Trať Sídliště Řepy - Motol

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - archiv českého webu

Trať Sídliště Řepy - Motol


Po rozšíření hlavního města v roce 1974 na tzv. velkou Prahu dochází v jeho okrajových částech na přelomu 70. a 80. let k rozvoji velkých sídelních celků propojujících nově připojené obce blíže ku Praze. Jeden takový celek vzniká i v první polovině 80. let v Řepích. Přestože se v centrální části města rušila jedna tramvajová trať za druhou, vznikají plány na výstavbu prodloužení tramvajové tratě z Motola, čímž by došlo ke kapacitnímu dopravnímu propojení sídliště s centrem.

Takhle romanticky to vypadalo až do počátku roku 1974 v konečné zastávce Motol, kde se až do konce obracelo tzv. kuplováním, na snímku se motorový vůz ev.č.2196 přes kolejový přejezd vrací pro vlečný vůz ev.č.1423 odstavený ve výstupní zastávce. | 11.3.1973
Pohled na prostor pod budoucími zastávkami Krematorium Motol, v jehož prostoru bylo třeba přemístit kubíky půdy. | 15.4.1988
Rodící se tramvajová trať v Makovského ulici v pohledu od smyčky Sídliště Řepy k zastávce Blatiny. | 15.4.1988
Do zprovoznění tratě zbývá doslova pár dnů, přesto jsou stavební práce v plné polní, na koleji do centra stojí dvě zatlačovačky, vozovka Plzeňské ulice do centra není dokončena a tak se na budoucí vozovce z centra jezdí ještě obousměrně, včetně autobusů hromadné dopravy, jejichž nadvláda na spojení Řep s centrem města brzy skončí. | 7.10.1988
Byl to tehdy slavný den. Po letech rušení tramvajových tratí se objevila také nějaká nová. Z vozovny Motol přijela nazdobená souprava vozů T3 ev.č.6558+6559 aby pozvané hosty svezla po novém traťovém úseku, zatím vyčkává na přestřižení pásky v Motole.... | 26.10.1988
Souprava vozů T3 ev.č.6558+6559 klesá během slavnostní jízdy rozestavěnou Plzeňskou ulicí k zastávce Hlušičkova, nesoucí tehdy jméno Háje. | 26.10.1988
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7284+7285 vypravená na linku 9 vjíždí do smyčky Sídliště Řepy. | 5.3.2007
Vůz KT8D5 ev.č.9040 vypravený na náhradní linku 35 opouští smyčku Sídliště Řepy. | jaro 1995
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7259+7273 vypravená na linku 9 odbavuje cestující v dočasné výstupní zastávce Sídliště Řepy, která byla zřízena před smyčkou pro umožnění výstupu cestujících ve provozních obdobích, kdy byla smyčka plně obsazena a vozy se do ní dostávali po několikaminutové prodlevě čekání na trati. | 5.3.2007
Souprava vozů T3R.P ev.č.8516+8517 vypravená na linku 10 opustila smyčku Sídliště Řepy a míří k zastávce Blatiny. | 29.4.2007
Souprava vozů T3 ev.č.6664+ T3SU ev.č.7003 vypravená na linku 7 projíždí obloukem Makovského ulice od zastávky Blatiny na konečnou zastávku Sídliště Řepy. | 9.8.2006
Souprava vozů T3R.P ev.č.8379+8378 vypravená na náhradní linku 39 míří k zastávce Blatiny. | 9.8.2006
Souprava vozů T3SU ev.č.7003+ T3 ev.č.6664 vypravená na linku 7 míří Makovského ulicí k zastávce Blatiny. | 9.8.2006
Vůz 14T ev.č.9127 vypravený na linku 9 klesá k zastávce Slánská. | 25.10.2008
Výluková činnost způsobí občas neskutečné odklony a tak se mohlo stát, že vůz T3R.P ev.č.8235 vypravený na linku 6 klesá Makovského ulicí k zastávce Slánská. | 1.4.2006
Vůz 14T ev.č.9144 vypravený na linku 9 klesá k zastávce Slánská. | 25.10.2008
Souprava vozů T3 ev.č.6576+6523 vypravená na linku 4 klesá k zastávce Slánská, zadavatelé celovozových reklam museli jistě padat do mdlob, když zjistili, jak jim motolské depo bylo schopné pospojovat k sobě vůbec nepatřící reklamy na cigarety a elektronické výrobky :-). | 17.11.1995
Souprava vozů T3 ev.č.6472+6475 vypravená na linku 4 klesá do zastávky Slánská. | únor 1997
Souprava vozů T6A5 ev.č.8734+8733 stanicuje v zastávce Slánská, chtělo by se napsat. Jenže ona stanicuje tak trošku jinak, než je obvyklé, že... Inu to máte tak, v areálu zličínského ČKD vyráběli tramvaje pro Prahu, jenže tak, že po naložení na železniční vagón a přepravu do smyčky Sídliště Řepy byly vozy vždy otočené proti směru jízdy. Tak si tímhle, odborně řečeno, zpětným pohybem vozy dojely vždy až k motolské vozovně a přes tamní kolejovou spojku se dostaly do normálního postavení. Normálka ne? :-). | 10.11.1997
Pomačkaná souprava vozů T3 ev.č.6614+6615 vypravená na linku 9 odjíždí ze Slánské po dopravní nehodě do vozovny Motol, ne vždy se zkrátka daří.... | únor 1995
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7258+T3 ev.č.6623 vypravená na linku 9 odbočila do Makovského ulice a stoupá k zastávce Slánská. | 22.3.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9024 vypravený na linku 4 stoupá Makovského ulicí k zastávce Slánská. | 17.8.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6594+6595 vypravená na linku 9 vzala poněkud ostřeji oblouk z Makovského do Plzeňské ulice a výsledkem byl marný pokus zkusit jízdu do Motola po ještě neexistující silniční vozovce. | 10.3.1989
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7278+7279 na lince 9 u Hlušičkovy [Foto: Jaroslav Veselý]
