Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2016

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Krátké zprávy jsou vždy Na znamení
1.1.-31.12.2016


Ze zahraničí
Středa 14. prosince 2016, 21:31, přidal: MOp

Schéma linkového vedení tramvají v GOPu - trvalý stav po změnách v prosinci 2016. {14.12.2016}
Od pondělí 12. prosince došlo ke změnám linkového vedení tramvají v polské oblasti Horní Slezsko (GOP). Výrazně byla prodloužena tramvajová linka číslo 1, původně vedená ze směru od Gliwic do obratiště Chebzie Pętla, dále po trase linky 11 až do Katowic na Plac Miarki. Současně s touto změnou došlo k celotýdenní úpravě intervalu linky 11 z 15 na 30 minut tak, aby se prokládala s prodlouženou linkou 1 v 15. minutovém intervalu a prohození konečných linek 11 a 19 v Katowicích. Linka 11 nově jezdí v trase Chebzie Pętla – Katowice Plac Miarki a linka 19 v trase Stroszek Zajezdnia – Katowice Plac Wolności. Dále byla zřízena nová zastávka Chorzów Omańkowskiej pro linky 9 a 17 mezi zastávkami Chorzów Kościół św. Jadwigi a Chorzów Bałtycka. Již dříve k 1. prosinci k přejmenování několika tramvajových zastávek: Katowice WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny na Katowice Park Śląski Ogród Zoologiczny; Katowice WPKiW Wejście Główne na Katowice Park Śląski Wejście Główne; Katowice WPKiW Wesołe Miasteczko na Katowice Park Śląski Wesołe Miasteczko; Bytom Politechnika Śląska na Bytom Szkoła Medyczna a Bytom Rozbark Kopalnia na Bytom Teatr Tańca-Rozbark.
Ze zahraničí
Středa 14. prosince 2016, 21:31, přidal: MOp

Schéma linkového vedení tramvají v GOPu - trvalý stav po změnách v prosinci 2016. {14.12.2016}
Od pondělí 12. prosince došlo ke změnám linkového vedení tramvají v polské oblasti Horní Slezsko (GOP). Výrazně byla prodloužena tramvajová linka číslo 1, původně vedená ze směru od Gliwic do obratiště Chebzie Pętla, dále po trase linky 11 až do Katowic na Plac Miarki. Současně s touto změnou došlo k celotýdenní úpravě intervalu linky 11 z 15 na 30 minut tak, aby se prokládala s prodlouženou linkou 1 v 15. minutovém intervalu a prohození konečných linek 11 a 19 v Katowicích. Linka 11 nově jezdí v trase Chebzie Pętla – Katowice Plac Miarki a linka 19 v trase Stroszek Zajezdnia – Katowice Plac Wolności. Dále byla zřízena nová zastávka Chorzów Omańkowskiej pro linky 9 a 17 mezi zastávkami Chorzów Kościół św. Jadwigi a Chorzów Bałtycka. Již dříve k 1. prosinci k přejmenování několika tramvajových zastávek: Katowice WPKiW Śląski Ogród Zoologiczny na Katowice Park Śląski Ogród Zoologiczny; Katowice WPKiW Wejście Główne na Katowice Park Śląski Wejście Główne; Katowice WPKiW Wesołe Miasteczko na Katowice Park Śląski Wesołe Miasteczko; Bytom Politechnika Śląska na Bytom Szkoła Medyczna a Bytom Rozbark Kopalnia na Bytom Teatr Tańca-Rozbark.
Ze zahraničí
Středa 14. prosince 2016, 21:29, přidal: MOp

Tramvajová doprava v Mainzu. {Ilustrační foto}
Po dvou a půl letech výstavby byl v Mainzu uveden 26. listopadu 2016 do provozu jeden z největších německých tramvajových projektů poslední doby, tzv. Mainzelbahn. S délkou 9,2 kilometru a 16 zastávkami propojuje centrum města se čtvrtí Lerchenberg, kde mimo jiné sídlí televize ZDF a cestou míjí místní univerzitu. Celkové náklady na výstavbu tratě činily 90 milionů eur. Trasu spoje jezdící v 7,5 minutovém interval překonají za 21 minut. Za účelem zajištění provozu na nové trati zakoupil Dopravní podnik Mainz (MVG) deset nových nízkopodlažních tramvají Variobahn od společnosti Stadler Rail v celkové výši 23 milionů eur.

Ze zahraničí
Sobota 3. prosince 2016, 12:05, přidal: MOp

Jednokolejný úsek za hranicemi města Linz se zastávkou Traun Hauptplatz. {10.11.2016}
Od září se mohou cestující svézt na nové tramvajové trati na okraji rakouského Lince, kde došlo k prodloužení tramvajové linky č. 3 z konečné Doblerholz jihozápadním směrem. Nejprve k 25. únoru 2016 byla linka prodloužena do zastávky Trauner Kreuzung k hranici města, později od 10. září 2016 došlo k definitivnímu prodloužení za hranice města k zámku Traun. Za hranicemi města je trať částečně jednokolejná. V souvislosti s prodloužením tratě došlo k drobné úpravě cen jízdného.
Vozy
Sobota 3. prosince 2016, 11:43, přidal: MOp

