V pátek 1. dubna 2005 konečně do Prahy dorazil dlouho avizovaný prototyp modernizovaného
vozu KT8D5, označený jako
KT8D5.RN2P. O tom, jaké změny
přináší více napsal Ing. Jan Doubek v únorovém čísle podnikového časopisu
Dopravního podniku Praha DP Kontaktu.
Střední článek je vyroben jako nový, s použitím původních čelníků, a je vyroben podle ověřené a schválené
dokumentace. Na obou krajních článcích byly po otryskání vyměněny nebo opraveny poškozené části,
zároveň se postupně doplňovaly nové díly podle dokumentace, která vznikala souběžně za asistence designéra
ing. arch. Patrika Kotase. Jelikož se výpočtem zjistilo, že konstrukce původního vozidla byla poddimenzovaná
(což se po odstrojení vozidla potvrdilo), jsou ve spodku vozidla doplněny dva páteřové podélníky a celá čelnice
byla nahrazena novou, dvojitou. Změny nastaly také ve vedení a uložení kabelových tras a elektrovýzbroje,
neboť původní je nahrazena novou elektrovýzbrojí TV Progress-Cegelec s rekuperací, která se osvědčila
na vozech T3R.P.
Největších změn, které pocítí cestující, doznal interiér vozidla. Zástěna řidiče má půlkruhový tvar,
čalouněná sedadla jsou usazena na konzolích ukotvených pouze do bočnic. Tím dojde k významnému
zlepšení podmínek pro provádění úklidu interiéru. Uvnitř každé konzoly je topidlo, které fouká teplý
vzduch do uličky, tudíž bylo zrušeno tolik diskutované stropní vytápění. Dále je vozidlo vybaveno
dostatečným množstvím střešních větracích klapek. Na podlaze v oblasti přechodu mezi články byl odstraněn
šikmý stupínek, podlaha byla srovnána do roviny a je pokryta podlahovou krytinou Altro vytaženou až na bočnice.
Nový přechodový měch se skládá ze dvou samostatných měchů, vnějšího a vnitřního, který nahradí původní
neestetické návalky. Informační systém navazuje na standard známý z T3R.P.
Pro řidiče a jeho pracovní prostředí bylo uděláno maximum. Kamerový systém umožňuje na dvou displejích,
umístěných těsně pod stropem, sledovat vše podél vnější bočnice, kritická místa v oblasti čela i prostor
pro cestující s možností přepínání jednotlivých kamer. Zadávání jízdy a brzdy je ručním řadičem. Kabina je
vybavena klimatizační jednotkou, která je zároveň i plnohodnotným topným agregátem o výkonu 6 kW.
Rozvod chladného i teplého vzduchu je veden pod podlahou a vyúsťuje k nohám řidiče a na spodní část
čelního a bočních oken. Řidič si může navolit množství čerstvého vzduchu vháněného do kabiny i stupeň
chlazení nebo topení. Přednastavenou teplotu udržuje prostorový termostat. Z vnějšku poznáme toto vozidlo
podle šedého pásu tvořícího rozhraní mezi bílou a červenou barvou, který na čele tvoří oblouk, a podle
přídavných dálkových světlometů. Vozidlo je vybaveno vnějším plněním pískovačů.