Havarijní oprava oblouků v křižovatce Vodičkova x Lazarská 2010

.....VŠE CO NÁS BAVÍ NA JEDNOM WEBU!
Úvodní stránka

Počet přístupů
od 10. 4. 2001:
TOPlist

WebArchiv - Stránky jsou archivovány Národní knihovnou ČR

Havarijní oprava oblouků
v křižovatce Vodičkova x Lazarská 2010


Po demontáži žulové dlažby se musí nejprve před trháním kolejnic očistit upevňovadla | 11.11.2010
Čištění upevňovadel v režii Groulíků | 11.11.2010
Čištění upevňovadel v režii Groulíků | 11.11.2010
Jirka s Vencou odstraňují přilepené bokovnice, aby se dostali k upevňovadlům | 11.11.2010
Jirka s Vencou odstraňují přilepené bokovnice, aby se dostali k upevňovadlům | 11.11.2010
Ještě před očištěním je možné na metrovém kousku kolejnice spatřit minimálně 3 místa, kde proběhl dříve velký zásah svářečů | 11.11.2010
Důvod havarijního stavu kolejové konstrukce - odlomený kus hlavy kolejnice | 11.11.2010
Důvod havarijního stavu kolejové konstrukce - odlomený kus hlavy kolejnice | 11.11.2010
Hlava kolejnice byla ulomena na dvou místech vzdálených jen kousek od sebe | 11.11.2010
Hlava kolejnice byla ulomena na dvou místech vzdálených jen kousek od sebe | 11.11.2010
Palič pomocí plamene rozřezává kolejnicový pás | 11.11.2010
Groulíci uvolňují upevňovadla | 11.11.2010
Zkušební jízda obnovených oblouků soupravou vozů T3M ev.č.8064+8021 | 12.11.2010
Oblouk v druhém směru se dočká opravy následujícího dne. Povšimněte si několikanásobného zásahu svářečů (každá tmavá čárka = 1 svár) | 11.11.2010
Oblouk v druhém směru se dočká opravy následujícího dne. Povšimněte si několikanásobného zásahu svářečů (každá tmavá čárka = 1 svár) | 11.11.2010
Groulíci uvolňují upevňovadla | 11.11.2010
Čištění upevňovadel před trháním oblouků | 11.11.2010
Čištění upevňovadel před trháním oblouků | 11.11.2010
První den výluky již při večerní směně svářeči navazují vyměňovaný oblouk na původní konstrukci | 11.11.2010
Vénosové připravují oblouky pro noční směnu | 11.11.2010
První den výluky již při večerní směně svářeči navazují vyměňovaný oblouk na původní konstrukci | 11.11.2010
Vénosové připravují oblouky pro noční směnu Groulíků | 11.11.2010
Propojení oblouků na straně u Lazarské čeká až na noční směnu | 11.11.2010
Vénosové připravují oblouky pro noční směnu Groulíků | 11.11.2010
Havarijní oprava oblouků Vodičkova Lazarská | 11.11.2010
Zkušební jízda obnovených oblouků soupravou vozů T3M ev.č.8064+8021 | 12.11.2010
Krásné české přísloví praví, že se tak dlouho chodí se džbánem pro vodu, až se ucho utrhne. Jedno takové ucho v přenesené podobě se dne 10. listopadu 2010 v centrální části Prahy utrhlo opravdu...

Ve večerních hodinách došlo v levé kolejnici traťové koleje oblouku mezi zastávkami Vodičkova - Lazarská v uvedeném směru k odlomení asi 12 centimetrů dlouhé části hlavy kolejnice NT1. Dispečeři na místě nejprve dohlíželi na tramvajový provoz, později, po příjezdu traťového správce bylo rozhodnuto o jeho zastavení v uvedeném směru. Jednosměrný odklon linek projíždějících přes Václavské náměstí ale nebyl ledajaký. Vzhledem k uzavření klasické odklonové trasy po nábřeží pod Letnou, se linky 3, 14 a 24 dostaly i na Spartu a v kombinaci s již odkloněnými linkami 12 a 17 kompletně zahltily přilehlé křižovatky.