Dvoukloubový autobus Van Hool AGG 300 se představil též návštěvníkům v rámci veletrhu Czechbus na výstavišti v Holešovicích. {22.11.2016}
DPP testuje na území Prahy další velkokapacitní autobus, který by mohl pomoci vyřešit situaci se stále přibývajícím počtem cestujících na pražském Letišti Václava Havla. Tříčlánkový autobus Van Hool AGG 300 je nejdelším vozem, jaký kdy vyjel na české silnice. Autobus je přibližně od poloviny listopadu 2016 nasazován na linku č. 119 - nejprve na speciální vložená pořadí, od pondělí 28. listopadu 2016 pak každý den okupuje 1. pořadí linky. Testovací provoz by měl probíhat přibližně po dobu čtyř měsíců.
Aktualita
Sobota 3. prosince 2016, 11:33, přidal: MOp

Vůz KT8D5RN2P ev.č. 9082 na lince 11 manipuluje na obratové koleji za zastávkou Plynárna Michle. {01.12.2016}
Vzhledem k prasklému vodovodnímu řadu v ulici U Botiče, se tramvajové vozy do oblasti Michle vydaly neplánovaně o pár dní později až od středy 30. listopadu 2016. Po skoro roční rekonstrukci tramvajové tratě v Nuselské ulici způsobené zejména rekonstrukcí mostu přes Botič u zastávky Pod Jezerkou, sem míří linky č. 11 a 14. V současnosti jsou linky ukončeny na provizorní povrchové výhybce Californien v zastávce Plynárna Michle. Po 10. prosinci 2016 se vydají na krátký čas až do smyčky Spořilov.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 22. září 2016, 11:54, přidal: MOp

Pevná jízdní dráha W-tram poblíž zastávky Horky. {21. 09. 2016}
Stavební práce v ulici Nuselská se posunují vzhledem k příznivému počasí rychle kupředu. Přestože stavební práce započaly teprve 28. srpna 2016, již na více než polovině uzavřeného úseku mezi Táborskou a Kloboučnickou ulicí, se nachází nově usazené koleje. V celém úseku je užita pevná jízdní dráha W-tram. Obdobně jako v dříve rekonstruovaném úseku v Karlíně se i zde užívá aluminotermické svařování kolejnic v koleji ve směru z centra.
Vypravení
Čtvrtek 22. září 2016, 11:53, přidal: MOp

V pracovní dny tvoří na lince 14 cca každé 3. pořadí sólo vůz. {21. 09. 2016}
Od pondělí 19. září je možné až do konce září na lince 14 spatřit ve všední dny netradiční kombinovaný provoz tramvajových vozů. Zkušebně jsou na čtyři ze třinácti pořadí linky nasazeny sólo vozy. Zbylých devět, na nichž je garantované vypravení nízkopodlažních spojů, je nadále vypravováno v soupravách resp. článkových vozech. Důvodem navrženého opatření je nižší vytížení linky z důvodu výluky v úseku Náměstí Bratří Synků – Spořilov a též snaha o omezení prostorových nároků na obratiště v ulici Na Zámecké.
Aktualita
Čtvrtek 22. září 2016, 11:52, přidal: MOp

Historická souprava metra se po odvozu posledních návštěvníků DOD manipulačně vrací přes  stanici Národní třída zpět do depa Zličín. {17. 09. 2016}
K návozu účastníků návštěvníků Dne otevřených dveří 2016 a usnadnění jejich cesty do depa metra ve Zličíně, byla vypravena historická souprava metra 8171. Vložená pořadí linky metra B jezdila pouze mezi zastávkami Florenc a Zličín v přibližně hodinových intervalech.
Ostatní
Čtvrtek 22. září 2016, 11:51, přidal: MOp

Den otevřených dveří ve vozovně Motol. {17. 09. 2016}
V sobotu 17. září 2016 se uskutečnil v pražském dopravním podniku Den otevřených dveří, který se koná pravidelně v rámci Evropského týdne mobility. Veřejnosti bylo umožněno navštívit Depo metra Zličín, autobusové garáže Řepy a tramvajovou vozovnu Motol a prohlédnout si exponáty týkající se jak současného provozu, tak i let minulých.
Z jiného města v Česku
Pondělí 5. září 2016, 14:54, přidal: MOp

Den otevřených dveří v DP Ostrava.  {21. 4. 2015}
V Ostravě se o tomto víkendu, přesněji v sobotu 3. září 2016, konal Den otevřených dveří ve vozovně Poruba. Pro návštěvníky zde byla k vidění nejen výstava současných autobusových a tramvajových vozidel, ale i přehlídka pracovních vozidel, včetně historických a praktických ukázek pracovních vozů v areálu na objízdné koleji. Pomyslnou třešničkou na dortu pak byly jízdy historických vozidel autobusů a tramvají.
Ze zahraničí
Pondělí 5. září 2016, 14:26, přidal: MOp

CAF Urbos 3 na Fehervari út. {21. 8. 2016}
Na polookružní páteřní lince č. 1, která jezdí na druhém páteřním prstencovém bulváru, v Budapešti postupně vytlačují moderní klimatizované článkové vozy CAF trojice vozů ČKD Tatra T5C5. V pracovní dny lze potkat moderní vozidla na přibližně každém druhém pořadí, o víkendech je linka 1 jejich doménou, kdy je štěstím potkat v provozu trojici vozů Tatra.
Devítičlánkové vozy CAF Urbos 3 s délkou 55,9 m jsou nyní považovány za nejdelší tramvajové vozy na světě. Vozy jsou v obdobném designu a provedení jako v již dříve dodané pětičlánkové verzi. Právě z důvodu nasazení moderních vozidel, prošla trať linky č. 1 v předchozích letech postupnou důkladnou modernizací, včetně 3,2 km dlouhého prodloužení přes Dunaj z Pešti do Budy od zastávky Közvágóhíd k zastávce Etele út, Fehérvári út.
Preference
Neděle 28. srpna 2016, 19:49, přidal: admin Petr, námět: Grossák

