|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Trať Hradčanská - Chotkovy sady
Cestu po tramvajová trať začíná na křižovatce ulice Milady Horákové a Badeniho. Popis tratě bude velice jednoduchý, protože trať je vedena přímým úsekem ve středu Badeniho ulice a žádné překvapení nám nepřipraví. Jen si musíme dát pozor, protože po levé straně je na křižovatce s ulicí Na Špejcharu umístěna budova Izraelského velvyslanectví. A pokud se zde rozhodnete fotografovat tramvaje, budete určitě místní ochrankou pokládání za teroristy.... Ostatně kvůli stejnému velvyslanectví musely ulici Na Špejchaře opustit autobusy MHD. Třeba časem opustí Badeniho ulici i tramvaje... Těsně před křižovatkou s ulicí Mariánské hradby je ještě umístěna zastávka Chotkovy sady. Umístěna je na chodníku a cestující se musí vrhat pod kola automobilů, aby se do své tramvaje probojovali. Navíc v závěrečné části tramvajová trať opouští střední část Badeniho ulice a s ohledem na umístění křižovatky Chotkovy sady se musí esíčkem přiblížit k pravému chodníku.
Celá trať je vybudována klasickou konstrukcí žlábkových kolejnic na příčných pražcích. S ohledem na umístění tratě
v blízkosti Pražského hradu tvoří kryt vozovky žulová dlažba.
Zastávky umístěné na popisované trati:
Chotkovy sady - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Malostranská/Královský letohrádek, ve středu vozovky ulice Badeniho, 20 metrů před křižovatkou s ulicí Mickiewiczova, nástup z vozovky pro jeden vlak 2xT
Provozované linky na popisované trati:
Ani změny linkového vedení v roce 1998 se nedotkly vedení tramvajových stálic v této ulici. V denním provozu zůstala trati nadále
věrná linka 18 a v nočním provozu pak linka 57. Provoz na trati byl zahuštěn až po zahájení provoz na tramvajové trati na
Barrandov. Od 29. listopadu 2003 je po trati vedena také denní linka 20.
Fotografie: © Pražské tramvaje
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2025 |