Uměle vyvolaný krach kdysi největšího výrobce tramvají na světě, podniku ČKD v Praze, a jeho následný a dlouho protahovaný odprodej
firmě Siemens, měl v konečné fázi i smutný dopad nejen na zaměstnance bývalého vývojového oddělení ČKD, ale také na tramvajové prototypy,
tímto oddělením v Praze, ale i jinde, po léta testované...
V posledních létech tak bylo možné v ulicích Prahy možné shlédnout celou řadu technicky rozmanitých tramvajových prototypů.
Ty byly v kontextu s novými skutečnostmi okolo dnes již neexistujícího ČKD Tatra postupně z pražských vozoven (ponejvíce jich bylo
v Hloubětíně) stahovány zpět do mateřského závodu, kde je čekala v horším případě likvidace, v tom lepším pak prodej některému ze
zájemců z řad Dopravních podniků, kterých však logicky bylo jako šafránu. A tak v duchu s novým majitelem přišla i nová obchodní
politika, z níž v podstatě vyplynulo, že nic co neslo tradiční značku ČKD nesmí být nadále na očích, tedy ani ty prototypy tramvají,
které musely do konce roku 2001 zmizet z pražské sítě!
A že tento úklid proběhl s příslovečnou německou důkladností, svědčí fakt že poslední z prototypů, vůz KT 4, na němž se zkoušelo nucené
natáčení v obloucích převzaté z německých bojových tanků byl vlastní silou odvezen dne 16. října 2001 na překládací rampu v Praze Zličíně.
O den později pak svoji poslední cestu na kolejích DP Praha absolvoval i ten poslední a před tím již dlouhodobě ve vozovně Hloubětín
odstavený prototyp vozu T7B5, vůz čísla 0024.
Vůz ev.č.0024 byl vlečen tramvají T6A5 ev.č.8717, jako krycí vůz sloužila "téšestka" ev.č.8718.
Cesta probíhala v trase Vozovna Hloubětín - Balabenka - Palmovka (Sokolovskou ulicí) - Florenc - Masarykovo nádraží
- Václavské náměstí - Lazarská - Národní divadlo - Újezd - Anděl - Vozovna Motol - Sídliště Řepy a dále na překládací rampu u nádraží
Zličín, odsud vůz 0024 dále pokračoval naložen na speciálním železničním voze do podniku Siemens kolejová vozidla na Zličíně.
V září 2002 tento správce vůz odprodal firmě SKD TRADE spol s.r.o., která vozidlo v říjnu 2002 demontovala v Dopravním podniku města Mostu
a Litvínova. Část dílů byla použita, zbytek vozu byl sešrotován...