Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2020

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2020


Ostatní
Čtvrtek 31. prosince 2020, 15:07, přidal: admin Petr

PF 2021 | nedatováno, ilustrační snímek
Na počátku dvacátého roku existence stránek Pražské tramvaje Vám všem přejeme jen to dobré. Přejeme Vám, ať dvacátý první rok třetího tisíciletí přináší jen samé dobré zprávy, štěstí a hlavně zdraví do Vašich domovů.
Ostatní
Neděle 20.prosince 2020,09:38, vložil: admin Petr

Nakolejování sacího bagru na horní Palmovce. | nedatováno, ilustrační snímek O mrazu, který po dobu oprav panoval svědčí následující snímek. Aby šel zbytný štěrk odsát, musí se nejprve 10-15 minut nahřívat. | nedatováno, ilustrační snímek
Ač je v plném proudu zimní sezóna, v Praze po sněhu ani památky. To na konci roku 2010 se v Praze všichni čerti ženili. Dne 29. listopadu 2010 začala na čtyři dny plánovaná oprava tramvajové tratě Ohrada - Palmovka. Hned první den výluky čekalo stavbaře nemilé překvapení - Prahu, stejně jako celou Českou republiku zasáhla sněhová kalamita, která rozebíhající se práce značně ztížila. Akci již nešlo zastavit, byla řádně projednána a nový termín by se hledal již jen obtížně. Nezbývalo nic jiného než stavební práce zahájit a posunout termín plánovaného konce z pátku 3. prosince na neděli. Později se ukázalo i toto datum jako nereálné a tak byla výluka prodloužena až do konce úterního denního provozu 7. prosince 2010. Aby o překvapení nebyla nouze postihla v následujících dnech Prahu další sněhová nadílka, a tak asi nikoho nepřekvapí, když přišla redakci Pražských tramvají 6. prosince tisková zpráva Dopravního podniku, informující, že se opravné práce pro nepřízeň počasí opětovně nedaří dokončit a termín výluky se prodlužuje, tentokráte až do ukončení denního provozu dne 10. prosince.
Vozy
Sobota 19. prosince 2020, 18:23, přidal: admin Petr

Souprava vozů T3M #8085+#8013 na posilovém spoji linky 22 v zastávce Pražský hrad. | 19.12.2020
Doba "covidová" poslala na kusou kolej tramvajovou linku 23, která byla určena pro prezentaci tramvajového rodinného stříbra, tedy vozů T3 a jejich klonů. Střešovické vozy vídáme alespoň na lince 2, hloubětínské pak většinou na lince 15. U hloubětínských vozů pak ve vypravení chybí vozy s tzv. otevřenou kabinu řidiče (tedy zástěnou, která nejde až ke stropu). Proto od března jen postávají vozy T3M. Výjimkou jsou až vánoční posilová pořadí linky 22, vedená pouze v části trasy (Kubánské náměstí - Malovanka). Zde se po dlouhých 9 měsících objevila souprava vozů T3M #8085 + #8013. Polep vozu #8085 byl zrealizován v loňském roce podle dobových fotografí ke třicátému výročí roku 1989. V roce letošním pak může připomenout deváté výroční úmrtí Václava Havla.
Preference
Čtvrtek 17. prosince 2020, 09:03, přidal: admin Petr

SSZ 5.068 Lidická - Zborovská. | nedatováno, ilustrační snímek
Na SSZ 5.068 Lidická - Zborovská byla uvedena do provozu preference tramvají. Realizuje se předvýběrem, vkládáním a prodlužováním vlastní fáze a předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze. O prodlužování signálu volno pro přihlášenou tramvaj informují řidiče výzvová návěstidla. Oproti původnímu řízení se tramvajové volno standardně vybírá až na konci cyklu. Na původním místě se vybírá jen při nároku tramvaje a na konci se v takovém případě již nevybere, pokud se opět nepřihlásí tramvaj. Vložená fáze je nově povolena i v nočních a víkendových programech a umožňuje i přecházení souběžným chodcům. Křižovatka je velmi zatížena tramvajovou i kolizní automobilovou dopravou. Úprava signalizace navazuje na obnovu, která byla provedena v roce 2018. Změna na Zborovské je letos již pátou zřízenou preferencí na trase linky 5. Kromě Zborovské se nově uplatňuje také na Bulharu, nebo na křižovatce Vinohradská - Želivského.
Aktualita
Čtvrtek 17. prosince 2020, 08:55, přidal: admin Petr

Vůz T3SUCS #7269 po opravě provedené v ostravské Ekově. | 17.12.2020 Vůz T3SUCS #7269 po opravě provedené v ostravské Ekově. | 17.12.2020 Vůz T3SUCS #7269 po opravě provedené v ostravské Ekově. | 17.12.2020
Z ostravské Ekovy dnes po náročné opravě do Prahy dorazil vůz T3SUCS #7269. Vůz je určen pro retroprovoz pražského Dopravního podniku na linkách vozovny Střešovice. Brzy bude vůz T3SUCS #7269 následovat do Prahy také další opravený vůz T3M #8042. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t3sucs #ekovaelectric #vozovnastresovice #muzeummhd Tramfantik
Aktualita
Neděle 13. prosince 2020, 19:41, přidal: admin Petr

Poslední tramvaj na Václavském náměstí. | 13.12.1980
Dne 13. prosince 1980 projela po podélné části pražského Václavského náměstí poslední tramvaj. Přesně před čtyřiceti lety, v sobotu 13. prosince 1980 jednu minutu po páté hodině ranní, opustila u Muzea poslední tramvaj Václavské náměstí. Souprava vozů nasazená na lince 29 ukončila významnou kapitolu v historii pražské městské hromadné dopravy. O čtyři minuty později projel Václavským náměstím ještě dvounápravový sněhový pluh. Ten byl tou skutečně poslední tečkou. Historie tramvajové dopravy na Václavském náměstí v podélném směru se psala dlouhých 96 let. #prazsketramvaje #prtky
Preference
Neděle 13. prosince 2020, 14:08, přidal: admin Petr

 | nedatováno, ilustrační snímek
Souvislá obnova povrchů v ulici Jana Želivského je přínosem nejen pro automobily, ale také pro tramvaje. Ve většině úseků nově neplatí pro kolejovou dopravu omezení rychlosti na 30 km/h - dopravní značky dostaly podtabulku s nápisem MIMO TRAM. Současně jsou na přechody pro chodce mezi trať a vozovku doplněny ostrůvky, přičemž přechody jsou nadále vedeny přes dva souběžné jízdní pruhy pro auta. Dosud limit pro tramvaje neplatil pouze mezi Olšanskou ulicí a Basilejským náměstím v uvedeném směru. Nově bude stejný režim i v navazujícím úseku až k Jeseniově ulici. V opačném směru neplatí pro tramvaje původní třicítka mezi ulicí Na Parukářce a Basilejským náměstím, ani nová kolem zastávky před Olšanskou. V celé délce mezi Olšanskou a Ohradou, stejně jako na řadě dalších míst, naopak pouze pro tramvaje platí omezení rychlosti v nočních hodinách na 40 km/h kvůli hluku z tramvajové dopravy. Rozlišení rychlostních limitů mezi silniční a tramvajovou dopravou dle silničních značek ve městě zvolna přibývá. Další se nachází například u zastávky Urxova, ve Štefánikově ulici, nebo na Podolském nábřeží.
Aktualita
Pondělí 7. prosince 2020, 17:15, přidal: admin Petr

Parkoviště se speciánílním povrchem s tramvajovými kolejemi v ulici Na Pankráci. | 07.12.2020
Kdyby existovala dopravní obdoba ekologického Ropáka... Nominantem (a nejspíš i vítězem) by zcela jistě byla Městská část Praha 4. Gratulujeme.
Aktualita
Čtvrtek 3. prosince 2020, 16:51, přidal: admin Petr

Vůz KT8D5.RN2P #9099 na lince 5 v zastávce Jindřišská. | 03.12.2020
Do ulic dnes vyrazil zatím poslední modernizovaný vůz KT8D5.RN2P #9099. Na předchozích "štacích" se zastavil ještě jako vůz KT8D5 nejprve v Mostě a Litvínově, kde se honosil #317 a poslední roky před modernizací prožil v maďarském Miskolci jako vůz #217. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #kt8d5 #kt8d5rn2p #vozovnahloubetin Tramfantik
Ostatní
Středa 2. prosince 2020, 17:19, přidal: admin Petr

Ulice Na Pankráci s vyznačenou parkovací zónou na nově vybudované tramvajové trati. | 30.11.2020
Postav trať a nech si tam zřídit parkovací zónu. Aneb Level pražského Absurdistánu a Kocourkova stále stoupá.
Aktualita
Středa 2. prosince 2020, 17:18, přidal: admin Petr

Vánočně ozdobené vozy T3SU #7001 a Škoda 15T ForCity Alfa #9401 na Národní třídě. | 02.12.2020
Když se v zastávce Národní třída setkají dvě vánočně vyzdobené tramvaje zastoupené vozy T3SU #7001 a Škoda 15T ForCity Alfa #9401. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t3su #skodatransportation #skoda #15t #forcity #alfa #vozovnastresovice #muzeummhd #vozovnamotol
Aktualita
Neděle 29. listopadu 2020, 17:39, přidal: admin Petr