Souprava vozů T3 ev.č.6951+6509 vypravená na náhradní linku 30 opustila zastávku Hlušičkova a stoupá do středu sídliště. | 9.8.2006
Vůz KT8D5.RN2P ev.č.9069 vypravený na linku 9 manipuluje v Plzeňské ulici za zastávkou Hlušičkova v obratišti zřízeném kolejovou spojkou Californien během rekonstrukce kolejového oblouku u zastávky Slánská. | 26.10.2006
Během rekonstrukce oblouku z panelů BKV u zastávky Slánská byla u zastávky Hlušičkova umístěna povrchová kolejová spojka Californien, v zastávce manipulují vozy KT8D5 ev.č.9005 a 9044 vypravené na linku 4. | 26.10.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6905+6951 vypravená na náhradní linku 30 stanicuje v zastávce Hlušičkova. | 9.8.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7222+7223 vypravená na linku 9 stoupá Plzeňskou ulicí k zastávce Hlušičkova. | 17.8.2004
Souprava vozů T3 ev.č.6780+6781 vypravená na linku 10 klesá Plzeňskou ulicí od zastávky Hlušičkova. | 17.8.2004
Souprava vozů T6A5 ev.č.8731+8732 vypravená na linku 9 klesá Plzeňskou ulicí v otevřeném svršku tvořeném bezžlábkovými kolejnicemi S49 k motolskému krematoriu. | 3.10.2010
Souprava vozů T6A5 ev.č.8703+8704 vypravená na linku 4 stoupá k zastávce Hlušičkova. | 17.8.2004
Souprava vozů T3R.P ev.č.8228+8229 vypravená na náhradní linku 30 klesá za slunečného odpoledne od Hlušičkovy ke Krematoriu Motol. | 9.8.2006
Souprava vozů T3M ev.č.8006+8046 vypravená na linku 9 stanicuje v zastávce Krematorium Motol. | 17.8.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7049+7048 vypravena na linku 7 stoupá esíčkem Plzeňské ulice ke Krematoriu Motol. | 9.8.2006
Kolona s vozem Škoda 14T ev.č.9118 na konci, krycím vlakem T6A5 ev.č.8636+8635 ve středu a dispečerskými vozy KGX-247 a KGX-23 klesá oblouky Plzeňské ulice pod zastávkou Krematorium Motol k motolské vozovně, právě do Prahy dorazilo nové čtrnácttéčko. | 1.2.2007
Vůz RT6N1 ev.č.0028 zapózoval během zkušební jízdy pod motolským krematoriem fotografovi během zkušební jízdy . | červenec 1997
Souprava vozů T6A5 ev.č.8741+8742 vypravená na linku 9 projíždí obloukem pod zastávkou Krematorium Motol tvořeným bezžlábkovými kolejnicemi S49 v otevřeném svršku. | 3.10.2010
Vůz 14T ev.č.9133 vypravený na linku 10 uhání vypnout své trakční motory do vozovny Motol, zde však pózuje fotografům před zastávkou Motol. | 9.1.2008
Souprava vozů T3R.P ev.č.8216+8217 vypravená na linku 7 míří k zastávce Motol. | 9.8.2006
Za husté sněhové vánice míří Plzeňskou ulicí k vozovně Motol čerstvě předaný vůz 14T ev.č.9117. | 27.1.2007
Je první den dlouho oddalované výluky traťového úseku Motol - Sídliště Řepy, za povrchovou spojkou Californien u zastávky Motol před rekonstruovaným úsekem vyčkává vůz KT8D5 ev.č.9036 vypravený na linku 9 na výjezd směr centrum. | 1.6.2010
Vůz KT8D5 ev.č.9045 vypravený na linku 9 vyčkává na signál volno u zastávky Motol. | 9.6.2004
U vozu KT8D5 ev.č.9014 vypraveného na náhradní linku 35 došlo při jízdě na zadní pantograf v zastávce Motol k jeho zvrácení. | červenec 1997
Souprava vozů T3M ev.č.8037+8062 vypravená na linku 9 vjíždí do zastávky Motol. | 8.11.2004
Občas se nedaří a tak řidič záložního vlaku použil jiný kód pro palubní počítač a rázem je z něj spoj X-11, aneb vůz T3R.P ev.č.8345 hradící vlak linky 10 opustil zastávku Motol. | 11.12.2004
Podoba spojení řepského sídliště s centrem správního obvodu Prahy v podobě kloubového Ikarusu v obratišti Sídliště Řepy, které bylo tehdy zcela jinde :-). | 1988
U motolského krematoria bylo třeba svést motolský potok do betonových skruží, jejichž kvalita nebyla, jak je v textu zmíněno, příliš dobrá. | 15.4.1988
Zatím vcelku ležérně poskládané velkoplošné panely BKV před smyčkou Sídliště Řepy vytvoří kolejový oblouk. | 21.9.1988
Redakce serveru Pražské tramvaje vlastní část pásky, jejíž přestřižení zahájilo 26. října 1988 provoz na nové tramvajové trati Motol - Sídliště Řepy
Souprava vozů T3 ev.č.6558+6559 míjí při slavnostním zahájení provozu místo, kde do roku 1974 končila v Plzeňské ulici trať.... | 26.10.1988
Souprava vozů T3 ev.č.6559+6558 klesá během slavnostní jízdy rozestavěnou Plzeňskou ulicí k zastávce Hlušičkova, nesoucí tehdy jméno Háje. | 26.10.1988
V čele mohutného konvoje tramvají čekajících na uvolnění smyčky Sídliště Řepy stojí souprava vozů T3M ev.č.8102+8069 vypravená vozovnou Hloubětín na linku 10,za této situace měla občasná výstupní zastávka smysl pro bezpečný výstup cestujících. | 28.12.2006
V občasné výstupní zastávce před smyčkou Sídliště Řepy odbavuje své cestující souprava vozů T3R.PV ev.č.8165+8166 vypravená motolskou vozovnou na linku 9 pod pečlivým dohledem Mr.Crosse. | 9.4.2007
Souprava vozů T3M ev.č.8094+8095 vypravená na odkloněnou linku 22 přijíždí ke smyčce Sídliště Řepy. | 1.4.2006
Souprava vozů T3M ev.č.8016+8017 vypravená na linku 9 projíždí za vedení admina Petra obloukem k zastávce Blatiny. | 29.4.2005
Vůz Škoda 14T ev.č.9115 vypravený na cvičnou jízdu projíždí za slunečného odpoledne zatravněným úsekem u zastávky Blatiny. | 30.10.2010
