Scanjournal č.010

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.010

Fotografické okénko do nedávné historie


10. Pražské výluky 1997 pokračují i v červnu 1997...
Desáté vydání Scanjournalu přináší opět několik obrázků z Prahy na konci června 1997. Díky nečekaným událostem v Absolutím životě a etapovité oslavě narozenin nabral Scanjournal trošku zpoždění, ještě nás čekají dvě vydání z června 1997, tak se můžete v červenci těšit na častější aktualizace, neboť závazek přesně desetiletého rozdílu mezi scanjournálem a fotožurnálem je nutné dodržet :-) Dnešní vydání přináší opět provoz postižený výlukami a připomíná nekolik zajímavých reklamních nátěrů.
Výluka na křižovatce Průběžná změnila zatahovací trasy mnoha vlaků z vozovny Strašnice. Linky 4 a 34 se tak několikrát denně podívaly na Floru. Na snímku je zachycena mnoho let pevná strašnická souprava vozů T3 ev.č.6672+6677, tentokrát s reklamou 3M na večerním zátahu z linky 34 | 13.6.1997 Před změnami linkového vedení z roku 1998 byly vozy KT8D5 na lince 8 na Bílé hoře běžným jevem. Vůz ev.č.9015 v reklamním nátěru Renault vyčkává na svůj odjezd z této konečné  | 25.6.1997 Snímek soupravy vozů T6A5 na pravidelné lince 34, posilující linku 4, připomíná původní úzké fonty číslic, používané do roku 1998 na transparentech BUSE. Fotografie byla pořízena v zastávce Jana Masaryka. Tak u téhle zastávky Absolut 15 let bydlel :-) | 26.6.1997 Souprava vozů T3 ev.č.6500+6527 byla vyfotografována na lince 16 v Ječné ulici na příjezdu do zastávky Štěpánská. Vůz ev.č.6500 je po nedávné opravě spojené s novým klasickým lakem, avšak jeho provoz v listopadu 1997 ukončí nehoda | 27.6.1997 Typických strašnických souprav z 90. let a linky 34 není nikdy dost :-) Vůz T3SU ev.č.7001 jezdil s T3 ev.č.6709 také několik let. Na snímku z náměstí Míru je souprava T3SU ev.č.7001+T3 ev.č.6709 zachycena na zmíněné lince 34 | 27.6.1997
6672+6677 - 34
13.6.1997
9015 - 8
25.6.1997
8629+8630 - 34
26.6.1997
6500+6527 - 16
27.6.1997
7001+6709 - 34
27.6.1997
Letní výluka Plzeňské ulice přinesla výrazné změny v linkovém vedení tramvají, včetně značného oživení provozu v ulicích Radlické a Za Ženskými domovy. Právě do této blokové smyčky právě souprava vozů T3 ev.č.6356+6355 na náhradní lince 39. Na snímku je též vidět zkušební typ zastávkového sloupku, který DP Praha v roce 1997 testoval. S těmito sloupky se dodnes můžeme setkat v centru  Liberce | 28.6.1997 Linka 39 nahrazovala na svém druhém konci linku 26. Pankrácká souprava vozů T3 ev.č.6967+6969 je zachycena na Letné poblíž zastávky Kamenická. Za povšimnutí stojí zachovalý stav panelů BKV, porovnejte se současným stavem po 10 letech | 30.6.1997 Reklamní nátěr společnosti Benetton mělo hned několik souprav, ale dvě pankrácké byly něco extra - reklamu vozily čtyřstováky se zachovanými tlustými okenními rámečky. Souprava T3 ev.č.6429+6430 byla zachycena na lince 6 s neobvyklou čelní orientací Hlubočepy. Do této smyčky linku 6 vyhnalo obracení řepských linek v oblasti Anděla a Na Knížecí | 30.6.1997 No a když už je řeč o obracení na Andělu a o Benettonu ... druhá pankrácká souprava T3 ev.č.6431+6434 s reklamou na Benetton projíždí Radlickou ulici na lince 4 odkloněné výlukou. Míří na Anděl, aby zde nabrala své cestující směrem do Vršovic. V Radlické ulici je dnes vedena trať v mírně posunuté poloze a místo stěny fabriky nalezneme nové kancelářské budovy. Polohu místa na fotografii je však možné identifikovat podle zástavby v pozadí, na křižovatce ulic Radlická a Ostrovského | 30.6.1997 Na zastávkách Na Knížecí se za 10 let nezměnilo nic, nové obchodní centrum a přeložka komunikace i tramvajové trai je stále jenom v plánech architektů. Přesto si připomeneme čilý tramvajový ruch, když zde v létě 1997 obracely tři linky. Na snímku je souprava vozů T3 ev.č.6652+6687 na lince 7, čelní vůz má sice nepůvodní, ale krásné oranžové kulaté blinkry | 30.6.1997
6356+6355 - 34
28.6.1997
6967+6969 - 39
30.6.1997
6429+6430 - 6
30.6.1997
6431+6434 - 4
30.6.1997
6652+6687 - 7
30.6.1997

Související články:
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021