Pracovní vůz T3M #5572, Škoda 15T ForCity Alfa #9401, T3SU #7001 a autobus Citelis #3510 na Mánesově mostě. | 29.11.2020
Dopravní podnik dnes představil vozidla s vánoční výzdobou. Pracovní vůz T3M #5572, Škoda 15T ForCity Alfa #9401, T3SU #7001 a autobus Citelis #3510 tak obndržely vánoční polep a osvětlení. Za naší redakci se to velmi povedlo.
Aktualita
Pátek 27. listopadu 2020, 18:03, přidal: admin Petr

 | nedatováno, ilustrační snímek
Zahájení provozu na nové tramvajové trati do zastávky Pankrác. Zvláštní pocit. Jak když se rodičům narodí hodně nechtěné dítě. Na místě žádný představitel města, žádný představitel městské části, žádný představitel organizace ROPID. Skutečně divná doba... Nové tratě vždycky otevírala "primátorská" tramvaj a hrála hudba... No, parafází na slova Járy Cimrmana: "postavili tam tramvajovou trať a představte si, ještě chtěli, aby tam jezdily tramvaje"... Tak od dnešní půlnoci jde tenhle úsek do výluky, a dá se očekávat, že zde budou opět parkovat auta. Jinak by se těžko ohrazovala betonovými citybloky část koleje, aby se dala využít alespoň k nouzovým účelům... (Foto: Pankrác 2020, Radlice 1927)
Aktualita
Čtvrtek 26. listopadu 2020, 14:21, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 #8602. | 26.11.2020 Vůz T6A5 #8625. | 26.11.2020 Vůz T6A5 #8683. | 26.11.2020 Vůz T6A5 #8690. | 26.11.2020 Vůz T6A5 #8741. | 26.11.2020
Poslední pětice vozů T6A5 dnes zamířila do bulharské Sofie. Je v ní také první pražský vůz #8602, který byl v květnu roku 1995 představen v rámci slavnostního otevření tramvajové tratě do Modřan. Dnes tedy odjely vozy #8602, #8625, #8683, #8690 a #8741.
Preference
Čtvrtek 26. listopadu 2020, 07:57, přidal: admin Petr

Obnova SSZ 2.333 Francouzská – Blanická | nedatováno, ilustrační snímek
Probíhá obnova SSZ 2.333 Francouzská – Blanická. Signalizace, kterou projíždí hned 6 tramvajových linek, je jednou z nejstarších na tramvajové síti v Praze. Křižovatka se vyznačuje se značnou rozlehlostí, což má nepříznivý vliv na mezičasy a vysoké podíly signálu stůj pro všechny účastníky provozu. Navíc je dosud řízena pevným programem a je tak významným zdrojem zdržení i tramvajové dopravy. V rámci obnovy bude zřízena detekce všech účastníků včetně tramvají, dynamické řízení a rovněž preference tramvajové dopravy. Do budoucna se počítá i se zřízením vzdáleného rádia ve směru od náměstí Míru, které umožní včasnější směrovou detekci spojů na linkách 10 a 16. V oblasti došlo v posledních letech ke zrychlení provozu tramvají v důsledku zavedení preference na dvou semaforech na blízkém náměstí Míru.
Aktualita
Úterý 24. listopadu 2020, 09:42, přidal: admin Petr

Měřící vůz T3 #5521 v zastávce Pankrác. | 24.11.2020
Měřící vůz T3 #5521 byl první tramvají, která se od 9. května 1974 vydala ulicí Na Pankráci trochu dál, než jen k oblouku do podjezdu ulice Na Veselí. Úterý 24. listopadu 2020 s sebou přináší prodloužení tramvajové sítě o cca 250 metrů ke stanici metra Pankrác. Pro nesouhlasné stanovisko městské části Praha 4 však do tohoto úseku nebude zatím zavedena žádná pravidelná tramvajová linka. #prazsketramvaje #prtky
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 22. listopadu 2020, 18:55, přidal: admin Petr

Rozebírání dlažby za plného provozu tramvají. | 20.11.2020 Oprava rozjezdové splítky křižovatky Ke Stírce. | 21.11.2020 Oprava rozjezdové splítky křižovatky Ke Stírce. | 21.11.2020 Oprava rozjezdové splítky křižovatky Ke Stírce. | 21.11.2020 Ač byla linka 37 provozována v sólo vozech, na jediné nízkopodlažní pořadí musel být vypraven vůz Škoda 14T Elektra #9126. | 22.11.2020
Od pátečního večera probíhala výluka úseku mezi křižovatkami Kobylisy a Ke Stírce, vyvolaná výměnou rozjezdové kolejové splítky v křižovatce Ke Stírce, kde byla pro havarijní stav dlouhodobě omezena rychlost tramvají. Během rozebírání dlažby v pátek za plného provozu tramvají navíc došlo v tomto místě k vykolejní vozu Škoda 15T ForCity Alfa #9254. Náhradní tramvajovou dopravu v úseku Vozovna Kobylisy - Sídliště Ďáblice zajistila linka 37, linky 3, 10 a 17 byly zřetězeny na Stírce s využitím nanipulačních oblouků křižovatky.
Vozy
Pátek 20. listopadu 2020, 18:56, přidal: admin Petr

Souprava vozů T3R.PLF #8267 a T3R.P #8387 v zastávce Vychovatelna. | 20.11.2020
Po prohlídce stupně PO, během níž obdržela standardní lak v kombinaci červené a krémové barvy, se do provozu navrátila strašnická wana T3R.PLF #8267. Vůz navíc během prohlídky přišel i o chromovaný nárazník a obdržel standardizovaný hnědý. Soupravu dnes tvořil s vozem T3R.P #8387, který se navrátil do provozu po prohlídce stupně PÚ. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t3rplf #t3rp #vozovnastrasnice
Vozy
Středa 18. listopadu 2020, 16:43, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 #8626. | 18.11.2020 Vůz T6A5 #8636. | 18.11.2020 Vůz T6A5 #8650. | 18.11.2020 Vozy T6A5 #8736 a #8735. | 18.11.2020
Na cestu do bulharského hlavního města Sofie byla dnes připravena další pětice vozů T6A5. Vozy #8626, #8636, #8650, #8735 a #8736 tak navždy opouští Prahu.
Aktualita
Pondělí 16. listopadu 2020, 18:42, přidal: admin Petr

Vůz KT8D5.RN2P #9101 na lince 4 v zastávce Palackého náměstí. | 16.11.2020
Poprvé do ulic s cestujícími vyrazilo další modernizované kátéčko, tedy vůz KT8D5.RN2P #9101. Tento vůz byl vyroben v roce 1990 pro DP města Košice, kde nesl číslo #526 a v roce 1992 byl odprodán do maďarského Miskolce, kde jezdil pod #205.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 14. listopadu 2020, 19:58, přidal: admin Petr

Smyčka Vozovna Pankrác. | 14.11.2020 Zatímco v jedné části Soudní ulice se již dokončují povrchy... | 14.11.2020 V jiné části Soudní ulice se teprve rodí konstrukce tramvajové tratě systému W-tram. | 14.11.2020 Podjezd Na Veselí. | 14.11.2020 Podjezd Na Veselí. | 14.11.2020
Obratiště Pankrác. Povšimněte si, že na zastávce jsou již dokonce instalovány lavičky. Jen si na ně několik měsíců žádný cestující nesedne... | 14.11.2020 Obratiště Pankrác. | 14.11.2020 Obratiště Pankrác. | 14.11.2020 Napojování tratě na nezrekonstruovanou část v ulici Na Pankráci. | 14.11.2020 Napojování tratě na nezrekonstruovanou část v ulici Na Pankráci. | 14.11.2020
Již jen čtrnáct dnů zbývá do obnovení provozu na rekonstruované trati v ulicích Na Veselí a Soudní.
Vozy
Úterý 10. listopadu 2020, 11:01, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 #8630. | 10.11.2020 Vůz T6A5 #8635. | 10.11.2020 Vůz T6A5 #8642. | 10.11.2020 Vůz T6A5 #8645. | 10.11.2020 Vůz T6A5 #8678. | 10.11.2020
Prahu dnes opustila další pětice vozů T6A5, tentokráte mířící do bulharské metropole Sofie. Na dalekou cestu za druhým životem se vydaly vozy #8630, #8635, #8642, #8645 a #8678. #prazsketramvaje #prtky #t6a5 #ckd #tatra
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 2. listopadu 2020, 18:57, přidal: admin Petr

Rekonstrukce tratě systémem W-tram v Soudní ulicí. | 01.11.2020 Oprava oblouku Soudní x Na Veselí. | 01.11.2020 Oprava oblouku Soudní x Na Veselí. | 01.11.2020 Rekonstrukce tratě systémem W-tram v ulici Na Veselí. | 01.11.2020 Rekonstrukce tratě systémem W-tram v ulici Na Veselí. | 01.11.2020
Vznikající trojúhelník Na Veselí. | 01.11.2020 Dvoukolejná trať v ulici Na Pankráci. | 01.11.2020 Výhybka obratiště Pankrác do jednokolejného úseku. | 01.11.2020 Jednokolejný šturc tramvajové tratě před Hvězdovou ulicí. | 01.11.2020 Konec jednokolejného šturcu tramvajové tratě před Hvězdovou ulicí. | 01.11.2020
Rekonstrukce tratě systémem W-tram v ulici Na Veselí. | 01.11.2020 Rekonstrukce tratě systémem W-tram v ulici Na Veselí. | 01.11.2020 Vznikající trojúhelník Na Veselí. | 01.11.2020 Vznikající trojúhelník Na Veselí. | 01.11.2020 Vznikající trojúhelník Na Veselí. | 01.11.2020
Na Pankráci pokračuje výstavba kolejového trojúhelníku Na Veselí, obratiště Pankrác i rekonstrukce tratě v ulicích Soudní a Na Veselí.
Vozy
Úterý 27.října 2020,18:55, vložil: admin Petr

Vůz T3R.PLF #8267 v Opravně tramvají. | 26.10.2020
Další wanou, která přišla v rámci prohlídky stupně PO o vínovo stříbrný nátěr je vůz #8267. Zajímavostí je také použití pouze hnědého nárazníku vozu bez hliníkového olištování. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #vozovnastrasnice #t3rplf
Aktualita
Neděle 25. října 2020, 10:50, přidal: admin Petr

