Smyčka Vápenka

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Smyčka Vápenka

Textová podoba stránky ani připojené fotografie tratě neodpovídají stavu z roku 2017. Na úpravách se pracuje.

Souprava vozůů T3R.P ev.č.8226+8227 na lince 23 v smyčky Vápenka
Souprava vozů T3SUCS ev.č. 7248+7249 na lince 9 vjíždí do smyčky
Když došlo v žižkovské oblasti ke změnám ukončení tramvajových linek, začala se manipulační tramvajová trať před vozovnou Žižkov překonávat. Jen v roce 1927 byly na zdejším kolejovém přejezdu ukončeny 2 tramvajové linky, což značně ztěžovalo manipulační podmínky vozovny při vyjíždění a zatahování vlaků. V ulici Na Vápence tak byl zřízen další křížový přejezd, který měl podmínky trochu zlepšit, jenže od 2. listopadu 1927 došlo k ukončení třetí linky před žižkovskou vozovnou a tak k žádnému zlepšení nakonec vlastně nedošlo. Upravené kolejiště příliš provozu nepomohlo a proto bylo již v dubnu 1929 navrženo zřízení blokové kolejové smyčky vedené ulicemi Loudovou, Biskupcovou a Na Vápence. Stavba této smyčky se nakonec neuskutečnila a myšlenka na její výstavbu byla znovu oživena až v poválečných letech. Do provozu byla uvedena 25. dubna 1949 a konečně trochu odlehčila přetížené provozní poměry žižkovské vozovny. Deponovací kapacita obratiště (bez možnosti průjezdu nejen pro ostatní vlaky, ale i při značném omezení ostatní dopravy) činí 19 vozů typu T.

Souprava záložního vlaku, vozy T3SUCS ev.č.7282+7283 a cvičný vůz T3 ev.č.5511 ve smyčce Vápenka
Vůz KT8D5 ev.č.9001 na lince 3 manipuluje na vnitřní koleji smyčky Vápenka
Vjezd do obratiště nám umožňuje pouze ve směru od Ohrady rozjezdová elektromagnetická výhybka ev.č. 045 s čepovými jazyky. Vjezdová kolej odbočuje ostrým pravým obloukem přes Koněvovu ulici do Loudovy ulice, v jejímž středu spěje ke křižovatce s ulicí Biskupcovou. Před křižovatkou samotnou se kolej pravým obloukem přiblíží k chodníku a po pravém odbočení následuje rozjezdová čepová výhybka na vnitřní a vnější kolej smyčky v Biskupcově ulici. Vnitřní kolej kopíruje obrubník chodníku. Následuje sjezdová čepová výhybka z vnější a vnitřní koleje a dalším ostrým pravým obloukem se smyčka v ulici Na Vápence prostřednictvím čepové výhybky napojuje na manipulační trať vozovny Žižkov a v podobě dvoukolejné tratě spěje k prostoru nástupní zastávky a křižovatce Vápenka, před níž smyčka končí.

Celé obratiště je zřízeno klasickou konstrukcí kolejnic na příčných pražcích s většinou krytu ze žulových dlažebních kostek. Asfaltový kryt tvoří povrch pouze ve vjezdové koleji v Loudově ulici a následně v prostoru vnitřní a vnější manipulační koleje v Biskupcově ulici mezi rozjezdovou a sjezdovou výhybkou.

Zastávky umístěné na popisované smyčce:
Vápenka - 1 občasná nástupní zastávka.

Provozované linky na popisované smyčce:
Smyčka je využívána zejména k odstavování záložního vlaku vozovny Žižkov, který tak má - s ohledem na umístění vozovny samotné hned za zdí - "nejdelší" nájezdovou trasu na stanoviště...

Fotocesta po smyčce Vápenka
Smyčka Vápenka Smyčka Vápenka Smyčka Vápenka Smyčka Vápenka
Smyčka Vápenka Smyčka Vápenka Smyčka Vápenka Smyčka Vápenka
Smyčka Vápenka Smyčka Vápenka Smyčka Vápenka



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021