|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oprava tratě na Mariánských hradbách 2010
Ani v podzimních měsících roku 2010 se vrchní stavba nenudila. Zatímco z kraje měsíce listopadu 2010 probíhala
oprava tramvajové tratě na nábřeží Edvarda Beneše spočívající ve výměně velkoplošných panelů, konec měsíce listopadu
patřil dalším opravným pracím, tentokráte v ulici Mariánské hradby,
chcete-li na tramvajové trati kolem Pražského hradu.
V uplynulých dvou letech byla trať nadměrně vytěžována, neboť sloužila jako jediná spojnice mezi severozápadní částí města s centrem. Důvodem nebylo nic jiného než výstavba tunelového komplexu Blanka a uzavřený prostor kolem stanice metra A Hradčanská. Přestože byla před plánovaným vyloučením Hradčanské provedena zběžná údržba tratě, spočívající v utažení upevňovadel a úpravě rozchodu, včetně ručního podbití tratě, provoz 8 denních tramvajových linek zařadil tento úsek k nejvytíženějším, což se na něm v průběhu provozu muselo nechvalně podepsat. Postupně zde bylo vysázeno několik omezených rychlostí, později se pravidelně prováděly svářečské zásahy v nočních hodinách, samozřejmě při zachování plného provozu. Nejvíce se problémy projevily v oblouku před zastávkou Pražský hrad do centra, stejně jako v kolejovém esíčku před zastávkou v opačném směru. Znovuotevření tratě přes Hradčanskou v září 2010 trati částečně odlehčilo od většiny linek, ale vzhledem k uzavření úseku Sirotčinec - Prašný most, zde musel být zachován provoz a odkloněné linky ve směru Petřiny. Teprve otevření provizorní křižovatky Prašný most v říjnu 2010 konečně umožnilo vytvořit prostor pro možnou uzavírku tratě, vrchní stavba ale plnila jiné úkoly a nemohla opravu tratě zařadit do svého úkolovníku. Uzavírka tratě započatá 18. listopadu 2010, přinesla prostou výměnu kolejnic v nejvíce poškozených obloucích v okolí zastávek Pražský hrad. Již první den výluky byl vyměněn první, levý oblouk esíčka před zastávkou z centra a provedena příprava v nejvíce poškozeném oblouku v travnatém úseku Jelení ulice v opačném směru. Příprava spočívala ve vyjmutí betonových tvárnic typu Dipro, imitujících dlažbu a zakrývajících upevňovadla, stejně jako betonových tvarovek nahrazujících bokovnice a přesunutí travnatého koberce bokem. V dalších dnech se odstraňovala dlažba i ve zbývajících úsecích. Pro neznalého jedince probíhaly práce zpočátku celkem chaoticky na více místech - důvod byl prostý - přejezd komunikace na parkoviště mohl být uzavřený jen o víkendu 20. - 21. listopadu a bylo nutné obnažit koleje v dalších úsecích pro možné provedení údržby. Oprava tramvajové tratě nebyla jedinou údržbovou prací, která se zde vykonávala. V průběhu pondělí 22. listopadu se v úseku Královský letohrádek - Pražský hrad vystřídalo množství techniky. Od ranních hodin prováděli pracovníci zahradnické firmy prořezávání a prostříhávání přilehlé zeleně, v dopoledních hodinách zde probíhala brusná kampaň (jak pomocí rakouského dvoucestného stroje VMeili VM800, tak i pomocí samohybných brusných vozíků) a na závěr v odpoledních hodinách dorazila drážďanská strojní podbíječka Plasser & Theurer 08-275 ZW i s posádkou. Podbíjení nebylo prováděno souvisle, geometrická poloha koleje se upravovala jen ve vybraných traťových úsecích, připravených v minulých dnech pomocí rozkrytí dlažby. Podbíjení probíhalo v obou traťových kolejích v obloucích pod zastávkou Královský Letohrádek a v přímém úseku podél ministerstva obrany Letohrádek - Prašný most, v uvedeném směru. Oprava byla plně v režii jednotky Dopravní cesta Tramvaje. I přes drobné mrholení a chladnější teploty, které jsou pro toto období typické, se stanovený rozsah prací podařilo Vénosům a Groulíkům splnit v požadovaném termínu a provoz zde mohl být obnoven s ranním výjezdem dne 29. listopadu 2010. Dokončovací práce v podobě zádlažby a umístění betonových bokovnic se však díky klimatickým podmínkám protáhly až do jara roku 2011.
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www.prazsketramvaje.cz | www.prazsketramvaje.com | www.prazsketramvaje.eu | www.prazsketramvaje.info
www.prtky.cz | www.prtky.eu | www.dopravnisuvenyr.cz www.prazsketrolejbusy.cz | www.prazsketrolejbusy.com Datová velikost: 55444,183 MB | Počet článků: 1815 web postaven na redakčním systému phpRS ISSN 1801-9994 | © Pražské tramvaje 2001-2024 |