Pražské tramvaje.cz

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

 Kraťasy

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení

Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Sobota 15. února 2025, 16:38, přidal: admin Petr

Oprava tramvajové trati v oblouku u Jeleního příkopu nezahrnuje pouze výměnu kolejnic, ale také pokládku nových dřevěných pražců a nové štěrkové lože.. | 15.02.2025 Oprava tramvajové trati v oblouku u Jeleního příkopu nezahrnuje pouze výměnu kolejnic, ale také pokládku nových dřevěných pražců a nové štěrkové lože.. | 15.02.2025 Předohýbané kolejnice pro oblouk v Jelením příkopu. | 15.02.2025 Oprava kolejového rozvětvení křižovatky Chotkovy sady od Chotkovy ulice. | 15.02.2025 Oprava kolejového rozvětvení křižovatky Chotkovy sady od Chotkovy ulice. | 15.02.2025
Až do konce února probíhá rekonstrukce tramvajové trati v Chotkově ulici, během níž dochází k výměně opotřebených oblouků u Jeleního příkopu. V pražské tramvajové síti se jedná o unikátní místo, kde je oblouk s velmi malým poloměrem a vyrovnávacími kontraoblouky na obou koncích. Technické podmínky a vysoká intenzita provozu v konečném součtu znamenají vysoké opotřebení kolejnic, které prošly výměnou před necelými osmi lety. V plném provozu ve špičkách pracovního dne tímto místem projede v jednom směru za hodinu v součtu 47 spojů linek 2,12, 18, 20, 22 a 23. Kromě výměny oblouků u Jeleního příkopu dochází k výměně části kolejové konstrukce v křižovatce Chotkovy a Badeniho ulice ve směru od Malostranské. Výluka tohoto úseku byla využita také k výměně řídícího systému výhybky v křižovatce horní Klárov s nábřežím Edvarda Beneše.
Aktualita
Sobota 15. února 2025, 16:17, přidal: admin Petr

Vůz T3R.P #8308 na lince 23 v zastávce Malostranská. | 15.02.2025
Po ranní závadě vozu T3M #8042 byl žižkovskou vozovnou na 5. pořadí linky 23 netradičně vypraven vůz T3R.P #8308 (ex T3 #6618). Tento žižkovský veterán patří mezi poslední dva tzv. analogové vozy T3R.P s výřezy v plentách podvozků společně s vozem #8309. Třetím vozem s výřezy v plentách, ale již s digitální výzbrojí, je pankrácký vůz #8300 (ex #T3A 6554). Tento vůz je navíc upraven pro sunutí podvozkového pluhu PSP-01. Od 20. února s vypravením linky 23 poměrně zásadně zamíchá úplné uzavření vozovny Střešovice, kde pokračuje rekonstrukce kolejové harfy spodního dvora. Všechna pořadí linky 23 budou vypravována vozovnou ŽIžkov s tím, že ze střešovické vozovny jsou pro tuto výpravu určeny vozy T3 #6892, #6921 a T3SUCS #7188. Ve všední dny by měl jezdit vždy jen jeden z těchto vozů, vždy doplněný vozy T6A5 a T3M. S "hranatými" tramvajemi se tak v ulicích setkáme častěji než jen každý druhý víkend v měsíci.
Preference
Pátek 7. února 2025, 10:40, přidal: admin Petr

