T3M evidenční čísla rekonstruovaných vozů
Rok vyřazení vozu a následný osud (odprodej či fyzická likvidace nemusela proběhnout v roce vyřazení vozu):
1991: Vůz ev.č.8071 zničen požárem a sešrotován. Nahrazen byl v roce 1992 původním prototypem vozu T3 s tyristorovou výzbrojí firmy
ČKD Praha, který jezdíl v Praze od roku 1971 pod ev.č. 6000 a v roce 1973 byl přečíslován na nové ev.č. 8003. Tento vůz byl v roce 1980 odstaven ve vozovně Hloubětín a po 12 letech
od odstavení (!) tedy nahradil původní vůz ev.č.8071.
1993: Vůz ev.č.8026 byl zničen požárem a sešrotován. Již nebyl nahrazen.
1994: Vůz ev.č.8012 byl těžce poškozen při
střetu s protijedoucí tramvají na křižovatce Vinice. V roce 1996 byl
nahrazen vozem původního ev.č.8087.
1995: Vozy ev.č.8015 a 8053 odstaveny, následně sešrotovány. Původní vozové skříně typu T3 se
zachováním evidenčních čísel nahrazeny nově vyrobenými skříněmi vycházejícími z typu T3SUCS, vyrobenými závodem ČKD ve Zličíně.
Vozy byly přeznačeny na typ T3M2-DVC se zachováním původních evidenčních čísel.
1996: Vozy ev.č.8009, 8051, 8068 a 8076 odstaveny, následně sešrotovány. Původní vozové skříně typu T3 se
zachováním evidenčních čísel nahrazeny nově vyrobenými skříněmi vycházejícími z typu T3SUCS, vyrobenými závodem ČKD ve Zličíně.
Vozy byly přeznačeny na typ T3M2-DVC se zachováním původních evidenčních čísel.
1997: Vozy ev.č.8063, 8067, 8072, 8074, 8077, 8079, 8080, 8082, 8083 a 8089 odstaveny, následně sešrotovány. Původní vozové skříně typu T3 se
zachováním evidenčních čísel nahrazeny nově vyrobenými skříněmi vycházejícími z typu T3SUCS, vyrobenými závodem ČKD ve Zličíně.
Vozy byly přeznačeny na typ T3M2-DVC se zachováním původních evidenčních čísel.
Vozová skříň vozu ev.č.8088 využita k přestavbě na cvičný vůz T3M ev.č.5519. Původní vozová skříň typu T3 se
zachováním evidenčního čísla nahrazena nově vyrobenou skříní vycházející z typu T3SUCS, vyrobenou závodem ČKD ve Zličíně, vůz následně
přeznačen na typ T3M2-DVC.
2001: Vůz ev.č.8029 těžce poškozen po vykolejení a následném střetu
s protijedoucí tramvají u zastávky Brusnice. Nahrazen byl s využitím vozové skříně použité z vozu T3 ev.č.117 Dopravního podniku Olomouc.
Díky podobnosti s vozy T3M2-DVC byl nakonec typově zařazen mezi ně.
2005: Vozy ev.č.8007, 8011, 8028, 8030, 8041 a 8056 odstaveny, následně použity
k modernizaci na vozy T3R.P ev.č.8456, 8467, 8491, 8462, 8461 a 8469 v uvedeném pořadí.
Vůz ev.č.8071 druhého obsazení, tedy původní prototyp vozu T3
s tyristorovou výzbrojí firmy ČKD Praha, který jezdíl v Praze od roku 1971 pod ev.č.6000 a v roce 1973 byl přečíslován na nové ev.č.8003.
V roce 1980 odstaven ve vozovně Hloubětín a po 12 letech od odstavení nahradil požárem zničený původní vůz ev.č. 8071. Sešrotován, "papírově" využit
k novostavbě vozu T3R.PV ev.č.8171.
2006: Vozy ev.č.8092 a 8104 odstaveny, následně použity
k modernizaci na vozy T3R.P ev.č.8524 a 8527 v uvedeném pořadí.
2007: Vozy ev.č.8019, 8031, 8060, 8061, 8062 a 8086 odstaveny, následně přestavěny
na sněhové pluhy T3M ev.č.5417, 5412, 5413, 5411, 5418 a 5415 v uvedeném pořadí.
Vozy ev.č.8055, 8069, 8093, 8100 a 8105 odstaveny, následně použity
k modernizaci na vozy T3R.P ev.č.8561, 8546, 8563, 8557 a 8567 v uvedeném pořadí.
Vůz ev.č.8033 sešrotován, "papírově" využit k novostavbě vozu T3R.PV ev.č.8184.
2008: Vozy ev.č.8012 (druhé obsazení, původní ev.č.8087),
8025, 8045 a 8054 odstaveny, následně použity k modernizaci na vozy T3R.P ev.č.8573, 8572, 8577 a 8575
v uvedeném pořadí.
Vozy ev.č.8008 a 8048 odstaveny, následně přestavěny na cvičné vozy T3R.P ev.č.5525 a 5526 v uvedeném pořadí.
Vůz ev.č.8058 odstaven, následně přestavěn na sněhový pluh T3M ev.č.5419.
2009: Vozy ev.č.8006, 8024 a 8034 odstaveny, následně sešrotovány.
Vozy ev.č.8034 a 8040 odstaveny, následně odprodány městu Charkov.
Vůz ev.č.8084 (původně se počítalo s vozem ev.č.8105) zachován jako muzejní vůz v Muzeu MHD Střešovice.
2010: Vozy ev.č.8022, 8032, 8035, 8047, 8066, 8075, 8099 a 8103 odstaveny, následně sešrotovány.
Vůz ev.č.8073 odstaven, následně odprodán městu Charkov.
2011: Vozy ev.č.8039, 8046 a 8070 odstaveny, následně odprodány městu Charkov.
Vůz ev.č.8095 odstaven, následně sešrotován.
2012: Vozy ev.č.8027 a 8096 odstaveny, následně sešrotovány. Část kompomentů využita jako náhradní díly pro vozy odprodané do města Charkov.
Vůz ev.č.8106 odprodán DP Liberec, kde je zachován jako muzejní vůz.
2013: Vozy ev.č.8023 a 8102 odstaveny, následně odprodány městu Charkov.
2014: Vozy ev.č.8005, 8010, 8017, 8020, 8037, 8044, 8050, 8064, 8078, 8081 a 8101 odstaveny, následně sešrotovány.
Vůz ev.č.8094 odstaven, následně odprodán městu Charkov.
2015: Vozy ev.č.8018, 8059, 8065 a 8097 odstaveny, následně sešrotovány.
Vozy ev.č.8052, 8090 a 8098 odstaveny, následně odprodány městu Charkov.
Vůz ev.č.8091 odprodán jako výstavní exponát KOVOZOO Staré Město u Uherského Hradiště.
2016: Vozy ev.č.8013, 8014 a 8016 odstaveny.
|