Vůbec první vozovna pražských elektrických drah byla
uvedena do provozu 18. července 1891 jako součást Elektrické dráhy Františka
Křižíka na Letné.
Jenže ona ta vozovna vlastně ani skutečnou vozovnou
nebyla. Šlo jen o dřevěnou staniční budovu s pokladnou a dvěmi zastřešenými
zvýšenými nástupišti, oddělenými od kolejí řetězy. Umístěna byla asi 35 metrů
západně od dosud existující restaurace v Letenských sadech a asi 20 metrů
severně od horní stanice letenské lanovky. Nedaleko od této čekárny se
nacházela menší budova strojovny, jejíž část sloužila také jako sklad. V místě
strojovny byla v původním projektu navržena samostatná vozovna s jednou průjezdnou
a jednou kusou kolejí, krytá čekárna později sloužící k odstavování vozů se
v původním projektu nevyskytovala. Elektrický proud pro letenskou dráhu vyráběla
k tomuto účelu zřízená elektrická stanice, umístěná ve strojovně. Lokomobila
o výkonu 16 k poháněla
"primární dynamoelektrický stroj" dodávající do
troleje napětí 120 - 150 V.
Před zahájením provozní sezóny roku 1900 požádal
František Křižík pražskou obec, aby mohl letenskou dráhu napájet z pražské
elektrovodní sítě. Rok 1900 byl navíc posledním rokem provozu, který byl již
natolik omezen, že dráha byla v provozu jen od 17. června do 15. srpna. Přesto
Křižík nehodlal svou dráhu likvidovat okamžitě, protože čekárny na konečných
zastávkách označil tabulkami
Jízda zastavena aby byla veřejnost
"poučena o prozatimním zastavení vozby". Když se Františku Křižíkovi
nezdařily ani další pokusy na propojení jeho dráhy se sítí Elektrických drah,
rozhodl se pro definitivní likvidaci dráhy, která byla fyzicky provedena
v letech 1903 - 1904. Budova samotné vozovny-čekárny byla zbořena patrně v roce
1904.