V roce 2002 zažila pražská hromadná doprava kolaps, jelikož při vzestupu hladiny řeky Vltavy během katastrofálních
povodní, došlo k vyřazení z provozu páteřního systému pražské dopravy - metra - vzhledem k jeho zaplavení.
Po částečném zprovoznění linky metra C k 19. říjnu 2002 z Hájů až do zastávky Florenc, došlo k odklonění a prodloužení
autobusových linek 102, 144, 152, 187, 200 a X-C jedoucích ze severního města přes Hlávkův most a následně tramvajovým
podjezdem Těšnov ke stanici metra Florenc.
Z důvodu úpravy tramvajové tratě a vozovek v sousedství těšnovského podjezdu k provozování autobusové dopravy a z
důvodu zřízení provizorní světelné signalizace v tomto úseku, předcházela zprovoznění stanic metra Vltavská a Nádraží
Holešovice, tramvajová výluka v úseku Vltavská - Bílá labuť.
V období od 12. října 2002 - (cca 0,30 hod.) do 14. října 2002 - (cca 4,00 hod.) a dále každou noc počínaje nocí ze
14. na 15. října 2002 a konče nocí z 18. na 19. října 2002 vždy od cca 0,30 hod. do cca 4,00 hod. probíhaly ve značném
tempu přípravné práce, při kterých bylo v úseku zastávka Těšnov - tramvajový podjezd Těšnov zřízena provizorní světelné
signalizační zařízení (SSZ), které mělo zabránit setkání protijedoucích autobusů a tramvají ve stísněných poměrech
tramvajového podjezdu Těšnov. Začátky úseku byly ve směru od křižovatky Na Poříčí x Těšnov v prostoru ukončení zastávky
Těšnov (z centra) a ve směru od zastávky Vltavská cca 5 metrů za vjezdem do tramvajového podjezdu Těšnov. Tento úsek
dlouhý cca 150 metrů byl řízený SSZ ve standardním režimu dispečersky pomocí ručního ovládání a televizního dohledu z
mobilní buňky, osazené v prostoru tramvajové zastávky Těšnov do centra, kde byl demontován přístřešek pro cestující.
Zároveň byly v celém prostoru zastávky Těšnov odstraněny obrubníky nástupních ostrůvků, aby byla rozšířena vozovka
pro bezpečný průjezd a vzájemné míjení autobusů.
V tramvajové zastávce Bílá labuť tak mohli cestující od tohoto data slýchat vcelku nevídané hlášení:
Bílá labuť, upozornění pro cestující: zastávka Těšnov je zrušena, příští zastávka Vltavská
K 18. listopadu 2002 byl zprovozněn úsek metra C až do stanice Nádraží Holešovice, ale s projížděním stanice Vltavská.
Došlo ke zkrácení autobusových linek 102, 144, 152, 187 a 200 do autobusového terminálu Nádraží Holešovice, zrušení
náhradní linky X-C a zároveň prodloužení linek 133, 135 a X-8 z Florence přes Těšnov, Hlávkův most a Vltavskou na
Strossmayerovo náměstí. Tento režim vydržel až do 16. prosince 2002, kdy byla zprovozněna i stanice metra Vltavská,
a tak se autobusové linky 133, 135 a X-8 vrátily na svou konečnou zastávku u stanice metra Florenc.
Po nezbytné úpravě zastávkového prostoru na Těšnově (zpětná instalace obrubníků v prostoru zastávky Těšnov, instalace
přístřešku pro cestující) od 23. prosince 2002 opět slouží tramvajová zastávka Těšnov cestující veřejnosti.