Ve středu 26. května 2010 se v odpoledních hodinách pražský primátor Pavel Bém konečně svezl
primátorskou tramvají.
Suché konstatování, shrnující zpravodajsky do jedné věty takřka nepodstatnou záležitost. Že nechápete? Víte, inu to
se má tak. Těsně před touto akcí vyšel na Technetu článek Rosťi Jančara o pomalém konci trojského tramvajového
mostu, tzv. Rámusáku, ve kterém si posteskl, že se primátor rozlučkové události nezúčastnil a je jediným novodobým primátorem
v historii, který porušil tradici spočívající v jízdě primátora historickým salónním motorovým vozem ev.č.200, zvaným slangově
mezi tramvajáky primátorskou tramvají.
V souvislosti s chystanou prezentací vozu Škoda 15T zástupcům médií, byla v areálu
vozovny Střešovice připravena k pomyslnému křtu také primátorská tramvaj, která se zásluhou
muzejníků ze Střešovic navrátila k původnímu historickému vzhledu interiéru, do nějž byl podle fotografií znovu vyroben secesní
nábytek, necitlivě z vozu odstraněný v padesátých letech. Zřejmě blížící se volby a zmíněná poznámka Rosťi Jančara vyburcovala
primátorskou kancelář k činům a okamžitě se rozeběhl koloběh událostí ústící v primátorskou projížďku primátorskou tramvají.
Tramvají, která zůstala v slavnostním průvodu ke 130. letům MHD v Praze v roce 2005 opuštěná. Primátor Pavel Bém je ve své funkci
od 2002 a touto tramvají se svezl poprvé.
Krátce po 16 hodině se tak primátor vydal se "svým" historickým motorovým vozem ev.č.200 na polookružní výlet v trase Vozovna Střešovice
- Pražský hrad - Malostranská - Staroměstská - Čechův most. Vůz již bez primátora se pak do vozovny Střešovice vrátil opět přes
Pražský hrad.