V noci se na koleje ještě na chvíli provoz tramvají pod přísným dozorem vrátil, ale tramvaje místem projížděly sníženou rychlostí za přítomnosti jeřábu pro případné urychlené nakolejení.

Lom kolejnice s chybějící částí opornice znamenal výrazné ohrožení bezpečnosti provozu a časovanou bombu. Další svářečský zásah, kterých se zde v tomto roce uskutečnily desítky, již nebyl možný ani ekonomický. Přivaření koruny by již nemělo trvalý účinek, navíc již kolejová konstrukce byla předchozími zásahy natolik narušena, že by se podobná porucha projevila na jiném místě oblouku v následujících hodinách. Špatný stav oblouku byl znám, na přelomu listopadu a prosince 2010 mělo proto dojít k jeho plánované výměně. Nastalá situace celý proces urychlila.

V průběhu noci z 10. na 11. listopadu probíhala kromě hektické přípravy tras linek náhradní tramvajové dopravy, jejich jízdních řádů a informačních materiálů určených na zastávky, také urychlená příprava potřebného materiálu. Narychlo se tak např. v průběhu noci v Pražské strojírně dohledávala původní dokumentace z roku 2001, podle níž se ohýbaly kolejnice do správného poloměru a vyndávala dlažba v dotčené koleji směr Lazarská. Operativně bylo nutné vytvořit také úkolovník pracovníkům vrchní stavby, kteří tou dobou pracovali na nábřeží Edvarda Beneše a prováděli revizi lanové dráhy na Petřín, rozšířený o havarijní opravu oblouků.

Výměna klíčové konstrukce v centrální části města probíhala v nepřetržité směně pracovníků vrchní stavby pod vedením Jana Klatovce. Ve čtvrtek dopoledne byla vytěžena kolejová konstrukce oblouku směr Lazarská a očištěn podklad nad pražci. Odpoledne byl rozvezen veškerý materiál a upevněna vnější kolejnice oblouku, včetně zavrtaných upevňovadel. Instalaci nového oblouku mírně zkomplikoval a prodloužil přebytek betonu nad pražci, který bránil v usazení konstrukce. V průběhu noční směny se vytvářel rozchod, vrtala upevňovadla ve vnitřním kolejnicovém pásu a po svaření konstrukce mohlo dojít k jejímu postupnému zadláždění. Nepříznivé povětrnostní podmínky však práci dlaždičů přerušily.

V pátek se práce přesunuly do své druhé poloviny. Dopoledne byla vyndána dlažba i v protisměrném oblouku, vytěženy kolejnice a po přípravě zahájena jejich zpětná pokládka. Před nástupem noční směny již bylo téměř hotovo, zbývaly jen dokončovací a úklidové práce a do pozdních nočních hodin probíhala zpětná pokládka velké žulové dlažby.

Zkušební jízdu před zprovozněním vykonal vlak linky 27, vypravený hloubětínskou vozovnou a tvořený soupravou T3M ev.č.8064+8021, krátce po svém zatažení, kdy se manipulačně vrátil do centra Prahy. Tento spoj neřídil nikdo jiný, než vedoucí jednotky Dopravní cesta Tramvaje, který tak zkontroloval tuto bleskovou akci. Provoz s cestujícími byl obnoven s ranním výjezdem 13. listopadu 2010.

Dopravní opatření:
  • Zrušené linky: 3, 9, 14 a 24
  • Linka 31 (náhrada linek 9 a 24): Sídliště Řepy - Anděl - Národní divadlo - Lazarská - Karlovo náměstí - Albertov - Otakarova - Kubánské náměstí
  • linka 32 (náhrada linek 9 a 14): Sídliště Řepy - Anděl - Národní divadlo - Lazarská - Myslíkova - Anděl - Sídliště Barrandov
  • linka 33 (náhrada linek 3 a 9): Lehovec - Palmovka - Vltavská - Dlážděná - Hlavní nádraží - Nákladové nádraží Žižkov - Ohrada - Vápenka
  • linka 34 (náhrada linek 14 a 9): Vozovna Kobylisy - Nádraží Holešovice - Strossmayerovo náměstí - Náměstí Republiky - Dlážděná - Hlavní nádraží - Nákladové nádraží Žižkov - Ohrada - Spojovací
  • linka 21 prodloužena na Sídliště Modřany a provozována v sestavě 2xT
  • úsek linky 24 Březiněveská - Florenc nenahrazen
  • Noční linky provozovány formou tzv. řetězení díky 100% vypravení vozů s digitálními transparenty. Zřízeny dva centrální přestupní body Lazarská a Jindřišská, propojené náhradní autobusovou linkou

