|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projekt tratě Laurová - Radlická
Léta ze stolů shazované a Dopravním podnikem plánové prodloužení tramvajové tratě z nynější konečné zastávky Laurová v trase zrušené tramvajové tratě až ke stanici metra B Radlická dostalo v roce 2001 konkrétní obrysy, které po čase opět zmizely za oponou neznáma.
Možnost prodloužení tramvajové tratě je připravována již od roku 1994, kdy byly prověřovány 4 varianty umístění smyčky u stanice metra Radlická. V prvním čtvrtletí roku 2001 bylo u Metroprojektu zajištěno zpracování nové studie, která měla navrhnout definitivní řešení tramvajové tratě. Navržená tramvajová trať je v úseku od Laurové po křižovatku s ulicí U Kostela vedena v ose stávající Radlické ulice, s ohledem na šířku této komunikace v úrovni vozovky. Od této křižovatky je trať vedena na samostatném tělese v souběhu s ulicí U Kostela do dvoukolejné smyčky, která je situována za výdechy na konci stanice metra. Délka tratě je 1059 metrů, délka kolejí ve smyčce 181 metrů. Se zřízením nových zastávek se počítá pouze na samostatném tělese před stanicí metra Radlická. Dle stávající dokumentace bude nutné vybudovat v této oblasti novou měnírnu. Souběžně s výstavbou nové tratě je zcela nezbytné provést komplexní rekonstrukci stávajícího úseku tramvajové tratě, vozovek a chodníků od křižovatky ulic Radlická a Křížová po obratiště Laurová.
V roce 2001 mohl server Pražské tramvaje radostně napsat :
Odhadované náklady rekonstrukce stávajícího úseku a výstavby nové části činí 212 miliónů korun. Podle rozhodnutí pražských radních z 3. července 2001 by měla být
rekonstrukce a výstavba části nové tratě, která bude součástí vozovky hotova do listopadu 2002, kdy bude do Radlické sveden automobilový provoz z nově otevřeného
úseku městského okruhu od Zlíchova. Zprovoznění celé nové tratě, včetně zrekonstruovaného úseku k zastávkám Ženské domovy bude možné nejdříve v dubnu 2004 současně
se zprovozněním tunelu Mrázovka.
S prodloužením tramvajové tratě počítá koncepce rozvoje městské hromadné dopravy, urbanistická studie prostoru Radlic i územní plán. Na počátku roku 2001 sice probleskovaly
informace, že jisté orgány města požadují zrušení celé tratě až k Ženským domovům, aby tramvaje neblokovaly (?!) individuální automobilovou dopravu, ale rozum nakonec
zvítězil.
V roce 2003 jsme dodali, že to s tím prodloužení zase tak žhavá záležitost není. Magistrát hlavního města Prahy hodlá prodat soukromému investorovi
pozemky u stanice metra Radlická, které měly být určeny pro tramvajovou smyčku. Radní Prahy 5 jsou zásadně proti a trvají na prodloužení tramvajové tratě. Jenže, jak
již bývá tradicí, pokud se v Praze nezačne s realizací okamžitě, najde se pak tisíc důvodů, proč to nejde. Tak uvidíme co nám naši volení zástupci předvedou za naše daně...
Pokračování příběhu přišlo v roce 2005, kdy byl takřka dokončen projekt tratě, zahrnující rekonstrukci stávajícího úseku v Radlické ulici od zastávky Křížové, zřízení zastávky Brentova na stávajícím úseku, přesunutí zastávky Laurová na prodlužovaný úsek tratě, zřízení zastávek Radlická škola a Radlická na novém úseku. Našlo se i místo na smyčku (pravda menší než se plánovalo), vedle budovaného ústředí ČSOB. Jenže pak se přišlo na to, že opět nejsou peníze a realizace plánovaná na rok 2006 se opět odkložila... Teprve s rokem 2007 se ledy konečně pohnuly a v roce 2008 konečně může server Pražské tramvaje vyslat do světa článek začínající slovy:
Když se v roce 2001 objevil na našich stránkách první text o nově připravovaném projektu obnovy a dostavby
tramvajové tratě do Radlic, nikdo z nás tehdy netušil, jaké průtahy a dohady sebou zmiňované prodloužení přinese.
Po letech odkladů a sporů o existenci této tratě přineslo až léto 2007 konečně hmatatelný důkaz a vydalo dlouho
očekávanou odpověď - tramvajová trať ke stanici metra B Radlická se začala stavět!
Související články: Smyčka Radlická Slavnostní zahájení provozu tratě Laurová - Radlická 3. října 2008 Rekonstrukce tratě Laurová - Křížová 19.9.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 23.8.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 2.8.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 5.7.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 21.6.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 8.6.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 1.6.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová 20.4.2008 Výstavba tratě Radlická - Laurová Trať Radlická - Plzeňská x Radlická Jednokolejná trať Laurová - Radlice Trojúhelník Laurová Pozůstatky tratě Laurová - Radlice |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |