Scanjournal č.003

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.003

Fotografické okénko do nedávné historie


3. Pražský duben před deseti lety...
Třetí vydání Scanjournálu pochází opět z Prahy a jeho cílem je navodit atmosféru poloviny dubna roku 1997. Je zachyceno dění jedné tramvajové výluky a několik běžných situací tak, jak by je dnes jistě dokumentoval fotožurnál v několika stovkách snímků. Podívejme se tedy společně již potřetí na několika snímcích o deset let zpátky.
První snímek přibližuje ruch na smyčce Hloubětín během výluky v úseku Kbelská - Lehovec. Na lince 3 právě manipuluje souprava vozů T3 ev.č.6752+6753 z vozovny Kobylisy. Jedná se o záložní vlak vypravený náhradou za soupravu se závadou (proto je označen orientací X3). Záložní vlaky 2xT3 již v našich ulicích nepotkáme. Rovněž líbivá reklama na čokoládové bonbónky M&M´s již na vokovické soupravě T3SUCS ev.č.7138+7139 patří jen vzpomínkám | 10.4.1997 V nástupní stanici smyčky Hloubětín je zachycen vůz KT8D5 ev.č.9012 na lince 8. Řetězec Julius Meinl už opustil Českou Republiku, vůz 9012 navštívil Pars Šumperk a smyčka se jmenuje od roku 1998 Starý Hloubětín | 10.4.1997 Na jaře 1997 již bylo běžnou záležitostí potkat v ulicích na cvičných a zkušebních jízdách vozidla typu RT6N1. Zde je zachycen za ušmudlaného odpoledne vůz ev.č.9103 na Palmovce | 11.4.1997 Další snímek přibližuje poslední pozůstatek celovozových reklam na tabákové výrobky. Tyto reklamy musely být z tramvají na základě právní úpravy odstraněny a některé vozy jezdily ještě mnoho měsíců s pozůstatky reklamy. Na snímku je zachycena tramvaj T3 ev.č.6500 jako řízený vůz na lince 24 v zastávce Kohinnor. Vůz nese zbytky celovozové reklamy Lucky Strike | 11.4.1997 Na snímku ze smyčky Kotlářka je zachycen vůz ev.č.6658 na lince 34 s původním provedením dveří tramvají T3 (lze poznat podle velikých pantů zvenku vozu) | 15.4.1997
6752+6753 - X3
7138+7139 - 8
10.4.1997
9012 - 8
10.4.1997
9103 - L
11.4.1997
6xxx+6500 - 24
11.4.1997
6xxx+6658 - 34
15.4.1997
Na jaře 1997 byly všechny tehdy existující vozy řady 61xx a 62xx deponovány ve vozovně Žižkov. Odsud také pravidelně vyjížděla nejstarší souprava - vozy ev.č.6124+6103. Absolutí objektiv ji zachytil na Olšanském náměstí na lince 9 | 16.4.1997 Běžné soupravy vozovny Strašnice byly před 10 lety ve složení T3SU (70xx) + T3 (66xx). Na snímku je na lince 22 zachycena souprava vozů 7020+6681. Vůz ev.č.7020 má kulaté směrovky, které měly ještě první série vozů T3SU z výroby. V současné době jsou již všechny T3 číselné řady 66xx vyřazeny | 18.4.1997 Kromě tramvají typu T6A5 a RT6N1 byly v druhé polovině 90. let novinkou ve vozovém parku také vozy T3M2-DVC. Na snímku je zachycena souprava prvních dvou nových vozů T3M2-DVC ev.č.8051+8009 na lince 19 na Krejcárku | 18.4.1997 Na lince 14 jezdily v roce 1997 výhradně sólo vozy. Vozovna Žižkov vypravovala na linku 14 kromě vozů T3SUCS řady 72xx také staré T3 řady 61xx a 62xx.Na snímku stanicuje vůz ev.č.6291 v zastávce Ke Stírce. Linka 14 i oblast Kobylis doznaly během uplynulého času značných změn. Dnes jezdí čtrnáctka ve dvojicích a zrychlovače na ní již kvůli Barrandovské trati nepotkáme. Přestupní uzel mezi stanicemi Ke Stírce a Kobyliské náměstí se značnou docházkovou vzdáleností TRAM-BUS byl nahrazen novou a účelně uspořádanou zastávkou Kobylisy u stejnojmenné stanice metra | 21.4.1997 S další starší T3 se ještě jednou podíváme na linku 14 do blízkosti stanice Ke Stírce. Na snímku je zachycen vůz ev.č.6228, jedoucí na lince 14 z Kobylis do centra. Orientace nám napovídá, že čtrnáctka byla tehdy na druhém konci své trasy ukončena v obratišti Laurová. Na provoz tohoto obratiště v roce 1997 se s linkou 14 podíváme podrobněji v příštím Scanjournale | 21.4.1997
6124+6103 - 9
16.4.1997
7020+6681- 22
18.4.1997
8051+8009 - 19
18.4.1997
6291 - 14
21.4.1997
6228 - 14
21.4.1997

Související články:
 Scanjournal č.076
 Scanjournal č.075
 Scanjournal č.074
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.018
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024