Vůz KT8D5.RN2P #9077 na lince 6 v oblouku křižovatky Národní divadlo. | 25.10.2020
Oběžník sice hovořil jasně: "Na linku 6 nesmí být z důvodu průjezdnosti křižovatky Národní divadlo vypraveny vozy s průjezdním profilem KT." Jenže otázkou je, co tedy je vůz s profilem KT? Když KT8D5.RN2P zjevně ne.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 23. října 2020, 22:21, přidal: admin Petr

Rodící se křižovatka Na Veselí. | 19.10.2020
Petr Chalupsky nám zaslal pohled na rodící se kolejový trojúhelník Na Veselí z nadhledu.
Preference
Pátek 23. října 2020, 22:19, přidal: admin Petr

SSZ 3.377 Korunní – Benešovská | nedatováno, ilustrační snímek
Nová návěstidla, řadič a upravený software dostalo SSZ 3.377 Korunní – Benešovská. Křižovatka Orionka, přes kterou projíždění tramvaje na linkách 10 a 16, prošla výměnou technologie a úpravou řízení. Pro tramvaje je viditelné doplnění výzvových návěstidel, která blikají před začátkem volna. Tramvajové fáze se mohou prodlužovat na mírně delší dobu a především preference začala spolehlivě fungovat i v době velmi slabého provozu, kdy ojedinělé vozidlo ukončovalo volno pro přihlášenou tramvaj. Na druhou stranu je třeba signalizaci ještě doladit, například se někdy zbytečně vybírá vyklizovací šipka od Flory vlevo. Na semaforu je kromě preference tramvají také preference autobusů, která nově není potlačována nároky tramvají.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 19. října 2020, 17:40, přidal: admin Petr

Soudní ulice. | 19.10.2020 Soudní ulice. | 19.10.2020 Soudní ulice. | 19.10.2020 Soudní ulice. | 19.10.2020 Oblouk Soudní x Na Veselí. | 19.10.2020
Oblouk z ulice Na Pankráci do ulice Na Veselí. Opěrné zdi podjezdu musely být ve svém počátku upraveny (zešikmeny) pro umístění kolejových oblouků. | 19.10.2020 Obnova kolejového trojúhelníku Na Veselí. | 19.10.2020 Obnova kolejového trojúhelníku Na Veselí. | 19.10.2020 Obnova kolejového trojúhelníku Na Veselí. | 19.10.2020 Obnova kolejového trojúhelníku Na Veselí. | 19.10.2020
Příprava zemní pláně pro W-tram v ulici Na Veselí. | 19.10.2020 Příprava zemní pláně pro W-tram v ulici Na Veselí. | 19.10.2020 Vznikající W-tram v podjezdu Na Veselí. | 19.10.2020 Vznikající W-tram v podjezdu Na Veselí. | 19.10.2020 Vznikající W-tram v podjezdu Na Veselí. | 19.10.2020
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové tratě u pankrácké vozovny.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 19. října 2020, 17:16, přidal: admin Petr

Vznikající křižovatka Lihovar. | 15.10.2020 Srdcovky se žlábky pouze v pojížděném směru. | 15.10.2020 Srdcovky se žlábky pouze v pojížděném směru. | 15.10.2020 Splítka na mostní konstrukci. | 15.10.2020 Splítka na mostní konstrukci. | 15.10.2020
Pohled ke Zlíchovu. | 15.10.2020 Pohled od Zlíchova. | 15.10.2020 Zastávky Lihovar. | 15.10.2020 Zastávky Lihovar. | 15.10.2020 Lihovar. | 15.10.2020
Von Špilberk nás zavede na Lihovar, kde vzniká kolejová křižovatka se srdcovkami, které mají žlábek zatím pouze v pojížděném směru.
Ostatní
Pátek 16.října 2020,17:12, vložil: admin Petr

Rychlostník a Konec rychlostníku | nedatováno, ilustrační snímek
Zcela nová návěst se v síti tramvají objeví po obnovení provozu v Nádražní ulici. Dopravní a návěstní předpis D1/2 striktně stanovuje povolené rychlosti jízdy. Cílem zavedení nových návěstí je tedy umožnění odlišných (vyšších) rychlostí jízdy tramvajových vlaků v označených úsecích, než povoluje příslušné ustanovení provozního předpisu D 1/2. S povolením vyšší rychlosti se počítá na určených výhybkách, při jízdě přes křížení, popř. i na jiných místech tramvajové trati. Návěst „Rychlostník“ označuje začátek traťového úseku, ve kterém je dovolena rychlost vyšší, než stanovuje příslušné ustanovení provozního předpisu D 1/2. Nejvyšší možná dovolená rychlost je na návěstidle uvedena bílým číslem. Traťový úsek musí být ukončen návěstí „Konec rychlostníku“, další návěstí „Rychlostník“ nebo upraven jinými VPZ omezujícími rychlost.
Aktualita
Pátek 16. října 2020, 00:27, přidal: admin Petr

Vůz Škoda 15T ForCity Alfa #9377 v zastávce Vltavská.  | 15.10.2020
Údržba tramvajových tratí s sebou přináší odklony tramvajových linek do končin, kde je snad nikdy nikdo neviděl. Oprava výhybky na Olšanském náměstí tak linku 9 mezi Ohradou a Jindřišskou odklonila přes Palmovku, Maniny, Vltavskou a Bílou labuť. A na Vltavské ta devítka vážně působila jak zjevení #prazsketramvaje #prtky #skoda #15t #forcity #Alfa #9377 #vozovnamotol
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 13.října 2020,17:26, vložil: admin Petr

Ulice Na Veselí. | 13.10.2020 Ulice Na Veselí. | 13.10.2020 Ulice Soudní. | 13.10.2020 Ulice Soudní. | 13.10.2020 Ulice Soudní. | 13.10.2020
Podjezd Na Veselí. | 13.10.2020 Zatím ještě pouze prostý oblouk do ulice Na Veselí. | 13.10.2020 Obnovovaná trať v ulici Na Pankráci. | 13.10.2020 Obnovovaná trať v ulici Na Pankráci. | 13.10.2020 Obnovovaná trať v ulici Na Pankráci. | 13.10.2020
Jak pokračuje rekonstrukce tratě na Pankráci?
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 11. října 2020, 20:08, přidal: admin Petr

Obnova tratě v ulici Na Pankráci. | 09.10.2020 Obnova tratě v ulici Na Pankráci. | 09.10.2020 Rekonstrukce tratě v ulici na Veslí. | 09.10.2020
Jak pokračuje rekonstrukce a obnova tramvajové tratě na Pankráci zaslal Martin Kubík.
Vozy
Středa 30. září 2020, 10:48, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 #8663. | 30.09.2020 Vůz T6A5 #8709. | 30.09.2020 Vůz T6A5 #8713. | 30.09.2020 Vůz T6A5 #8725. | 30.09.2020 Vůz T6A5 #8727. | 30.09.2020
Podzimní plískanice jsou tu a tak poslední pětice vozů T6A5 z dvacetikusového odkupu Dopravním podnikem města Brna dnes opustila Prahu s pěkně zamlženými okny. Vozy #8663, #8709, 8713, #8725 a #8727 tak míří do svého nového působiště, kde jim vdechnou druhý život. Tramvaje se stávají na pár let šalinami. #prazsketramvaje #prtky #t6a5 #ckd #tatra #dpmb
Vozy
Středa 30. září 2020, 10:42, přidal: admin Petr

Vlečný vůz #999. | 20.09.2015
Dne 30. září roku 1973 byl ukončen provoz posledních vlečných vozů Ringhoffer ze série #805–#1219. Vozy přezdívané "Plecháč" jsou typem dvounápravového obousměrného tramvajového vlečného vozu lehké konstrukce, které byly vyráběny Ringhofferovými závody pro Elektrické podniky hlavního města Prahy. Šlo o první pražské vozy s celokovovou karoserií. Vozy byly vyráběny v letech 1924 - 1931. Vozy ze série #1185–#1219 byly vyrobeny v Továrně na vozy v Kolíně. Těm se říkalo "kolíňáky"
Rekonstrukce tramvajové tratě
Středa 30. září 2020, 09:37, přidal: admin Petr

V autobusových zastávkách Lihovar byl instalován tzv Kasselský obrubník spojený do betonového bloku i s pojížděnou vozovkou. | 27.09.2020 V autobusových zastávkách Lihovar byl instalován tzv Kasselský obrubník spojený do betonového bloku i s pojížděnou vozovkou. | 27.09.2020 Rekonstrukce v ulici Na Zlíchově. | 27.09.2020 Dilatační závěr mostu. | 27.09.2020 Rodící se křižovatka Lihovar. | 27.09.2020
Zastávky tramvají Lihovar. | 27.09.2020 Zastávky tramvají Lihovar. | 27.09.2020 Zastávky tramvají Lihovar. | 27.09.2020 Zastávky tramvají Lihovar. | 27.09.2020 Samostatné těleso tramvajové tratě při okraji Nádražní ulice. | 27.09.2020
Samostatné těleso tramvajové tratě při okraji Nádražní ulice. | 27.09.2020 Přesmyk tram vajové tratě ze samostatného tělesa na okraji Nádražní ulice do jejího středu s pomocí velkoplošných panelů BKV. | 27.09.2020 Přesmyk tram vajové tratě ze samostatného tělesa na okraji Nádražní ulice do jejího středu s pomocí velkoplošných panelů BKV. | 27.09.2020 Přesmyk tram vajové tratě ze samostatného tělesa na okraji Nádražní ulice do jejího středu s pomocí velkoplošných panelů BKV. | 27.09.2020 Přesmyk tram vajové tratě ze samostatného tělesa na okraji Nádražní ulice do jejího středu s pomocí velkoplošných panelů BKV. | 27.09.2020
Pokračující rekonstrukce Nádražní ulice čočkou fotoaparátu von Špilberka.
Orientační a informační systémy
Středa 30. září 2020, 09:25, přidal: admin Petr

