Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.8.2010
Aktualita |
Úterý 31. srpna 2010, 22:51, přidal: MOp |
|
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 30. srpna 2010, 17:26, přidal: MOp |
|
Pondělí 30.08.2010 se neslo v duchu kolaudace tramvajové trati přes Hradčanskou, křižovatky Špejchar (na webu uvádíme jako Hradčanská) a provizoria na Prašném mostě (bez provizorní křižovatky Prašný most). Kolaudační komisi povozily vozy KT8D5RN2P ev.č. 9069 a 9083. V odpoledních hodinách se po trati již přemisťovaly ve Vokovicích přes léto uschované vozy do svých domovských vozoven.
|
Aktualita |
Sobota 28. srpna 2010, 11:50, přidal: MOp |
|
Radní MČ Praha 7 se chtějí zavděčit svým voličům, a tak se soustředí na krášlení věcí, které jsou vidět. Mezi takové patří i rekultivace prostoru tramvajových zastávek u metra Vltavská. Notně omšelý asfalt zde mizí a nahrazuje jej zámková dlažba. O snaze ¨šít horkou jehlou¨ svědčí nevhodně umístěné prvky pro navádění slabozrakých a hlavně eliminace prvků nákladně vytvářených protipovodňových opatření, které místo na betonu budou uloženy na zámkové dlažbě ve štěrku.
|
Reklamní vozy |
Pátek 27. srpna 2010, 10:41, přidal: MOp, námět: Tatík |
|
V ulicích se od pátku 27.08.2010 prohání vůz 7116 v novém reklamním kabátě. Jedná se o inovovanou reklamu Marketis, která shodou okolností již na této soupravě dříve jezdila. Celopolepu tentokráte dominuje červená barva s bílým nápisem Rako na čele, levý bok vyplňuje bílozelená elipsa s nápisy na koupelnové centrum Marketis. K dispozici je pro fotografy dnes na 2.pořadí linky 36. Vlečný vůz 7117 zůstává v klasickém červenokrémovém nátěru.
|
Ostatní - kolejový brus |
Čtvrtek 26. srpna 2010, 21:09, přidal: MOp |
|
Do Prahy zavítal po čase opět kolejový brus, tentokráte stroj ze Švýcarské produkce firmy V Meili AG, založený na typu nástavby VM 8000. Použit byl zatím jen na renovovaných svršcích (na Plzeňské a Spálené) pro vytvoření přesné geometrie. Zde je zachycen ve Spálené.
|
Aktualita |
Čtvrtek 26. srpna 2010, 20:16, přidal: MOp |
|
Konec srpna přináší spoustu ověřovacích jízd a kolaudační martýria. Ve čtvrtek 26.8.2010 proběhla v odpoledních hodinách ověřovací jízda trakčního vedení také na trati vedené Národní a Spálenou ulicí. Při zkoušce se měřila klikatost troleje a funkčnost přestavníků výměn. Z důvodu pohybu značného množství chodců v uličním prostoru, dělníků a překažející stavební techniky se ve večerních hodinách jízda opakovala, tentokráte se zjištovaly účinky při dynamické jízdě - tedy jízdě provozní rychlostí, kterou nešlo odpoledne uskutečnit.
|
Aktualita |
Čtvrtek 26. srpna 2010, 19:54, přidal: MOp |
|
Pražské tramvaje dnes měly možnost vidět na vlastní oči informační návěst ¨Kolejnice S49¨, která bude osazena před úseky tramvajových tratí tvořených bezžlábkovou kolejnicí S49. Za svou osobu musím bohužel poznamenat, že se toto řešení vůbec nepovedlo. Rozměry návěsti 500 x 500 mm ji činí bezkonkurenčně největší v současnosti a při představě mírného větru, který se do značky opře, bude pro své okolí nebezpečným prvkem. Nesmíme opomenout ani na dodatkovou šipku, která by dle předpisů měla udávat směr, ve kterém daná značka platí. A tak když se před vjezdem do smyčky Kotlářka objeví toto monstrum ještě s podvěšenou šipkou (dodatkové šipky není možné dávat z boku), bude pro pantografy projíždějících vozů opravdovou lahůdkou.. A jaké je doporučení pražských tramvají? Upravit návěst na standardní rozměr 200x300 mm a změnit předpis tak, aby bylo možné dodatkovou šipku pro přímý směr umístit po pravé straně návěsti.
