Dvoucestný sací bagr

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Dvoucestný sací bagr


Moderní technologie ve stavbě tramvajových tratí se neobejdou bez patřičného doprovodu moderní pracovní techniky. Jeden takový exemplář nalezneme i na stavbách tramvajových tratí s otevřeným kolejovým svrškem - dvoucestný sací bagr.

Sací bagr odsává přebytečný štěrk v Chotkově ulici | 21.7.2004
Sací bagr odsává přebytečný štěrk v Chotkově ulici | 21.7.2004
Sací bagr odsává přebytečný štěrk na estakádě Krejcárek, aby následně pracovníci vrchní stavby mohli uvolnit upevňovadla | 10.12.2009
Sací bagr vypomáhal na estakádě Krejcárek odsávat přebytečný štěrk. Výsledek práce můžete vidět v levé části snímku | 10.12.2009
Pracovník manipuluje se sacím nástavcem. Přestože se jedná o kamenivo frakce cca 32-64, působí to, jako když doma vysáváte prach | 10.12.2009
Pro jistotu byl kvůli velkému sklonu estakády sací bagr spojen s dvoucestným bagrem pomocí pevné tyče | 10.12.2009
Zatímco v přední části snímku pracuje sací bagr, v zadní části snímku pracují brusiči a svářeči | 10.12.2009
Pozorně si prohlédněte ovládací panel, který má pracovník připevněný na popruhu přes boky. Pomocí něj se ovládá sací výkon, otáčení hadice a hlavně i samotný pojezd vozidla | 10.12.2009
Odsávání štěrku pro následnou instalaci pražcových kotev na Modřanské | 20.10.2008
Přestože byla trať na Pobřežní cestě nová, dodatečně probíhalo odsávání štěrku kvůli instalaci pražcových kotev | 20.10.2008
Detail dvoucestného pojezdu resp. přenos výkonu na kolejová dvojkolí | 20.10.2008
Sací bagr na Pobřežní cestě | 20.10.2008
Název dvoucestný sací bagr je tak trochu zavádějící, v praxi vozidlo vypadá jako běžný nákladní automobil Mercedes-Benz se skříňovou nástavbou a kolejovým adaptérem s přenosem výkonu ze zadní nápravy. Využívá se na těžení štěrku a jiných materiálů z mezipražcových prostorů resp. čištění prostoru v okolí upevňovadel za účelem jejich údržby.

Konstrukce pracovního vozu je založena na rámové konstrukci, která je osazena kabinou pocházejí z typu Actros 1831. To nejzajímavější však ukrývá skříňová nástavba o rozměrech přibližně 3x2 metry. Na té se pod obrovským víkem nachází kontejner o rozměrech cca 2x2x2 metry, sloužící jako sběrný koš. K víku je v zadní části připojena hadice o průměru 30cm, pomocí které se odtěžuje štěrk. Vzhledem k jejímu objemu a hmotnosti je usazena na výkyvné a výsuvné podpěře ukončené otočným kolem o průměru 50cm pro zajištění snadného a plynulého posouvání. Pohyb ramene je zajištěn pomocí dvojice pístů. Hadice je na svém volném konci ukončena profilovaným zakončením a úchyty pro snadnou manipulaci. Délku hadice lze prodloužit pomocí plechového nástavce o přibližně dalších 1,5 m.

Zvednutí víka vysokého 50 cm za účelem vysypání obsahu sběrného kontejneru zajišťuje hydraulický píst. Víko v sobě ukrývá mohutný ventilátor, kterým se nasává kamenivo. Na levém boku zkosená sběrná nádoba je uchycena v levé bočnici na dvou čepech. Rozdělena je na dvě nerovnoměrné části v poměru 2:1. Menší část tvoří obrovský filtr, větší slouží ke sběru substrátu. Po otevření víka lze nádobu pomocí v dolní části uloženého pístu na čepech otočit a vysypat její obsah.

Manipulaci se sací trubicí provádí technik s pomocí bezdrátového dálkového ovladače HI-Tronic o rozměrech 20 x 20 x 40 cm, který má díky své velikosti a hmotnosti uchycený pomocí popruhu na bedrech. S ním kromě směrové a výškové úpravy polohy sací hadice ovládá regulaci výkonu sání a hlavně i nezbytný pohyb vozidla po kolejích!

Sací bagr s kolejovým adaptérem značky Mercedes-Benz užívaný na stavbách v Praze je vyrobený v roce 2000. Stejně jako v případě kolejové podbíječky Plasser & Theuerer 08-275 ZW je jeho vlastníkem drážďanská pobočka společnosti Hans Wendel, od které je na stavbu pronajímán i s osádkou.

Sací bagr v nepracovní pozici s uchycenou hadicí a uloženým nástavcem | 20.10.2008 Sací bagr v nepracovní pozici s uchycenou hadicí a uloženým nástavcem | 20.10.2008 Odsávání přebytečného štěrku na Pobřežní cestě | 20.10.2008 Jelikož pracovník manipuluje ovladačem také s řízením vozu, má z bezpečnostních důvodů rameno nesoucí hadici vysunuté do vzdálenější polohy od vozidla | 20.10.2008 Odsávání štěrku na Pobřežní cestě z důvodu instalace pražcových kotev | 20.10.2008
Jelikož pracovník manipuluje ovladačem také s řízením vozu, má z bezpečnostních důvodů rameno nesoucí hadici vysunuté do vzdálenější polohy od vozidla | 20.10.2008 Saní na Pobřežní cestě je ukončeno, může se odjet | 20.10.2008 Takto jednoduše se sací bagr vyprazdňuje - pouze se odklopí vpravo víko a vlevo se vysype zásobník se štěrkem | 20.10.2008 Vyprazdňování sacího bagru nepotřebuje žádné speciální pomůcky. Vše se obslouží pomocí dálkového ovládání či z vozidla | 20.10.2008 Jak se můžete přesvědčit sami, i vyprazdňování sběrné nádoby se děje pomocí dálkového ovladače | 20.10.2008
V přední části sběrné nádoby nalezneme obrovský filtr, v zadní pak prostor pro štěrk | 20.10.2008 Pracovník řídí režim vyprazdňování a dohlíží na skládání vozidla | 20.10.2008 Víko s velikým ventilátorem se uzavírá až když je sběrná nádoba správně usazena | 20.10.2008 Čistota = bezpečnost. Hlásá nápis na víku kolejového vysavače | 20.10.2008 Sací bagr v nepracovní pozici s uchycenou hadicí a uloženým nástavcem. V dolní části snímku můžete vidět uložené pražcové kotvy, kvůli jejichž instalaci se v Braníce vyskytoval | 20.10.2008


www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
web postaven na redakčním systému phpRS
ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024