Jak šel čas...
IV. Čtvrtletí 1985
Započala stavba, proběhla demolice starých domků na Plzeňské proti Krematoriu.
12. března 1987
V 11,30 byla otevřena východní polovina mostu převádějící Slánskou ulici přes Plzeňskou, most však byl provozuschopný již minimálně 30 dní
2. května 1988
Po dokončení rekonstrukce tratě na Plzeňské ulici mezi Kotlářkou a Vozovnou Motol se na tuto trať vrací pravidelný provoz linky 4. Připraveno je také kolejové napojení za vozovnou na novou trať do Řep.
19. června 1988
Započalo pokládání kolejnic v oblouku Plzeňská x Makovského z důvodu zřízení silničního přejezdu v důsledku budování severní vozovky Plzeňské ulice
21. června 1988
Na trati se objevilo první kolejové vozidlo, stroj SZ1 na stlačování gumových profilů. Prvním realizovaným místem tak byl oblouk Plzeňská x Makovského.
13.července 1988 (+-2dny)
Zahájen provoz na nové severní vozovce Plzeňské ulice v úseku Slánská - Motol.
Od 29. srpna 1988
Zahájena montáž technologií (transformátorů) do nové měnírny.
19. září 1988
U Vozovny Motol se objevil druhý Zatlačovací stroj
20. září 1988
U Krematoria Motol bylo dokončeno cementové podloží tramvajového tělesa pro pokládku velkoplošných panelů BKV, jde o poslední chybějící úsek.
22. září 1988
Dnes dokončena pokládka živičného podkladu pod velkoplošné panely BKV na vjezdu a výjezdu do smyčky Sídliště Řepy v délce cca 50 metrů, včetně přímých úseků ve vlastní smyčce
23. září 1988
Započalo zatlačování gumových profilů oběma zatlačovačkami od vozovny Motol
28. září 1988
Od vozovny Motol k někdejší konečné Motol zahájena natahování troleje
29. září 1988
Dokončena pokládka panelů BKV u Krematoria
30. září 1988
Dnes dokončena pokládka všech panelů na celé trati
5. října 1988
Trolej natažena až k zastávce Háje, dnešní Hlušičkova
7. října 1988
Troje natažena až k zastávce Blatiny
12. října 1988
Dokončeno sváření kolejnic a natahování troleje. Označníky zastávek osazeny od Motola do zastávky Háje (dnešní Hlušičkova). Gumové profily zatlačeny ve směru Motol - Řepy strojem SZ1
13. října 1988
Zastávky ve smyčce Sídliště Řepy vybavena označníky zastávek
15. října 1988
Ukončena pokládka kolejnic a zatlačení gumových profilů. Zbylo 30 kusů velkoplošných panelů BKV: 2 dlouhé, 10 polovičních a 18 krátkých. Dále pět kusů celých kolejnic a několik delších kusů zbylých po svaření.
17. října 1988
Připojeno napájení troleje, dokončeny zastávky Háje (Hlušičkova) a Motol z centra, probíhá měření VVN.
18. října 1988
Pokračuje měření VVN, zastávky Motol, Krematorium Motol, Háje (Hlušičkova) a Slánská osazeny názvy a čísly linek.
19. října 1988
Výstupní zastávka Sídliště Řepy osazena čísly linek, zastávky Blatiny osazeny označníky, dokončena je též zastávka Vozovna Motol do centra včetně čísel linek a zastávka Motol oběma směry.
20. října 1988
Dnes ve 13:00 pracovní vůz 5571 brousí kolejnice v úseku mezi stanice Vozovna Motol - Motol, dokončena byla montáž trolejových kontaktů pro ovládání elektrických výhybek ve smyčce Sídliště Řepy, čímž byla ukončena montáž troleje v celé délce trati.
21. října 1988
ZKUŠEBNÍ JÍZDY
Od rána probíhá broušení kolejnic, v 8:05 vůz 5571 na křižovatce Makovského x Bazovského, pravděpodobně je to první průjezd tramvajového vozu trati, v 9:40 vozy KT8D5 ev.č.9001 a 9004 na Kotlářce najíždí k vozovně Motol.
Jako první souprava vyjíždí na trať v 9:55 souprava vozů T3 ev.č.6491+6490, částečně oblečená na linku 12.
Přibližně v 10:00 hodin na trať najíždí vůz KT8D5 ev.č.9001, který je v 10:05 na smyčce Sídliště Řepy. Zde probíhají zkoušky průjezdnosti smyčkou. V rámci zkoušek průjezdnosti došlo k nějakým dohadům a následně velmi opatrnému najíždění vozu KT8D5 ev.č.9001 pravým obloukem k výstupní zastávce vnější koleje smyčky Sídliště Řepy, vůz sice projel, ale zřejmě bylo nutné upravit obrubníky ostrůvku výstupní zastávky. V 11:00 vůz odjíždí zpět do Motola. Zhruba v 11:50 pak oba vozy KT8D5 ev.č.9001 a 9004 jedou od Motola souběžně vedle sebe po obou kolejích ke smyčce Sídliště Řepy, v cca 12:00 pokračuje souběžná jízda opačným směrem k Motolu. Jde o zkoušky průjezdnosti a vzájemného potkávání svozů KT8D5 po celé trati.
26. října 1988
V 9:00 hodin se v prostoru někdejší konečné zastávky Motol před servisem Renault odehrál slavnostní ceremoniál zahájení provozu na nové trati. Po slavnostním projevu došlo k přestřižení pásky a následnému nástupu přítomných funkcionářů do přistavených souprav vozů T3.
Jako první vyjíždí na trať souprava slavnostně vyzdobených vozů T3 ev.č.6558+6559 opatřená čelní orientací cílové zastávky s textem "Zahájení provozu Motol - Řepy" a místo čísla linky znak hlavního města Prahy. Za ní se vydává na trať ještě souprava vozů T3 ev.č.6592+6593, již bez slavnostní dekorace.
Po jejich návrat zpět do Motola vyjíždí na trať první pravidelná souprava s cestujícími T3SU ev.č.7002+7003 vypravená na 13. pořadí linky 4, aby se do cílové zastávky dostala v 9:50. Následuje jí souprava 13. pořadí linky 9 v sestavě vozů T3 ev.č.6525+6576. ze smyčky Sídliště Řepy odjíždí jako první souprava vozů T3SU ev.č.7002+7003 na lince 4, která tak jako první pravidelná souprava projíždí s cestujícími celou tratí.
24. listopadu 1988
Krátce po zahájení provozu nastala první výluka. Mezi 8:00 - 11:00 hodinou došlo k přerušení provozu tramvají na linkách 4 a 9 z důvodu odstranění závady na napájecím kabelu.