Sněhový pluh T3 ev.č.5404 náležející vozovně Motol asistuje osádce při uklízení nástupišť zastávky Blatiny. | 10.3.2004
Souprava vozů T6A5 ev.č.8713+8714 vypravená na náhradní linku 30 míří k zastávce Blatiny. | 9.8.2006
Souprava vozů T3M ev.č.8066+8073 vypravená na linku 9 projíždí ještě plnou traťovou rychlostí obloukem k zastávce Blatiny. | 17.8.2004
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7238+7239 vypravená na linku 9 stoupá Makovského ulicí od zastávky Slánská k Blatinám v otevřeném kolejovém svršku. | 3.10.2010
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7234+7235 vypravená na linku 9 stoupá Makovského ulicí od zastávky Slánská k Blatinám. | 22.3.2004
Vůz 14T ev.č.9121 vypravený na linku 9 stanicuje v zastávce Slánská. | 1.4.2007
Souprava vozů T3 ev.č.6518+6519 vypravená na linku 4 stanicuje v zastávce Slánská, orientace za čelním sklem se bohužel nosila již v té době. | prosinec 1994
Souprava vozů T3R.P ev.č.8320+8321 vypravená na náhradní linku 39 míří k zastávce Slánská. | 9.8.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6962+6509 vypravená na linku 30 klesá od zastávky Slánská. | 9.8.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6906+6901 vypravená na linku 10 klesá za ranního sluníčka Makovského ulicí ke křižovatce s Plzeňskou. | 2.2.2007
Motolská vozovna zkouší své vozy po opravě vždy v úseku Vozovna Motol - Sídliště Řepy, nejinak tomu bylo i se soupravou vozů T6A5 ev.č.8681+8682 odbočující z Plzeňské do Makovského ulice. | 9.8.2006
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7230+7231 vypravená na linku 9 oproti soupravě vozů T3 ev.č.6594+6595 zdárně překonává úskalí oblouku a odbočuje z Makovského ulice na Plzeňskou k zastávce Hlušičkova. | 15.6.1995
Marné byly snahy o udržování oblouku na rozhraní Plzeňské a Makovského ulice, během jednoho z pokusů projíždí opravovaným úsekem souprava vozů T3SUCS ev.č.7228+7229 vypravená žižkovskou vozovnou na linku 9. | 2.2.2007
Vůz KT8D5 ev.č.9039 vypravený na linku 4 přejíždí u zastávky Hlušičkova povrchovou kolejovou spojku Californien a vůz KT8D5 ev.č.9021 vypravený na linku 9 vyčkává v zastávce Hlušičkova na uvolnění prostoru. | 23.10.2006
Vůz KT8D5 ev.č.9044 vypravený na linku 4 manipuluje u zastávky Hlušičkova na povrchové kolejové spojce Californien. | 26.10.2006
Souprava vozů T3 ev.č.6503+6502 vypravená na linku 7 stanicuje v zastávce Hlušičkova, pražské tramvaje trpěly v tomto období dost odfláknutou údržbou a pohybovaly se po ulicích s neopravovanými částmi po nehodách. | 2.1.1995
Souprava vozů T3 ev.č.6321+6381 vypravená na linku 4 stanicuje v zastávce Hlušičkova opatřená líbivou celovozovou reklamou Coca Cola. | podzim 1992
Souprava vozů T3 ev.č.6647+6648 vypravená na linku 7 stoupá Plzeňskou ulicí k zastávce Hlušičkova. | jaro 1993
Souprava vozů T6A5 ev.č.8649+8650 vypravená na náhradní linku 39 klesá Plzeňskou ulicí k motolskému krematoriu. | 9.8.2006
Souprava vozů T3M ev.č.8019+8020 vypravená na linku 9 stoupá Plzeňskou ulicí od zastávky Krematorium Motol. | 22.3.2004
Souprava vozů T3M ev.č.8094+8095 vypravená na linku 4 klesá k zastávce Krematorium Motol. | 17.8.2004
Vůz Škoda 14T ev.č.9113 vypravený na linku 9 stanicuje v zastávce Krematorium Motol. | 18.2.2007
Vůz Škoda 14T ev.č.9169 vypravený na linku 9 stanicuje v zastávce Krematorium Motol, kolejiště je tvořeno bezžlábkovými kolejnicemi S49. | 3.10.2010
Vůz 14T ev.č.9121 vypravený na linku 9 stoupá ke Krematoriu Motol. | 24.4.2007
Souprava vozů T3 ev.č.6888+6889 vypravená na linku 10 klesá od zastávky Krematorium Motol. | 17.8.2004
Cvičný vůz T3M ev.č.5519 klesá Plzeňskou ulicí od krematoria k zastávce Motol. | 9.6.2008
Souprava vozů T3 ev.č.6776+6777 vypravená na linku 10 a opatřená celovozovou reklamou LG míjí při jízdě k zastávce Krematorium Motol prostor, kde do roku 1974 končily tramvaje na kolejovém přejezdu. | 17.8.2004
Vůz KT8D5 ev.č.9014 vypravený na linku 4 míří k zastávce Motol. | 17.8.2004
Souprava vozů T3SU ev.č.7001+ T3SUCS ev.č.7070 vypravená na linku 7 uhání Plzeňskou ulicí ke krematoriu. | 9.8.2006
Za zastávkou Motol byla při první etapě rekonstrukce Plzeňské ulice vložena kolejová povrchová spojka Californien a na ní byla ve směru od Anděla ukončena linka 9. A tak zatím za zády fotografa se pilně pracuje, před fotoaparátem defiluje na spojce vůz KT8D5 ev.č.9034 vypravený na linku 9. | 28.6.2010
¨Souprava vozů T3SUCS ev.č.7286+7290 vypravená na linku 9 projíždí u zastávky Motol zrekonstruovanou tramvajovou tratí tvořenou otevřeným svrškem s bezžlábkovými kolejnicemi S49. | 3.10.2010
V zastávce Motol došlo k setkání soupravy vozů T3 ev.č.6957+6862 mířící do Řep se soupravou vozů T3M ev.č.8013+8078 mířící na stejné lince 10 do centra města. | 27.1.2007
Souprava vozů T3M ev.č.8093+8103 vypravená na linku 10 vjíždí do zastávky Motol. | 12.1.2007
Souprava vozů T3 ev.č.6932+ T3SUCS ev.č.7210 vypravená na linku 9 opustila zastávku Motol a míjí vjezd do vozovny Motol. | 25.10.2008
Souprava vozů T3M ev.č.8062+8037 vypravená na linku 9 míjí vjezd do vozovny Motol. | 8.11.2004

