Kolejový brus ev.č.4091

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Kolejový brus ev.č.4091


V roce 1961 byla v Dopravním podniku Praha zahájena přestavba bývalého osobního motorového vozu ev.č.297 na kolejový brus pro strojní broušení kolejnic. Do provozu byl uveden v roce 1962.

Kolejový brus ev.č.4091 na Strossmayerově náměstí
Kolejový brus ev.č.4091 u vozovny Motol
Na rozdíl od starších, v té době používaných brusů, které již dosluhovaly a měly mechanické ovládání brousícího kamene, měl tento vůz ovládání hydraulické. Vybaven byl i zařízením pro smáčení kolejnic vodou při broušení. Aby mohlo být brousící zařízení umístěno mezi nápravy, byly trakční odpory přemístěny na střechu. Jiných úprav se tento vůz již nedočkal. Po svém uvedení do provozu byl nadále opatřen původním evidenčním číslem - 297 a v roce 1963 byl přečíslován na ev.č.4091, v roce 1970 na ev.č.6-4006 a o rok později se vrátil k původnímu číslu po prvním přečíslování - 4091 a obdržel pantografový sběrač pro obousměrné vozy. Vyřazen byl v roce 1985, kdy byl převzat do sbírek Muzea MHD Praha a upraven zpět na osobní vůz a obdržel původní ev.č. 297.

A ještě něco k historii původního motorového vozu: Vůz ev.č.297 byl vyroben firmou František Ringhoffer v roce 1909, na samém sklonku II. světové války - 14. února 1945 - byl těžce poškozen, ale dočkal se svého obnovení včetně zcela nové vozové skříně.










Fotografie: © Miroslav Křehlík

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021