|
Vypravení |
Čtvrtek 26. srpna 2010, 11:20, přidal: MOp, námět: Tatík |
|
Vozovna Vokovice od počátku týdne celkem systematicky venčí na lince 36 dvojice tak, aby byly po skoro dvouměsíční pauze připraveny na poprázdninový zápřah na linkách. Klasické 36 reklamní dvojice BIVŠ, Delta pekárny, Pedigree či Baumatic tak vystřídaly stroje ev.č. 7108+7109, 7110+7111, 7168+7169, 7160+7161, 7176+7177, 7180+7181 nebo 7194+7195, na které celé léto padal prach. Dočkáme se i venčení uschovaných vozů z jiných vozoven? Co tak pěkně vyšperkovat soupravu 6938+6931? :-)
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Čtvrtek 26. srpna 2010, 00:08, přidal: MOp |
|
Ve večerních hodinách probíhala zkušební ověřovací jízda v úseku Anděl - Kotlářka - Vozovna Motol. Jejím účelem bylo prověření průjezdného průřezu v obloucích (ověření že není nutno vyvěšovat zákazy potkávání), vztah vozidel a hran zastávkových ostrůvků a samozřejmě ověření funkčnosti přestavníků výměn, aby bylo vše připraveno na pozdější kolaudaci a proběhlo vše bez problémů.
|
Aktualita |
Středa 25. srpna 2010, 23:24, přidal: MOp |
|
Součástí rekonstrukce tramvajové tratě Anděl - Řepy sice nebylo obratiště Kotlářka, přesto v obratišti došlo k revizi všech čepových výměn a trolejového vedení. Při revizi se uvolní čep, vyndá jazyk, očistí prostor výměny a následně se po usazení jazyka výměna osadí novým čepem. Následně se vše důkladně promaže.
|
Orientační a informační systémy |
Středa 25. srpna 2010, 16:11, přidal: admin Petr |
|
Mastodont v akci, aneb jak mor se nám po Praze začínají šířit nové označníky zastávek. Jejich nelíbivý, krabicoidní vzhled opravdu musel dát někomu hodně přemýšlení nad tím, jak vytvořit obr hnus velebnosti. Ostatně přezdívku mastodont již od dopraváků získaly velice rychle... Nový pár se objevil na Hradčanské
|
Ostatní |
Středa 25. srpna 2010, 10:50, přidal: MOp |
|
|
Aktualita |
Středa 25. srpna 2010, 09:35, přidal: MOp |
|
Úterý byl jak již někdo na fóru uvedl pro pomeranč 5521 leteckým dnem. V dopoledních hodinách se pohyboval na Hradčanské, odpoledne se proháněl mezi Andělem, Kotlářkou a Vozovnou Motol. V přiložených snímcích je možno spatřit vůz při ¨dynamické¨ jízdě.
|
Ostatní |
Úterý 24. srpna 2010, 14:43, přidal: MOp |
|
Krátce po poledni na křižovatce Hloubětínská x Poděbradská došlo k nehodě OA vs. tram KT8D5RN2P ev.č.9060. Náraz byl tak silný, že tramvajový vůz po nehodě vykolejil. Vozidlo má poškozené čelo a celou levou bočnici předního článku.
|
Aktualita |
Úterý 24. srpna 2010, 14:07, přidal: MOp |
|
V úterý 24.8.2010 v dopoledních hodinách byla provedena ověřovací jízda vozem 5521 po nové trati přes zastávky Hradčanská, kolejovém provizoriu Prašný most a novém mostě přes železniční trať ve Svatovítské ulici. Cílem bylo měření klikatosti troleje a zkouška nových přestavníků na křižovatce Hradčanská, včetně předsazené výměny u stejnojmenných zastávek. Vzhledem k zjištění několika nedostatků se bude možná v následujících dnech akce opakovat.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 23. srpna 2010, 22:56, přidal: MOp |
|
V pondělí 23.8.2010 probíhala v plném tempu výměna kolejové konstrukce na křižovatce Lazarská, přesněji vrcholu od Spálené. Již v průběhu pátku byla sejmuta dlažba v předmětném úseku, naplno se však práce rozeběhly až dnes. V dopoledních hodinách ¨Masňáci¨ vyřezali a vyndali původní konstrukci, v odpoledních hodinách ¨Groulíci¨ očistili staveniště, usadili výměny a rozvozili materiál pro další práce. Vše by se mělo stihnout do středy, tak si při případném focení pospěšte!
|
Ze zahraničí |
Sobota 21. srpna 2010, 11:08, přidal: OMH |
|
OMH a DavidD zdraví z výletu do Chemnitzu, dříve Karl-Marx-Stadtu. Jako pohled posíláme, kromě autobusu Mercedes Benz Citaro, hlavu Karla Marxe a pomník uprostřed paneláku. Tentokrát to není fotka tramvaje, tohle byl silnější motiv:) Jinak časem dodáme fotky vč. tramvají české výroby.
|
Ostatní |
Pátek 20. srpna 2010, 15:22, přidal: MOp |
|
Již druhým dnem probíhá na Vítězném náměstí výměna stožárů trakčního vedení v kruhu na Vítězném náměstí. Zatímco již dříve (cca červen) byly vyměněny asi tři páry sloupů v krátkém návazném úseku v ulici Jugoslávských partyzánů, tentokráte se práce přesunuly přímo do kruhového objezdu. V současnosti se vyměnují 2 stožáry ve směru Svatovítská a 1 ve směru Evropská. Poslední zmiňovaný je již několik měsíců nahrazen mobilním trakčním stožárem, neboť jeho fyzický stav znemožňoval nesení trolejových převěsů. Během akce by mělo dojít i na jiné postavení stožárů v přímém směru. Jako bonus možná časem dojde i na odstranění sloupků a dalších artefaktů pro signalizaci čehosi.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Středa 18. srpna 2010, 16:47, přidal: OMH |
|
Aktuální pohled do Spálené ulice, už je postavený, posunutý, tramvajový sloupek ve směru k Národnímu divadlu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 10. srpna 2010, 01:10, přidal: MOp |
|
A je to tady! Mezi Májem a zastávkou Národní třída se rodí první metry zadlážděného w-tramu. Bohužel se jedná jen o tento malý kousek. Kéž by bylo takto vyšperkovaných tratí více!
|
Ze zahraničí |
Neděle 8. srpna 2010, 10:20, přidal: OMH |
|
Čtvrtým a posledním tramvajovým provozem v Nizozemí je Utrecht. Tím i končí tramvajové turné po Nizozemí:)
|
Ze zahraničí |
Neděle 8. srpna 2010, 10:17, přidal: OMH |
|
Další zastávkou, nebo spíše stanicí na cestě byl Amsterdam.
|
Ostatní - máte zajímavou aktualitu? |
Sobota 7. srpna 2010, 23:25, přidal: MOp |
|
Sice opožděně, ale přesto přijdou. I tak by se daly nazvat fotografie lidí, kteří se zajímají o dopravu a nebojí se kontaktovat nás na redakčních emailech a pochlubit se se svým úlovkem či svým postřehem, který může být inspirující pro další aktualitu. Za všechny ohlasy děkujeme! Nadále platí, máte-li zajímavou aktualitu, která by se dle Vás měla v rubrice Na znamení objevit či zde přímo chybí, pošlete nám její znění na některý z redakčních emailů (označník -> kontakt), bude-li to možné, aktualitu přidáme.
|
Ze zahraničí |
Sobota 7. srpna 2010, 20:42, přidal: OMH |
|
A co pozdrav od moře? :) Konečná linky 11 v Den Haagu (resp. Scheveningenu) na dosah pláže a moře.
|
Ze zahraničí |
Sobota 7. srpna 2010, 20:38, přidal: OMH |
|
Vážení čtenáři, posílám Vám e-pohled z Rotterdamu, který byl jedním z několika měst tramvajového turné po Nizozemí. To, že časem bude fotek více, je jasné:)
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 6. srpna 2010, 18:05, přidal: MOp |
|
I na Andělu stavební činnost neutichá a práce se plynule přesunuly do závěrečné etapy. V té je opravován úsek od křižovatky Plzeňské s Radlickou po křižovatku s ulicí Tomáškova. Celý úsek je již bez panelů bkv, probíhá intenzivní instalace w-tramu na přejezdu Plzeňská x Mozartova tak, aby mohl být po víkendu otevřen pro automobilovou dopravu. Také tento úsek wtramu je něčím nový a zajímavý - v nepravidelných intervalech je zde uložen betonový pražec. Důvod výskytu je zachování správného převýšení ve směrově i sklonově náročných podmínkách a jako druhotný efekt i zachování rozchodu. Pozorný PrTkař si dále na snímcích všimne nových samodělných nájezdových rampiček na pochozí lávky, díky čemuž se stávají 100% bezbariérové. Velice chválíme!
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 6. srpna 2010, 17:35, přidal: MOp |
|
Zdárně pokračují rekonstrukční práce v centrální části města v ulicích Národní a Spálená. Ve Spálené ulici je již dokončená pláň zemního tělesa v celé délce, usazené jsou i betonové ¨L¨ prefabrikáty tvořící odhlučněný svršek. Okolo zastávek Národní třída je již usazená kolejová konstrukce tvořená technologií w-tram částečně zabetonována. Oproti ostatním dosud opraveným úsekům se zde do podkladního betonu vkládají ocelové výztuže (kari sítě) mající za úkol zpevnit tuto monolitickou desku. Staveniště v Národní hlásí po ulici Mikulandskou vybetonováno, před budovou zhotovitele pak probíhá fixace konstrukce na odhlučněné těleso a u Národního divadla se teprve připravuje podkladní pláň.
|
Vypravení |
Pátek 6. srpna 2010, 16:32, přidal: MOp |
|
V provozu se již několik dní pohybuje vůz T6A5 ev.č.8724. Na tom by nebylo vcelku nic zvláštního, pakliže by se nejednalo o první vůz T6A5 vybavený zadním spřáhlem s tzv. pražskou hlavou. V ulicích se již od dubna pohybují 3 vozy T6A5 vybavené spřáhlem s pražskou hlavou (8712, 8736 a 8739). Doposud se však vždy jednalo o čelní spřáhlo. Stejně jako jeho předchůdci má i tento vůz spřáhlo doplněno o miniaturní kryt a na opačném konci vozu je nadále zachováno původní automatické spřáhlo Sécheron.