Samotná myšlenka na prodloužení tratě od úvraťové konečné u zastávky Motol je ale podstatně starší. Můžeme ji částečně nalézt již v plánu investic Dopravního podniku na léta 1949 - 1953, v souvislosti s výstavbou motolského Krematoria. Termín výstavby tehdy jen 600 metrů dlouhé tratě, prodlužující provoz tramvají právě jen o jednu zastávku, měl korespondovat s otevřením krematoria 18. ledna 1954, avšak neustále se odsouval. Později se začalo uvažovat o roce 1957, přesto k prodloužení tratě stále nedocházelo.

Když se v šedesátých letech minulého století začala na stolech projektantů rodit studie podpovrchové tramvaje v centrální části města, nabalovaly se na ni další investiční studie řešící dopravní obslužnost v okrajovějších částech města. Jedna taková vznikla v roce 1964 a věnovala se právě odkládanému prodloužení k motolskému krematoriu. Na tomto místě je nutno poznamenat, že oblast kolem Krematoria byla tvořena úzkou prašnou silnící v sousedství potoka, klikatící se mezi nízkopodlažní zástavbou a obepnutou masivy okolních kopců. Proto je zde byla myšlenka podpovrchové tramvaje na místě. Studie mluvila o realizaci tratě v letech 1965 - 1967, ale nakonec se, jak již to tak u pražských tramvají bývá, realizace zcela vytratila.

O výstavbě trati až do Řep se začalo uvažovat v roce 1974 v souvislosti s úvahami o dopravní obsluze nově připravovaných sídlišť Řepy I a Řepy II. Je důležité zdůraznit, že se prakticky od počátku trasování ve vlastním sídlišti připravovalo v koordinaci s celým urbanistickým záměrem oblasti a počítalo s propojením Motola a Bílé Hory přes sídliště. Vhodná trasa se však teprve hledala. V prvních návrzích se vyskytovala smyčka v oblasti křižovatky Bílý Beránek, později byla mezi prověřovanými směry i trasa po vnějším okraji sídliště. Nakonec byl vybrán projekt počítající s realizací výstavby středem projektovaného sídliště s ukončením v prostranství před nádražím Praha-Zličín.

Za zmínku stojí i skutečnost, že se v sedmdesátých letech vážně uvažovalo také o rychlodrážním provedení tratě, při kterém připadala v úvahu i varianta vedení tratě při severním okraji Plzeňské, tj. mimo osu komunikace. V Motole bylo navrženo mimoúrovňové křížení se severní vozovkou Plzeňské a navazující asi 600 m dlouhá a 6 m vysoká estakáda. Pro finanční náročnost z této varianty sešlo.

V takřka stejném období je však ke 14. lednu 1974 přerušen provoz tramvají v úseku Vozovna Motol - Motol, neboť s ohledem na postupné ukončování provozu obousměrných dvounápravových tramvají a jejich náhradě jednosměrnými vozy, skončilo vypravování dvounápravových tramvají na linku 9. Vozy T3 není možné poslat na koncový úsek v Motole, jelikož je ukončen pouze dvojicí kolejových spojek, nikoliv smyčkou, vhodnou k obracení jednosměrné tramvaje a trať zůstává bez obsluhy.

Za první vážný krok k realizaci tratě lze brát červenec 1975, kdy se v návrhu Generelu rozvoje dopravního systému MHD na léta 1976 -1990 oficiálně poprvé objevuje v harmonogramu výstavby nová tramvajová trať Motol - Sídliště Řepy s termínem dokončení v roce 1984.

V sedmdesátých letech dále dochází k postupnému rozšiřování Plzeňské ulice i v Motole. V roce 1975 je hotova přestavba na čtyřpruhové uspořádání až po dvůr panenského kláštera sv. Jiří sloužícího jako Pivovar. Nové uspořádání počítalo s možným dalším prodloužením tratě ve středním dělícím pásu. S ohledem na rekonstrukci a zjednosměrňování spodní části Plzeňské ulice, což je akce trvající dva roky, bylo nutné zajistit provizorní napojení motolské vozovny na kolejovou síť. Řešení se našlo v podobě provizorní jednokolejné tratě na okraji Kukulovy ulice, spojující vozovnu s Bělohorskou ulicí u smyčky Vypich. Na Plzeňskou ulici se provizorium napojovalo dvoukolejným obloukem u západního vjezdu do vozovny a využívalo částečně od roku 1974 nepoužívaný úsek Vozovna Motol - Motol, který byl v této souvislosti odpojen. Ke snesení napojení provizoria v Plzeňské ulici a zároveň opětovnému kolejovému propojení s někdejší úvraťovou konečnou v Motole došlo teprve v červenci 1981, přestože v té době ani v Praze neexistoval typ tramvaje, umožňující obracení bez koncové smyčky. Obnovená část tratě navíc nebyla vybavena trolejovým vedením, které paradoxně však stále zůstávalo zachováno na koncovém úseku.

Neuplynul ani rok a v první polovině roku 1982 je koncový úsek v Motole snesen. Začíná výstavba mimoúrovňové křižovatky Plzeňské s Kukulovou ulicí a tramvajová trať včetně zrušené manipulační trati slouží jako provizorní vozovka pro směr z centra a rok později v opačném směru. Obyvatelé staromotolských domků a vilek jižně od dnešní zastávky Hlušičkova pomalu přestávali doufat ve zkvalitnění dopravy v oblasti.

Ač urbanistický návrh sídlištního celku v Řepích počítal od počátku s dopravní obsluhou nového sídliště pomocí tramvajové dopravy, prodloužení z Motola bohužel nebylo realizováno včas, neboť projekt tramvajové tratě byl dokončen až v červnu 1984. Proto se při výstavbě Sídliště Řepy I., objevovaly v nově vznikajících ulicích místo tramvají autobusy, spojující novou městskou část se svým správním celkem - Dejvicemi. Projekt počítal s realizací výstavby tramvajové tratě ve dvou nezávislých etapách. Přednost dostala část spojující Řepy s oblastí Smíchova ke vznikající stanici metra trasy B Moskevská (dnešní Anděl). V případě druhé etapy plánující propojení s Bílou Horou zůstalo jen u slibů a náčrtků na rýsovacích prknech, jelikož se nikdy nerealizovalo, ačkoli se o něm čas od času mluví dodnes. Důkazem zamýšleného propojení je velkorysé uliční uspořádání Bazovského ulice dovolující vložení tramvajové trati do středního dělícího pásu.

