Strossmayerovo náměstí mezi Veletržní umožňuje pořízení fotografie levého boku odbočujícího vozu T3M2-DVC ev.č.8079 vypraveného na linku 15. | 16.8.2007
Souprava vozů T3M2-DVC ev.č.8067+8087 vypravená na linku 24 míří Zenklovou ulicí ke křižovatce horní Palmovka. | 17.1.2007
Vůz T3M2-DVC ev.č.8076 na zkušební jízdě pózuje na Krejcárku oblečený stále jako linka 52, na níž byl předešlé noci vypraven. | 18.12.2007
S očekávanými dodávkami vozů T6A5 bylo možné v Ústředních dílnách ukončit tzv. celkové opravy tramvají T3M. Posledních 18 vozů, které celkovou opravou neprošlo, získalo novou vozovou skříň v provedení T3SUCS, vyrobenou závodem ČKD ve Zličíně v prvním pololetí roku 1996.

Až do roku 1999 probíhala v Ústředních dílnách jejich postupná kompletace a vystrojování elektrickými výzbrojemi ČKD TV1, vyrobenými v letech 1978 až 1981, získávanými z vyřazených vozů typu T3M stejných evidenčních čísel, jaké získávali modernější nástupci. V roce 1996 byly dodány první tři vozy ev.č.8009, 8015 a 8051. V roce 1997 je následovala dodávka šesti vozů ev.č.8053, 8063, 8067, 8068, 8076 a 8087. Roku 1998 jich bylo předáno osm ev.č.8072, 8074, 8077, 8079, 8080, 8082, 8083, 8088 a v roce 1999 dodávky uzavřel vůz ev.č.8089.

Skříně původních vozů byly až na dvě výjimky sešrotovány. Ony dvě výjimky tvoří skříně vozů ev.č.8087 a 8088, které byly využity k náhradě vozu T3M ev.č.8012, těžce poškozeného během nehody na Vinici a druhá k doplnění parku cvičných vozů o první (a zároveň poslední) tyristorový nesoucí ev.č.5519.

První, počátkem ledna 1997, dodaný vůz ev.č.8009 byl zpočátku vybaven modernizovanými podvozky Komfort s dvojitým vypružením z vozu T3G ev.č.8200. Společně s druhým dodaným vozem ev.č.8051 byl opatřen standardní zástěnou kabiny s posuvnými dveřmi vycházející z vozů T3SUCS, což se, s ohledem na pracovní podmínky řidiče, neukázalo jako příliš vhodné rozhodnutí a následující vozy již z výroby obdržely zvětšenou kabinu s posuvnými dveřmi a elektrickou výzbrojí integrovanou do prostoru za ní. Tato osvědčená koncepce byla následně použita i u kabin vozů T3R.P. I kabiny prvních dvou vozů T3M2-DVC byly v průběhu roku 1998 upraveny do této podoby. Poslední dodaný vůz ev.č.8089 obdržel v rámci ověřování inovovaných komponentů například ovládací panel s kolébkovými přepínači, protiskluzovou podlahu či plastové dveře firmy SKD s pohony od firmy Bahoza. Ani kolébkového přepínače ani protiskluzová podlaha nepatřily mezi zrovna povedené komponenty a byly záhy nahrazeny standardními.

Vozy získaly možnost vytápění salónu pro cestující ohřátým vzduchem od pulzního měniče, regulátor pro úsporu proudu brzdičů, ale cestující na první pohled ani nepozná, že jde o novostavbu vozů, protože od běžných "tétrojek" se příliš neliší. Standardní laminátové sedačky, posuvná okna a skládací dveře, vybavené tlačítkovou předvolbou otevírání dveří.

Celá série vozů byla přidělena vozovně Hloubětín, pouze souprava vozů vozů ev.č.8088+8089 byla z důvodů zkoušek dveřního pohonu BAHOZA a sídla zastoupení této firmy ve vozovně Pankrác přidělena záhy právě sem.

V průběhu jara roku 2012 se vůz ev.č.8077 podroboval PÚ prohlídce v Opravně tramvají, během níž byla prověřována možnost dovybavení těchto relativně nových vozů (z hlediska karoserie) elektronickým informačním systémem pro cestující. Pro jeho doplnění, ovlivněné snahou o co nejnižší náklady, byly využity BUSE panely z vyřazených autobusů. Do bočního okna byl vsazen klasický panel podsvícený zářivkou, stejně tak i zadní, pouze číselný panel. Změny oproti dosavadní podobě elektronického informačního systému spočívají v dosazení vnitřního BUSE panelu podsvíceného LEDkami do obliny nad boční panel, který zobrazuje standardní informace bočního vnějšího panelu. Toto netradiční řešení bylo vyvoláno absencí vnitřní části bočního panelu tzv.teploměru a podstropního zobrazovače. Na čelo vozu byl do prostoru po čelní plechové číselné orientaci dosazen pouze čtvercový číselný BUSE panel podsvícený LEDkami. Cílová zastávka bude nadále cestujícím na čele vozu zobrazována s pomocí standardní čelní orientace na panelu řidiče. Je předpoklad, že touto podobou informačního systému budou postupně dovybaveny i zbývající vozy T3M2-DVC.

Evidenční čísla vozů T3M rekonstruovaných na typ T3M2-DVC
8009 8015 8051 8053 8063 8067 8068 8072 8074
8076 8077 8079 8080 8082 8083 8087 8088 8089

Prototypové doplnění elektronických transparentů na voze T3M2-DVC ev.č.8077
Vůz T3M2-DVC ev.č.8077 vypravený na linku 19 projíždí náměstím Organizace spojených národů u smyčky Vysočanská během vypravení na linku 19 po doplnění elektronických transparentů. | 24.3.2012 Vůz T3M2-DVC ev.č.8077 vypravený na linku 19 opustil zastávku Kolbenova. | 24.3.2012 Vůz T3M2-DVC ev.č.8077 vypravený na linku 19 míří k zastávce Kolbenova. | 24.3.2012 Pohled na čelo vozu T3M2-DVC ev.č.8077 s dosazeným elektronickým transparentem. | 21.3.2012 Čelní pouze číselný transparent BUSE dosazený do prostoru po plechové orientaci v laminátovém čele. | 21.3.2012
Dvířka v transparentu sloužila pro výměnu čelních číselných orientací. | 21.3.2012 Netradiční podoba vnitřní části transparentu byla vyvolána využitím nadbytečných skladových zásob. Vnitřní transparent je podsvícený LEDkami. | 21.3.2012 Netradiční podoba vnitřní části transparentu byla vyvolána využitím nadbytečných skladových zásob. Vnitřní transparent je podsvícený LEDkami. | 21.3.2012 Netradiční podoba vnitřní části transparentu byla vyvolána využitím nadbytečných skladových zásob. Vnitřní transparent je podsvícený LEDkami. | 21.3.2012 Netradiční podoba vnitřní části transparentu byla vyvolána využitím nadbytečných skladových zásob. Vnitřní transparent je podsvícený LEDkami. | 21.3.2012
Z vnější strany působí zářivkou podsvícený boční transparent standardně. | 21.3.2012 Interiér vozu T3M2-DVC ev.č.8077 v pohledu na zadní plošinu obsahuje, s výjimkou transparentů, standardní výbavu vozů tohoto typu. | 21.3.2012 Interiér vozu T3M2-DVC ev.č.8077 v pohledu ke stanovišti řidiče obsahuje, s výjimkou transparentů, standardní výbavu vozů tohoto typu. | 21.3.2012 Zadní číselný BUSE transparent vozu T3M2-DVC ev.č.8077 v pohledu z interiéru. | 21.3.2012 Zadní číselný BUSE transparent vozu T3M2-DVC ev.č.8077. | 21.3.2012


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019