KT4 ev.č. 438

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

KT4 ev.č. 438


Vůz typu KT4 ev.č. 438 z německého Erfurtu se v roce 2001 vrátil - takříkajíc - na místo činu. V pražských ulicích se po přerozchodování z 1000 mm na pražský standard - 1435 mm a repasi podroboval zkouškám s nucených vychylováním skříně při průjezdu oblouky.

Vůz KT4 ve vozovně Strašnice
Vůz KT4 na plošinovém voze ve Zličíně
Vůz KT4 na plošinovém voze ve Zličíně
Vůz KT4 na plošinovém voze ve Zličíně
Za základ nového zkušebního vozidla byla použita skříň již zmíněného vozu KT4 ev.č.438, která byla zbavena koroze a dočkala se nového laku. Z jiného vozu KT4 byla použita původní elektrická výzbroj se zrychlovačem, která prošla pouze nutnou repasí. Přerozchodování vozu proběhlo díky podvozkům z tramvaje typu T3, které pro tyto účely zapůjčil pražský Dopravní podnik. ČKD hodlalo na tomto zkušebním vozidle nalézt varianty dalšího vývoje nové typové řady tramvají s označením LT, jejichž nízkopodlažní úprava neumožňovala umístění klasických dvounápravových otočných podvozků, což mělo za následek zvýšené opotřebení kolejnic i samotných kol ve srovnání s tramvajemi s otočnými podvozky.

Základem nuceného vychylování skříně vozu se stal servopohon umístěný mezi oběma články v interiéru vozu. Tento pohon je v praxi využíván například pro naklápěcí skříně železničních vozů. Pro přesné stanovení úhlu natočení sloužila čidla.

Vůz nebyl nikdy využíván v provozu s cestujícími a v roce 2002 došlo k jeho sešrotování poté, co firmu ČKD odkoupil německý Siemens.




Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021