Stavba tratě se konečně rozběhla v roce 1985 více než vlažným tempem. Skutečností je, že budování tratě nebylo jednoduché a přineslo řadu problémů, přesto se stavba vlekla i na tehdejší dobu až příliš. Základní předpokladem prodloužení tratě bylo rozšíření Plzeňské ulice v úseku Motol - Bílý Beránek, spojené se zaklenutím Motolského potoka, přeložek inženýrských sítí a demolic staromotolských domků na severní straně Plzeňské ulice. Dále bylo nutné odstřelit skály lemující tehdejší Plzeňskou ulici a provést další náročné terénní úpravy v okolí Krematoria, během nichž bylo přemístěno na 125 kubíků zeminy.

Výrobu betonových prefabrikátů a velkoplošných panelů BKV dle maďarského vzoru zajišťovala Prefa Hýskov, ač měla s jejich výrobou pouze krátké zkušenosti. Možná i díky tomu se "blýskla" dodávkou mimořádně nekvalitních betonových skruží určených pro nové zaklenutí Motolského potoka. Práce se tu v roce 1987 díky tomu dokonce na čas zastavily a již položené nekvalitní roury se zevnitř dodatečně omítaly betonovou směsí, aby se nemusela dokončená část odstraňovat!

Stavbu prodloužení tratě zdržovaly nejen nekvalitní železobetonové skruže na zaklenutí potoka, ale hlavním problémem stavby se na jaře roku 1988 ukázaly chybějící pracovní síly. Všechny veškeré dostupné prostředky byly soustředěny na nedalekém kusu Plzeňské ulice, kde probíhala od 1. července 1987 rekonstrukce tratě mezi Kotlářkou a vozovnou Motol. V této etapě byl také původní dvoukolejný vjezd do vozovny Motol, využívaný léta již jen na výjezd přestavěný na jednokolejný.

V listopadu 1987 byly provedeny úpravy kolejiště před vozovnou, během nichž byl kolejový přejezd z provizorního umístění u bývalého východního vjezdu přesunut do konečné polohy k západnímu vjezdu. Vjezdový trojúhelník ještě nebyl zcela dokončen, protože nebyly položeny koleje jeho pokračování zřizované tratě do Řep.

V dubnu 1988 podniky zúčastněné na stavbě dokonce podepisovaly sdružený socialistický závazek, že stavba bude dokončena včas… Půl roku před uvedením tratě do provozu se stále teprve pokládaly roury pro Motolský potok a staveniště ničím nepřipomínalo, že by tudy měla vést trať. Během léta 1988 se uprostřed rodícího se sídliště konečně pokládaly velkoplošné panely BKV, vznikla koncová smyčka se dvěma předjízdnými kolejemi a stavba díky tomu viditelně pokračovala. Výsledkem byla jedenapůlkrát vyšší proinvestovaná částka za prvních deset měsíců roku 1988, než za uplynulé dva roky stavby.

Jestliže stavbu tratě Motol - Řepy do té doby provázel především šlendrián, v červnu 1988 se přidala i smůla. V sobotu 14. června 1988 postihla Prahu průtrž mračen. Výsledkem byla na stavbě motolské trati škoda téměř za půl milionu korun (v tehdejší době značná částka), zcela zanesené potrubí pro přeložku motolského potoka, zasypané kabelové rýhy, betonové skruže rozházené po staveništi a zničená pláň pro konstrukční vrstvy budoucí vozovky. Nejhorší však byla další časová ztráta.

Přesto se dílo nakonec zdárně podařilo. První jízda po novém tratovém úseku na Sídliště Řepy se uskutečnila 21. října 1988 a tři dny poté, 24. října, proběhla kolaudace za účasti úředníků. Pravidelný provoz na prodloužené trati byl zahájen slavnostním přestřižením pásky tajemníkem městského výboru KSČ o další pouhé dva dny později - 26. října 1988, přesto k jejímu úplnému dokončení ještě zbývalo položit povrchy zastávek, vozovek, chodníků...

Spěch při pokládce panelů a nekvalitně zhutněné podloží již v červenci 1993 způsobilo propadnutí kolejového oblouku na křižovatce ulic Makovského x Bazovského a následné uzavření trati na dobu 25 dní. Následující roky byla trať takřka každé letní prázdniny uzavírána pro údržby panelů BKV.

Po dobu své existence nezaznamenala trať téměř žádné změny. Pouze v roce 1995 byla na vnější kolej smyčky připojena kusá kolej k železniční stanici Zličín určená k předávání tramvají z (do) přestěhovaného výrobního závodu ČKD. S ohledem na zvyšující se nehodovost a intenzity automobilové dopravy bylo konečně v září 2009, po letech odkladů, zprovozněno na křižovatce ulic Plzeňská x Makovského tramvajáky dlouho očekávané světelné signalizační zařízení s preferencí tramvají.

Přes údržbové práce se původní trať na počátku roku 2010 dostala do naprosto žalostného stavu, což platilo vlastně pro celý úsek Klamovka - Sídliště Řepy. Zejména v obloucích byla technologie BKV panelů prakticky neopravitelná z důvodu totální koroze žlabů. I z tohoto důvodu byl od února 2009 zakázán do tohoto úseku vjezd vozům 14T. V létě roku 2010 proběhla komplexní rekonstrukce tramvajové tratě v Plzeňské a Makovského ulici, včetně přestavby koncové smyčky. Směrově i výškově deformované velkoplošné panely BKV nahradil otevřený svršek klasické kolejové konstrukce tvořené v podstatné části úseku kolejnicemi S49, v centru sídliště okolo zastávky Blatiny pak s místy zatravněným kolejovým svrškem.

Celá tramvajová trať je po rekonstrukce z roku 2010 zřízena metodou klasické konstrukce kolejnic na příčných pražcích s otevřeným svrškem. Mezi smyčkou Sídliště Řepy a křižovatkou s Bazovského ulicí je kolejiště zatravněno, přechody pro chodce a přejezdy pro automobily jsou kryty asfaltovým kobercem. S výjimkou úseku smyčka Sídliště Řepy - Galandova ulice, Bazovského ulice - SKuteckého ulice a přejezdu Plzeňské ulice, které jsou zřízeny žlábkovými kolejnicemi, je celá trať zřízena z bezžlábkových kolejnic S49.