|
Ostatní - Praha Čakovice |
Neděle 1. srpna 2010, 12:59, přidal: OMH |
|
Nedávno jsem objevil jeden opuštěný železniční přechod vybavený signalizací a šikanou proti zbrklému přebíhání. Nacházíme se poblíž železniční stanice Praha Čakovice. S postupem let však přecházející lid ztratil trpělivost chodit šikanou, až šikana zcela zarostla a vedle ní se \"vyrobila\" široká cestička. Pro upřesnění jde o přechod P2657 :)
|
Ze zahraničí |
Sobota 31. července 2010, 23:28, přidal: MOp |
|
Tým Preferencí pražských tramvají zdraví z Kolína nad Rýnem do Prahy! Velice se přimlouváme za urychlení programu výměny kol v projektu kolo kolejnice a jeho případnému dalšímu pokračování. (specialní pozdrav zasilame JDCT :-)). Zdejší vozy disponují obručemi šířky cca 12Omm a je to na komfortu jízdy a kvalitě svršku více než znát (v pozitivnim slova smyslu). Jízda je v křížení neslyšná, navíc se ukázkově ojíždí srdcovky, jak můžete vidět na přiložené fotografii.
|
Aktualita |
Pátek 30. července 2010, 18:37, přidal: OMH |
|
Již pár dní se nově zrekonstruovanou ulicí Myslíkova prohání obousměrně linka 14.
|
Aktualita |
Čtvrtek 29. července 2010, 15:46, přidal: MOp |
|
Nový oblouk má vzhledem k místním podmínkám stejně hroznou geometrii jako původní odbočení, což je patrné z přiložené fotografie.
|
Aktualita |
Čtvrtek 29. července 2010, 01:33, přidal: MOp |
|
|
Ostatní - Ach ty označníky |
Úterý 27. července 2010, 21:07, přidal: admin Petr |
|
Člověk by řekl, že ho opravdu již nic nepřekvapí a ono zase jo... Tak kam ta 8 na Dlouhé třídě vlastně jede? Já vážně nevím, ale pokud bych jako řidič stihl nasekat tolik "bot" už bych byl vynesen v zubech....
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Úterý 27. července 2010, 20:33, přidal: OMH |
|
Také práce na tramvajové trati postoupily dál a již je patrná dlouhá rozjezdová výhybka ke křižovatce s ulici Badeniho.
|
Ostatní - Masarykovo nádraží |
Pondělí 26. července 2010, 09:45, přidal: admin Petr |
|
Zřejmě se nám blíží systém ve dne provozovaných nočních linek, pouze s denním číslem. Jak jinak si vysvětlitl, že pětka je prostě noční linkou? Není toho už vážně moc? :-(
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 25. července 2010, 13:03, přidal: MOp |
|
A nyní i trochu obrazmo k rekonstrukci vrcholu křižovatky Anděl ve směru Štefánikova. Již v průběhu pátečního dne byla sejmuta za provozu dlažba, což značne usnadnilo a urychlilo prostou výměnu kolejové konstrukce během víkendové výluky. Během pátečního večera byla původní kolejová konstrukce vyjmuta a očištěny podkladní vrstvy. V sobotu pak probíhala samotná pokládka nové konstrukce. Tu tvoří nově blokové výměny, rozjezdová výměna obsahuje systém s přestavníkem a kontrolními táhly VSP-1-K.
|
Orientační a informační systémy |
Neděle 25. července 2010, 10:26, přidal: MOp |
|
|
|
Informační materiáy ze záhadného důvodu selhaly při této etapě snad úplně. Na nástupišti metra Dejvická viselo v sobotu výlukové schema pro etapu od 23.7 do 1.8., přičemž hlásalo uzavření Spálené a Národní, nikoliv však už probíhající uzavírku Štefánikovy na Andělu, se zavedením náhradní autobusové dopravy X-20. I informační kiosek s idosem se tvářil, že žádná výluka na Andělu není. Pozastavme se ještě chvíli u náhradní dopravy - pouze na provizorních označnících zastávek X-20 byla informace o výluce, veškeré označníky v okolí Újezda užívané společně s tramvajovou dopravou naopak sveřepě hlásaly, že se vlastně žádná výluka neděje a tramvaje jezdí tak, jak mají jezdit od 26. července. Najít jakoukoliv nástupní zastávku X-20 na Újezdě byl pro mnohé z nich velký oříšek. A když už již zastávku našli i ti, kteří cestovali z Arbesova náměstí ve směru k Andělu, jaké bylo jejích překvapení a rozčarování, když ihned po přejetí křižovatky s Kartouzskou následovala konečná zastávka. TENTOKRATE SE VYLUKA OPET PODARILA!
