Vlečný vůz evidenčního čísla 1541 obdržely pražské Elektrické podniky od Ringhofferových závodů v roce 1942, společně s dalšími vlečnými vozy série 1521 - 1550.
Vyřazen byl v roce 1974.
Šlo o vůbec poslední typ dodávaných vlečných vozů pro Prahu, typických středním vstupem se sníženou podlahou a dvěma krajními oddíly pro cestující. Vozy byly dodávány od roku 1930 do roku 1942 v počtu 250 kusů,
poslední dodávku tvořilo 30 vozů vyrobených v roce 1946. Spodek vozu a kostra vozové skříně byly snýtovány z ocelových profilů, z vnějšku potažených plechem. Střecha byla vyrobena z dřevěných palubek,
potažených impregnovanou tkaninou.
Vozy byly dodávány v době, kdy Prahou frčel název populárního sovětského ledoborce
Krasin a vozy proto dostaly tuto přezdívku. Novinkou u vozů dodávaných od roku 1933 bylo částečné čalounění
opěradel lavic pro cestující.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1964 do ukončení provozu dvounápravových tramvají v Praze dne 9. května 1974, vůz ev.č. 1541 byl - jak již je zmíněno - vyřazen mezi posledními v roce 1974.
Do roku 2006 byl na zahradě v Černošicích u Prahy využíván jako kůlna. Následně jej majitelé pozemku nechali rozřezat.