Malovanka
Trojice světelných signalizací v oblasti Malovanky, která byla zřízena v rámci objízdné trasy při budování městského okruhu, byla vypnuta do blikající žluté. Jde o SSZ 6.831 Myslbekova - Dlabačov, 6.832 Bělohorská - Vaníčkova a 6.834 Bělohorská - Pod Královkou. Vypnutí je celodenní a celotýdenní, zatím nejspíše ve zkušebním režimu. V provozu zůstává SSZ 6.830 Myslbekova - Hládkov, přechod. Všechny signalizace byly zbudovány v roce 2010, protože přes dotčené křižovatky byla zavedena náhradní trasa za dočasně uzavřenou Patočkovu ulici. V roce 2011 byla objízdná trasa zrušena, signalizace ale zůstaly v provozu a byla na nich pouze zavedena preference tramvajové dopravy, která byla postupně vylepšována. Vypnutí semaforů by mělo celkově přinést mírné zlepšení plynulosti provozu pro MHD a především ostatní účastníky provozu.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 9. srpna 2016, 09:30, přidal: MOp

Lepení bokovnic a oprava povrchů na Prašném mostě.  {9. 8. 2016}
Tento týden započala oprava asfaltových povrchů pojížděných ploch v ulici Milady Horákové v prostoru zastávek Prašný most. Dále dochází k opravě (nalepení bokovnic) kolejového rozvětvení Prašný most od Sirotčince.
Vozy
Sobota 16. července 2016, 10:12, přidal: admin Petr

Soumrak vozů T3M.
Během tohoto týdne skončily provoz další dva vozy původních tyristorek ev.č.8021 a 8049. Z původní flotily 102 vozů T3M tak zůstávají poslední čtyři kusy, sestavené nyní do dvou souprav ev.č.8038 (ex 6764)+8085 (ex 6985) a 8042 (ex 6787)+8043 (ex 6786). Původní vůz 6764 je tak v současnosti nejdéle provozovanou karoserií vozu T3 bez zásadní vizuální modernizace zařazenou do provozu již v roce 1971.
Aktualita
Pátek 15. července 2016, 07:51, přidal: MOp

Výstavba protihlukové stěny ve vozovně Kobylisy.  {14. 7. 2016}
Výstavba protihlukové stěny ve vozovně Kobylisy.  {14. 7. 2016}
V období od 1. června do 15. září 2016 probíhá výstavba protihlukové stěny kolem objízdné koleje ve vozovně Kobylisy. Jak je z přiloženého snímku patrné, stavba zdárně pokračuje. Zajímavostí je též ergonomické uzpůsobení nosné konstrukce stěny za účelem uchycení troleje.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Čtvrtek 14. července 2016, 07:17, přidal: MOp

Oprava tramvajové trati v Jugoslávské ulici.  {13. 7. 2016}
V pondělí 11. července započala oprava tramvajové trati v Jugoslávské ulici. Během výluky, která potrvá do cca 27. července 2016, dojde k výměně kolejnic v úseku Tylovo náměstí - Náměstí Míru a na výjezdu do Francouzské ulice. Linky 10 a 16, jsou z Šumavské odkloněny na Kubánské, resp. Čechovo náměstí, linka 22 je odkloněna přes Bělehradskou. V denním provozu je zavedena linka číslo 36 v trase Sídliště Řepy – Kotlářka – Anděl – Palackého náměstí – Karlovo náměstí – I. P. Pavlova – Zvonařka (úsek Sídliště Řepy – Kotlářka obsluhují pouze vybrané spoje). V denním provozu je v trase Blanická – Náměstí Míru – I. P. Pavlova – Náměstí Míru – Blanická zavedena náhradní autobusová doprava X10, v nočním provozu v trase Koh-i-noor – I. P. Pavlova X57.
Ze zahraničí
Neděle 10. července 2016, 22:54, přidal: MOp

Po bratislavském novém Starém mostě se již prohání električky.  {10. 7. 2016} Míjení obousměrných škodovek v konečné zastávce Jungmannova.  {10. 7. 2016}
V pátek 8. 7. 2016 po 17 hodině byla konečně po odkladech a neočekávaném ujetí tratě slavnostně otevřena tramvajová trať vedoucí na druhou stranu Dunaje do sídliště Petržalka. Od 20. hodiny se pak mohli první cestující svézt linkou 1 až do ukončení provozu zdarma. V sobotu 9. 7. 2016 s ranním výjezdem linku 1 doplnila i linka číslo 3.

Projekt Nosný systém MHD, prevádzkový úsek Janíkov dvor - Šafárikovo námestie v Bratislave 1. časť Bosákova ulica - Šafárikovo námestie, čítá 4 nové zastávky Šafárikovo nám. (dříve uváděná i jako Štúrova – včetně doplnění druhé koleje a zastávky ve směru z centra), Sad Janka Kráľa (na straně Petržalky těsně za mostem), Farského (dříve uváděná i jako Bosákova - za križovatkou s Bosákovou ulicí a konečnou zastávkou Jungmannova (dříve uváděná jako Jantárová cesta - na konci tratě před Rusovskou cestou – tento úsek byl původně zahrnut do 2. časti petržalskej električky).

Náklady na výstavbu trati prováděnou od 1. listopadu 2013 do 15. prosince 2015 činily 70 580 170 € s DPH a byly spolufinancované z Operačního programu Doprava - Kohézny fond EÚ (85 %). O zbylých 15 % se podělil státní rozpočet SR (10 %) a město Bratislava (5 %). Investorem trati je Hlavné mesto SR Bratislava, zhotovitelem pak sdružení firem Eurovia SK, a.s., Eurovia CS, a.s., SMP CZ, a.s. Projektant trati je ALFA 04, a.s., Reming Consult, a.s., Pio Keramoprojekt, a.s.

Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 8. července 2016, 21:56, přidal: MOp

Oprava tramvajové trati na Karlově náměstí.  {8. 6. 2016}
Kolejové křížení na I. P. Pavlova je nově blokového typu, obdobně jako na křižovatce Flora. {8. 7. 2016}
Z důvodu opravy tramvajové trati je od soboty 2. července 2016 do pondělí 11. července 2016 obousměrně přerušen tramvajový provoz v úseku I. P. Pavlova – Karlovo náměstí. Během tohoto období dochází k opravě trati tvořené z velkoplošných panelů BKV v okolí zastávek Karlovo náměstí a I. P. Pavlova, stejně jako k celkové revizi trolejového vedení v obou stejnojmenných křižovatkách a opravě kolejového křížení na I. P. Pavlova.
Aktualita
Pátek 8. července 2016, 21:26, přidal: MOp

Provizorní světelné signalizační zařízení na Vítězném náměstí je již v provozu. {8. 7. 2016}
V pátek 8. července 2016 byl spuštěn semafor na přechodu k tramvajovým zastávkám Vítězné náměstí na frekventovaném výjezdu směr Svatovítská ulice. O tom, že zkolabovala automobilová doprava v celém okolí náměstí v průběhu celého dne nemůže být pochyb...
Webové stránky Prahy 6 uvádí: ¨Umístění dočasného světelného signalizačního zařízení na přechodu pro chodce v ulici Svatovítské navazující bezprostředně na Vítězné nám. bylo realizováno pro prázdninové období ve zkušebním provozu na základě velmi podrobné analýzy stávajícího stavu. Jedná se o mimořádně vytížený přechod pro chodce, z hlediska intenzit chodců pravděpodobně dokonce možná vůbec nejvíce používaný přechod v České republice.¨
Tak doufejme, že tento experiment brzy skončí.
Z jiného města v Česku
Čtvrtek 30. června 2016, 22:53, přidal: MOp

Jeden z posledních odjezdů vozu T3m ev.č. 61 na lince 5 ze zastávky Nová Ruda. {30. 6. 2016}
Ve čtvrtek 30. 6. 2016 vyjel do ulic Liberce naposledy v pravidelném provozu cedulový tramvajový vůz ev. č. 61. Svou životní etapu zahájil v roce 1986 jako typ T3SUCS, v roce 1996 byl lehce modernizován na typ123456 T3m a svou poslední pravidelnou jízdu zakončil na 183 kurzu linky 5 v trase Vratislavice nad Nisou, výhybna – Rybníček. Při této příležitosti DPMLJ v sobotu 2. července 2016 pořádá zvláštní šotojízdu, a tím definitivní rozloučení se s tímto vozem a zároveň posledním cedulákem v Liberci.
Vozy
Úterý 21. června 2016, 20:30, přidal: admin Petr

9019 + 9019 :-)
Článkové tramvaje mají "výhodu" spočívající v tom, že při poškození jednoho článku, lze použít jiný nepoškozený článek z jiného vozu, pokud tento vůz byl poškozen v jiném místě. Díky tomu tak dopravce získá jeden nepoškozený vůz a druhý, který je poškozený ještě víc. Ale místo odstavených dvou vozů stojí jen jeden. V případě minimálně pražských vozů KT8D5 se takové záměny děly a nyní se, podle našich informací, vyzkoušely na prvních dvou vozech Škoda 15T ForCity Alfa. Konkrétně jde o vozy ev.č.9291 a 9293 poškozené při střetu na Klárově. Zdravý třetí článek (tedy článek B) vozu 9293 posloužil k náhradě poškozeného článku vozu 9291. Díky tomu vůz 9291 v nejbližších týdnech opět zasáhne do provozu, zatímco vůz 9293, po získání poškozeného článku B (třetí článek) bude stát výrazně déle.
Preference
Úterý 7. června 2016, 10:35, přidal: admin Petr

Strossmayerovo náměstí
Signalizace na Strossmayerově náměstí byla vypnuta. Změna přináší zkrácení zdržení chodců, ale také zrychlení tramvajové a silniční dopravy. Signalizace fungovala od obnovy před 15 lety v dynamickém řízení s preferencí, jež přineslo zlepšení plynulosti provozu tramvají. Poté byl semafor v rámci dočasných opatření občas vypínán, což ústilo mimo jiné v další snížení zdržení tramvají. Následné stavební úpravy náměstí a spuštění tunelu Blanka v roce 2015, které přineslo snížení automobilové dopravy, podpořilo úvahy o trvalé změně. Dílčím krokem přitom byla změna už v červnu 2014, kdy se začal vypínat v čase 23:00 – 5:30, a to především kvůli nočním linkám, které zde vyčkávaly na řízený přestup. Tramvajová křižovatka patří se 120 vlaky za hodinu ve špičce mezi nejzatíženější v Praze. Vypnutí SSZ na blikačku však neznamená jeho úplný konec. Signalizace nadále slouží pro přihlášení tramvají k SSZ Dukelských hrdinů - Kostelní a SSZ nábřeží Kapitána Jaroše - Dukelských hrdinů.
Ostatní
Středa 25. května 2016, 14:23, přidal: admin Petr