|
Ostatní - Někomu asi hrabe... |
Sobota 24. července 2010, 22:02, přidal: admin Petr |
|
|
|
|
|
|
Když začala série prázdninových výluk, byl to právě server Pražské tramvaje, který upozornil na až neskutečné množství chyb, které se objevily na označnících zastávek. Poměrně velké množství se jich muselo následně předelávat. Bohužel, lidé, kteří označníky tvoří se ze svých chyb vůbec nepoučili a předvádějí čím dál tím větší kopance. Je to smutné a tristní. Již v pátek 23. července tak byly na svých místech označníky platné od 26. července. I když o jejich platnosti by se vcelku dalo uvažovat. Na KARLOVĚ NÁMĚSTÍ tak cestujícím tvrdíme, že linka 16 zvládá být schizofrení. Některé vlaky jedou rovně, jiné vpravo. Správně je ale jen vpravo. Linka 6 zde není označena jako ve výlukové trase. A 14 by tudy asi jezdit neměla, pokud to zvládá zároveň Myslíkovou ulicí... V zastávce MORÁŇ je linka 53 označena jako denní. Na PALACKÉHO NÁMĚSTÍ do centra jsou linky 16 a 52 označeny jako ve výlukové trase, v opačném směru posíláme linku 16 po pravidelné trase na Zborovskou, a že odbočuje směrem k Nádraží Braník jaksi neřešíme. Na nábřežních zastávkách jsme pak na linku 16 asi zapomněli, i když... Přece jezdí na Zborovskou, že? A to je jen šest označníků mezi třemi křižovatkami... Poučí se konečně někdo? :-(
|
|
Vypravení |
Čtvrtek 22. července 2010, 17:07, přidal: OMH |
|
Při letošních výlukách se dočkala vozidel KT8D5 i linka 18. Při jejím odklonu přes Jiráskovo nábř. tomu nestojí nic v cestě. Pro fotografy jsou vypraveny vskutku ideálně, na 1. a 2. pořadí, která jezdí až do noci. Byl by hřích tyto vozy nevyfotit např. v konečné zastávce Vozovna Pankrác, kde stojí pěkně vedle sebe.
|
Ostatní |
Úterý 20. července 2010, 23:43, přidal: MOp |
|
V kolejové síti se již podruhé objevila ¨nečím¨ zvláštní výměna. Na křižovatce Myslíkova se ve větvi od Karlova náměstí nachází rozjezdová výměna s pružnými jazyky, uzamykatelná, se signalizační lampou, avšak s ručním stavěním vlakové cesty, jelikož neobsahuje elektromagnetický přestavník. Její označení je U02. První svého druhu je instalována na severním vjezdu do vozovny Strašnice, avšak tam se nachází v blokovém provedení.
|
Aktualita |
Sobota 17. července 2010, 16:12, přidal: MOp |
|
Dnes bylo možné na pražských tratích spatřit zcela mimořádně muzejní vůz T3 ev.č. 6102 na smluvní jízdě. Náš PrTkařský kolega se tak rozhodl zpětně oslavit své kulaté narozeniny. Ještě jednou blahopřejeme a děkujeme za svezení pane Absolute!
|
Ze zahraničí |
Sobota 17. července 2010, 12:55, přidal: OMH |
|
Vážení čtenáři, posíláme (OMH a DavidD) Vám e-pohled z Erfurtu, města, kde se prohání posledních 12 českých vozů KT4D. Během naší návštěvy jsme viděli v provozu 9 vozů, a to v kombinaci 3x soupravu KT4D+KT4D a 1x soupravu KT4D+KT4D+KT4D. Fotogalerie s popisky se tu časem objeví.