Nový jednotný označník zastávek pražské MHD na Palackého náměstí. | 29.09.2020
Zatím je sice ještě schovaný pod pytlem, ale na Palackého náměstí byl umístěn první označník zastávky nového designu. Bude to jistě velká sláva, až bude představen. #prazsketramvaje #prtky #pid
Vozy
Pátek 25. září 2020, 10:31, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 #8655. | 25.09.2020 Vůz T6A5 #8657. | 25.09.2020 Vůz T6A5 #8680. | 25.09.2020 Vůz T6A5 #8687. | 25.09.2020 Vůz T6A5 #8696. | 25.09.2020
Předposlední pětice vozů T6A5 z dvacetikusového odkupu Dopravním podnikem města Brna dnes opustila Prahu. Vozy #8655, #8657, 8680, #8687 a #8696 tak míří do svého nového působiště. #prazsketramvaje #prtky #t6a5 #ckd #tatra #dpmb
Vozy
Pátek 25. září 2020, 10:14, přidal: admin Petr

Vůz KT8D5.RN2P #9102 při dnešním manipulačním návratu do vozovny. | 25.09.2020
V pátek 25. září poprvé po měsících odkladů s cestujícími vyjel modernizovaný vůz KT8D5.RN2P #9102, ex KT8D5 miskoleckého #212, ex DP Mostu a Litvínova #318. Vůz byl dokončen na konci roku 2019. Reklamační závady však jeho zprovoznění oddálily a i dnes vypravení na linku nedopadlo příliš slavně. Pro závadu odbavovacího a informačního systému byl předčasně z výkonu na lince stažen... #prazsketramvaje #prtky #kt8d5rn2p #ckd #tatra #vozovnahloubetin
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 24.září 2020,09:49, vložil: admin Petr

Zahájení obnovy úseku v ulici Na Pankráci. | 23.09.2020 Po snesení povrchu je jasně viditelné, kudy vedly koleje původní tratě. | 23.09.2020 Nalezené pražce původní tramvajové tratě. | 23.09.2020 Nalezené pražce původní tramvajové tratě. | 23.09.2020 Po snesení velkoplošných panelů BKV dochází k odfrézování podkladních vrstev. | 23.02.2020
Po snesení velkoplošných panelů BKV dochází k odfrézování podkladních vrstev. | 23.09.2020 Po snesení velkoplošných panelů BKV dochází k odfrézování podkladních vrstev. | 23.09.2020 Po snesení velkoplošných panelů BKV dochází k odfrézování podkladních vrstev. | 23.09.2020 Po snesení velkoplošných panelů BKV dochází k odfrézování podkladních vrstev. | 23.09.2020 Po snesení velkoplošných panelů BKV dochází k odfrézování podkladních vrstev. | 23.09.2020
Po snesení velkoplošných panelů BKV dochází k odfrézování podkladních vrstev. | 23.09.2020 Oblouk v ulici Na Veselí prošel změnou konstrukce z důvodu havarijního stavu již před lety. | 23.09.2020 Oprava inženýrských sítí v prostoru smyčky Vozovna Pankrác. | 23.09.2020 Oprava inženýrských sítí v prostoru smyčky Vozovna Pankrác. | 23.09.2020 Oprava kolejových konstrukcí smyčky Vozovna Pankrác. | 23.09.2020
Oprava kolejových konstrukcí smyčky Vozovna Pankrác. | 23.09.2020 Oprava kolejových konstrukcí smyčky Vozovna Pankrác. | 23.09.2020 Oprava kolejových konstrukcí smyčky Vozovna Pankrác. | 23.09.2020 Oprava kolejových konstrukcí smyčky Vozovna Pankrác. | 23.09.2020 Nouzově zřízené vjezdy do vozovny Pankrác pro silniční vozidla z magistrály. | 23.09.2020
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové tratě na Pankráci.
Aktualita
Středa 23. září 2020, 20:31, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 #8699. | 23.09.2020 Vůz T6A5 #8710. | 23.09.2020 Vůz T6A5 #8714. | 23.09.2020 Vůz T6A5 #8723. | 23.09.2020 Vůz T6A5 #8733. | 23.09.2020
Další pětice z dvacítky vozů T6A5, zakoupených Dopravním podnikem města Brna dnes opustila Prahu. Vozům #8699, #8710, #8714, #8723 a #8733 popřejme štastné kilometry po brněnských kolejích (y) #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnamotol #vozovnazizkov #dpmb
Vozy
Pondělí 21. září 2020, 19:54, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 #8659. | 21.09.2020 Vůz T6A5 #8672. | 21.09.2020 Vůz T6A5 #8685. | 21.09.2020 Vůz T6A5 #8724.  | 21.09.2020 Vůz T6A5 #8742. | 21.09.2020
Prahu dnes opustila první pětice z další dvacítky vozů T6A5, zakoupených Dopravním podnikem města Brna. Z vozů #8659, #8672, #8685, #8724 a #8742 se tak dnešním dnem stávají šaliny :-) #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnamotol #vozovnazizkov #dpmb
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pondělí 21. září 2020, 19:47, přidal: admin Petr

V rekonstruovaném úseku budou velkoplošné panely BKV nahrazeny pevnou jízdní dráhou W-tram. | 21.09.2020 V rekonstruovaném úseku budou velkoplošné panely BKV nahrazeny pevnou jízdní dráhou W-tram. | 21.09.2020 Demontáž stávající kontrukce je, zejména v místě podjezdu pod magistrálou, prostorově komplikovaná. A tak jsou demontované panely pěkně vyšupovány po vlastní ose. | 21.09.2020 Nakládka demontovaných velkoplošných panelů BKV. | 21.09.2020 Nakládka demontovaných velkoplošných panelů BKV. | 21.09.2020
V sobotu 19. září byla zahájena rekonstrukce tramvajové tratě mezi zastávkami Pražského povstání - Vozovna Pankrác.
Preference
Pátek 18. září 2020, 19:46, přidal: admin Petr

SSZ 2.318 Seifertova - Italská | nedatováno, ilustrační snímek
Signalizace na křižovatce Seifertovy a Italské ulice má preferenci, horší než před obnovou. Na SSZ 2.318 Seifertova - Italská byla zapojena detekce tramvají. S mírným zpožděním po obnově signalizace tak bylo uvedeno do provozu dynamické řízení s preferencí tramvají. Ta je zajištěna prodlužováním, vkládáním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oproti původnímu řešení byla ve směru do centra upravena detekce tramvají tak, že vlaky se hlásí už výjezdem ze zastávky Husinecká, tedy přibližně o 100 metrů dříve. Signalizace je nově řízena s dynamickou koordinací pro automobily od křižovatky Bulhar, přičemž tato koordinace není podřízena nárokům vozidel MHD. To má za následek mnohem větší zdržování tramvají než před obnovou signalizace. Dochází k ukončování volna pro první tramvaj v jakékoli vzdálenosti před křižovatkou. Navíc byla výrazně prodloužena zelená pro chodce přes Seifertovu, což zvyšuje dobu zdržení. Na signalizaci by měla být dodatečně spuštěna preference autobusů, jež zdržování tramvají zřejmě dále navýší. Semafor navíc funguje ve slabším provozu v režimu fáze blikající žluté, která je bez preference. Díky zprovozněné detekci na Italské začala opětovně fungovat preference na SSZ Bulhar. Zřetelné zhoršení preference tramvají po obnově signalizace už v minulosti několikrát nastalo. Došlo k němu například na SSZ Dukelských hrdinů – Kostelní, SSZ nábřeží Kapitána Jaroše – Dukelských hrdinů, nebo na náměstí Jana Palacha. Tyto se postupem času dočkaly úpravy.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 18. září 2020, 02:32, přidal: admin Petr

Trojúhelník Na Pankráci x Na Veselí v roce 1969. | nedatováno, ilustrační snímek
V roce 1969 mohl náhodný pozorovatel z ulice Na Pankráci pozorovat vznikající podjezd ulice Na Veselí pod ulicí 5. května, do jehož prostoru ústil vznikající kolejový trojúhelník, který měl za úkol propojit tramvajovou trať k Budějovickému náměstí a Ryšánce s pankráckou vozovnou. Po zahájení provozu metra 9. května 1974 byla trať od ulice Na Veselí po smyčku na Budějovickém náměstí. zrušena. Časem v místě někdejšího trojúhelníku zůstaly jen prosté kolejové oblouky. Po více jak půlstoletí od vzniku původního trojúhelníku se náhodný pozorovatel i v roce 2020 může podívat, jak se na stejné místo kolejový trojúhelník o šestí výhybkách a 18 srdcovkách vrací. Součástí rekonstrukce tramvajové tratě v ulicích Na Veselí a Soudní od soboty 19. září je totiž také obnova tohoto kolejového zařízení, které umožní výstavbu prodloužení tratě ke stanici metra Pankrác.
Aktualita
Středa 16.září 2020,01:40, vložil: admin Petr

Souprava vozů T2 #6003+#6004 na lince 2 na Hradčanské. | 16.09.2020
Dnes poprvé zasahují do pražského provozu vozy T2 #6003 a #6004 spřažené do dvojice. Potkáte je na pátém pořadí linky 2, která je kvůli výluce v oblasti Malé Strany posílena do dvojic, kdy částečně nahrazuje zpřetrhané vazby linek 12, 15, 20 a 22. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t2 #vozovnastresovice #muzeummhd
Aktualita
Středa 16.září 2020,01:38, vložil: admin Petr

Autobus SOR NB 12 #3694 v novém laku PID. | 16.09.2020
A je to tu. Prvním vozem, který se může "chlubit" novým skorojednotným lakem PID (s ohledem na množství výjimek kam aplikován být nemá) se stává autobus SOR NB12 pražského Dopravního podniku #3694 z roku 2015... #prazsketramvaje #prtky #pid
Vozy
Pondělí 14.září 2020,00:30, vložil: admin Petr

Vozy Škoda 15T ForCity Alfa #9410, #9417, #9378 # 9279 ve vozovně Motol. | 14.09.2020
Celkem jedenáct vokovických "vetřelců" z původních sérií vozů Škoda 15T ForCity Alfa zasahuje do provozu v motolské vozovně. Podobně je na tom i pankrácká desítka vozů půjčených na Žižkov. Od soboty 19. září nás pak čekají ještě větší zmatky. Po zahájení rekonstrukce tramvajové tratě Vladimírova - Vozovna Pankrác bude část pankráckých vozů několik měsíců hostovat v dočasné vozovně zřízené ve smyčce Nádraží Braník. Aby vozy procházely údržbou, bude několik pořadí zpřejezdovaných mezi pankráckými a motolskými linkami. Vůz který ráno vyjede z Motola tak zatáhne do Braníka a opačně. #prazsketramvaje #prtky #skodatransportation #15T #ForCity #Alfa #vozovnamotol #vozovnapankrac #vozovnavokovice
Vozy
Sobota 12. září 2020, 19:23, přidal: admin Petr

Polorozebraný vůz T6A5 #8629 ve vozovně Motol. | 12.09.1996
V pátek 11. září byl vyřazen vůz T6A5 #8629 předaný pražskému Dopravnímu podniku v rámci první série vcozů #8601 - #8680 dne 30. listopadu 1995. Jeho "sourozenec", vůz #8630 byl pak předán 16. listopadu 1995. Vůz absolvoval technicko-bezpečnostní zkoušku 17. listopadu 1995 a 6. prosince mu byl vystaven průkaz způsobilosti drážního vozidla. Protože byl v rámci zkušebních jízd účastníkem drobné nehody, stal se na první roky "dárcem orgánů" pro ostatní vozy T6A5. Do provozu s cestujícími se nakonec, po dokompletaci, vydal až 9. června 1997, výrazně později než ostatních 129 vozů I. a II. série z let 1995 a 1996. #prazsketramvaje #prtky #t6a5 #vozovnamotol #ckd #tatra
Ostatní
Středa 9. září 2020, 21:56, přidal: admin Petr

Montážní trolejová věž Mercedes #92. | 9.9.2020
Ve sbírkách pražského Muzea MHD ve Střešovicích je zachovaná montážní trolejová věž Mercedes, která byla do Prahy dodaná v roce 1966. Speciální nástavbu vyrobila německá firma Schörling z Hannoveru, s níž měl Dopravní podnik velmi dobré zkušenosti již z období 1. republiky. V průběhu let 1965 - 1966 zakoupil pražský Dopravní podnik celkem tři montážní vozy tohoto typu. V muzeu zachovaný vůz #92 byl Dopravnímu podniku dodán jako poslední. Firma Schórling přestavovala běžné skříňové vozy Mercedes na montážní pro mnoho dopravních podniků v západní Evropě. #prazsketramvaje #prtky #muzeummhd #vozovnastresovice
Aktualita
Středa 9. září 2020, 14:25, přidal: admin Petr

 | nedatováno, ilustrační snímek
Od pátku 11. září dojde (s výjimkou linky 32) k zákazu nástupu a výstupu cestujících prvními dveřmi za kabinou řidiče u tramvají T3 (a jejich variant), T6A5 a článkových KT8D5.RN2P.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 8. září 2020, 06:28, přidal: admin Petr

Přesmyk z velkoplošných panelů BKV, jímž se trať ze středu Nádražní ulice dostává k jejímu okraji. | 07.09.2020 Nově zřízené samostatné těleso tramvajové tratě v Nádražní ulici. | 07.09.2020 Nově zřízené samostatné těleso tramvajové tratě v Nádražní ulici. | 07.09.2020 Nově zřízené samostatné těleso tramvajové tratě v Nádražní ulici. | 07.09.2020 Nově zřízené samostatné těleso tramvajové tratě v Nádražní ulici. | 07.02.2000
Prostor zastávek Lihovar. | 07.09.2020 Nově zřízené samostatné těleso tramvajové tratě v Nádražní ulici. | 07.09.2020 Výhybky budoucí kolejové křižovatky Lihovar. | 07.09.2020 Pohled na oblast Lihovaru. | 07.09.2020 Kolejová splítka určená pro instalaci na most přes železniční trať. | 07.09.2020
Jak pokračuje rekonstrukce tramvajové tratě v Nádražní ulici?
Preference
Čtvrtek 3. září 2020, 20:48, přidal: admin Petr

SSZ 3.392 Seifertova - Krásova | nedatováno, ilustrační snímek
Dvojice světelných signalizací na Seifertově ulici, která byla obnovena na konci prázdnin, je již v provozu a oba v dynamickém řízení. Preference byla však spuštěna zatím pouze na SSZ 3.392 Seifertova - Krásova, kde byla dodatečně zapojena detekce tramvají. Preference funguje prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Signalizace by měla být pro tramvaje ještě mírně vyladěna, pro eliminaci zbytečných zastavení. SSZ 2.318 Seifertova - Italská bylo spuštěno do dynamiky, avšak ani zde se nepodařilo současně zprovoznit detekci tramvají, a to z důvodů poruchy. Proto se tramvaje stále nepřihlašují společným kontaktem ani k SSZ Bulhar ve směru do centra. Na obou semaforech funguje ve slabém provozu režim fáze blikající žluté, který je bez preference tramvají. Nárokem chodce v tomto režimu dochází k okamžitému zapnutí signalizace do celočervené a následného volna pro chodce, bez ohledu na MHD. Křižovatka Krásova, která je v nepříznivých svahových poměrech, funguje v tomto režimu celý víkend.
Aktualita
Čtvrtek 3. září 2020, 01:58, přidal: admin Petr

Praha má pátou rychlostní výhybku na tramvajové síti. | nedatováno, ilustrační snímek
Praha má pátou rychlostní výhybku na tramvajové síti. Nachází se na křižovatce ulic V Olšinách a Průběžná, ve směru od Strašnické. V přímém směru umožňuje průjezd rychlostí 30 km/h, vlevo je rychlost standardních 15 km/h. Výhybka odstraňuje lokální propad rychlosti přímo. Před ní se může jet 50 km/h, ve výhybce a dále až do sjezdové výhybky přímo po hrotech 30 km/h. Jedná se o první rychlostní výhybku, která se nachází přímo v řízené křižovatce. Proto došlo i k menší úpravě SSZ 0.340 Průběžná - V Olšinách. To dostává od výhybkového systému specifické povely, které jsou v rámci zkušebního provozu sledovány pro případné ladění systému. Přihlášení do rychlostní výhybky je zapojeno také formou vzdáleného rádia jako přihlášení do SSZ, což zvyšuje plynulost průjezdu tramvají. Toto směrové přihlášení bylo v software SSZ připraveno již od spuštění dynamiky v roce 2018. Rychlostní výhybka byla nyní zřízena jako součást akce RTT Starostrašnická - V Olšinách.
Vozy
Čtvrtek 3. září 2020, 00:18, přidal: admin Petr

Ještě provozní vůz T6A5 #8727 přejíždí Palackého most.  | 23.01.2006
Zatímco v Praze jsou vozy T6A5 ohroženým druhem, Dopravní podnik města Brna se po nákupu dalších dvaceti pražských vyřazených vozů stává jejich největším provozovatelem v České republice. Po první odkoupené desítce tentokrát DPMB odkoupil vozy #8655, #8657, #8659, #8663, #8672, #8680, #8685, #8687, #8696, #8699, #8709, #8710, #8713, #8714, #8723, #8724, #8725, #8727, #8733 a #8742. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnamotol #vozovnazizkov #dpmb
Preference
Sobota 29. srpna 2020, 20:19, přidal: admin Petr

SSZ 6.157 Evropská - Šárecká | nedatováno, ilustrační snímek
Na dvou signalizacích u zastávky Thákurova byla díky obnově zřízena preference tramvajové dopravy. SSZ 6.115 Evropská - Gymnasijní, která byla spuštěna v první polovině srpna, byla po zapojení detekce tramvají uvedena do dynamického řízení. Sousední SSZ 6.157 Evropská - Šárecká bylo nyní po obnově rovnou zprovozněno do dynamického řízení s preferencí. Na této křižovatce je poprvé v Praze použit řadič české firmy CROSS. Preference tramvají funguje na obou signalizacích prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Oba semafory fungovaly před obnovou v pevném řízení. Na Evropské ulici upřednostňují tramvaje již všechny signalizace, kromě poslední u smyčky Divoká Šárka. Ta se preference dočká pravděpodobně až s prodloužením tramvajové trati na Dědinu.
Preference
Sobota 29. srpna 2020, 20:17, přidal: admin Petr

SSZ 3.392 Seifertova - Krásova | nedatováno, ilustrační snímek
Po obnově bylo uvedena do provozu SSZ 3.392 Seifertova - Krásova. Na signalizaci nově funguje dynamické řízení, avšak zatím nebylo možné zapojit detekci tramvají, tudíž semafor funguje dočasně bez preference. Před obnovou fungovalo zařízení v režimu trvalé zelené v hlavním směru s výzvou chodců a vozidel z boku, rovněž bez preference. Zprovoznění detekce tramvají lze očekávat na přelomu srpna a září.
Vozy
Sobota 29. srpna 2020, 20:00, přidal: admin Petr

Vůz T2 #6002 u Pražského hradu. | 29.08.2020
Pro všelijaké škarohlídy přinášíme důkaz, že se vůz T2 #6002 s tyčovým sběračem pod trolejovým vedením zvládl pohybovat vlastní silou. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #vozovnastresovice #muzeummhd #t2
Vozy
Sobota 29. srpna 2020, 19:57, přidal: admin Petr

Vozy T2 #6002, #6003 a #6004 u Brusnice. | 29.08.2020
Když se v ulicících potkají tři tédvojky #6002, #6003 a #6004. Praha. V současnosti největší provozovatel vozů T2 na světě. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #vozovnastresovice #muzeummhd #t2
Aktualita
Čtvrtek 27.srpna 2020,10:34, vložil: admin Petr

Souprava vozů T3SUCS #7191+#7275 na lince 24 u zastávky Vosmíkových. | 27.08.2020
Na lince 24 se dnes mimořádně prohání souprava retro vozů T3SUCS #7191+#7275
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 27. srpna 2020, 08:58, přidal: admin Petr

Souprava vozů T6A5 #8627+#8628 v zastávce Nad Primaskou. | 29.05.2004
Po zahájení provozu na zrekonstruované tramvajové trati mezi křižovatkami Vinice a Průběžná dojde k drobným posunům zastávek Vozovna Strašnice a Nad Primaskou ve Starostrašnické ulici. Zároveň se obě zastávky budou jmenovat Vozovna Strašnice a v síti tramvají tak zaniká název zastávky Nad Primaskou. Osiřelá, nyní již jen jednosměrná zastávka Vozovna Strašnice na Vinohradské ulici ve směru Želivského nově ponese jméno Vinice. Na snímku v původní zastávce Nad Primaskou stanicuje souprava vozů T6A5 #8627+#8628 .
Rekonstrukce tramvajové tratě
Středa 26.srpna 2020,06:51, vložil: admin Petr

Oprava tramvajové tratě u Výstaviště Holešovice. | 26.08.2020
Prasklý vodovod v ulici Dukelských hrdinů u Výstaviště Holešovice způsobil, že máme v ulicích o dalších několik velkoplošných panelů BKV méně. Oprava tratě v postižené koleji ZC již nebyla realizována původní konstrukcí, ale klasickou s povrchem ze žulové dlažby. #prazsketramvaje #prtky Tramfantik
Aktualita
Pondělí 24.srpna 2020,06:49, vložil: admin Petr

Náměstí Republiky. | 24.08.2020
V roce 2006 prošlo náměstí Republiky opravou a tramvajová trať se stala součástí pěší zóny. Jak naschvál působily v pěší zóně jako součást chodníků zřízené nástupní ostrůvky tramvajových zastávek, které na vzdálenější straně od kolejí od chodníku oddělovat obrubník. Po 14 letech mizí a ostrůvky se konečně stávají bezbariérové přístupnou součástí chodníku. #prazsketramvaje #prtky
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 22.srpna 2020,06:36, vložil: admin Petr

Oprava tratě u Výstaviště Holešovice. | 22.08.2020 Oprava tratě u Výstaviště Holešovice. | 22.08.2020 Oprava tratě u Výstaviště Holešovice. | 22.08.2020
Dalším místem, kde je kvůli poruše vodovodu omezen provoz tramvají je ulice Dukelských hrdinů u holešovického Výstaviště. Po Ječné ulici tak jde o další vážnější zásah do neplánovaného prázdninového vedení tramvají.
Preference
Pátek 21.srpna 2020,06:34, vložil: admin Petr

SSZ 5.505 Nádražní – Vltavská | nedatováno, ilustrační snímek
Preference tramvají byla doplněna na další pražskou signalizaci. SSZ 5.505 Nádražní – Vltavská, která prošla v roce 2019 obnovou, dostala zcela nový software, který upřednostňuje tramvajovou dopravu. Preference je zajištěna předvýběrem a prodlužováním vlastní fáze a prodlužováním kolizní fáze. Současně dochází k odložení zelené pro auta do centra při jízdě tramvaje do centra. Křižovatka Nádražní – Vltavská převádí tramvaje přes Malý smíchovský okruh, který byl zřízen v roce 2001. Přinesl novou organizaci silniční dopravy v centrálním Smíchově, včetně plošné koordinace, a odstranil preferenci tramvají, která už v té době na některých křižovatkách fungovala. Systém MOTION, který měl generovat signální plány pro celou oblast dle aktuální dopravy, se nakonec velmi přiblížil pevným programům, které se jen velmi obtížně upravovaly. V roce 2017 došlo k jeho vypnutí. Preference tramvají se začala na Smíchov vracet v roce 2018, kdy byla trvale zprovozněna na SSZ 5.503 Štefánikova - Kartouzská. V současné době se připravuje preference také na SSZ 5.068 Lidická - Zborovská. Nadále zůstává pro tramvaje velmi problematický průjezd Radlickou ulicí.
Ostatní
Čtvrtek 20. srpna 2020, 06:33, přidal: admin Petr

 | nedatováno, ilustrační snímek
Po devíti letech si Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude zajišťovat vnitropodnikovou dopravu opět vlastními silami. V pěti tendrech pro ni nakoupil celkem 134 nových užitkových vozidel, která si v těchto dnech postupně přebírá. Díky insourcingu vnitropodnikové dopravy DPP ročně ušetří na provozních nákladech až 25 milionů Kč ročně oproti dosavadnímu stavu, kdy tyto služby pro DPP zajišťovala společnost KARIR CZ. DPP tuto nevýhodnou spolupráci ukončil. Obnovená provozovna Vnitropodniková doprava DPP si v těchto dnech přebírá jednotlivá užitková vozidla, která DPP loni vysoutěžil v pěti tendrech. Jedná se o celkem 134 vozidel pro potřeby činnosti Dopravního podniku, jako jsou malá užitková auta, dodávky, nákladní auta 4x4 či 6x4, sklápěčky, tahače, návěsy, nakladače, vysokozdvižné vozíky a speciální vozidla s nadstavbami, například valníky, skříňové vozy, nosiče kontejnerů či úklidové zametací vozidlo. Jednotku Vnitropodniková doprava DPP od letošního června vede Pavel Novotný s dlouholetými manažerskými zkušenostmi v oblasti automotive, které získal během svého působení např. ve společnostech General Motors Southeast Europe divize Opel nebo Toyota Central Europe a správy vozového parku např. pro Českou spořitelnu. Vítězem tendru na malá užitková vozidla se stala společnost Federal Cars, která Dopravnímu podniku v těchto dnech dodala 61 malých dodávek a valníků značky Peugeot. Ve veřejné zakázce na velká užitková vozidla uspěla společnost HAGEMANN, jež DPP postupně v následujících týdnech předá 24 dodávek značky Ford. Stejná společnost vybaví DPP také 24 speciálními užitkovými vozidly značek Iveco a Multicar jako jsou valníky, vozidla s nadstavbami (skříně nebo nosiče pro kontejnery). Kromě toho DPP pro obnovenou vnitropodnikovou dopravu vysoutěžil tři tahače, tři návěsy, celkem osm nákladních vozidel 4x4 a 6x4, vše značky Renault, které DPP dodá společnost SAP Komunální technika. Jednotku Vnitropodniková doprava DPP dále doplní osm nových smykových kompaktních nakladačů BOBEK vyráběných Strojírnou Novotný, které DPP dodá společnost HYDROTEK Praha, dva vysokozdvižné vozíky od společnosti Jungheinrich (ČR) a jedno úklidové zametací vozidlo. Jednotlivé veřejné zakázky DPP vypsal na sklonku roku 2018, loni v červnu je vyhodnotil a vyhlásil vítěze. Loni v září DPP s vítězi uzavřel rámcové a dílčí smlouvy na nákup vozidel s realizací v letošním roce. DPP do své obnovené vnitropodnikové flotily 134 užitkových vozů investoval celkem 110 milionů Kč. Všechna nově pořízená vozidla splňují v současnosti legislativně nastavené emisní limity nejvyšší evropské normy EURO 6. V dalších letech DPP plánuje do vnitropodnikové flotily užitkových vozů zařazovat i vozidla na hybridní pohon nebo elektroauta, budou-li v požadované kategorii výrobci nabízeny. /zdroj tisková zpráva DPP/
Vozy
Čtvrtek 20.srpna 2020,06:32, vložil: admin Petr

Vůz Škoda 14T Elektra #9111 u zastávky Italská. | 20.08.2020
Takřka na den trvalo šest let, než se do provozu po opravě táhel příčníků podvozků vrátil poslední vůz Škoda 14T Elektra. Shodou okolností jde o prototypový vůz evidenčního čísla 9111. #prazsketramvaje #prtky #skodatransportation #14t #elektra #vozovnakobylisy
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 16. srpna 2020, 06:25, přidal: admin Petr

Oprava na Andělu. | 16.08.2020 Oprava na Andělu. | 16.08.2020 Úprava trolejového vedení na křižovatce Na Knížecí. | 16.08.2020 Opravy v Nádražní ulici. | 16.08.2020 Opravy v Nádražní ulici. | 16.08.2020
Opravy v Nádražní ulici. | 16.08.2020 Opravy v Nádražní ulici. | 16.08.2020 Výstavba přesmyku, jímž se trať dostane ze středu Nádražní ulice k jejímu okraji. | 16.08.2020 Výstavba přeložky tratě v Nádražní ulici. | 16.08.2020 Výstavba přeložky tratě v Nádražní ulici. | 16.08.2020
Výstavba přeložky tratě v Nádražní ulici. | 16.08.2020 Výstavba přeložky tratě v Nádražní ulici. | 16.08.2020 Výstavba přeložky tratě v Nádražní ulici. | 16.08.2020 Výstavba přeložky tratě v Nádražní ulici. | 16.08.2020 Výstavba přeložky tratě v Nádražní ulici. | 16.08.2020
Výluka tramvají v Nádražní ulici se rozšířila až k Andělu. V úseku mezi Smíchovským nádražím a Andělem dochází k opravě tratě, zatímco mezi Smíchovským nádraží a Hlubočepy dochází k výstavbě tratě ve zcela nové poloze.
Nehoda - provozní mimořádnost
Úterý 18.srpna 2020,06:23, vložil: admin Petr

