|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KT4 ev.č. 438
Vůz typu KT4 ev.č. 438 z německého Erfurtu se v roce 2001 vrátil - takříkajíc - na místo činu. V pražských ulicích
se po přerozchodování z 1000 mm na pražský standard - 1435 mm a repasi podroboval zkouškám s nucených vychylováním skříně při průjezdu oblouky.
Základem nuceného vychylování skříně vozu se stal servopohon umístěný mezi oběma články v interiéru vozu. Tento pohon je v praxi využíván například pro naklápěcí skříně železničních vozů. Pro přesné stanovení úhlu natočení sloužila čidla.
Vůz nebyl nikdy využíván v provozu s cestujícími a v roce 2002 došlo k jeho sešrotování poté, co firmu ČKD odkoupil německý Siemens.
Fotografie: © Pražské tramvaje
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |