Vrak vlečného vozu ev.č. 1050 DP Praha

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Vrak vlečného vozu ev.č. 1050
DP Praha


Vlečný vůz evidenčního čísla 1050 obdržely pražské Elektrické podniky od smíchovské vagonky Ringhoffer v roce 1927, společně s dalšími vlečnými vozy série 1035 - 1084. Vyřazen byl v roce 1968.

Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007
Finanční tíseň dvacátých let přivedla pražské Elektrické podniky k myšlence na nákup vlečných vozů, které by za minimální finanční prostředky poskytovaly pro co největší možný počet cestujících maximum.

Spodek vozu byl snýtován z ocelových nosníků, kostra vozu s lisovaných tvarových sloupků a dřevěných kružin. Boční a čelní stěny byly snýtovány z ocelového plechu, střecha byla vyrobena z dřevěných palubek. Sedadla v interiéru byla podélná, plošiny nebyla odděleny od vnitřního prostoru vozů. Vozy byly s různými úpravami dodávány od roku 1924 až do roku 1931 a celkem jich bylo vyrobeno 415 kusů. Šlo o první pražské tramvajové vozy s celokovovou vozovou skříní, která jim přinesla přezdívku Plecháče.

Vozy byly vyřazovány postupně od roku 1961 do roku 1973, vůz ev.č.1050 byl - jak již je zmíněno - vyřazen v roce 1968, a následně byl využíván jako sklad v sousedství sportovního hřiště v pražském Motole v blízkosti Plzeňské ulice. Jeho stav nebyl v roce 2007, jak dokumentují přiložené fotografie, příliš valný, okna jsou z většiny rozbita, lavice v interiéru rozebrány, střecha zůstala zachována již jen nad čelními plošinami. Ještě horší však je to, že vůz byl využiván jako sociální zařízení a lidské exkrementy se povalovaly nejen v jeho okolí, ale i interiéru vozu. Pořízení fotografií proto stálo autora velkou dávku sebezapření. Vůz byl v průběhu roku 2008 zlikvidován.

Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007 Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007 Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007 Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007 Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007
Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007 Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007 Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007 Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007 Bývalý vlečný vůz DP Praha ev.č.1050 sloužil jako sklad u sportovního hřiště v Praze-Motole. | 2.3.2007


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024