schéma zatažení do vozovny Kobylisy od 1.6.2016
Z důvodu výstavby protihlukové stěny na objízdné koleji vozovny Kobylisy dochází od 1. června k úpravě zatažení.
Do vozovny budou přiděleny obousměrné vozy KT8D5.RN2P, které budou zatahovat standardně čelem vozu do areálu vozovny s tím, že po odstavení vozu dojde ke změně stanoviště a při následném výjezdu vůz vyjede na trať opačným stanovištěm v čele. [na obrázku vyznačeno žlutou čarou a šipkami]
Jednosměrné vozy řady T a Škoda 14T budou zatahovat s průjezdem přes vnitřní kolej smyčky Vozovna Kobylisy. Po odbavení cestujících ve standardní výstupní zastávce ve smyčce přistoupí do vlaku pracovník depa Kobylisy, řidič tramvaje zůstane na svém stanovišti. Před odjezdem z obratiště se musí pracovník depa přesvědčit o funkci provozní brzdy na pomocném stanovišti (řidič u vlaků 2xT vypne řízení, nastaví reverz do polohy 0, u vozů 14T vzad, pracovník depa u vlaků 2xT ve 2. voze zapne řízení, nastaví reverz vzad, vyzkouší funkci provozní brzdy na pomocném stanovišti a následně vrátí vše zpět pro pohyb vpřed do zastávky Vozovna Kobylisy - na znamení). [na obrázku vyznačeno červenou čarou a šipkami]
Po výjezdu z obratiště vlak zastaví v prostoru zastávky Vozovna Kobylisy - na znamení za sjezdovou výhybkou z obratiště / vozovny. Proběhnou znovu již zmíněné úkony pro změnu směru jízdy a pracovník depa z pomocného stanoviště vozu zpětným pohybem po protisměrné koleji odjíždí s vlakem do areálu vozovny. [na obrázku vyznačeno modrou čarou a šipkami] Řidič stálé zůstává na stanovišti jako brzdař.Po provedení přejímky vlaků (vozů) a potvrzení vozové knihy převezme zpět řízení řidič tramvaje a pokračuje zpětným pohybem po kolejové harfě na příslušnou kolej v depu.
Ze zahraničí
Neděle 22. května 2016, 12:10, přidal: MOp

Električka K2 #317 opouští tunel pod hradem a míří do zastávky Chatam Sofér. {21. 5. 2016}
V sobotu 21. května 2016 se uskutečnil další ročník Noci múzeí a galérií v Bratislavě. Dopravní podnik Bratislava při této příležitosti vypravil historické električky, autobusy a trolejbus. Přeprava cestujících byla zdarma. Historické tramvajové vozy T2 #215, T3 #275 a K2 #317 jezdily v 20. minutovém intervalu po polookružní trase linky 1 (Hlavná stanica, Obchodná, tunel, Chatam Sofér, Jesenského, Nám. SNP a zpět na Hlavnú stanicu).
Ostatní
Neděle 22. května 2016, 12:09, přidal: MOp

Lákadlem Noci múzeí a galérií byla jízda parního vlaku vedeného Albatrosem 498.104. {21. 5. 2016}
Prvním lákadlem Noci múzeí a galérií byla jízda parního vlaku vedeného Albatrosem 498.104 v trase Bratislava hl.st. – Bratislava Lamač – Bratislava Nové Mesto – Bratislava Petržalka – Železničné múzeum Bratislava východ.
Ze zahraničí
Neděle 22. května 2016, 12:08, přidal: MOp

Stanice na tramvajové trati do Petržalky mají jednotný mobiliář s jízdenkovými automaty, ve kterých je možné platit jak mincemi, bankovkami a platebními kartami (kontaktně i bezkontaktně). {21. 5. 2016}
Veškeré nové stanice na tramvajové trati do Petržalky mají jednotný mobiliář. Tvoří jej informační elektronické odjezdové tablo, přístřešky pro cestující a nové jízdenkové automaty, ve kterých je možné platit jak mincemi, tak bankovkami a platebními kartami (kontaktně i bezkontaktně). Automaty jsou shodné s typem užívaným v německy mluvících zemích. Snímek pochází ze Šafárikova námestí.
Aktualita
Neděle 22. května 2016, 12:07, přidal: MOp

Zrekonstruovaný Starý most byl tento týden zpřístupněn pro chodce a cyklisty. {21. 5. 2016}
Ve čtvrtek 19. května 2016 byl pro chodce a cyklisty zpřístupněn zrekonstruovaný Starý most, který je součástí nově postavené tramvajové tratě do Petržalky. Konstrukce mostu má po obou stranách široké chodníky, jejichž vnitřní okraje chodníkových častí jsou vyhrazené pro cyklisty. Podle informací serveru imhd.sk, by tramvajová trať měla být v ideálním případě zprovozněna začátkem července letošního roku. Otevření nového mostu se o víkendu setkalo s velkým zájmem ze strany veřejnosti, zejména pak cyklistů.
Ze zahraničí
Neděle 22. května 2016, 12:05, přidal: MOp

