Vrak motorového vozu neznáméhoev.č. DP Ústí nad Labem

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vrak motorového vozu neznámého
ev.č. DP Ústí nad Labem


Motorový vůz neznámého evidenčního čísla, z nejslavnější skupiny ústeckých motorových vozů, obdržel DP Ústí nad Labem buď v roce 1929 (vozy ev.č. 71 - 80), nebo 1930 (vozy ev.č. 91 - 98). Vyřazen byl nejpozději v roce 1970, v roce zániku tramvajového provozu v Ústí nad Labem.

Bývalý motorový vůz DP Ústí nad Labem
Bývalý motorový vůz DP Ústí nad Labem
V roce 1928 vybral ústecký dopravní podnik ve výběrovém řízení dodavatele nových tramvajových vozů pro Ústí nad Labem. Skříň vyráběl Ringhoffer Smíchov, elektrická část byla vyráběna ve firmě Československé závody Brown-Boveri & Cie v Drásově u Brna. Z důvodu úspor nákladů probíhala konečná montáž přímo v Ústí nad Labem. Skříň s ocelovou kostrou a oplechovanými bočnicemi a čely byla dodána jako zcela uzavřená, což byla v Ústí nad Labem revoluční novinka. Vozy byla nazývané podle výrobce elektrické výzbroje Bovery, ale častěji podle původu skříně Pražáky. Vozy začaly být vyřazované z osobní dopravy v roce 1963, některé dále sloužily jako služební vozy. Poslední z nich se udržel do dnešních dnů, jako muzejní vozidlo Dopravního podniku Liberec ev.č.78. V roce 1969 byla totiž tato tramvaj předána do Liberce, kde sloužila jako pracovní vůz až do roku 1988 a pak se podrobila náročné opravě.

Fotografie byly pořízeny zcela náhodou v den likvidace 5. května 2002 na Masarykově ulici, v blízkosti nové "hasičárny" na Kohoutě, v Ústí nad Labem - Všebořicích, poblíž zastávky trolejbusu Na Kohoutě. Likvidační práce probíhaly v plném proudu což je na fotkách zcela zřetelné, jako důvod majitel uvedl propadnutí střechy. Jedná se o ten samý vrak co si zahrál v dokumentu o havárii linky č. 1 z Telnice na trati, která vedla necelých 100 metrů odtud. Bohužel ani pamětníci nebyli schopní uvést původní evideční číslo vozu, které nebylo zjistitelné ani na samotné karoserii.



Fotografie: © Petr Ježek

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021