Když belgický podnikatel Eduard Otlet zahájil 23. září 1875 provoz na první trati pražské koňky, asi netušil, že toto datum se stane
datem, které Pražané budou oslavovat jako den, kdy jim začala sloužit pravidelná městská hromadná doprava.
Zatímco o předchůdci koňky - omnibusové dopravě - se příliš nemluví, koňka je nejen v Praze brána jako počátek provozování hromadné dopravy
osob. Ostatně je to pochopitelné. Pokud v některé ulici leží ve vozovce koleje, je to pro cestujícího záchytný bod. U dopravy autobusové (a tedy
i omnibusové) jen těžko poznáme, že je v ulici nějaká doprava provozována, pokud nespatříme zastávku.
Možná právě proto Praha své oslavy provozování hromadné dopravy spojuje s datem zahájení provozu koňky. V Praze samotné již nenajdeme koně
schopné odtáhnout dvoutunový vůz koňky a proto musí na oslavy přijet s vozem koňky vypomoci koně z jižních Čech, siláci stahující v lesích kmeny
stromů. A aby se na oslavách patřičně před cestujícími blýskli, jak to s vozem koňky umí, musí se nejprve zacvičit… V roce 2005 předváděli svůj
um ve vozovně Motol a na přilehlé trati. A o tom, že jim to šlo moc dobře, svědčí fakt, že předvedli pouze dvě "zkušební jízdy" které dopadly k plné
spokojenosti...