V pátek 20. května 2016 dojezdil poslední zástupce autobusů Ikarus 435.18E v pravidelném provozu. {20. 5. 2016}
V pátek 20. května 2016 skončila v bratislavských ulicích další legenda. V tento den dojezdil poslední zástupce autobusů Ikarus 435.18E v pravidelném provozu, vůz #4827. Rozlučková jízda začala v 15 hodin pod Mostem SNP a byla vedena po následující trase: Most SNP - Einsteinova - Viedenská - Krasovského - estakáda Jantárová cesta - Bosákova - Most Apollo - Landererova - Dostojevského rad - Autobusová stanica, dále po trase linky 21 do zastávky Devínská Nová Ves, Na Hriadkach, odkud se přesunul manipulačně s cestujícími do Dúbravky. Ze zastávky Pri kríži následně vykonal spoj po trase linky 83 do zastávky Petržalka, Technopol odkud odjel jako linka 95 na Nám. Ľ. Štúra a po přesunu na Zochovu po trase linky 39 do konečné Ružinov, Súhvezdná, kde naposledy zapózoval fotografům.
Z jiného města v Česku
Středa 11. května 2016, 10:20, přidal: MOp

Výstavba pevné jízdní dráhy v oblouku Žitavská - 1. Máje. {7. 5. 2015}
Od 23. dubna do 5. června je uzavřena pro veškerou dopravu frekventovaná křižovatka Žitavská, 1. Máje a Nákladní. Důvodem je výměna nevyhovujícího tramvajového svršku v okolí vlakového nádraží v Liberci. Součástí rekonstrukce je výměna velkoplošných panelů za pevnou jízdní dráhu. Meziměstské linky 5 a 11 jsou zkráceny do terminálu Fugnerova, linky 2 a 3 do zastávky Rybníček.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Středa 11. května 2016, 09:58, přidal: MOp

Oprava tramvajové trati Malostranská - Staroměstská.  {10. 5. 2016}
Oprava tramvajové trati  v úseku Malostranská - Staroměstská. {10. 5. 2016}
Od pondělí 9. 5. 2016 do 23. 5. 2016 probíhá oprava tramvajové trati mezi zastávkami Malostranská a Staroměstská. V rámci opravy tratě, dochází k přeskládání panelů a nahrazení těch nejpoškozenějších a opravě obou přiléhajících křižovatkových konstrukcí. Částečně zmizí i jedna pražská kuriozita - velkoplošné panely bkv s reliéfem imitujícím žulovou dlažbu. Z hlediska linkového vedení je v předmětném úseku linka 18 obousměrně vedena odklonem před Právnickou fakultu.
Vozy
Pátek 6. května 2016, 09:30, přidal: Pepa

T3SU ev.č.7002 na novém působišti (28.4.2016)
Před několika dny byl z ústředních dílen DP odvezen vůz T3SU ev.č. 7002 jehož novým vlastníkem se stal soukromý majitel.
Z jiného města v Česku
Středa 4. května 2016, 22:40, přidal: MOp

Oprava tramvajové tratě v Olomouci u zastávky Tržnice.  {27. 4. 2016}
V termínu od 11.4. do 8.5.2016 probíhá na třídě Svobody v Olomouci mezi zastávkami Okresní soud a Tržnice oprava tramvajové tratě. Linky 2, 4 a 6 jsou v provozu beze změn, linky 1 a 7 jsou nahrazeny tramvajovou linkou U v trase Nová Ulice – Náměstí Hrdinů – Neředín, krematorium, linka nebude v provozu. Linka č. 5 je ve dnech pracovního klidu vedena ve své trase v pracovních dnech je nahrazena linkou X5 v trase Trnkova – Kosmonautů – Žižkovo náměstí – Palackého – Neředín, krematorium. V trase Tržnice, plocha – Envelopa – Vejdovského – Hlavní nádraží a zpět je provozována náhradní autobusová doprava s označením X.
Ostatní
Pondělí 18. dubna 2016, 20:18, přidal: MOp

Inovovaný vůz Škoda 14T ev.č. 9148 na kusé koleji smyčky Výstaviště Holešovice.  {18. 4. 2016}
Nový interiér vozu Škoda 14T ev.č. 9148.  {18. 4. 2016}
V pondělí 18. dubna 2016 byla veřejnosti představena inovovaná verze vozu Škoda 14T. Vzorová zkušební úprava se týká jak interiéru, tak i exteriéru, kde proběhla úprava vnějšího laku na voze. Dopravní podnik se pro vzorovou úpravu interiéru rozhodl s cílem zvýšit průchodnost cestujících uvnitř tramvaje, což zároveň povede k urychlení vystupování z a nastupování do tramvaje. DPP spolupracoval s architektem Patrikem Kotasem, inovativní sedačky do vozu dodala firma MSV interiér a technickou přípravu zajišťovala firma Inter-Informatics. Kompletní realizace byla provedena zaměstnanci DPP v Opravně tramvají v Hostivaři. Celková cena prototypové úpravy interiéru a exteriéru vozu činí 2,6 mil. korun. Tramvaj bude přidělena do vozovny Kobylisy a od středy 20. dubna 2016 se s ni můžeme setkávat zejména na linkách č. 3 a 17.
Subjektivní hodnocení autora:
Laminátové sedačky mají svým vzhledem evokovat návrat k oblíbeným skořápkám známým z vozů Tatra T3 a tomu odpovídá i barevné provedení, které se zejména u šedých sedáků tluče s barvou obložení interiéru vozové skříně. Místa pro cestující disponují dostatečným prostorem pro nohy a uličky jsou daleko lépe průchozí. Sedačky jsou vcelku pohodlné, příjemné na omak a hlavně nekloužou. Otázkou je, jak bude pohodlný posed při delší jízdě a poskakování na kolejových kříženích a konstrukcích.
Preference: Vršovická
Neděle 17. dubna 2016, 12:10, přidal: admin Petr, námět: Grossák