SSZ 8.242 Klapkova – Střelničná. | nedatováno, ilustrační snímek
V důležitém uzlu s provozem tramvají a autobusů došlo k úpravě řízení světelné signalizace. SSZ 8.242 Klapkova – Střelničná má optimalizovanou řídicí logiku, díky čemuž tramvaje o něco plynuleji projíždějí, a to zejména ve směru z centra. Signalizace lépe reaguje na vlaky odbočující vpravo do Ďáblic či k obratišti. Zlepšila se reakce na druhou tramvaj v zastávce, pro kterou se volno prodlužuje, případně může dojít k rychlé změně signálu po následném přestavení výhybky do požadovaného směru. Nevýhodou vjezdu je velmi dlouhý obvod výhybky a tedy dlouhá časová mezera mezi dvěma vlaky. Došlo k vylepšení také ve směru od Ďáblic a Vozovny Kobylisy. Na signalizaci byla současně optimalizována preference autobusů, které zde zajišťují tangenciální páteř veřejné dopravy v kolizním směru vůči tramvajím. Došlo rovněž k úpravě řízení na sousední SSZ 8.243 Střelničná – Zdibská. Volno z centra do obratiště a i do Ďáblic padá obvykle dříve. Do obratiště, kde je již jen manipulační provoz, však byla zrušena preference a v případě, kdy má na sousední křižovatce zelenou hlavní směr, čeká tramvaj obvykle déle než dosud.
Preference
Pondělí 3. února 2025, 15:05, přidal: admin Petr

SSZ 3.364 Hartigova – Spojovací. | nedatováno, ilustrační snímek
Tramvaje na Spojovací lépe odjíždějí ve směru do centra. Na SSZ 3.364 Hartigova – Spojovací byla nasazena upravená řídicí logika. Volno pro tramvaj se vybírá pouze na výzvu, padá na kratší dobu a častěji. Vlakům z nástupní zastávky jsou vytvořeny lepší podmínky pro splnění odjezdu ve stanovenou minutu dle jízdního řádu. Řízení navíc používá občanský čas a umí odložit výběr, aby volno nepadlo předčasně před začátkem nové minuty. Ve směru z centra se volno vybírá až od blízkého kontaktu, což nutí většinu vlaků zpomalit a následně znovu zadávat jízdu. Zásadní zlepšení mají chodci. Ve vložené tramvajové fázi je možné vybrat přechod přes Českobrodskou ulici, který je velmi vytížený a slouží pro přestup mezi autobusy a tramvajemi. Preference na Spojovací byla zřízena už před více než 20 lety. V roce 2014 byla doplněna preference autobusů a ještě v témže roce byla signalizace obnovena, do pevného řízení. V roce 2015 došlo k opětovnému zavedení preference MHD, ale s horšími podmínkami pro tramvaje. K úpravě semaforu došlo také na Nádraží Libeň. SSZ 9.212 Harfa nově umí vkládání fází dle autobusů i během pracovních dnů.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Neděle 2. února 2025, 13:18, přidal: admin Petr

Prostor zastávek Výstaviště s dočasným propojením v loňském roce zrekonstruované křižovatky. | 02.02.2025 Demontáž velkoplošných panelů BKV v prostoru kolejových protioblouků u zastávky Výstaviště. Trať zde bude napřímena a odsunuta až o 10 metrů blíže k areálu Výstaviště. | 02.02.2025 Demontáž velkoplošných panelů BKV v ulici U Výstaviště. | 02.02.2025 Demontáž velkoplošných panelů BKV v ulici U Výstaviště. | 02.02.2025 V letošním roce rekonstruovaný úsek naváže na část v podjezdu pod železniční tratí již zrekonstruovanou v roce 2023. | 02.02.2025
Práce na rekonstrukci tramvajové trati v ulici U Výstaviště začaly, jak již je zvykem, svižným tempem. Probíhá snesení stávající tramvajové trati v úseku od kolejového trojúhelníku křižovatky Výstaviště po rampu do podjezdu pod železniční tratí Praha – Kralupy u křižovatky s ulicemi Za Elektrárnou a Bubenská, zahájí Pražská vodohospodářská společnost (PVS), rekonstrukci vodovodu a kanalizace. Tyto práce potrvají do letošního července.
Výstavba, rekonstrukce, oprava tramvajové tratě
Pátek 31. ledna 2025, 19:16, přidal: admin Petr

