Trať Hradčanská - Chotkovy sady

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Trať Hradčanská - Chotkovy sady


Souprava vozů T3M2-DVC ev.č.8089+8088 na lince 8 v dočasné zastávce Hradčanská
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7094+7095 na lince 25 projíždí Badeniho ulicí od Chotkových sadů
Souprava vozů T6A5 ev.č.8623+8624 na lince 17 v Badeniho ulici
Souprava vozů T3R.P ev.č.8352+8353 na lince 18 stanicující v zastávce Chotkovy sady
Neprovozní vůz T3SUCS ev.č.7264 na lince 14 je sunut soupravou vozů T3SUCS+T3 ev.č.7101+6951
Vůz KT8D5 ev.č.9048 na lince 8 v Badeniho ulici
Vůz T1 ev.č.5105 na lince 31 v Badeniho ulici [Foto: Miroslav Křehlík]
Souprava vozů T3SUCS ev.č.7160+7161 na lince 31 projíždí Badeniho ulicí ke Hradčanské
Ani ne půlkilometrová trať vedená Badeniho ulicí od křižovatky Chotkovy sady ke křižovatce Hradčanská byla zřízena v roce 1912 a do provozu uvedena téhož roku 31. května. V souvislosti se zprovozňováním I. úseku trasy metra A předpokládal v roce 1972 generální projektant ve schváleném souhrnném projektovém řešení, že bude trať v Badeniho ulici zrušena. Nedošlo k tomu, a trať celá trať prošla v roce 1994 kompletní rekonstrukcí.

Cestu po tramvajová trať začíná na křižovatce ulice Milady Horákové a Badeniho. Popis tratě bude velice jednoduchý, protože trať je vedena přímým úsekem ve středu Badeniho ulice a žádné překvapení nám nepřipraví. Jen si musíme dát pozor, protože po levé straně je na křižovatce s ulicí Na Špejcharu umístěna budova Izraelského velvyslanectví. A pokud se zde rozhodnete fotografovat tramvaje, budete určitě místní ochrankou pokládání za teroristy.... Ostatně kvůli stejnému velvyslanectví musely ulici Na Špejchaře opustit autobusy MHD. Třeba časem opustí Badeniho ulici i tramvaje... Těsně před křižovatkou s ulicí Mariánské hradby je ještě umístěna zastávka Chotkovy sady. Umístěna je na chodníku a cestující se musí vrhat pod kola automobilů, aby se do své tramvaje probojovali. Navíc v závěrečné části tramvajová trať opouští střední část Badeniho ulice a s ohledem na umístění křižovatky Chotkovy sady se musí esíčkem přiblížit k pravému chodníku.

Celá trať je vybudována klasickou konstrukcí žlábkových kolejnic na příčných pražcích. S ohledem na umístění tratě v blízkosti Pražského hradu tvoří kryt vozovky žulová dlažba.

Zastávky umístěné na popisované trati:
Chotkovy sady - nácestná zastávka ve směru k zastávkám Malostranská/Královský letohrádek, ve středu vozovky ulice Badeniho, 20 metrů před křižovatkou s ulicí Mickiewiczova, nástup z vozovky pro jeden vlak 2xT

Provozované linky na popisované trati:
Ani změny linkového vedení v roce 1998 se nedotkly vedení tramvajových stálic v této ulici. V denním provozu zůstala trati nadále věrná linka 18 a v nočním provozu pak linka 57. Provoz na trati byl zahuštěn až po zahájení provoz na tramvajové trati na Barrandov. Od 29. listopadu 2003 je po trati vedena také denní linka 20.

Fotocesta po trati Hradčanská - Chotkovy sady
Tramvajová trať Hradčanská - Chotkovy sady Tramvajová trať Hradčanská - Chotkovy sady Tramvajová trať Hradčanská - Chotkovy sady Tramvajová trať Hradčanská - Chotkovy sady

Fotografie: © Pražské tramvaje

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024