Křižovatka Koh-i-noor.
V rámci rekonstrukce TT Vršovická došlo na SSZ 0.334 Vršovická - Moskevská k významnému zlepšení poměrů především pro tramvaje od Slavie. V zastávce Koh-i-noor byl osazen vzdálený rádiový přijímač, který na rozdíl od kontaktu detekuje směr jízdy tramvaje. Tím dochází k lepší přípravě signalizace k provádění následných preferenčních zásahů, které se odehrávají převážně po odjezdu vlaku ze zastávky. Za tím účelem byl rovněž přesunut vzdálený přihlašovací kontakt na výjezd ze zastávky. Opatřením významně narostla možnost výběru volna pro odbočující vlaky do Moskevské dvakrát do cyklu. V rámci rekonstrukce trati došlo také k obnově SSZ Vršovická - Bělocerkevská a doplnění detekce tramvají a autobusů. Řízení ale zatím zůstává pevné, podobně jako na křižovatkách Sportovní a Petrohradská, které byly obnoveny v roce 2015. Obnoveno bylo také SSZ Vršovická - Užocká, které řídí samostatný přechod. Zde byla vylepšena detekce tramvají a také došlo ke stavebnímu zkrácení přechodu.
Preference: Červený Vrch
Neděle 17. dubna 2016, 12:07, přidal: admin Petr, námět: Grossák

SSZ smyčka Červený Vrch.
SSZ 6.159 Evropská - Alžírská dostalo software s dynamickým řízením a podmíněnou preferencí tramvají v hlavním směru. Signalizace řídí provoz ve stykové křižovatce s přechody pro chodce a také na odbočení a výjezdu tramvaje z obratiště. V křižovatce s přechodem pro chodce mají chodci trvalé volno přes tramvajovou trať, které je přerušováno nároky tramvají. Preference je zajištěna prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze a předvýběrem kolizní fáze. Jízda tramvají do smyčky a ze smyčky, která není pravidelným provozem užívaná, je umožněna v závislosti na koordinaci po Evropské v určité časové poloze v cyklu. SSZ Evropská – Alžírská bylo obnoveno v roce 2015, ale dosud bylo řízeno pevným programem, který neumožňoval užívání obratiště. Nyní je šestou signalizací na Evropské, která uplatňuje preferenci tramvají.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 5. dubna 2016, 11:51, přidal: admin Petr, námět: J.Hubka

Pracovní vůz T3 ev.č.5521 ve Vršovické ulici.  {5.4.2016} Pracovní vůz T3 ev.č.5521 ve Vršovické ulici.  {5.4.2016} Pracovní vůz T3 ev.č.5521 ve Vršovické ulici.  {5.4.2016} Pracovní vůz T3 ev.č.5521 ve Vršovické ulici.  {5.4.2016} Pracovní vůz T3 ev.č.5521 ve Vršovické ulici.  {5.4.2016}
Po Vršovické se již projel "měřák", tedy pracovní vůz T3 ev.č.5521 přezdívaný Pomeranč.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Neděle 3. dubna 2016, 11:57, přidal: admin Petr, námět: von Špilberk

Pokračující rekonstrukce Sokolovské. {3.4.2016} Pokračující rekonstrukce Sokolovské. {3.4.2016} Pokračující rekonstrukce Sokolovské. {3.4.2016} Pokračující rekonstrukce Sokolovské. {3.4.2016} Štěrkovací vozík opět v akci. {3.4.2016}
Pokračující rekonstrukce Sokolovské. {3.4.2016} Pokračující rekonstrukce Sokolovské. {3.4.2016} Pokračující rekonstrukce Sokolovské. {3.4.2016} Pokračující rekonstrukce Sokolovské. {3.4.2016} Výměna části křižovatky Horní Palmovka. {3.4.2016}
Pokračující rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici.
Reklamní vozy
Sobota 2. dubna 2016, 20:34, přidal: admin Petr

Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9236 na Florenci. {2.4.2016}
Že úroveň provedení celovozových reklam v poslední době není nic moc, řekne nejspíš každý. Do očí bijící detaily, kdy v nějak barevně laděné reklamě trčí červené čelní reflektory vozů T3, na to jsme si již zvykli. Že u první celovozové reklamy na voze Škoda 15T zůstaly okenní sloupky v základní, tedy červené barvě zarazí, ale v kontextu se zmíněnými reflektory nepřekvapí. Že však nedojde ani k oblepení krytu podvozku a při průjezdu obloukem na vás bafne základní červená barva zarazí. Asi by těch několik cm2 samolepky navíc stálo hrozně moc....
Aktualita
Sobota 2. dubna 2016, 20:24, přidal: admin Petr

Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9201 na Florenci. {2.4.2016}
Dnes došlo opět k využití nového vjezdového oblouku smyčky Florenc od Bílé labutě. Ukončena zde byla linka 17 ve směru od Výstaviště Holešovice z důvodu půl maratónu.
Reklamní vozy
Neděle 27. března 2016, 17:13, přidal: admin Petr, námět: J.Hubka

Vůz Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9236 s celozovou reklamou.  {27.3.2016} Vůz Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9236 s celozovou reklamou.  {27.3.2016} Vůz Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9236 s celozovou reklamou.  {27.3.2016} Vůz Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9236 s celozovou reklamou.  {27.3.2016} Vůz Škoda 15T ForCity Alfa ev.č.9236 s celozovou reklamou.  {27.3.2016}
Tak jsme se dočkali. První vozem Škoda 15T ForCity Alfa, který obdržel celovozovou reklamu se stal vůz ev.č.9236. V ulicích bude propagovat Equa banku.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 25. března 2016, 11:54, přidal: admin Petr, námět: MOp

Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016} Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016} Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016} Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016} Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016}
Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016} Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016} Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016} Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016} Rekonstrukce tratě ve Vršovické ulici. {21.3.2016}
Jak probíhá rekonstrukce Vršovické ulice?
Rekonstrukce tramvajové tratě
Pátek 25. března 2016, 11:30, přidal: admin Petr

Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016} Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016} Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016} Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016} Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016}
Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016} Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016} Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016} Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016} Rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici. {20.3.2016}
Jak probíhá rekonstrukce tratě v Sokolovské ulici?
Vozy
Sobota 5. března 2016, 17:08, přidal: MOp

Vůz Škoda 14T ev.č. 9125 na odkloněné lince 17 projíždí po Mánesově mostě.  {5. 3 2016}
Vůz Škoda 14T ev.č. 9144 projíždí křižovatkou Národní divadlo. {5. 3. 2015}
Po několikaměsíční odmlce dnes zasáhly do provozu po opravě další dva vozy Škoda 14T. Oba vozy ev.č. 9125 a 9144 bylo možné spatřit na lince 17, a tak trochu neobvykle i na Mánesově mostě, neboť probíhala z důvodu filmování výluka v úseku Staroměstská - Čechův most.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Sobota 20. února 2016, 11:17, přidal: admin Petr

Smyčka Florenc {20.2.2016} Smyčka Florenc {20.2.2016} Smyčka Florenc {20.2.2016} Smyčka Florenc {20.2.2016} Smyčka Florenc {20.2.2016}
Pokračující práce na zřízení vjezdového oblouku smyčky Florenc od Bílé Labutě.
Ostatní
Sobota 13. února 2016, 10:23, přidal: admin Petr

Odstavený vůz T3SUCS ev.č.7145.  {12.2.2016}
Zatím posledním odstaveným zrychlovačem je vůz T3SUCS ev.č.7145. Na snímku je odstavený před sněhovým pluhem T3M ev.č.5418.
Vozy
Sobota 13. února 2016, 08:03, přidal: admin Petr, námět: JsV

Vůz T3SU ev.č.7020.  {12.2.2016}
Svoji poslední cestu po pražských kolejích z vozovny Strašnice do Ústředních dílen v pátek uskutečnil vyřazený vůz T3SU ev.č.7020.
Vozy
Sobota 13. února 2016, 07:51, přidal: admin Petr, námět: D.Gaar

Souprava vozů T3SUCS ev.č.7187+7271.  {12.2.2016}
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7271+7187.  {12.2.2016}
Svoji poslední cestu po pražských kolejích z vozovny Žižkov do Ústředních dílen v pátek uskutečnila vyřazená souprava vozů T3SUCS ev.č.7187+7271.
Rekonstrukce tramvajové tratě
Úterý 9. února 2016, 21:40, přidal: MOp

Nový vjezdový oblouk do obratiště Těšnov i ve směru z centra získává stále jasnější obrysy.  {9. 2. 2016}
Nový vjezdový oblouk do obratiště Těšnov i ve směru z centra získává stále jasnější obrysy.
Vozy
Úterý 9. února 2016, 21:36, přidal: MOp

Mercedes-Benz Capacity L na lince 119 odbavuje cestující ve výstupní zastávce Nádraží Veleslavín.  {9. 2. 2016}
Ve dnech 9.2., 10.2. a 14.2.2016 je na vybrané spoje linky 119 nasazen předváděcí velkokapacitní autobus Mercedes-Benz CapaCity L. Předpokládané odjezdy ze zastávky Nádraží Veleslavín: 12:50, 13:50, 14:50, 15:50, 16:50, 17:50, 18:50 Předpokládané odjezdy ze zastávky Terminál 1: 13:05, 14:05, 15:05, 16:05, 17:05, 18:05, 19:05.
Vozy
Úterý 12. ledna 2016, 04:18, přidal: admin Petr, námět: J.Hubka

Odvoz vozů T3SU ev.č.7017 a T3SUCS ev.č.7033, 7062.  {11.1.2016}
Pravděpodovně do města Charkov zamířily v pondělí 11. ledna vozy T3SU ev.č.7017 a T3SUCS ev.č.7033, 7062. Do Kovošrotu pak sedm vozů T3M ev.č.8010, 8018, 8020, 8044, 8064, 8078 a 8101.
Vozy
Úterý 12. ledna 2016, 04:14, přidal: admin Petr, námět: J.Hubka

Vůzz KT8D5 ev.č.200.  {11.1.2016}
Vůz KT8D5 ev.č.200. {11.1.2016}
Z maďarského Miskolce odkoupil pražský DP zatím první z vozů KT8D5 určených pro modernizaci na typ KT8D5.RN2P. Je jím vůz ev.č.200, který byl v Miskolci zařazen do provozu jako první v roce 1991 po nákupu z Košic, kde nesl ev.č.539.


Související články:
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2023
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2023
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2022
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2022
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2021
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2021
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2020
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2020
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2019
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2019
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.12.2018
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-30.6.2018
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.12.2017
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2015
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2014
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2013
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2012
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.10.-31.12.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-30.9.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.4.-30.6.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.1.-31.3.2011
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.9.-31.12.2010
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 1.7.-31.8.2010
 Krátké zprávy jsou vždy Na znamení 7.4.-30.6.2010

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024