Výstaviště. | 31.01.2025
Od soboty 1. února bude přerušen provoz tramvají mezi Výstavištěm a Elektrárnou Holešovice v ulici U Výstaviště. Jedná se o poslední etapu rekonstrukce tramvajových tratí v této oblasti, která navazuje na loňskou rekonstrukci v ulici Dukelských hrdinů. Práce v ulici U Výstaviště budou probíhat po etapách. V první, po snesení stávající tramvajové trati v úseku od kolejového trojúhelníku křižovatky Výstaviště po rampu do podjezdu pod železniční tratí Praha – Kralupy u křižovatky s ulicemi Za Elektrárnou a Bubenská, zahájí Pražská vodohospodářská společnost (PVS), rekonstrukci vodovodu a kanalizace. Tyto práce potrvají do letošního července. Po skončení rekonstrukce vodovodu a kanalizace, tj. v červenci letošního roku, začne samotná rekonstrukce tramvajové tratě, kdy dojde k jejímu napřímení a částečné přeložce až o 10 metrů blíže k areálu Výstaviště. Tramvajová trať v tomto úseku pochází z roku 1979, v roce 2011 proběhla její unikátní částečná repanelizace. Podloží velkoplošných panelů BKV tehdy zpevnily vytěžené velkoplošné panely BKV, uložené do spodní vrstvy. Rekonstrukce tramvajové tratě bude probíhat do 10. října 2025, kdy se předpokládá obnovení provozu tramvají.
Aktualita
Pondělí 27. ledna 2025, 13:03, přidal: admin Petr

Škoda 52T s evidenčním číslem 9501 v areálu plzeńské Škodovky. | 27.01.2025
Dnes proběhlo představení první tramvaje Škoda 52T s evidenčním číslem 9501 v areálu výrobce. Zatímco vnější podoba tramvaje je již prakticky dokončena, k dokončení interiéru zbývá mnoho práce. Při představení vozu totiž dosud nebyly instalovány díly, které by musely být zbytečně znovu demontovány, během naplánovaných zkoušek, nezbytných ke kompletnímu oživení všech částí tramvaje. Předpoklad kompletního oživení první tramvaje a zahájení zkušebních jízd v pražské kolejové síti je duben 2025. Protože je první tramvaj z letošní dvacetikusové série, faktickým prototypem zcela nového vozu vyžadují důkladné zkoušky samozřejmě čas. K zahájení běžného provozu je tedy ještě dlouhá cesta. Každý nový typ drážního vozidla musí projít procesem zkušebního provozu završeného procesem homologace, což znamená schválení tramvaje drážním úřadem pro pravidelný provoz s cestujícími. Zkušební provoz nejprve bez cestujících by měl být zahájen na jaře 2025 a následně s cestujícími od léta 2025. V rámci přípravné fáze projektu bylo rozhodnuto uspíšit výrobu dalších dvou vozů, a od jara 2025 tak budou do zkušebního provozu zařazeny hned tři tramvaje. Ve velmi pokročilé fázi výroby se tak nyní již nachází i tramvaje budoucích čísel 9502 a 9503, které v Praze přivítáme již na jaře tohoto roku. Dnes představená tramvaj tak v Praze bude osamocena jen krátkou dobu. Harmonogram zkušebního provozu i schvalovacích procesů zatím předpokládá zahájení pravidelného provozu tramvají Škoda 52T s cestujícími ještě před koncem roku 2025. Přesný termín samozřejmě ještě není možné konkretizovat. Další vozy od čtvrté až po dvacátou tramvaj by se měly v Praze objevovat postupně od léta 2025. Dalších 20 kusů pak do konce roku 2026. Domovem prvních tramvají Škoda 52T se stane právě dokončovaná nová vozovna v Hloubětíně. Jak již je zmíněno, po dodávce 20 kusů pro rok 2025 (se schváleným dotačním spolufinancováním z Národního plánu obnovy) je již objednáno i dalších 20 tramvají k dodání v roce 2026. Pokračování dodávek v dalších letech bude záviset na možnostech financování, celkem je možné dle rámcové dohody odebrat až 200 tramvají. Takový počet vozů by umožnil po roce 2030 pokrýt potřeby provozu plánovaných nových tramvajových tratí a také provést náhradu vysokopodlažních tramvají T3R.P. Podrobněji se vozu Škoda 52T budeme věnovat v následujících dnech.
Aktualita
Neděle 26. ledna 2025, 07:59, přidal: admin Petr

