Smyčka Zahradní Město

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Smyčka Zahradní Město


Nepříliš kvalitní snímek ze smyčky Zahradní Město zachycuje soupravu vozů T3 na lince 24
18. října 1936 byla zprovozněna nová tramvajová trať z Průběžná na Zahradní Město, jejíž součástí byla koncová smyčka Zahradní Město. Smyčka to nebyla příliš rozsáhlá - vlastně šlo o jednokolejnou smyčku - , ale tehdejším provozním potřebám dostačovala. 3. ledna 1954 byla trať ze Zahradního Města prodloužena až do Hostivaře, na náměstí J. Marata, zhruba do prostoru dnešní zastávky Hostivařská. Smyčka Zahradní Město se tak stala smyčkou mezilehlou, s vjezdem a výjezdem pouze z a do centra města. Navazovala na dnešní levý oblouk po podjetí železničních viaduktů u Zahradního Města. Vjezdová kolej pokračovala přímo do smyčky, zatímco kolej traťová pokračovala zmíněným levým obloukem dále do Hostivaře. V souvislosti s výstavbou silniční komunikace zvané Jižní spojka došlo k výstavbě mimoúrovňové křižovatky na Zahradním Městě, což mělo za následek likvidaci mezilehlé smyčky Zahradní Město, která byla zrušena k 5. květnu 1987.


















Fotografie: © Miroslav Vencl

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
web postaven na redakčním systému phpRS
Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019