|
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátké zprávy jsou vždy Na znamení
|
Reklamní vozy |
Středa 19. prosince 2012, 12:05, přidal: MOp |
Betlémské světlo rozveze po Praze historická tramvaj
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) také letos po Praze rozveze Betlémské světlo. V sobotu 22. prosince mezi 13. a 19. hodinou budou skauti a skautky rozvážet Betlémské světlo speciální historickou tramvají, na jejíž trase si budou moci lidé světlo připálit a odnést domů. Betlémské světlo je novodobý symbol Vánoc, který cestuje každoročně až z Betléma a dostává se do velkého množství domácností v Evropě. Do České republiky dorazí letos již po čtyřiadvacáté. Betlémské světlo – symbol míru, přátelství a klidu, si budou moci zájemci díky Dopravnímu podniku hl. m. Prahy odnést z následujících míst: • 13.00 Výstaviště – Strossmayerovo nám. – Nám. Republiky – Václavské nám. – Karlovo nám. – I. P. Pavlova – Nám. Míru – Flora – Olšanské hřbitovy příj. 14.00 • 14.20 Olšanské hřbitovy – Flora – Jiřího z Poděbrad – Muzeum – I. P. Pavlova – Otakarova – Zámecká (smyčka) příj. 14.45 • 15.15 Zámecká – Albertov – Karlovo nám. – Václavské nám. – Vltavská – Strossmayerovo nám. – Výstaviště příj. 16.00 • 16.30 Výstaviště – Nádr. Holešovice – Palmovka – Invalidovna – Křižíkova – Florenc příj. 17.00 • 17.30 Florenc – Bílá Labuť – Václavské nám. – Národní divadlo – Újezd – Anděl – Smíchovské nádraží příj. 18.00 • 18.30 Smíchovské nádraží – Anděl – Újezd – Malostranská – Hradčanská – Vozovna Střešovice příj. 19.00 |
Ze zahraničí |
Neděle 16. prosince 2012, 18:43, přidal: MOp | ||
|
Přesun vozů mezi vozovnami |
Neděle 16. prosince 2012, 18:28, přidal: MOp |
Preference: Kamery na Hradčanské dávají falešné nároky tramvají |
Úterý 11. prosince 2012, 17:00, přidal: Grossák |
Řízené přechody na Hradčanské trápí nejen tramvaje, ale stále víc i chodce. Už od léta je vadná kamera na východním přechodu směrem do centra. Kamera neustále vyvolává tramvajové volno, aniž by v zastávce byl vlak. Nyní se přidala kamera na západním přechodu, která detekuje tramvaje na volné trati od Prašného mostu. Ve výsledku to znamená, že místo režimu trvalé zelené pro chodce se nyní již na obou přechodech neustále vybírá tramvajové volno, které je navíc ihned prodlužováno jakoukoli přijíždějící tramvají. Ve výsledku tak chodcům klesá podíl zelené pod 20 procent, zatímco za běžné situace činil téměř 50 procent. Navíc se zhoršuje také preference tramvají. Kamery byly na přechody doplněny v únoru roku 2011 z důvodů ztráty přihlášení tramvají, jež konaly dlouhé zastávkové pobyty při střídání řidičů či rovnání času.