Vážná dopravní nehoda autobusu a tramvaje s vykolejením tramvaje. | 18.08.2020 Vážná dopravní nehoda autobusu a tramvaje s vykolejením tramvaje. | 18.08.2020 Vážná dopravní nehoda autobusu a tramvaje s vykolejením tramvaje. | 18.08.2020 Vážná dopravní nehoda autobusu a tramvaje s vykolejením tramvaje. | 18.08.2020 Vážná dopravní nehoda autobusu a tramvaje s vykolejením tramvaje. | 18.08.2020
Vážná dopravní nehoda autobusu a tramvaje s vykolejením tramvaje blokuje provoz v Radlické ulici. Fotografie poskytl PAN Aleš Chemik Fořt. #prazsketramvaje #prtky
Aktualita
Pátek 7.srpna 2020,06:21, vložil: admin Petr

SSZ 2.992 Ječná – přechod Melounová | 07.08.2020 SSZ 2.992 Ječná – přechod Melounová | 07.08.2020 SSZ 2.992 Ječná – přechod Melounová | 07.08.2020
Po delší době přibyla na tramvajové síti nová světelná signalizace. Bylo zřízeno SSZ 2.992 Ječná – přechod Melounová. Nachází se 150 metrů pod magistrálou. Jedná se o samostatný nově vyznačený přechod pro chodce přes dva jízdní pruhy a tramvajové těleso. Signalizace není vybavena detekcí tramvají, funguje v pevném řízení bez preference tramvají s výzvou pro chodce. Řízení je v koordinaci pro tramvaje i auta s oběma semafory přes magistrálu, které jsou také v pevném řízení.
Nehoda - provozní mimořádnost
Středa 5. srpna 2020, 07:08, přidal: MOp

Oprava poškozeného potrubí vodovodního řadu v Ječné ulici. | 04.08.2020 Oprava poškozeného potrubí vodovodního řadu v Ječné ulici. | 04.08.2020 Oprava poškozeného potrubí vodovodního řadu v Ječné ulici. | 04.08.2020 Oprava poškozeného potrubí vodovodního řadu v Ječné ulici. | 04.08.2020 Oprava poškozeného potrubí vodovodního řadu v Ječné ulici. | 04.08.2020
V úterý před 7. hodinou ranní došlo k havárii vodovodního řadu vedoucího pod Ječnou ulicí. Z tohoto důvodu je a do odvolání (předpoklad obnovení provozu v sobotu) obousměrně uzavřena tramvajová trat Karlovo náměstí - I.P.Pavlova. Dotčené linky jsou odkláněny po objízdných trasách, nejčastěji přes Jamrtál, Otakarovu a Bělehradskou.
Vozy
Pátek 14. srpna 2020,06:19, vložil: admin Petr

Souprava motolských vozů T3 #6557+#6562 vypravená na linku X-B manipuluje  ve smyčce Hlubočepy. | 15.01.2003
Souprava motolských vozů T3 #6557+#6562 vypravená na linku X-B manipuluje dne 15. ledna 2003 ve smyčce Hlubočepy, kam byla linka z provozních důvodů prodloužena od 17. září 2002. I v období povodňové dopravy bylo nutné organizovat zácviky nových řidičů. Vozovna Motol vypravovala na linku X-B pouze vozy T6A5 s digitálními orientacemi, přesto bylo nutné uskutečnit zácvik i na tramvajích jiného typu. Tak se na jeden den pro tuto soupravu vozů T3 vyrobily na koleně orientace. Proč je přece vozit z jiné vozovny. Na ten jeden den... #prazsketramvaje #prtky #t3 #vozovnamotol #ckd #tatra
Ostatní
Pátek 14.srpna 2020,06:18, vložil: admin Petr

Povodeň v Motole. | 12.08.2002
Letos je tomu osmnáct let od dnů, co unavené léto roku 2002 ve své srpnové části absolutně nedávalo najevo, co si na pražské tramvaje chystá. V úterý 6. srpna 2002 zasáhla především Jižní Čechy velká vlna dešťových srážek. Vltava se rozvodnila například v Českém Krumlově a na Prahu mířila tzv. stoletá voda. Vltavské přehrady však příval vody z většiny zadržely a Vltava vystoupala z břehů v okrajových částech Prahy, případně ve Stromovce a zaplavila část náplavek v centru. Jenže v porovnání s tím, co se blížilo, šlo v podstatě bezvýznamnou událost... Dne 10. srpna začala hladina klesat a vypadalo to, že Praha má to nejhorší za sebou. Bohužel od 11. do 13. srpna 2002 opět pršelo a pršelo hodně. Vodní toky jsou po předchozí dávce dešťů naplněny, země je nasáklá vodou jak houba. Vsáknout se už do ní nemá co. Voda se rozhodla, že v následujících týdnech bude tramvajím v Praze vládnout právě ona. Aby dokázala, jakou sílu má, 12. srpna 2002 zatopí vozovnu tramvají v Motole. Vozovnu na kopci...
Vozy
Úterý 11. srpna 2020, 06:17, přidal: admin Petr

Na snímku Vladislava Borka vozy T3M  #8060 a  #8061 přepravují článek C budoucího vozu KT8D5  #9047. | nedatováno, ilustrační snímek
Článkové vozy KT8D5 byly Dopravnímu podniku Praha předány ve třech "vlnách". Nejprve, v roce 1986, byly dodány vozy #9001 - #9004 z ověřovací série. Od dalších vozů se lišily provedením střešních krytů. U této tzv. předsérie dostal každý článek své vlastní výrobní číslo, zatímco u sériově dodávaných vozů patřilo jedno výrobní číslo celému tříčlánkovému vozu. Sériové vozy, dodávané od března 1989, mířily do hloubětínské vozovny po jednotlivých článcích. Pracovníci ČKD Praha prováděli až ve vozovně jejich kompletaci a celkové oživování. Podle vzpomínek pamětníků se jednotlivé články spojovaly naprosto náhodně, podle toho jak byly odstaveny v hale depa a teprve po spojení byly vozy opatřeny výrobními a evidenčními čísly. V roce 1989 tak byly "sestaveny" vozy #9005 - #9028 a o rok později dodávku uzavřely vozy #9029 - #9048.
Z jiného města v Česku
Neděle 9. srpna 2020, 06:16, přidal: admin Petr

 | nedatováno, ilustrační snímek
Na sedmém schodu prý, slovy klasika, bývá nejlépe vychlazené pivo. My jsme zase přesvědčeni o tom, že na sedmém pražci musí být zatlučen ten nejlepší hřebík. Proto se část redakce Pražských tramvají i s redaktorem v zácviku vydala podpořit snahu slovenských přátel o obnovu Korytnické železnice v Ružomberku. Zakoupením a zatlučením vlastního hřebíku do pražce první čtrnácti metrové úzkorozchodné koleje jsme tak alespoň malinko přispěli ke startu velkého projektu.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 2.srpna 2020,06:11, vložil: admin Petr

Byla nebyla jedna zastávka, která musela zmizet aby vznikla parkovací místa. | 02.08.2020 Rekonstrukce kolejové harfy vozovny Strašnice. | 02.08.2020 Rekonstrukce kolejové harfy vozovny Strašnice. | 02.08.2020 Rekonstrukce kolejové harfy vozovny Strašnice. | 02.08.2020 Rekonstrukce kolejové harfy vozovny Strašnice. | 02.08.2020
Rekonstrukce tramvajové tratě ve Starostrašnické ulici. | 02.08.2020 Rekonstrukce tramvajové tratě ve Starostrašnické ulici. | 02.08.2020 Rekonstrukce tramvajové tratě ve Starostrašnické ulici. | 02.08.2020 Rekonstrukce tramvajové tratě ve Starostrašnické ulici. | 02.08.2020 W-tram s povrchem z velké dlažby v zastávce Strašnická. | 02.08.2020
V ulici V Olšinách by měl trať skrýt trávník. | 02.08.2020 Chystaná rychlostní výhybka na křižovatce Průběžná od Strašnické. | 02.08.2020 Chystaná rychlostní výhybka na křižovatce Průběžná od Strašnické. | 02.08.2020 Chystaná rychlostní výhybka na křižovatce Průběžná od Strašnické. | 02.08.2020 V ulici V Olšinách by měl trať skrýt trávník. | 02.08.2020
Podívejme se, co nového v oblasti Strašnic s rekonstrukcí tramvajové tratě.
Aktualita
Sobota 1.srpna 2020,06:08, vložil: admin Petr

Zastávka Vozovna Strašnice. | nedatováno, ilustrační snímek
Od 3. srpna 2020 přestanou tramvaje trvale zastavovat v zastávce Vozovna Strašnice z centra. Zastávka bude trvale zrušena.
Vozy
Čtvrtek 30.července 2020, 06:07, přidal: admin Petr

Vůz T6A5 #8744 na Florenci. | nedatováno, ilustrační snímek
Poměrně nečekaně včera (29. července 2020) ukončil svou druhou životní etapu na pražských kolejích vůz T6A5 #8744. Po svém první odstavení z provozu dne 14. března 2019 byl po nějakém čase opět vytažen z kopřiv a od 10. března 2020 znovu na Žižkově tvořil dvojici s vozem T6A5 #8750. Po jeho odstavení dne 7.července 2020 se přesunul do Motola a od 9. července 2020 tvořil dvojici s vozem T6A5 #8747. Do provozu takto zasáhl celkem šestnáctkrát a dne 29. července 2020 byl pro závadu odstaven a následně nečekaně vyřazen. V ulicích Prahy tak zbývají poslední tři provozní vozy T6A5 #8611 a dvojice #8747+#8629 vypravované z vozovny Motol. V rámci ostrovního provozu na Barrandově zůstává ještě pětice provozních vozů T6A5 #8637, #8658, #8716, #8739 a #8748. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnamotol
Preference
Středa 29.července 2020,06:06, vložil: admin Petr