Naši cestu po tramvajové trati zahájíme v Makovského ulici, u sjezdové výhybky ze smyčky Sídliště Řepy, umístěné u železničního nádraží Praha - Zličín. Trať zde vede středem vozovky na zvýšeném tělese, v zatravněné podobě svršku. V prostoru křižovatky s Galandovou ulicí se stáčí pravým obloukem, jehož kryt tvořený asfaltový kryt, následně přechází do bezžlábkových kolejnic S49 a ve středu Makovského ulice pokračuje v podobě zatravněného kolejiště k prostoru zastávky Blatiny, jejímž prostoru je trať zřízena v podobě otevřeného kolejového svršku z kolejnic S49. V zastávce do centra je umístěno, s ohledem na následující výrazné klesání k zastávce Slánská, bezpečnostní zastavovací místo. Za zastávkou pokračuje opět zatravněná trať středem ulice až ke křižovatce s Bazovského ulicí, před níž je umístěn jeden asfaltem krytý úrovňový přejezd pro automobily, před křižovatkou s Bazovského přechází do žlábkových kolejnic, následuje asfaltem krytý přejezd pro automobily, trať se stočí pravotočivým obloukem, přechází do otevřeného svršku a souběžně s výše umístěnou Socháňovou ulicí značně klesá v přímém úseku až ke křižovatce s ulicí Drahoňovského. Zhruba v polovině úseku je zřízen asfaltem krytý přechod pro chodce a v křižovatce s ulicí Drahoňovského se v asfaltem krytém přejezdu stáčí v levotočivém oblouku a po napřímení míří do prostoru zastávek Slánská, které jsou zřízeny ve výrazném sklonu. V přímém úseku trať klesá ve středu Makovského ulice pod mostem, který mimoúrovňově převádí Slánskou ulici. Po pravé straně můžeme zahlédnout objekt tramvajové měnírny Řepy, okolo níž se trať stáčí v pravém oblouku a zmírňujícím se klesání až za křižovatku s ulicí Skuteckého, která je opět zakryta asfaltovým povrchem pro přejíždění automobilů. Trať se zde napřímí, přejde do konstrukce bezžlábkových kolejnic S49 a v mírnějším klesání nás přivede až ke světelně řízené křižovatce s Plzeňskou ulicí, do jejíhož středu se na zvýšené těleso dostává levým obloukem, tvořeným žlábkovými kolejnicemi a krytem asfaltovým kobercem. Po překročení křižovatky trať opět přechází do konstrukce bezžlábkových kolejnic S49 a v táhlém mírném levém oblouku míří do zastávky Hlušičkova v jejímž prostoru se napřimuje a po jejím opuštění se v táhlém pravém oblouku vydává na klesání k motolskému krematoriu. Zhruba na úrovni ulice 5. máje se opět napřimuje, umožní přejezd automobilům v asfaltem krytém přejezdu a již brzy se proplétá levým obloukem, a následuje u motolského krematoria další úrovňovým asfaltem zakrytý přejezd. Po napřímení následují zastávky Krematorium Motol, za nimiž trať pokračuje v krkolomných obloukových výkonech klesání v pravém a následně levém oblouku. U Hotelu Starý pivovar se napřímí, aby na úrovni ulice Za opravnou se v táhlém pravém oblouku napojila na místo, kde do roku 1974 obracely dvounápravové tramvaje na kolejovém přejezdu. V následujícím přímém úseku na zvýšeném tělese ve středu Plzeňské ulice překonává tři úrovňové přejezdy kryté asfaltem se dvěma světelně řízenými křižovatkami s nájezdovými rampami Kukulovy ulice, která trať překonává mostním nadjezdem a vjíždí do prostoru zastávek Motol. Za nimi, u světelně řízeného vjezdu do vozovny Motol, naši cestu po této části tratě, chcete-li pokračovat dále, jen, prosím, račte...

Zastávky umístěné na popisované trati:
  • Blatiny
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Slánská na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Makovského, 200 metrů za křižovatkou s ulicí Galandova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Blatiny
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Sídliště Řepy na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Makovského, 150 metrů před křižovatkou s ulicí Galandova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Slánská
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Hlušičkova na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Makovského, 100 metrů za křižovatkou s ulicí Drahoňovského, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Slánská
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Blatiny na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Makovského, 42 metrů před křižovatkou s ulicí Drahoňovského, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Hlušičkova
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Krematorium Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 102 metrů za křižovatkou s ulicí Hlušičkova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Hlušičkova
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Slánská na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 45 metrů před křižovatkou s ulicí Hlušičkova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Krematoriu Motol
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 109 metrů za vjezdem do krematoria, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Krematorium Motol
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Hlušičkova na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 42 metrů před vjezdem do krematoria, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Motol
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Vozovna Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 77 metrů za křižovatkou se sjezdovou rampou z ulice Bucharova, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Motol
    - nácestná zastávka ve směru k zastávce Krematorium Motol na zvýšeném tramvajovém pásu ve středu ulice Plzeňská, 10 metrů před křižovatkou s nájezdovou rampou na Kukulovu ulici, nástupiště pro dva vlaky 2xT
  • Provozované linky na popisované trati:
    V celém úseku tratě byly od zahájení provozu na prodlouženém úseku do Řep vedeny denní linky 4 a 9, které od 3. května 1990 ve špičkách pracovních dnů doplňovala linka 7. Od 9. listopadu 1998 linku 4 nahradila nově zřízená linka 10. Noční linku 58 od 1. července 2004 doplnila linka 59. Po zprovoznění prodloužené tratě do Radlic byla na ni od 4. října 2008 přesměrována řepská stálice, linka 7 a na trati do Řep ji nahradila navrátivší se linka 4, tentokráte již jen v ranní přepravní špičce. Ani ta zde dlouho nevydržela. Stálé změny v linkovém vedení linku 4 odvedly od 30. listopadu 2009 na Barrandov a v Řepích se objevila v ranní špičce pro změnu linka 16.


