|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Likvidace části kolejiště
|
Tramvajová trať na Ryšánku byla po celou dobu své existence zakončena vratným trojúhelníkem.
V sedmdesátých letech 20. století vznikly úvahy o prodloužení tramvajové tratě až na Zelený pruh, a protože vypadaly velmi reálně, došlo ke
kompletní rekonstrukci stávající tratě z Budějovického náměstí až po koncový trojúhelník. Trvala dva měsíce - od 1. června do 30. července 1967.
V souvislosti s výstavbou metra byla 19. října 1970 zahájena výluka tramvajové tratě na Ryšánku, během níž mělo dojít k výstavbě stanice metra Budějovická. Výluka měla trvat maximálně rok. Když se stavební práce blížily ke svému závěru, zbývalo propojit pomocí zhruba 150-ti metrového úseku koleje z Ryšánky s kolejemi v Budějovické ulici. Jenže k tomu již nikdy nedošlo, a tak pouhé tři roky po kompletní rekonstrukci tratě koleje osiřely natrvalo. Né nadarmo od té doby pražští tramvajáci používají černý humor - pokud někde vypukne kompletní rekonstrukce tratě, je to signál k jejímu brzkému zrušení. Tramvaje se tak do těchto míst nevrátily a takřka nové koleje začaly v části ulice Antala Staška pozvolna mizet, přesto trať zůstávala dlouho takřka kompletní. V dubnu roku 2005 zmizela další část... |
||||