Scanjournal č.018

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Scanjournal č.018

Fotografické okénko do nedávné historie


18. Most a Litvínov v červenci 1997
Osmnáctý Scanjournal dokumentuje stav provozu v DP Mostu a Litvínova v polovině léta 1997. Mostecký dopravní podnik je v naší zemi specifický tím, že novodobý tramvajový provoz o rozchodu 1435 mm byl zaměřen zejména k obsluze chemických závodů a ve městech Mostě i Litvínově je výrazný podíl autobusové dopravy. Přesto však došlo i zde k jistému pokroku v tramvajové dopravě a s rozvojem malých nízkopodlažních vozidel domácí produkce v posledních letech je možná i obnova vozového parku v mostecko-litvínovském provozu.
Sólo vůz T3SUCS ev.č.245 míří na lince 2 k nádraží Most. Tento vůz byl jedním z prvních, které byly v DP Most již v roce 1997 rekonstruovány na typ T3M3 dosazením elektrické výzbroje TV14. Na snímku projíždí místem, kde je dnes zřízena zastávka Tesco. Také červenokrémový nátěr a průhledný výřez pro čelní orientaci již dnes na mosteckých tramvajích nepotkáme | 31.7.1997 Sólo tramvaj T3SUCS ev.č.214 přijíždí na druhou konečnou - do Velebudic. Na tomhle záběru se opravdu do dnešní dnů zase tak moc nezměnilo | 31.7.1997 Interiér tramvaje T3 ev.č.203 nabízí ukázku původních dvířek kabiny řidiče tzv. lítačky, pozdější je pouze plexisklo nad dvířky. Vůz je z roku 1970 a byl dodán jako náhrada tramvaje typu T1 z roku 1956. Zajímavé je též koženkové oblepení interiéru současně s krémovými novými dveřmi, odpovídající podobě pražských vozů řad 68xx a 69xx. Vůz ev.č.203 je od roku 2001 vyřazen | 31.7.1997 Dopravní podnik v Mostě byl jediným v ČR, kde jezdila tramvaj typu T5B6 z roku 1979. Jeden z vozů byl zachován pro muzejní účely a v posledních letech je občas k vidění i v ulicích. Vůz připomíná snímek z vozovny Most | 31.7.1997 Tramvaj T3 ev.č. 206 z roku 1968 je rovněž náhradou původní tramvaje typu T1. V roce 1997 sloužila již 10 let pouze jako služební ve vozovně Litvínov a byla zachována ve velmi původním stavu (tedy kromě nezbytného tuningu služebního vozu) | 31.7.1997
245 - 2
31.7.1997
214 - 2
31.7.1997
203
31.7.1997
273
31.7.1997
206
31.7.1997
Snímek ze zastávky U Dílen v Litvínově připomíná na soupravě T3SUCS ev.č.312+313 reklamu Vitana, která jezdila snad ve všech našich tramvajových provozech. Jedná se o poslední dodané vozy typu T3SUCS do DP Mostu a Litvínova. V letech 1998 a 1999 byly oba upraveny na typ T3M3 | 31.7.1997 Snímek z blízkosti zastávky Litvínov, Stadion ukazuje jednu tramvajovou trať, která prošla v uplynulých letech kompletní rekonstrukcí. Ve stavu před rekonstrukcí zde byla zachycena v roce 1997 souprava vozů 307+226 na lince 4 u původního betonového sloupu trolejového vedení. Vůz ev.č.307 byl v roce 1998 upraven na typ T3M3, vůz ev.č.226 byl odprodán do Liberce | 31.7.1997 Ve směru od Mostu byla zachycena v blízkosti zastávky Litvínov, Stadion také souprava vozů T3SUCS ev.č.252+284, rovněž na lince 4. Oba vozy jsou stále zrychlovačové, avšak na lince 4 dnes v Litvínově potkáme na opravených kolejích například i částečně nízkopodlažní tramvaje typu Astra | 31.7.1997 Poslední dva snímky dnešního Scanjournálu přináší pohled do okolí Chemopetrolu. Zde jede ve směru do Litvínova vůz T3SU ev.č.210 z roku 1982. Na snímku je vidět v ČR ojedinělý způsob uchycení trakčního vedení v oblouku stožáry pouze na vnější straně oblouku | 31.7.1997 S provozem v Mostě a Litvínově se loučíme snímkem vozu T3SUCS ev.č.264 na lince 3 u smyčky Chemopetrol. Snad není předčasné říct, že nejtěžší léta mají mostecké tramvaje již za sebou... | 31.7.1997
312+313 - 4
31.7.1997
307+226 - 4
31.7.1997
252+284 - 4
31.7.1997
210 - 3
31.7.1997
264 - 3
31.7.1997

Související články:
 Scanjournal č.073
 Scanjournal č.072
 Scanjournal č.071
 Scanjournal č.070
 Scanjournal č.069
 Scanjournal č.068
 Scanjournal č.067
 Scanjournal č.066
 Scanjournal č.065
 Scanjournal č.064
 Scanjournal č.063
 Scanjournal č.062
 Scanjournal č.061
 Scanjournal č.060
 Scanjournal č.059
 Scanjournal č.058
 Scanjournal č.057
 Scanjournal č.056
 Scanjournal č.055
 Scanjournal č.054
 Scanjournal č.053
 Scanjournal č.052
 Scanjournal č.051
 Scanjournal č.050
 Scanjournal č.049
 Scanjournal č.048
 Scanjournal č.047
 Scanjournal č.046
 Scanjournal č.045
 Scanjournal č.044
 Scanjournal č.043
 Scanjournal č.042
 Scanjournal č.041
 Scanjournal č.040
 Scanjournal č.039
 Scanjournal č.038
 Scanjournal č.037
 Scanjournal č.036
 Scanjournal č.035
 Scanjournal č.034
 Scanjournal č.033
 Scanjournal č.032
 Scanjournal č.031
 Scanjournal č.030
 Scanjournal č.029
 Scanjournal č.028
 Scanjournal č.027
 Scanjournal č.026
 Scanjournal č.025
 Scanjournal č.024
 Scanjournal č.023
 Scanjournal č.022
 Scanjournal č.021
 Scanjournal č.020
 Scanjournal č.019
 Scanjournal č.017
 Scanjournal č.016
 Scanjournal č.015
 Scanjournal č.014
 Scanjournal č.013
 Scanjournal č.012
 Scanjournal č.011
 Scanjournal č.010
 Scanjournal č.009
 Scanjournal č.008
 Scanjournal č.007
 Scanjournal č.006
 Scanjournal č.005
 Scanjournal č.004
 Scanjournal č.003
 Scanjournal č.002
 Scanjournal č.001

www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1737
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2021