Scanjournal č.055

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.055

Fotografické okénko do nedávné historie


55. Výluka na křižovatce Anděl
V červenci roku 1998 probíhala ve více etapách výluka křižovatky Anděl. Tak si v dnešním vydání Scanjournalu trochu zahrajeme na Fotožurnál. Podíváme se nejdříve ve dvou snímcích přímo na křižovatku Anděl a pak se zaměříme na výlukové odklony a mimořádná provozní nasazení na různých linkách. Na snímcích budou trochu promíchané jednotlivé etapy, protože už si po třinácti letech nepamatuji úplně přesně, jak to vlastně bylo.
Souprava vozů T6A5 ev.č.8703+8704 na lince 4 projíždí křižovatkou Anděl ve směru do centra. Vlevo dosud stojí přízemní budova zřízená v roce 1985 u stanice metra, vpravo v pozadí již je zbořen areál ČKD Tatra, avšak ještě nezačala výstavba obchodního centra Nový Smíchov.  | 13.7.1998 Linka 14 obsazená sólo vozem T6A5 ev.č.8726 právě přijela z Laurové na Anděl. Na pozadí je zřetelný poutač na bufet velmi nízké kvality v přízemní betonové stavbě u vestibulu metra. | 9.7.1998 V druhé polovině července probíhala výměna kolejové konstrukce na vrcholu křižovatky ve směru do Nádražní ulice. V roce 1998 mě však rekonstrukce tratí zajímaly pouze okrajově a tak jsem vyfotil jen jeden snímek. | 26.7.1998 Linka 6 byla z důvodu výluky na Andělu odkloněna přes Malou Stranu a Pražský hrad do smyčky Královka, kde v létě 1998 pravidelně žádná linka nekončila. Na snímku je zachycena pankrácká souprava vozů T3 ev.č.6943+6940 u zastávky Hellichova. Soupravy byly v této době na linku 6 vypravovány běžně. | 16.7.1998 Linku 6 vypravovaly v této době vozovny Motol a Pankrác. V zastávce Hellichova ve směru do centra právě zastavila souprava vozů T6A5 ev.č.8685+8686 z vozovny Motol. Zastávka Oblouková byla pro linku 6 pravidelnou výstupní zastávkou. | 16.7.1998
8703+8704 - 4
13.7.1998
8726 - 14
9.7.1998
Anděl
26.7.1998
6943+6940 - 6
16.7.1998
8685+8686 - 6
16.7.1998
Idylka na výjezdu z Malostranského náměstí připomínající spíše rok 1988, než 1998 – souprava klasických vozů T3 ev.č.6554+6552 a žigulík. Jen ta linka 6 je nějaká divná – zavedla ji sem výluka. | 17.6.1998 Další šestka na Malostranském náměstí – pankrácká souprava vozů T3M ev.č.8050+8017 před malou chvílí opustila úsek s kolejovou splítkou. | 16.7.1998 Přímo na splítce byla zachycena poslední dnešní šestka na Malé Straně – opět pankrácká souprava, tentokrát se však jedná o klasické T3 ev.č.6938+6511. | 16.7.1998 Linka 7 byla při uzavření části křižovatky Anděl odkloněna z Palackého náměstí přes Myslíkovu, Národní třídu a Újezd. Na snímku je zachycena Strašnická souprava vozů T3 ev.č.6643+6641 v zastávce Národní divadlo. | 17.7.1998 Víkendové sólo linky 7 zajištěné vozem T3SUCS ev.č.7029 zastavilo na zastávce Národní třída. Po levé straně je dosud původní provedení vestibulu metra z roku 1985, vlevo ještě není vytvořen chodníkový mys a ulice je stále průjezdná pro automobily. | 18.7.1998
6554+6552 - 6
16.7.1998
8050+8017 - 6
16.7.1998
6938+6511 - 6
16.7.1998
6643+6641 - 7
17.7.1998
7029 - 7
18.7.1998
Vozovna Strašnice disponovala v létě 1998 jednou soupravou vozů T3M ev.č.8034+8035. Tato souprava byla pravidelně rozpojována na víkendy a tak se podařilo vyfotografovat sólo vůz T3M ev.č.8034 vedle věčné kaluže na Národní třídě. | 18.7.1998 Druhý strašnický vůz T3M, ev.č.8035, byl na lince 7 vyfotografován v Myslíkově ulici. Sešlý vnější vzhled vozu krásně ladí se stavem komunikace. V roce 1998 zde nejezdila žádná běžná linka. | V další etapě výluky křižovatky Anděl byly na linku 4 nasazeny tramvaje typu KT8D5 vypravované motolskou vozovnou. Na snímku ze zastávky I. P. Pavlova míjí vůz KT8D5 ev.č.9037 na lince 4 soupravu T3SUCS ev.č.7048+7049 na lince 22. | 24.7.1998 Poblíž zastávky Jana Masaryka bylo zachyceno další setkání linek 4 a 22. Setkal se zde vůz KT8D5 ev.č.9045 se soupravou T3 ev. č.6991+6614. | 22.7.1998 Poslední snímek dnešního dílu zachycuje vůz KT8D5 ev.č.9045 v zastávce Jana Masaryka. | 22.7.1998
8034 - 7
18.7.1998
8035 - 7
18.7.1998
9037 - 4
7049+7048 - 22
24.7.1998
9045 - 4
6614+6991 - 22
22.7.1998
9045 - 4
22.7.1998

Související články:
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021