Vrak vlečného vozu ev.č. 1532 DP Praha

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vrak vlečného vozu ev.č. 1532
DP Praha


Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1532 slouží jako včelín u obce Ptice u Prahy. | 8.5.2002
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1532 slouží jako včelín u obce Ptice u Prahy. | 10.12.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1532 slouží jako včelín u obce Ptice u Prahy. | 10.12.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1532 slouží jako včelín u obce Ptice u Prahy. | 10.12.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1532 slouží jako včelín u obce Ptice u Prahy. | 10.12.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1532 slouží jako včelín u obce Ptice u Prahy. | 10.12.2006
Vlečný vůz evidenčního čísla 1532 obdržely pražské Elektrické podniky od Ringhofferových závodů v roce 1942, společně s dalšími vlečnými vozy série 1521 - 1550. Vyřazen byl v roce 1974.

Šlo o vůbec poslední typ dodávaných vlečných vozů pro Prahu, typických středním vstupem se sníženou podlahou a dvěma krajními oddíly pro cestující. Vozy byly dodávány od roku 1930 do roku 1942 v počtu 250 kusů, poslední dodávku tvořilo 30 vozů vyrobených v roce 1946. Spodek vozu a kostra vozové skříně byly snýtovány z ocelových profilů, z vnějšku potažených plechem. Střecha byla vyrobena z dřevěných palubek, potažených impregnovanou tkaninou.

Vozy byly dodávány v době, kdy Prahou frčel název populárního sovětského ledoborce Krasin a vozy proto dostaly tuto přezdívku. Novinkou u vozů dodávaných od roku 1933 bylo částečné čalounění opěradel lavic pro cestující.

Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1964 do ukončení provozu dvounápravových tramvají v Praze dne 9. května 1974, vůz ev.č. 1532 byl - jak již je zmíněno - vyřazen mezi posledními v roce 1974. Dodnes však jeho vozová skříň slouží jako včelín v Pticích u Prahy.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021