Jednosměrný motorový vůz evidenčního čísla 3049 obdržely pražské Elektrické podniky od Ringhofferových závodů v roce 1942, společně s dalšími motorovými vozy série
3044 - 3068. Vyřazen byl v roce 1967.
Šlo o předposlední typ dodávaných dvounápravových motorových vozů pro Prahu. Novinkou byly pro cestující zejména zavřené dveře při jízdě. Vstupní a výstupní dveře byly ovládány elektrohydraulicky,
stanoviště řidiče bylo pouze na předním čele, při řízení seděl. Ve vozech tohoto typu bylo poprvé využito pevné stanoviště průvodčího, který již neprocházel vozem, ale seděl v pokladně.
Vozy byly dodávány od roku 1936 do roku 1942 v celkovém počtu 59 kusů, poslední dodávku tvořilo 24 vozů vyrobených v roce 1942.
Spodek vozu tvořil rošt z ocelových profilů se sníženou přední plošinou. Kostra celokovové vozové skříně byla svařena z ocelových
profilů a obložená nýtovanými plechy. Střecha byla vyrobena z dřevěných palubek, potažených impregnovanou tkaninou.
Vozy evidenčních čísel 3005 - 3018 byly dodány ještě v původním levostranném provedení a od 26. března 1939 byly - po změně směru jízdy - upravovány na pravostranné.
Pro svůj neopakovatelný vzhled byly cestujícími nazývány
Ponorka.
Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1951 do roku 1967, vůz ev.č. 3049 byl - jak již je zmíněno - vyřazen jako jeden z posledních v roce 1967 a od roku
1971 sloužil jako sklad u vinice v obci Bechlín u Roudnice nad Labem. V této funkci přestal být používán pravděpodobně v roce 2002 a až do 16. srpna 2006
na místě chátral. Ve středu 16. srpna 2006 se vrak motorového vozu podařilo převézt na nové stanoviště za účelem jeho restaurování do poslední provozní podoby
z roku 1967.