|
Preference: Nesmyslný semafor pod Nuselákem |
Pondělí 3. prosince 2012, 19:28, přidal: Grossák,MOp | |
|
Preference: Tramvaje už netrčí u Vinohradských hřbitovů |
Sobota 1. prosince 2012, 08:51, přidal: Grossák |
S měsíčním zpožděním byla naplno uvedena do provozu preference tramvají na SSZ Vinohradská – přechod zastávka Vinohradské hřbitovy. Dosud fungovala jen do centra. Na vině bylo nedokončené sousední SSZ Vinohradská – Pod Židovskými hřbitovy, kterým se mají tramvaje z centra přihlašovat. Nyní byla detekce zprovozněna a odpadla tak více než dvacetisekundová zdržení každého vlaku. Přechod funguje efektivně se třemi odděleně řízenými částmi a s trvalou zelenou pro pěší přes trať. Potřebuje však doladění. Tramvaje jsou nuceny zbytečně brzdit, což kazí komfort i rychlost cestování. Příčinou může být opožděná reakce řadiče. Ve směru do centra zase semafor plně nepočítá s rozptyly pobytů v zastávce, od nulového obratu cestujících až po velké zatížení. Někdy tak vlak čeká nadarmo. Velmi nepříznivé jsou mezičasy. Chodcům obvykle padne zelená přes koleje teprve, když je vlak 50 až 100 metrů daleko, což zdržuje teoreticky pěší a reálně i případnou další tramvaj. Ostatní semafory dotčené RTT fungují nadále bez preference.
|
Preference: Nové zbytečné zastávky |
Sobota 1. prosince 2012, 08:49, přidal: Grossák |
Další tři zastávky vzniknou od 8. prosince na pražské tramvajové síti. Občasná zastávka Vozovna Strašnice ve Starostrašnické ulici se změní na stálou. Přitom 140, 270 a 300 metrů od ní jsou stávající zastávky Vinice, Voz. Strašnice a Strašnická. Pár občasných zastávek Vozovna Hloubětín se také změní na stálé, ačkoli jsou 150 metrů od zastávek Starý a Nový Hloubětín. Obě lokality jsou nyní přitom obslouženy velmi dobře, změna neúměrně zvýhodní místní cestující na úkor ostatních a povede ke zvýšení nákladů na provoz MHD a zřejmě také ke snížení atraktivity MHD. Za optimální z hlediska celkové doby přepravy, tedy včetně doby docházky, se přitom považuje, pokud v zástavbě neklesá vzdálenost zastávek pod 500 metrů. Průměrná vzdálenost mezi dvěma zastávkami v Praze je přibližně 580 metrů. Linka 26 bude mít na 780 metrech ve Strašnicích hned 4 zastávky.
|
Preference: SSZ Michelská – U Plynárny v provozu |
Úterý 27. listopadu 2012, 19:51, přidal: Grossák |
S otevřením Michelské ulice bylo uvedeno do provozu nové SSZ Michelská – U Plynárny. Je s podmíněnou preferencí MHD prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze. Preferovány jsou tramvaje i autobusy na všech provozovaných vjezdech. Světla přinesla zlepšení především pro autobusy, které dříve obtížně najížděly z Michelské na hlavní komunikaci. Preference, celkové řízení a možná i detekce si však vyžádají doladění. Dochází bez důvodu k pravidelné realizaci obousměrné fáze Michelská – U Plynárny s doplňkovou šipkou vpravo od Michelské. Nárokem pouze na toto odbočení naopak dochází k nesmyslnému výběru plné vozidlové zelené. Tím roste délka cyklu a horší se plynulost provozu MHD. Nedostatečná je vzdálenost přihlašovacího kontaktu ve směru z centra, který se nachází jen 220 metrů před křižovatkou. To přináší předstih přihlášení vlaků pouze kolem 20 sekund. Nezřídka tak signalizace nestíhá vhodně reagovat.
|
Aktualita |
Pondělí 26. listopadu 2012, 20:59, přidal: MOp | |
|
Vypravení |
Pondělí 26. listopadu 2012, 11:14, přidal: Mr.Cross |
Vypravení |
Neděle 18. listopadu 2012, 11:35, přidal: OMH | |
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 11. listopadu 2012, 06:45, přidal: MOp |
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Neděle 11. listopadu 2012, 06:40, přidal: MOp |
Aktualita |
Neděle 11. listopadu 2012, 06:34, přidal: MOp | ||
|
Ostatní |
Pátek 9. listopadu 2012, 14:13, přidal: admin Petr | |
|
Preference: Koordinace na Plzeňské funguje |
Pátek 9. listopadu 2012, 03:47, přidal: Grossák |
Čtveřice smíchovských semaforů mezi zastávkami Bertramka a Anděl už je opět zkoordinována. Tramvaje tak na celém úseku zastavují vždy nejvýše na první signalizaci v každém směru jízdy, zbylé projíždí v koordinaci bez zastavení. Plynuleji projíždí i ostatní doprava. Navíc SSZ Plzeňská – Na Čečeličce u Bertramky je ve směru z centra zkoordinováno lépe než dříve. Koordinace na Plzeňské nefungovala od konce prázdnin z důvodů technické závady.