    Fotocesta po trati Sídliště Řepy - Motol
    Počátek tramvajové tratě u smyčky Sídliště Řepy ve středu Makovského ulice s tzv. pastí na mamuta (tedy částí kolejiště s odkrytým svrškem, který slouží jako negativní retardér před řidiči automobilů), v němž je trať v přímém úseku zatravněna Tramvajová trať tvořená klasickou konstrukcí svršku v přímém úseku ve středu Makovského ulice s oku lahodícím trávníkovým zákrytem Tramvajová trať tvořená klasickou konstrukcí svršku se z přímého úseku postupně stáčí do pravého oblouku Trávník v pravém oblouku tramvajové tratě vystřídá přechod pro chodce následovaný otevřeným svrškem, přejezdem pro automobily a dalším otevřeným svrškem Tramvajová trať se ve středu Makovského ulice v prostoru křižovatky s Galandovou ulicí stáčí pravým obloukem, trávník je zde přerušen kombinací otevřeného svršku, asfaltem krytého přejezdu a otevřeného svršku
    Tramvajová trať se za křižovatkou s Galandovou ulicí stáčí pravým obloukem a ve středu Makovského ulice pokračuje s travnatým zákrytem kolejiště Tramvajová trať se za křižovatkou s Galandovou ulicí stáčí pravým obloukem Tramvajová trať se po dokončení pravého oblouku napřimuje a pokračuje k zastávce Blatiny Přímý úsek tramvajové tratě ve středu Makovského ulice přechází do konstrukce bezžlábkových kolejnic S49 Tramvajová trať se přibližuje v přímém zatravněném úseku k prostoru zastávek Blatiny
    Prostor zastávek Blatiny, kolejiště je zřízeno v otevřeném svršku s kolejnicemi S49 Prostor zastávek Blatiny, kolejiště je zřízeno v otevřeném svršku s kolejnicemi S49 Prostor zastávek Blatiny, kolejiště je zřízeno v otevřeném svršku s kolejnicemi S49, v zastávce je zřízeno Bezpečnostní zastavovací místo Za zastávkami Blatiny je zřízen přechod pro chodce následovaný přejezdem pro automobily Přejezd pro automobily za zastávkou Blatiny
    Za přejezdem pro automobily následuje opět zatravněný přímý úsek tramvajové tratě zřízené z kolejnic S49 Přímý, zatravněný úsek tramvajové tratě v Makovského ulici Přímý, zatravněný úsek tramvajové tratě v Makovského ulici Tramvajová trať přechází v zatravněném přímém úseku ve středu Makovského ulice z kolejnic S49 do žlábkových kolejnic NT1 a ještě před křižovatkou s Bazovského ulicí je patrný pravý oblouk Zatravněná tramvajová trať se stáčí pravým obloukem do křižovatky s Bazovského ulicí
    Na křižovatce s Bazovského ulicí v pravém oblouku končí před přechodem pro chodce a přejezdem pro automobily zatravněný svršek Tramvajová trať tvořená žlábkovou kolejnicí NT1 se stáčí v prostoru přejezdu pro automobily na křižovatce s Bazovského ulicí Tramvajová trať tvořená žlábkovou kolejnicí NT1 se stáčí v prostoru přejezdu pro automobily na křižovatce s Bazovského ulicí Tramvajová trať v Makovského ulici se napřimuje, přechází do otevřeného svršku a zahajuje klesání k zastávce Slánská Přímý úsek tramvajové tratě v klesání k zastávce Slánská
    Tramvajová trať klesá k zastávce Slánská Přechod pro chodce v klesání tramvajové tratě k zastávce Slánská Klesání tramvajové tratě v otevřeném svršku ve středu Makovského ulice Následuje levý oblouk přivádějící v klesání tramvajovou trať v otevřeném svršku do zastávky Slánská Tramvajová trať se v levém oblouku přibližuje k přejezdu pro automobily před zastávkou Slánská
    Přejezd pro automobily v levém oblouku tramvajové tratě před zastávkou Slánská Levý oblouk tramvajové tratě v klesání otevřeného svršku před zastávkou Slánská Přechod pro chodce před zastávkou Slánská Prostor zastávek Slánská Prostor zastávek Slánská
    Za zastávkami Slánská následuje přechod pro chodce a tramvajová trať se začíná stáčet pravým obloukem Tramvajová trať v pravém oblouku a otevřeném svršku podchází mosty převádějící Slánskou ulici Tramvajová trať tvořená žlábkovými kolejnicemi NT1 se v pravém oblouku stáčí ve středu Makovského ulice Tramvajová trať tvořená žlábkovými kolejnicemi NT1 se v pravém oblouku stáčí ve středu Makovského ulice Tramvajová trať tvořená žlábkovými kolejnicemi NT1 se v pravém oblouku stáčí ve středu Makovského ulice
    Přechod pro chodce a následují přejezd pro automobily v křižovatce se Skuteckého ulicí se stáčí pravým obloukem Přejezd pro automobily v křižovatce se Skuteckého ulicí Tramvajová trať tvořená žlábkovými kolejnicemi dokončuje pravý oblouk Tramvajová trať se v otevřeném svršku napřimuje a přechází do bezžlábkových kolejnic S49 Tramvajová trať v klesání ve středu Makovského ulice pokračuje otevřeným svrškem tvořeným kolejnice S49
    Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v otevřeném svršku ve středu Makovského ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v otevřeném svršku ve středu Makovského ulice Přejezd pro automobily u vyústění Šímovy ulice Tramvajová trať překonává přejezd pro automobily u Šímovy ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 se v otevřeném svršku ve středu Makovského ulice přibližuje ke světelně řízené křižovatce s Plzeňskou ulicí
    Tramvajová trať klesá ke světelně řízené křižovatce s Plzeňskou ulicí, z důvodu menšího poloměru oblouku opět přechází do žlábkových kolejnic Tramvajová trať ve žlábkových kolejnicích NT1 překračuje levým obloukem světelně řízenou křižovatku s Plzeňskou ulicí Tramvajová trať ve žlábkových kolejnicích NT1 překračuje levým obloukem světelně řízenou křižovatku s Plzeňskou ulicí Tramvajová trať ve žlábkových kolejnicích NT1 překračuje levým obloukem světelně řízenou křižovatku s Plzeňskou ulicí Tramvajová trať ve žlábkových kolejnicích NT1 překračuje levým obloukem světelně řízenou křižovatku s Plzeňskou ulicí
    Tramvajová trať ve žlábkových kolejnicích NT1 překračuje levým obloukem světelně řízenou křižovatku s Plzeňskou ulicí Tramvajová trať tvořená žlábkovými kolejnicemi NT1 se levým obloukem dostává do středu vozovky Plzeňské ulice a napřimuje se Tramvajová trať se ve středu Plzeňské ulice napřimuje, přechází do bezžlábkových kolejnic S49 a otevřeného svršku Tramvajová trať tvořená kolejnicemi S49 pokračuje v táhlém levém oblouku v otevřeném svršku k zastávce Hlušičkova Tramvajová trať tvořená kolejnicemi S49 pokračuje v táhlém levém oblouku v otevřeném svršku k zastávce Hlušičkova
    Tramvajová trať tvořená kolejnicemi S49 pokračuje v táhlém levém oblouku v otevřeném svršku k zastávce Hlušičkova Tramvajová trať tvořená kolejnicemi S49 pokračuje v táhlém levém oblouku v otevřeném svršku k zastávce Hlušičkova Tramvajová trať tvořená kolejnicemi S49 pokračuje v táhlém levém oblouku v otevřeném svršku k zastávce Hlušičkova Přímý úsek tramvajové tratě v klesání před zastávkou Hlušičkova v němž je zřízen přechod pro chodce Prostor zastávek Hlušičkova
    Prostor zastávek Hlušičkova Prostor zastávek Hlušičkova Přechod pro chodce přes tramvajovou trať za zastávkami Hlušičkova Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice
    Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice
    Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice
    Klesání tramvajové tratě tvořené kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku ve středu Plzeňské ulice Přímý úsek tramvajové tratě před přejezdem u vyústění ulice 5. máje Přímý úsek tramvajové tratě v prostoru přejezdu u vyústění ulice 5. máje Přímý úsek tramvajové tratě v prostoru přejezdu u vyústění ulice 5. máje Klesání tramvajové tratě k zastávce Krematorium Motol
    Klesání tramvajové tratě k zastávce Krematorium Motol v táhlém levém oblouku Klesání tramvajové tratě k zastávce Krematorium Motol v táhlém levém oblouku Klesání tramvajové tratě k zastávce Krematorium Motol v táhlém levém oblouku Klesání tramvajové tratě k zastávce Krematorium Motol v táhlém levém oblouku Klesání tramvajové tratě k zastávce Krematorium Motol v táhlém levém oblouku
    Klesání tramvajové tratě k zastávce Krematorium Motol v táhlém levém oblouku Klesání tramvajové tratě k zastávce Krematorium Motol v táhlém levém oblouku Přejezd pro automobily u motolského krematoria před zastávkou Krematorium Motol Za přejezdem pro automobily se tramvajová trať napřimuje Za přejezdem pro automobily se tramvajová trať napřimuje, před zastávkou je zřízen přechod pro chodce
    Prostor zastávek Krematorium Motol Prostor zastávek Krematorium Motol Prostor zastávek Krematorium Motol Za zastávkami Krematorium Motol tramvajová trať klesá pravým obloukem Pravý oblouk tramvajové tratě v klesání od zastávky Krematorium Motol v otevřeném svršku z kolejnic S49
    Pravý oblouk tramvajové tratě v klesání od zastávky Krematorium Motol v otevřeném svršku z kolejnic S49 Pravý oblouk tramvajové tratě v klesání od zastávky Krematorium Motol v otevřeném svršku z kolejnic S49 Pravý oblouk tramvajové tratě v klesání od zastávky Krematorium Motol v otevřeném svršku z kolejnic S49 Pravý oblouk tramvajové tratě v klesání od zastávky Krematorium Motol v otevřeném svršku z kolejnic S49 Tramvajová trať v klesání přechází z pravého do levého oblouku
    Tramvajová trať v klesání přechází z pravého do levého oblouku Tramvajová trať v levém oblouku klesá ve středu Plzeňské ulice Tramvajová trať v levém oblouku klesá ve středu Plzeňské ulice a napřimuje se Místo pro přecházení chodců přes tramvajovou trať ve středu Plzeňské ulice Za krátkým přímým úsekem tramvajové tratě je již patrný pravý oblouk
    Tramvajová trať v otevřeném svršku tvořeném kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku pokračuje k zastávce Motol Tramvajová trať v otevřeném svršku tvořeném kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku míjí kapličku, u níž do roku 1974 končily dvounápravové obousměrné vozy linky 9 Tramvajová trať v otevřeném svršku tvořeném kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku Tramvajová trať v otevřeném svršku tvořeném kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku Tramvajová trať v otevřeném svršku tvořeném kolejnicemi S49 v táhlém pravém oblouku
    Tramvajová trať se napřimuje a pokračuje ve středu Plzeňské ulice k zastávce Motol Tramvajová trať v přímém úseku tvořeném kolejnicemi S49 a otevřeným svrškem Tramvajová trať v přímém úseku tvořeném kolejnicemi S49 a otevřeným svrškem Tramvajová trať v přímém úseku tvořeném kolejnicemi S49 a otevřeným svrškem Přechod pro chodce a přejezd pro automobily u světelně řízené křižovatky na sjezdové rampě Bucharovy ulice
    Trať opouští světelně řízený úrovňový přejezd pro automobily a v přímém úseku pokračuje v otevřeném svršku Otevřený svršek tramvajové tratě v prostoru před mimoúrovňovou křižovatkou s Bucharovou ulicí Otevřený svršek tramvajové tratě v prostoru před mimoúrovňovou křižovatkou s Bucharovou ulicí Úrovňový přejezd pro automobily před mimoúrovňovou křižovatkou s Bucharovou ulicí Tramvajová trať v otevřeném svršku podchází most, který nad Plzeňskou ulicí mimoúrovňově převádí Bucharovu ulici
    Tramvajová trať v otevřeném svršku podchází most, který nad Plzeňskou ulicí mimoúrovňově převádí Bucharovu ulici Světelně řízená křižovatka před zastávkou Motol Světelně řízená křižovatka s přejezdem pro automobily a přechodem pro chodce před zastávkou Motol Prostor zastávek Motol Prostor zastávek Motol
    Za zastávkami Motol pokračuje trať v přímém úseku otevřeného svršku Za zastávkami Motol pokračuje trať v přímém úseku otevřeného svršku Přechod pro chodce a přejezd pro automobily před vjezdem do vozovny Motol Přejezd pro automobily před vjezdem do vozovny Motol Na dohled jsou již vjezdové výhybky do vozovny Motol od sídliště Řepy, tramvajová trať opouští z důvodu výhybkových konstrukcí konstrukci bezžlábkových kolejnic S49 a přechází

    Články o stavbě tratě a následné havárii v dobovém tisku ve formátu .pdf:

    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prtky.cz | www.prtky.eu
    ISSN 1801-9994 | Datová velikost: 43513.3242 MB | Počet článků: 1635
    web postaven na redakčním systému phpRS
    Fotografie: © Pražské tramvaje a uvedení autoři | © Pražské tramvaje 2001-2019