Když byla v roce 1963 dodána na tratě Tatranských Elektrických Železnic první jednotka tehdejšího označení EMU 89.001 (420 951-6),
jen největší optimista, těmto elegantním vozům předvídal pod Tatrami dalších 43 let života...
Dodávka následujících 17 jednotek řady 420 pokračovala mezi roky 1968-1970. Jejich nadvládu v Tatrách ukončila až dodávka čtrnácti
jednotek řady 425, probíhající mezi lety 2000-2002, doplněná v roce 2006 o patnáctou jednotku, smontovanou s využitím náhradního hnacího
středního článku. Rušení jednotek řady 420 začalo v roce 2002, kdy byly 1. června vyřazeny jednotky 420 963-1 a 420 965-6. O půl roku později
je následovaly jednotky 420 952-4, 420 954-0, 420 955-7, 420 956-5, 420 957-3, 420 960-7, 420 961-5. V roce 2004 rušící protokol
obdržely jednotky 420 951-6, 420 958-1, 420 964-6, 420 967-6 a 420 968-0. Bohužel včetně prototypové...
Na jaře roku 2009 postávají po popradském depu poslední čtyři jednotky 420 953-2, 420 959-9, 420 962-3 a 420 966-4, které byly v roce 1999
vybaveny statickým měničem. Do provozu již nezasahují a pozvolna chátrají na tatranském povětří. Snad se podaří zachránit alespoň jednu z nich
jako provozní historický exponát. Snad situace nedopadne jako s prototypovou jednotkou pražského metra R1...