|
Přesun vozů mezi vozovnami |
Středa 7. listopadu 2012, 22:06, přidal: MOp, námět: Pepa Hubka |
Přesun vozů mezi vozovnami |
Středa 7. listopadu 2012, 05:00, přidal: MOp, námět: Zpravodaj KMD a Pepa Hubka | |||
|
Preference: Signalizační polotovary dusí tramvaje na Vinohradské |
Neděle 4. listopadu 2012, 14:40, přidal: Grossák | ||
|
Orientační a informační systémy |
Pátek 2. listopadu 2012, 12:55, přidal: admin Petr |
Preference: Další signalizace ve výstavbě |
Pondělí 29. října 2012, 19:31, přidal: Grossák |
Na pražské tramvajové síti se obnovují či staví další tři signalizace. Ani jedna nebude mít příznivý vliv na snížení zdržení tramvají. V koordinaci s rekonstrukcí tramvajové trati ve Vinohradské ulici se realizuje nové SSZ Vinohradská - přechod zast. Vinohradské hřbitovy. Jde o samostatný přechod pro chodce přes jednopruhy a trať. O 300 metrů výše se přebudovává SSZ Vinohradská - Pod Židovskými hřbitovy. Semafor se rozšířil až k zastávkám Želivského, kde je zřízen signalizovaný přechod, opět i přes tramvajové těleso podobně jako na Hradčanské. Přechod ve vlastní křižovatce je zrušen. Semafor dosud fungoval s absolutní preferencí tramvají. Začala také obnova SSZ Generála Šišky - Čs. Exilu v Modřanech. I tento semafor funguje s absolutní preferencí.
|
Rekonstrukce tramvajové tratě |
Pátek 26. října 2012, 18:06, přidal: admin Petr | |||
|
Odprodej vozů |
Pátek 26. října 2012, 17:29, přidal: admin Petr, námět: Pepa Hubka |
Preference: Nové SSZ na Letenském náměstí zrušilo preferenci MHD |
Úterý 23. října 2012, 18:46, přidal: Grossák |
Přestavba Letenského náměstí a obnova světelné signalizace nepřinesla zlepšení pro průjezd MHD frekventovanou křižovatkou! Původní preference tramvají, která zde fungovala nejméně do zahájení stavby Blanky nejen že nebyla vylepšena, naopak byla zcela zrušena. Semafor funguje v dynamickém řízení, ale na MHD nijak nereaguje. Volno pro tramvaje je ukončováno i těsně před příjezdem ke stopčáře. Tramvaj si volno neprodlužuje, nekrátí, ani nepředvybírá. Chybí i vkládání fáze, jež ve třífázovém řízení má značný potenciál časových a finančních úspor. Signalizace bez větvení tratí tak zdrží ve směru do centra 70 % vlaků s průměrným zdržením kolem 26 sekund! Ve směru z centra jsou výsledky ještě horší. Systémovým omylem je navíc snaha o počítání tramvají (nikoli pantografů) pomocí časového blokování detektoru, které průřezově generuje chybové stavy. Signalizace si tedy pro uvedení do řádného stavu žádá výraznou úpravu. V Praze se letos jedná již o třetí zrušenou preferenci tramvají na SSZ! Ta už padla na SSZ Dukelských hrdinů – Kostelní, obnoveném na jaře, a na SSZ Křižovnická – Karlova, kde byla dosazena chodecká odpočítávadla a nasazen pevný program.
