 |
Čelo vlaku
Čelo každého vlaku musí být označeno názvem cílové zastávky. Tabulka užívaná k tomuto
označení musí mít modré písmo na bílém podkladě; v případě dlouhodobé plánované
výluky černé písmo na žlutém podkladě. Pokud je vůz vybaven informačními panely,
nastaví se příslušné označení ze stanoviště řidiče tak, že na černém podkladě se
nachází žluté písmo. |

 |
Čelo všech vozů vlaku
Čelo všech tramvajových vozů musí být označeno číslem nebo jiným označením linky.
Tabulky užívané k tomuto označení musí mít bílé písmo na modrém podkladě. Pokud je
vůz vybaven informačními panely, nastaví se příslušné označení ze stanoviště řidiče
tak, že na černém podkladě se nachází žluté písmo. U vozů, kde se označení provádí
natočením plátna ve skříňce na střeše vozu (KT8D5),
je kombinace modrého písma na bílém podkladě (pro oba pohledové směry). V případě, že
příslušné označení linky není možné nastavit ve skříňce na střeše vozu, musí být
označení linky modrým písmem na bílém podkladě umístěno na panelu v kabině řidiče a
ve skříňce na střeše vozu musí být nastaveny bílé plochy nebo "X" z obou pohledových
směrů. |
 |
Bok všech vozů vlaku na straně nástupu (čitelné zvenku)
Všechny vozy vlaku musí být na vymezených místech na straně nástupu označeny číslem
nebo jiným označením linky a názvy zastávek. Tabulky užívané k tomuto označení musí
mít modré písmo na bílém podkladě; v případě dlouhodobé plánované výluky černé písmo
na žlutém podkladě. Pokud je vůz vybaven informačními panely, nastaví se příslušné
označení ze stanoviště řidiče tak, že na černém podkladě se nachází žluté písmo. |
 |
Bok všech vozů vlaku na straně nástupu (čitelné uvnitř)
Všechny vozy vlaku, které nejsou v dlouhodobé plánované výluce, musí být na vymezených
místech na straně nástupu označeny číslem nebo jiným označením linky a názvy zastávek.
Tabulky nebo magnetické fólie užívané k tomuto označení musí mít modré písmo na bílém
podkladě. V případě dlouhodobé plánované výluky se použijí tabulky s černým písmem
na žlutém podkladě. Ve vozech, které jsou za stanovištěm řidiče vybaveny
panelem zobrazujícím číslo linky a následující zastávky, nemusí být vnitřní
orientace na magnetických fóliích vyvěšena, pokud není k dispozici (výluky,
vypravování z jiné vozovny apod.). Pokud je vůz vybaven bočními vnitřními
informačními panely, nastaví se příslušné označení ze stanoviště řidiče tak, že na
černém podkladě se nachází zelené písmo. |
 |
Záď všech vozů tramvajového vlaku
Záď všech tramvajových vozů musí být označena číslem nebo jiným označením linky.
Tabulky užívané k tomuto označení musí mít modré písmo na bílém podkladě. Pokud je
vůz vybaven informačními panely, nastaví se příslušné označení ze stanoviště řidiče
tak, že na černém podkladě se nachází žluté písmo. U vozů, kde se označení provádí
natočením plátna ve skříňce na střeše vozu (KT8D5),
je kombinace modré písmo na bílém podkladě. V případě, že příslušné označení linky
není možné nastavit ve skříňce na střeše vozu, musí být označení linky modrým písmem
na bílém podkladě umístěno na zádi vozu na panelu stanoviště řidiče a ve skříňce na
střeše vozu musí být nastaveny bílé plochy nebo "X" z obou pohledových směrů. |
 |
První vozy vlaků T3 - konstrukce zpětného zrcátka
První vozy vlaků T3 musí být vybaveny číslem linky nebo jiným označením na konstrukci
zpětného zrcátka vpravo ve směru jízdy. Tabulky užívané k tomuto označení musí mít
bílé písmo na modrém podkladě. |
 |
Označení vlaků jedoucích z linky do depa
Tyto vlaky jsou označeny na čele názvem vozovny nebo určené zastávky zeleným tiskem
na bílém podkladě. Na straně nástupu (pouze u vlaků, jejichž zatahovací trasa nevede
všemi zastávkami uvedenými na bočních orientacích) se text překryje informací o jízdě
do vozovny se zeleným tiskem na bílém podkladě. U vlaků, vybavených informačními
panely, se text na čele vlaku a na straně nástupu zvenku operativně nastaví ze
stanoviště řidiče žlutým písmem na černém podkladě. |
Označení vlaků určených k přepravě cestujících dle okamžité potřeby
Tyto vlaky jsou místo čísla linky označeny písmenem "X" na čele vlaku bílým písmem na
modrém podkladě a na zádi vlaku modrým písmem na bílém podkladě. Místo názvu cílové
zastávky je na čele vlaku modrým písmem na bílém podkladě číslo linky, po níž vlak
jede. Na stranu nástupu se použijí boční orientace typu tzv. "stříšky" s číslem
příslušné linky černým písmem na bílém podkladě.
Tyto vlaky (denní i noční) musí být při výjezdu vybaveny číselníkem všech
provozovaných linek (tzv. "kalendář") pro umístění na čelo vlaku. Denní záložní
vlaky musí být dále vybaveny pro každý vůz vlaku dvěma sadami bočních orientací se
všemi čísly provozovaných linek. Noční záložní vlaky musí být vybaveny dvěma
sadami bočních orientací pouze s čísly všech nočních provozovaných linek pro každý
vůz vlaku.
Aby mohly být boční orientace (tzv. "stříšky") vyvěšeny, musí mít všechny záložní
vlaky v držácích bočních orientací umístěny prázdné cedule.
U vlaků, vybavených informačními panely, se příslušná informace s číslem linky,
cílovou zastávkou a případně i textem na straně nástupu zvenku operativně nastaví ze
stanoviště řidiče žlutým písmem na černém podkladě.
Ilustrace: © Pražské tramvaje