  • Vytěžené kolejnice | 11.11.2010 Oprávněnost havarijní opravy se ukázala po vytěžení materiálu. Strukturální poruchy si nelze nevšimnout | 12.11.2010 Jeden z mnoha neopravených lomů kolejnice | 12.11.2010 I další místo s ulomenou hlavou skrývalo pěknou prasklinku... | 12.11.2010 Předchozí svářečské zásahy | 12.11.2010
    Na vytěženém materiálu jsou vidět předchozí svářečské zásahy | 12.11.2010 Druhý den ráno je již oblouk ve směru ke křižovatce Lazarská vyměněn. Jeho noční zádlažbu přerušil prudký a vytrvalý déšť | 12.11.2010 Páteční celodenní směna byla v režii Mas(ň)áků | 12.11.2010 Lupínek odřezává přechodový kus NT1-B1 | 12.11.2010 Oprava oblouku ve směru z centra | 12.11.2010
    Masáci trhají kolejnice v oblouku ve směru z centra | 12.11.2010 Masáci trhají kolejnice v oblouku ve směru z centra... | 12.11.2010 ..... a trhání se nedaří - kolejnice je jak papír a trhá se | 12.11.2010 Odtržený kus kolejnice | 12.11.2010 Odtržený kus kolejnice | 12.11.2010
    Zatímco oblouk do centra je již položen a částečně zadlážděn, v opačném směru probíhá jeho čištění před kladením nové konstrukce | 12.11.2010 Zatímco oblouk do centra je již položen a částečně zadlážděn, v opačném směru probíhá jeho čištění před kladením nové konstrukce | 12.11.2010 Masáci očišťují na pražcích místa pro podkladnice upevňovadel | 12.11.2010 Havarijní oprava oblouků Vodičkova Lazarská | 12.11.2010 Druhý den výluky večer jsou již oba oblouky vyměněny a probíhá jejich zádlažba | 12.11.2010
    Druhý den výluky večer jsou již oba oblouky vyměněny a probíhá jejich zádlažba | 12.11.2010 Druhý den výluky večer jsou již oba oblouky vyměněny a probíhá jejich zádlažba | 12.11.2010 Druhý den výluky večer jsou již oba oblouky vyměněny a probíhá jejich zádlažba, jako vždy v režii Rassostavu..., skvělá práce vrchní stavbo Dopravního podniku! | 12.11.2010 Vyloučení provozu ve Vodičkově ulici se využilo také k likvidaci dilatací NT1/B1 u zastávky Vodičkova | 11.11.2010 Vyloučení provozu ve Vodičkově ulici se využilo také k likvidaci dilatací NT1/B1 u zastávky Vodičkova, práce provedl Hans Wendel | 11.11.2010
    Likvidace dilatací na Václavském náměstí v režii Hanse Wendela a svářečů Dopravního podniku | 11.11.2010 Likvidace dilatací na Václavském náměstí v režii Hanse Wendela a svářečů Dopravního podniku | 11.11.2010 Likvidace dilatací na Václavském náměstí v režii Hanse Wendela a svářečů Dopravního podniku | 11.11.2010 Likvidace dilatací na Václavském náměstí v režii Hanse Wendela a svářečů Dopravního podniku | 11.11.2010 Podzimní brusná kampaň nečekaně dorazila do Vodičkovy ulice  | 12.11.2010


    www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
    www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz
    www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com
    Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815
    web postaven na redakčním systému phpRS
    ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024