Křižovatka Malovanka

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Křižovatka Malovanka


Souprava vozů T3SUCS ev.č.7125+7086 na lince 33 v prostoru křižovatky Malovanka
Souprava vozů T3M ev.č.8013+8103 na lince 1 v křižovatce Malovanka
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7118+7119 na lince 18 v prostoru křižovatky Malovanka
Vůz KT8D5 ev.č.9043 na lince 1 v křižovatce Malovanka
Souprava vozů T3R.P ev.č.8226+8227 na lince 22 v prostoru křižovatky Malovanka
Souprava vozů T3M ev.č.8008+8005 na lince 33 v prostoru křižovatky Malovanka
V roce 1923 byla vybudována v podstatě mezi dnešními zastávkami Pohořelec a Břevnovský klášter v Bělohorské ulici nová tramvajová trať. O tři roky později se na ní napojila dnešní Myslbekovou ulicí další tramvajová trať. Od 6. června 1926 je tedy ve vyústění ulic Bělohorské a Myslbekovy kolejová křižovatka. Po II. světové válce byla v jejím bezprostředním okolí zřízena dvě tzv. tramvajová nádraží, smyčky Dlabačov a Královka koncipovaná pro návoz a odvoz obrovského množství cvičenců na strahovském stadionu. Rekonstrukcí kolejového svršku prošla křižovatka v roce 1996.

Od roku 1996 je křižovatka vybavena pouze elektricky ovládanými výhybkami s pružnými jazyky; ev.č. 305 od Hládkova, ev.č. 306 od Pohořelce a ev.č. 401 od Vypichu. Sjezdové výhybky jsou také s pružnými jazyky. Kryt křižovatky tvoří žulové dlažební kostky.

V běžném provozu je pojížděn přímý směr mezi zastávkami Pohořelec a Malovanka, a z pohledu od zastávky Hládkov pravé oblouky do Bělohorské ulice, směrem k zastávce Malovanka.

Fotocesta po křižovatce Malovanka
Křižovatka Malovanka Křižovatka Malovanka Křižovatka Malovanka

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019