V pátek 3. října 2008 došlo ke slavnostnímu otevření prodloužení tramvajové trati vedoucí z místa bývalého
obratiště Laurová ke stanici metra Radlická.
Pozvané hosty a novináře přivítalo po výstupu z vestibulu metra příjemné překvapení. Nečekaně se změnilo
aranžmá a místo nejmodernějšího vozu Škoda 14T, uvítalo nové obratiště své hosty v nostalgickém hávu - na
vnější koleji smyčky totiž stály dvě historické soupravy oddělující prostor obratiště od okolních ploch.
Přesně se jednalo o soupravy složené vždy z motorového a vlečného vozu ev.č.240 + 628 tzv. malý vamberák
a 351 + 855 tzv. plecháč.
Druhá zmíněná souprava byla označena orientací linky 7 s konečnou zastávkou Radlice, kterou využívaly dvounápravové
vozy vypravované do Radlic počínaje 7. listopadem 1967. Linka 7, jezdící tehdy z Vápenky přes dnešní Seifertovu
ulici, Hlavní nádraží, Muzeum, Můstek, Národní divadlo a Újezd využívala jednokolejnou trať v Radlické ulici
až k parčíku mezi ulicemi Radlická a Pechlátova, nacházejícího se u dnešní zastávky Škola Radlice, kde byla
na původní trati ukončena smyčkou. K 5. červenci 1971 začala jedna z mnoha výluk této trošku donedávna nechtěné
tratě a při této příležitosti byla sedmička odkloněna ke Smíchovskému nádraží. Po Řepské anabázi se do Radlic
vrací až s obnovením a prodloužením tramvajové tratě počínaje sobotou 4. října 2008.
Nesmíme opomenout sličné hostesky, které u vstupu kontrolovaly příchozím pozvánky a dvě hostesky stojící
za výstupní zastávkou, které v mírně nepříznivém podzimním počasí nehnutě držely cca hodinu slavnostní pásku
určenou k symbolickému předání nové trati do užívání.
Po krátkém uvítání všech přítomných moderátorka akce Yveta Blanarovičová seznámila zúčastněné novináře s několika
základními údaji o nové trati a pozvala na podium postupně primátora hl.m.Prahy Pavla Béma, radního pro oblast
dopravy Radovana Šteinera, ředitele dopravního podniku Martina Dvořáka, starostu městské části Praha 5 Petra
Jančíka a senátora Miroslava Škalouda, aby mohli přednést své projevy. V nich všichni řečníci chválili přínos
nové trati pro dopravní obsluhu území, nejen pro zaměstnance bankovního ústavu, ale hlavně pro občany Prahy 5.
Pouze starosta městské části si povzdychl nad liknavostí k výstavbě Radlické radiály, která by odvedla veškerou
povrchovou dopravu proudící Radlickou ulicí tunelem k městskému okruhu.
Následně se mohlo přistoupit k slavnostnímu přestřižení pásky. Všech 5 přítomných řečníků svorně v 11:54 přestřihlo
pásku a sklenkou šampaňského připilo na novou trať, která tak byla symbolicky předána do provozu. Po rozhovorech
pro média a krátkém rautu se všichni přítomní mohli projet po nové trati v historických soupravách. První souprava
řízená primátorem se vydala na svou cestu ve 12 hodin a 15 minut, druhá ji v krátkém sledu následovala. Obě vykonaly
jízdu k Andělu a zpět.
O tom, jak celý slavnostní ceremoniál probíhal se můžete přesvědčit na přiložených fotografiích. Popřejme společně
nové trati dlouhověkost, nějaké to prodloužení, málo nehod, stálé linkové vedení a hlavně spokojené cestující!