|
Aktualita |
Středa 14. července 2010, 22:49, přidal: MOp |
|
V minulých dnech došlo na vjezdu do obratiště Smíchovské nádraží ve směru dc k mimořádné události. Vlak jedoucí do centra si to namířil zpět do obratiště a potkal protijedoucí vůz KT. Dráteníci se s mimořádnou událostí vypořádali po svém - místo pouhého odpojení přijímače radiového signálu za současného zachování provozu návěstidla (z důvodu kontroly uzamčení výhybky), osadili návěstidlo výhybky zneplatnujícím bílým křížem a odpojili radiové ovládání úplně...
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Středa 14. července 2010, 20:11, přidal: Mr.Cross |
|
Ke zborcení pantografu došlo dnes v odpoledních honicáh poblíž křižovatky Anděl na voze T6A5 ev.č.8721
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Středa 14. července 2010, 20:10, přidal: admin Petr |
|
V prostoru mezi vznikajícími zastávkami Hradčanská a křižovatkou s Badeniho ulicí byly dnes uloženy pražce. Železobetonové v místě koleje z centra, dřevěné v místě rozjezdové splítky do centry.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 12. července 2010, 23:39, přidal: MOp |
|
V pondělí 12.července započala prostá výměna kolejové konstrukce křižovatky Lazarská. V první etapě se jedná o část konstrukce přiléhající k právě rekonstruované části křižovatky Myslíkova před budovou soudu. Konstrukce leží na třech typech pražců - rozjezdová výměna se nachází na dřevěných pražcích, sjezdová výměna včetně křížení na betonových drážkovaných pražcích a pravý oblouk do Lazarské je na betonových pražcích.
|
Ostatní - Pohoda v kabině T3rp |
Pondělí 12. července 2010, 20:30, přidal: Mr.Cross |
|
Taková byla služba v kabině T3R.P v neděli kolem poledního. Vzal jsem s sebou teploměr, ale když se teplota dostala na hodnotu 57,8, tak displej začal černat a bylo po měření... :-) Prostě pohodová směna...
|
Nehoda - provozní mimořádnost |
Neděle 11. července 2010, 22:32, přidal: MOp |
|
Ať žijí vedra! Vlivem rostoucích teplot dochází k roztahování kovových předmětů, obzvláště pak kolejnic B1 ve velkoplošných panelech BKV. K jednomu takovému vzdutí došlo v neděli 11. července na předpolí Hlávkova mostu, v místě sjezdu do podjezdu Těšnov. Jelikož vzduté kolejnice v pryži dobře držely, došlo vlivem teplotní roztažnosti k vyzvednutí také několika panelů v délce cca 5 metrů.
|
Vypravení |
Sobota 10. července 2010, 13:10, přidal: MOp |
|
V pátek 9.7.2010 bylo možné ve městě spatřit zvláštní linky, které sloužily účastníkům Mistrovství světa klubů v ultimate frisbee (WUCC 2010). Linka 42 jezdila v trase Kubánské náměstí - Dvorce a linka 43 v trase Malovanka - Dvorce. Linky byly provozovány v soupravách v období cca 17:00 - 2:30 hodin v jednotném intervalu 15 minut. Spoje stavěly pro výstup a nástup pouze ve svých koncových zastávkách, v ostatních zastavovaly pouze kvůli nutnosti dodržet ustanovení D1/2. Na spoje byly vyslány soupravy pouze s digitálními orientacemi ze všech provozních vozoven. Provoz obou zmíněných linek platil pořadatel akce.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 10. července 2010, 12:02, přidal: MOp |
|
Následující snímky snad ani nepotřebují komentář. Na nově zřizované kolejové konstrukci na Andělu se na několika místech vyskytuje v bodě styku dvou různých částí kolejové konstrukce skoková změna mezi hlubokým a mělkým žlábkem, vzniklá vysoustružením náběhových přechodů z mělkého na hluboký žlábek.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Sobota 10. července 2010, 11:51, přidal: MOp |
|
V předchozích dnech bylo možné spatřit v Praze najednou dvě pracující podbíječky. Jedna z nich je v majetku firmy Hans Wendel, a často ji můžeme spatřit při rekonstrukcích tramvajových tratí v Praze (viz patřičný článek na páteři). Ve čtvrtek ji bylo možné spatřit na Blatinách a v pátek na Karlově náměstí. Druhá patří firmě Leonhard Weiss a je známa spíše fanouškům železnice, jelikož se pravidelně objevovala na koridorových tratích. Ta pracuje v okolí zastávek Hlušičkova. Obě podbíječky jsou typu Plasser & Theurer 08-275 ZW, najdou se však na nich odlišnosti typu jiné blinkry, výbava atd.
|
Ostatní |
Pondělí 5. července 2010, 21:00, přidal: admin Petr |
|
I mistři tesaři se mohou poměrně hodně utnout. Při snášení velkoplošných panelů BKV u vozovny Motol autojeřáb hodně zápasil s převěsem trolejového vedení, na němž je u vozovny Motol umístěn napájení bod... :-)Převěs se tak otřásal a natřásal vždy ve chvíli, když do něj rameno jeřábu uhodilo. Dělníci jednotky Dopravní cesta Tramvaje v pracující s autojeřábem v prostorově podstatně stíženějších podmínkách křižovatky Anděl umí svou práci jednoznačně na jedničku s hvězdičkou!
|
Ostatní - Demolice mostu |
Pondělí 5. července 2010, 20:27, přidal: admin Petr |
|
Během ulynulých dnů proběhla demolice železobetonového mostu převádějícího přes železniční trať Svatovítskou ulici. Krom pilířů z kyklopského zdiva již v neděli jak poslední mohykán na místě stálo torzo zábradlí.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pondělí 5. července 2010, 20:19, přidal: admin Petr |
|
|
|
Z tramvajové tratě ve Svatovítské ulici mezi mostem přes železniční trať a křižovatkou Prašný most již zbylo posledních pár BKV mohykánů s kolejnicí B1.
Ostatní - Kinobus |
Pátek 2. července 2010, 16:31, přidal: OMH |
|
Dopravní podnik provozuje jako doplňkovou službu klientům Kinobus. Tento Kinobus během letních měsíců navštíví několik lokalit v Praze a okolí, na každé zastávce zůstává 3-4 dny. Díky tomu se tato událost v místě konání významně rozkřikne. Jednou ze zastávek byly Letňany, odkud pochází i fotografie. Princip stěny s plátnem funguje na principu nafukovacího hradu.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 2. července 2010, 00:02, přidal: MOp |
|
V úseku tramvajové trati mezi křižovatkou Anděl a křižovatkou Radlická x Plzeňská probíhá likvidace původního tramvajového tělesa. Bystrý pozorovatel zde může spatřit jednu zajímavost - konstrukci tratě na pražcích s lehkým zákrytem pomocí prefabrikovaných výplňových panelů. Prefabrikáty byly položeny na pražce a na nich proveden jen v několika málo vrstvách lehký asfaltový zákryt.
|
Orientační a informační systémy |
Čtvrtek 1. července 2010, 23:54, přidal: MOp |
|
S novou etapou rekonstrukcí přicházejí i nové informační materiály. Nutno poznamenat, že tentokráte si daly patřičné složky záležet a informační materiály jsou výrazně lepší než před započetím první etapy. Přesto si dovolím upozornit na jednu pro mne nepochopitelnou věc - proč je na zastávce Bílá Labuť dc vystavena informace o tramvajové výluce do Řep, ale informace týkající se výluky linek 3,14 a 24 (křižovatka Myslíkova x Spálená), kterou zmíněné linky projíždějí chybí?
|
|
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024
|
| |