|
Preference: Staví se dvě nové signalizace |
Středa 17. října 2012, 19:15, přidal: Grossák |
Nový signalizovaný přechod pro chodce vzniká u tramvajové zastávky Svatoplukova, přímo pod Nuselským mostem. SSZ 2.062 Jaromírova – přechod Svatoplukova nebude sloužit pro přístup chodců k zastávce, ale pouze k přecházení komunikace mimo zastávku. Na signalizaci bude tramvajová detekce a zřejmě tedy i preference. Další semafor je před spuštěním na Chodovské ulici. SSZ 0.726 Chodovská – Baumax bude sloužit především pro vjezd a výjezd z budovaného nákupního centra. I zde je detekce tramvají a tedy předpoklad zavedení preference.
|
Orientační a informační systémy |
Úterý 16. října 2012, 18:52, přidal: admin Petr | |
|
Preference: Bez preference obnoveno SSZ na náměstí Míru. |
Úterý 9. října 2012, 21:11, přidal: Grossák |
Po obnově bylo zprovozněno SSZ náměstí Míru – Jugoslávská. Semafor, který dosud fungoval v pevném řízení, byl doplněn tramvajovou detekcí. Zatím však na tramvaje nijak nereaguje a preferenci neuplatňuje, kvůli čemuž bude muset podstoupit další úpravy. Původní špatný stav se po obnově z hlediska plynulosti jízdy tramvají ještě zhoršil, protože ve směru od I. P. Pavlova podíly signálu volno pro tramvaje klesly z původních 40 % na nových cca 30 %. Navíc zůstává pro tramvaje nevýhodně nastavená koordinace s křižovatkou v horní části náměstí Míru, takže signalizace zdrží kolem 75 % tramvají. Křižovatka je na páteřní trati s nízkou zátěží automobilovou dopravou.
|
Preference: Semafor u Sparty v provozu, MHD preferuje |
Úterý 9. října 2012, 21:11, přidal: Grossák |
Do provozu bylo uvedeno nové SSZ 7.102 Milady Horákové – U Sparty. Od počátku funguje v dynamickém řízení s preferencí tramvají, které je realizováno prodlužováním a vkládáním vlastní fáze, a také předvýběrem kolizní fáze. Z obou směrů jsou dosazeny předvěsti, jež jsou umístěny netradičně vlevo po směru jízdy. Jejich fungování je dle pozorování spolehlivé. Nevýhodou signalizace je umístění přihlašovacího kontaktu ve směru z centra poměrně blízko před křižovatkou, což je částečně dáno zřízením nové zastávky Korunovační. Semafor tak někdy nestačí reagovat na nárok tramvaje, která pak musí zastavit, což zvláště s ohledem na zahuštění zastávek a jejich umístění zásadně za křižovatky, vede k nárůstu zastavování a rozjezdů vlaků. Signalizace byla vybudována v rámci výstavby komplexu Blanka.
|
Reklamní vozy |
Pondělí 8. října 2012, 16:47, přidal: Trainzjohny |
Aktualita |
Neděle 7. října 2012, 22:43, přidal: admin Petr, námět: Burák | ||||
|
Aktualita z Ostravy |
Neděle 7. října 2012, 22:29, přidal: admin Petr, námět: Burák | |||||
V noci z 29. na 30. září 2012 byla uvedena do provozu nová zastávka "Karolina". Zastavují na ní všechny tramvajové linky jedoucí tímto místem tzn. 1, 2, 4, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 18 a ve směru Náměstí Republiky ještě autobusové linky číslo 21, 28, 81 a 99.
|
Ostatní |
Sobota 6. října 2012, 20:11, přidal: admin Petr |
Přesun vozů mezi vozovnami |
Středa 3. října 2012, 21:56, přidal: MOp, námět: Petr Dvorský |