Nová podoba modernizovaných vozů T3 pro Prahu

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Nová podoba modernizovaných vozů
T3 pro Prahu


Prototypová modernizace vozu ev.č.9500 v areálu Ústředních dílen Hostivař ze strany dveří. | 30.2.2002
Prototypová modernizace vozu ev.č.9500 v areálu Ústředních dílen Hostivař odpředu. | 30.2.2002
Prototypová modernizace vozu ev.č.9500 v areálu Ústředních dílen Hostivař v pohledu odzadu. | 30.2.2002
Interiér prototypové modernizace vozu ev.č.9500 v areálu Ústředních dílen Hostivař. | 30.2.2002
Na tiskové konferenci konané 30. února 2002 představil pražský Dopravní podnik zástupcům tisku zcela novou podobu modernizačních zásahů do vozů T3. S ohledem na nedostatek financí, které jsou pro modernizační zásahy většího rozsahu potřebné se Dopravní podnik rozhodl k tak zvané nulové variantě modernizace tramvajových vozů, která s sebou do dalších let provozu přinese i další nemalé finanční úspory.

Z vozů T3 je demontována veškerá elektrovýzbroj, mechanismy k pohonu dveří, křídla dveří, veškeré vybavení interiéru, včetně okenních skel, ale i podvozky s elektromotory. Vozová skříň projde nejnutnějšími karosářskými úpravami a obdrží nový lak, včetně nového evidenčního čísla. Do předního laminátového čela je umístěn zasklený výřez pro umístění transparentu s číslem linky, který může být díky této úpravě z kartonu, protože nebude vystaven nepřízni povětrnostních podmínek. Pro takto zmodernizované vozy se počítá s číselnou řadou 9500 a výše.

Vozová skříň bude umístěna na tzv. jalové podvozky, a pokud se nesejde dostatečný počet cestujících, schopných vůz roztlačit, nebude jízda vykonána.

Pro zajištění nutného brzdění bude ve voze přítomen jeden pracovník Dopravního podniku, který při skutečné nutnosti zastavení vyhodí ze zadní plošiny námořní kotvu. Aby však nedocházelo ke zbytečným ztrátám jízdních vlastností, budou v zastávkách cestující nuceni nastupovat a vystupovat do a z jedoucího vozu. Vůz nebude vybaven okenními skly, aby nedocházelo k jejich poškozování vandalským vyškrabováním. K dodržování platební morálky cestujících bude ve voze instalován mechanický označovač jízdenek.

V zájmu zajištění bezpečnosti provozu bude každý cestující nucen před vstupem do vozu prokázat vybavenost magnetem s poutkem k přidržování se ve vozidle za jízdy. Cestující, kteří budou vůz tlačit do kopce obdrží od Dopravního podniku přirážku k jízdnému ve výši 100% tarifu.

Zkušební jízdy nového vozu, jehož typové označení je T3B.V (T3 bez vybavení) začnou nejpozději v září letošního roku. S prvotním nasazením se počítá z vozovny Vokovice na linku 2.



www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021