Vrak vlečného vozu ev.č. 720 DP Praha

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vrak vlečného vozu ev.č. 720
DP Praha


Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.720 využívá TJ Sokol Hořany jako sklad. | 17.6.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.720 využívá TJ Sokol Hořany jako sklad. | 17.6.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.720 využívá TJ Sokol Hořany jako sklad. | 17.6.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.720 využívá TJ Sokol Hořany jako sklad. | 17.6.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.720 využívá TJ Sokol Hořany jako sklad. | 17.6.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.720 využívá TJ Sokol Hořany jako sklad. | 17.6.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.720 využívá TJ Sokol Hořany jako sklad. | 17.6.2006
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.720 využívá TJ Sokol Hořany jako sklad. | 17.6.2006
Vlečný vůz evidenčního čísla 720 obdržely pražské Elektrické podniky od Ringhofferových závodů v roce 1920, společně s dalšími vlečnými vozy série 708 - 767. Vyřazen byl v roce 1963.

Po delší přestávce zaviněné I. světovou válkou byly dodány vlečné vozy, jejichž konstrukce vycházela z předešlých dodávek vlečných vozů, včetně odnímatelných oken, které se daly nahradit plachetkami.
Uspořádání prostoru pro cestující bylo v počátcích zcela odlišné. Každý bok vozidla obsahoval jen jeden vstup, přičemž vůči sobě byly umístěny uhlopříčně, nikoliv vstřícně. Vnitřní prostor byl rozdělen posuvnými dveřmi na dva stejné oddíly. Podélné lavice byly na stranách proti vstupům vždy protaženy až k čelům vozů.
Tato koncepce se zřejmě neosvědčila, protože již mezi lety 1925 - 1927 byly přestavěny na klasické dvouplošinové se dvěma vstupy, zároveň došlo k odstranění vnitřních dveří. V letech 1949 - 1952 došlo u většiny vozů k nahrazení odnímatelných oken okny se spouštěcí horní částí.

Všechny vozy byly vyřazeny v roce 1963, přestože byly ve velmi dobrém technickém stavu, po nástupu vozů T3. Vůz evidenčního čísla 720 zakončil svou životní pouť ve vesničce Hořany u Sadské. Nyní jej využívá TJ Sokol Hořany coby skladiště.


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021