SSZ 7.187 nábřeží Kapitána Jaroše - přejezd tramvajové tratě. | nedatováno, ilustrační snímek
Světla u metra Vltavská obnovena. S drobnými vylepšeními Došlo k bleskové obnově SSZ 7.187 nábřeží Kapitána Jaroše - přejezd tramvajové tratě. Semafor, který řídí křížení tramvajové trati u metra Vltavská s navazující magistrálou do centra, fungoval už před obnovou s velmi dobrou preferencí tramvají. Ta zůstala zachována, včetně klíčového nadřazení nároků tramvají koordinaci pro auta. Navíc došlo k drobným vylepšením. Byla dosazena výzvová návěstidla s informací o blížícím se příchodu volna. Ve směru do centra byla upravena detekce tak, aby nárok byl realizován typicky až od blízkého kontaktu, čímž se zpřesnil začátek volna vůči přijíždějící tramvaji. Křižovatka čeká kratší dobu na vlaky přijíždějící od vzdáleného kontaktu, naopak delší dobu od blízkých kontaktů. Třešničkou je možnost návratu do signálu volno, pokud se tramvaj z centra přihlásí do 6 sekund po skončení základního volna. Z centra je totiž přihlašovací kontakt pouhých 45 m před stopčárou a roste tak riziko zdržení z toho, že řadič SSZ nestihne na tramvaj optimálně reagovat.
Aktualita
Pondělí 27.července 2020,06:06, vložil: admin Petr

Trolejbus Škoda 24 Tr #9508. | 27.07.2020
První vlastní trolejbus po šedesáti letech si zakoupil Dopravní podnik hl. m. Prahy. Nejedná se o nové vozidlo, ale o starší plzeňský vůz Škoda 24 Tr #500 s karoserií Citybus z roku 2005. Nejde o parciální trolejbus s trakční baterií, ale má ve výbavě jako sekundární zdroj pohonu dieselagregát. Trolejbus by měl být využíván primárně ke služebním účelům (zácviky řidičů, školení). Trolejbus po nalakování do pražského schématu a přidělení evidenční čísla 9508 vyjel na první zkušební jízdy. Letos by měl pražský Dopravní podnik ukončit provoz autobusů s karoserií Citybus. Poslední dodaný Citybus ve stavu pražského DP tak bude zřejmě ten v trolejbusové modifikaci. Foto: Jan Šurovský #prazsketramvaje #prtky #skoda #24tr #citybus #trolejbus
Vozy
Úterý 21.července 2020,06:04, vložil: admin Petr

Souprava vozů T6A5 #8747 + #8744 ve smyčce Výstaviště Holešovice. | 21.07.2020
Prahou se prohání úplně poslední dvojice vozů T6A5 #8747 + #8744. Ze 150 dodaných vozů zbývá v provozu devět kusů, pět jich je momentálně odříznuto na barrandovské trati pro zajištění provozu linky 32 a ze čtyřech provozních vozů vozovna Motol sestavila jednu provozní dvojici. Zbývající vozy #8611 a #8629 zasahují do provozu minimálně, s ohledem na zbývající kilometrický proběh vozu #8611 do jeho odstavení, je využíván zejména na služební spoj vozovny Motol. Žižkov se s vozy tohoto typu vypravenými na běžné linky již rozloučil. Odstaveny jsou zde vozy #8601 a #8750 . Éra pražských téšestek spěje pomalu, ale jistě k epilogu. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t6a5 #vozovnamotol
Preference
Pondělí 13.července 2020,06:02, vložil: admin Petr

SSZ Bílá labuť | nedatováno, ilustrační snímek
Signalizace na přechodu u Bílé labuti byla vypnuta do blikající žluté. Změně předcházely úpravy přechodu, zejména byl pomocí baliset zřízen nový ostrůvek pro chodce mezi tratí a vozovkou z centra. Řešení by mělo přinést časové úspory pro veškerou dopravu, zejména pro chodce a pro tramvaje z centra, kde koleje nejsou pojížděny automobily. Signalizace, která dosud fungovala v režimu trvalé zelené pro auta a tramvaje s výzvou pro chodce, byla bez detekce a preference MHD. V roce 2019 se připravovala její obnova, přednost však dostala varianta zrušení. Obdobné samostatné přechody na území centra Prahy fungují rovněž jako neřízené a Bílá labuť byla v tomto ohledu výjimkou.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 5.července 2020,05:55, vložil: admin Petr

Kolejové konstrukce budoucí křižovatky Lihovar, umožňující odbočení na plánovaný Dvorecký most, jsou již na Lihovaru složeny. | 05.07.2020 Kolejové konstrukce budoucí křižovatky Lihovar, umožňující odbočení na plánovaný Dvorecký most, jsou již na Lihovaru složeny. | 05.07.2020 Kolejové konstrukce budoucí křižovatky Lihovar, umožňující odbočení na plánovaný Dvorecký most, jsou již na Lihovaru složeny. | 05.07.2020 Oprava mostu přes železniční trať. | 05.07.2020 Oprava mostu přes železniční trať. | 05.07.2020
Oprava mostu přes železniční trať. | 05.07.2020 Lihovar. | 05.07.2020 Lihovar. | 05.07.2020 Lihovar. | 05.07.2020 Nádražní ulice a vytyčování polohy přeložené tramvajové tratě. | 05.07.2020
Nádražní ulice a vytyčování polohy přeložené tramvajové tratě. | 05.07.2020 Nádražní ulice a vytyčování polohy přeložené tramvajové tratě. | 05.07.2020 Nové velkoplošné panely BKV umožní tramvajové trati opustit střed komunikace. | 05.07.2020 Blokové kolejnice do velkoplošných panelů BKV. | 05.07.2020
Von Špilberk se prošel také po Nádražní ulici.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 4.července 2020,05:46, vložil: admin Petr

V ulici V Olšinách již došlo k výměně 1/3 křižovatky Průběžná a až k odbočení ke stanici metra leží bezžlábkové kolejnice. | 04.07.2020 Bezžlábkový úsek tramvajové tratě v ulici V Olšinách by se měl dočkat zatravnění. | 04.07.2020 Před obloukem do zastávky u stanice metra přechází trať do konstrukce W-tram. | 04.07.2020 Prostor zastávek Strašnická s tratí konstrukce W-tram. | 04.07.2020 Konec dosud hotového úseku před křižovatkou s ulicích Mrštíkova. Pod kolejemi jsou vidět antivibrační gumové rohože. | 04.07.2020
Na křižovatce s Mrštíkovou ulicí ještě leží pozůstatky velkoplošných panělů BKV. | 04.07.2020 Zřizování konstrukční vrstev spodku ve Starostrašnické ulici mezi ulicemi Mrštíkova a Věšínova. | 04.07.2020 V úseku mezi ulicemi Mrštíkova a Nad Primaskou se v podstatě zatím nic neděje. Důvodem je skutečnost, že zde probíhá také výměna inženýrských sítí a kanalizace. | 04.07.2020 V úseku mezi ulicemi Mrštíkova a Nad Primaskou se v podstatě zatím nic neděje. Důvodem je skutečnost, ře zde probíhá také výměna inženýrských sítí a kanalizace. | 04.07.2020 Mezi ulicemi Nad Primaskou a Krátká je naopak kolejově hotovo. | 04.07.2020
Pohled na křižovatku s ulicí Krátkou. | 04.07.2020 Velkoplošné panely BKV zde ještě leží, kolejnice jsou již pryč. | 04.07.2020 Jedna ze dvou výhybek na spodním vjezdo - výjezdu strašnické vozovny je již pryč. | 04.07.2020 Součástí rekonstrukce je i dvůr strašnické vozovny. | 04.07.2020 Součástí rekonstrukce je i dvůr strašnické vozovny. | 04.07.2020
Fotoaparátem von Špilberka nakoukneme na probíhající rekonstrukci tramvajové tratě v ulicích Starostrašnická a V Olšinách.
Aktualita
Čtvrtek 2.července 2020,05:41, vložil: admin Petr

Irisbus Citybus 18M #6551. | 30.06.2020
Pražský Dopravní podnik pořídil mezi lety 2001–2004 celkem 53 vozů Irisbus Citybus 18M, a stal se tak současně jejich největším provozovatelem v ČR. Když v pondělí 7. ledna 2002 vyjel v 6:22 hodin ze zastávky Sídliště Bohnice řidič František Jakubinský poprvé s autobusem (#6500) tohoto typu na linku s cestujícími, byla to velká sláva. Když v úterý 30. června 2020 vypravením vozu #6551 na linku 140 Dopravní podnik provoz autobusů tohoto typu ukončil, stalo se tak v tichosti a bez jakékoliv tiskové zprávy či informace pro fanoušky...
Vozy
Středa 1.července 2020,05:35, vložil: admin Petr

Vůz T2 #6003 na  Mánesově mostě. | 01.07.2020
Na Mánesově mostě zachycený vůz T2 #6003, který dnes vozovna Střešovice vypravila na linku 2. #prazsketramvaje #prtky #ckd #tatra #t2 #ekovaelektric #vozovnastresovice #muzeummhd

Související články:
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2023
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2023
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2022
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2022
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2021
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2021
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2020
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2019
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2019
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2018
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2018
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2017
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2016
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.9.-31.12.2010
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.8.2010
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 7.4.-30.6.2010

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024