Vůz K2 #7000 krátce po výjezdu u zastávky Brusnice. | 26.01.2025
Do ulic dnes výjimečně na 3. pořadí linky 23 vyjel střešovický vůz K2 #7000. Toto vypravení je vyvoláno menší poptávkou turistů na lince 42. Linka 23 spojuje Vinohrady s Břevnovem přes Malou Stranu. Odjezdy tohoho spoje v průběhu dne ze Zvonařky - 8:08, 9:50, 11:30, 13:00, 14:30, 16:00, 17:30 a 19:00. Z Královky pak 9:09, 10:51, 12:21, 13:51, 15:21, 16:51 a 18:21. Linkou 23 se svezete za běžné jízdné PID.
Aktualita
Neděle 12. ledna 2025, 20:18, přidal: admin Petr

Vůz Škoda 14T Elektra #9128 u Invalidovny. | 10.01.2025
V úterý 20. srpna 2002 se poprvé v ulicích objevila tramvajová linka označená jako X-B, která nahrazovala povodněmi zdevastovanou část linky metra B. Jednalo se tehdy o vlaky linky 3, nejčastěji vozy typu T6A5 a KT8D5. V posledních týdnech se opět s linkou X B (tentokráte již bez pomlčky mezi písmeny) můžeme v ulicích Prahy potkávat. Jedná se o operativní náhradu za přerušený provoz linky metra B s využitím vlaků stažených z linky 24. Naposledy se tak stalo 10. ledna 2025 při sebevražedném činu ve stanici Národní třída. Vůz Škoda 14T Elektra #9128 tak po většinu dne jezdil ulicemi jako linka 24, snímek jej však zachytil jako linku X B mířící na Palmovku Sokolovskou ulicí.
Aktualita
Pondělí 6. ledna 2025, 09:34, přidal: admin Petr

Vůz T2 #6003 ve vratech vozovny Střešovice. | 05.01.2025
Neděle 5. ledna 2025 byla posledním dnem, kdy tramvaje do vozovny Střešovice zatahovaly běžným způsobem, tedy vjezdovými vraty u křižovatky Sirotčinec a projely vratným kruhem. V pondělí 6. ledna 2025 byla zahájena několikaměsíční na etapy rozdělená výluka vyvolaná celkovou rekonstrukcí kolejové harfy spodního dvora. V první etapě jsou nadále vyloučeny koleje 15.-20. včetně vratného kruhu. Tramvaje budou do vozovny zatahovat zpětným pohybem z hlavní trati po příjezdu od křižovatky Octárna. V další etapě dojde k vyloučení provozu na celém tzv. spodním dvoře (koleje 11.-20.). Následovat bude přerušení provozu celé vozovny a hlavní trati, kde dojde ke kolejové úpravě a vložením nového spojovacího oblouku bude umožněn přímý vjezd do vozovny od křižovatky Sirotčinec i do obou vrat zachycených na snímku. Vůz T2 #6003 byl poslední pravidelným vlakem, který využil vratný kruh vozovny ve stávající podobě. #prtky #prazsketramvaje #t2 #vozovnastresovice #ckd #muzeummhd
Ostatní
Středa 25. prosince 2024, 14:32, přidal: admin Petr

 | nedatováno, ilustrační snímek
PF2025

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2024
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2024
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2023
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2023
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2022
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2022
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2021
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2021
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2020
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2020
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2019
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2019
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2018
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2018
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2017
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2016
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2015
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2015
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2015
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2015
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2014
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2014
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2014
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2014
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2013
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2013
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2013
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2013
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2012
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2012
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2012
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2012
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2011
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2011
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2011
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2011
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.9.-31.12.2010
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.8.2010
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 7.4.-30.6.2010

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025